İçeriğe atla

Zbrush

ZBrush
ZBrush 3.0 sürümüne ait logo.
ZBrushCoreMini sürümüne ait ekran görüntüsü.
Geliştirici(ler)Maxon
Pixologic (önceden)
İlk yayınlanma1999
Güncel sürüm2024.0.4
Geliştirme durumuAktif
İşletim sistemiWindows
Mac OS
PlatformC, C++, Python
Tür3 boyutlu bilgisayar grafikleri
LisansÖzel mülk yazılım
Resmî sitesimaxon.net/en/zbrush
Zbrush ile modelleme.

ZBrush, Maxon firması tarafından geliştirilen bir 3 boyutlu (3D) grafik yazılımıdır. Bu program aracılığıyla gerçek zamanlı 3 boyutlu modelleme ve boyama yapılabilmektedir. Özel modelleme araçları sayesinde yüksek ayrıntılı ve gerçekçi organik modeller yapmak mümkündür.

2021 sonuna dek Pixologic firmasına ait olan ZBrush'ın tüm hakları, Maxon'un Pixologic'in tüm varlıklarını satın almasıyla birlikte Maxon'a geçmiştir.[1]

Kaynakça

  1. ^ "Maxon Announces an Agreement to Acquire the Assets of Pixologic, Makers of ZBrush" (İngilizce). 24 Mart 2024 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2024. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Teknik resim</span>

Teknik resim, bir şeyin nasıl çalıştığını veya üretildiğini anlamak üzere yapılan çizim. Mühendisler arasındaki iletişimi en kolay ve en doğru şekilde sağlaması açısından büyük öneme sahip teknik bir alfabedir. Temelde doğrular ve eğrilerin çeşitli şekillerde bir araya gelmesiyle oluşan teknik resim, yapılması istenen konstrüksiyon ve tasarımın kâğıt üzerinde tanımlanması sanatıdır.

<span class="mw-page-title-main">Özel efekt</span>

Özel efekt, film, televizyon ve eğlence sektörlerinde yaygın olarak kullanılan, normal yollarla yaratılması mümkün olmayan veya çok riskli olan olayları yaratma yoludur.

<span class="mw-page-title-main">Animasyon</span> animasyon filmleri ve dizileri oluşturma süreci

Animasyon (canlandırma), birden çok resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. İlk animasyonlar birkaç kâğıda istenen resimlerin çizilmesi, kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Animasyon yapan kişilere animatör denir.

<span class="mw-page-title-main">Blender (yazılım)</span> ücretsiz ve açık kaynaklı kreasyon programı

Blender, özgür ve açık kaynak kodlu bir üç boyutlu modelleme ve canlandırma uygulamasıdır. Blender ile animasyon, görsel efekt, üç boyutlu model, Sanal gerçeklik modelleri üretiminde kullanılır. Blender programı ile 3D modelleme, UV haritalandırma, dokulandırma(texturing), dijital çizim, fotoğraf düzenleme, kemiklendirme(Rigging), sıvı ve gaz simüle etme, Parçacık simüle etme, Yumuşak madde simüle etme, 3D çizim, animasyon yapma ve düzenleme, dijital kopya işleme(render), video düzenleme yapılabilmektedir.

Autodesk, endüstriyel kullanıma dönük profesyonel yazılımlar geliştiren bir ABD firmasıdır. Dünyada en çok kullanılan endüstriyel amaçlı yazılımları portföyünde bulundurmakla birlikte en çok yazılım kodu üreten firmaların başında olmasıyla da tanınır. En çok kullanılan yazılımı Autocad'dir.

<i>Pteridium</i>

Pteridium, Dennstaedtiaceae familyasına bağlı bir bitki cinsidir.

<span class="mw-page-title-main">SolidWorks</span>

SolidWorks, bilgisayar destekli 3 boyutlu katı modelleme ve tasarım yazılımıdır.

Cinema 4D bir 3 boyutlu modelleme programıdır. Yaygın olarak Almanya ve civarındaki ülkeler kullanmakta fakat son zamanlardaki performans artışları yapılan işlerin göz doldurmasıyla diğer ülkerlerde de popülaritesini artırmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sanal dünya</span>

Sanal yaşam ortamı kullanıcıların çevrimiçi olarak 3 boyutlu modellenmiş bir dünyada işlerini yapabilmelerini sağlayan sistemlerdir.

<span class="mw-page-title-main">Hareket yakalama</span> İnsanların veya nesnelerin hareketlerini kaydetme işlemi

Motion capture, motion tracking, mocap veya Türkçesiyle Hareket Yakalama, daha gerçekçi bir 3 boyutlu modelleme için insan, hayvan veya bitkilerin üzerine hareketi sırasında kayıt yapabilme özelliğine sahip cihazların yaptıkları kaydı dijital ortama aktarması işi olarak tanımlanmaktadır. İlk olarak İskoçya'da çıkmıştır, bu sistem askeri alanda kullanıldığı gibi tıp ve eğlence sektöründe de sıkça kullanılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar destekli tasarım</span>

Bilgisayar destekli grafik-tasarım, bir tasarımın oluşturulmasına, değiştirilmesine, analizine veya optimizasyonuna yardımcı olmak için kullanılan bir yazılım programı. CAD yazılımı, tasarımcının üretkenliğini ve tasarım kalitesini artırmak, dokümantasyon yoluyla iletişimi geliştirmek ve üretim için bir veritabanı oluşturmak için kullanılır. Üç boyutlu ve iki boyutlu tasarımlar için farklı programlar kullanılabilir. Siemens PLM NX, SOLIDWORKS, Autodesk Maya, AutoCAD, CATIA bu programlardan bazılarıdır.

<span class="mw-page-title-main">Aaron Klug</span>

Aaron Klug OM, Litvanya doğumlu Britanyalı kimyager ve biyofizikçi. Kristalografik elektron mikroskobunun gelişimi ve biyolojik olarak önemli nükleik asit-protein komplekslerinin yapısının aydınlatılması konusundaki çalışmaları için 1982 yılında Nobel Kimya Ödülü'nü kazandı.

Lightwave 3D Newtek firması tarafından geliştirilen bir bilgisayar grafiği yazılımıdır. Üç boyutlu modeller oluşturmak ve bu modellerin render adı verilen işlem sonrası statik veya animasyon şeklindeki çıktılarını almak mümkündür. Lightwave 3D animasyon filmleri, çizgi filmler, görsel efektler (VFX), video oyunları ve mimari görselleştirme çalışmalarında kullanılabilir. Bu alanlarda kullanılan diğer başlıca yazılımlar Autodesk 3DS Max, Autodesk Maya, Autodesk Softimage, Maxon Cinema 4D ve Blender'dır.

Video oyunu tasarımı bir video oyununun, bütün detayları ile tasarlanması ve satışa sunulmadan önceki bütün aşamalarını konu almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar animasyonu</span>

Bilgisayar animasyonu, animasyonlu görüntüler üretmek için kullanılan işlemdir. Bilgisayar üretimli imgeleme (CGI) daha genel bir terim olarak hem statik hem de dinamik görüntüleri kapsarken, bilgisayar animasyonu yalnızca hareketli görüntüleri ifade eder. 2 boyutlu bilgisayar grafikleri hâlen üslup, düşük bant genişliği ve daha hızlı gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmakla birlikte, modern bilgisayar animasyonu genellikle 3 boyutlu bilgisayar grafikleri kullanır. Bazen animasyonun hedefi bilgisayarın kendisidir, ancak bazen de filmdir.

<span class="mw-page-title-main">Hesaplamalı geometri</span>

Hesaplamalı geometri, geometri açısından ifade edilebilen algoritmaların incelenmesine ayrılmış bilgisayar bilimlerinin bir dalıdır. Bazı çalışmalar tamamen geometrik problemlerden meydana gelirken bazıları ise hesaplamalı geometrik algoritmaların incelenmesi sonucunda meydana gelmektedir. Bunun gibi problemlerin hesaplama geometrisinin bir parçası olduğu düşünülmektedir. Modern hesaplamalı geometri son zamanlarda gelişme göstermesine karşın, tarihin antik dönemine kadar uzanan en eski bilgi işlem alanlarından biridir.

Üç boyutlu modelleme, bir nesnenin herhangi bir yüzeyinin özel bir yazılım aracılığıyla üç boyutlu matematiksel suretini oluşturma sürecidir. Sürecin sonunda el edilen ürün üç boyutlu model, bu işi yapan kişi ise üç boyut sanatçısı olarak adlandırılmaktadır. Üç boyutlu işleme adı verilen süreçle iki boyutlu bir görüntü üç boyutlu olarak görüntülenebilir. Model, üç boyutlu baskı cihazları kullanılarak fiziksel olarak da oluşturulabilir.

<span class="mw-page-title-main">Sayısal yükseklik modeli</span>

Sayısal yükseklik modeli (SYM) ya da dijital yükseklik modeli (DYM) bir arazinin yüzeyinin yükseklik verilerinden faydalanarak 3 boyutlu bir bilgisayar grafiği olarak temsilidir.

<span class="mw-page-title-main">Otomotiv tasarımı</span>

Otomotiv tasarımı, otomobiller, motosikletler, otobüsler, şehirler arası otobüsler ve minibüsler, kamyon dahil olmak üzere motorlu taşıtların görünümünü ve bir dereceye kadar ergonomisini geliştirme sürecidir.

Görsel efekt, görüntülerin film yapımında ve video prodüksiyonunda canlı aksiyon çekimi bağlamı dışında oluşturulduğu veya manipüle edildiği süreçtir. Gerçekçi görüntüler oluşturmak için esas canlı çekim ve diğer canlı çekim görüntülerinin veya bilgisayar tabanlı görüntü (CGI) öğelerinin filme bütünleştirilmesine VFX denir.