İçeriğe atla

Yazım hatası

Bir Yehuda İncili'ndeki yazım hatası örneği

Yazım hatası, tipografik hata (İng. typographical error) yahut yaygın biçimiyle typo, elektronik veya basılı bir materyalin yazılış sürecinde ortaya çıkan bir tür hatadır. Daktilo hatası ifadesi daktilo devrindeki karşılığıdır. Tarihi olarak, bu ifade elle yapılan dizgicilikteki (tipografi) hataları işaret ederdi. Teknik yönden bu terim mekanik arıza yahut el veya parmak kayması/sürçmesi gibi daha çok sistemsel sorundan veya kişinin istemsiz sakarlığından kaynaklanan hataları içerir, ancak yazım yanlışı yahut "grup" ile "gurup" gibi sözcüklerin karıştırılması veya yanlış kullanılması gibi bilgisizlikten doğan yanlışları içermez. Matbaadan evvel "kopyalayıcı hatası" veya "müstensih hatası" el yazmalarına mukabil gelmekteydi. Çoğu yazım hatası az sayıdaki birkaç karakterin çift tekrarı, unutulması, olması gerekenden farklı yerde yazılması veya yanlış diğer karakterlerle değiştirilmesi gibi durumları içerir.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">İstatistik</span>

İstatistik veya sayım bilimi, belirli bir amaç için veri toplama, tablo ve grafiklerle özetleme, sonuçları yorumlama, sonuçların güven derecelerini açıklama, örneklerden elde edilen sonuçları kitle için genelleme, özellikler arasındaki ilişkiyi araştırma, çeşitli konularda geleceğe ilişkin tahmin yapma, deney düzenleme ve gözlem ilkelerini kapsayan bir bilimdir. Belirli bir amaç için verilerin toplanması, sınıflandırılması, çözümlenmesi ve sonuçlarının yorumlanması esasına dayanır. Bu çerçevede yapılan işlemlerin tümüne sayımlama denir.

Grafoloji, el yazısından karakter tahlili yapmaya çalışan bir çalışma sahası. Grafolojistlere göre, diğer davranış şekilleri gibi, el yazısı da insanın kişiliği hakkında bilgi vermektedir. Bu teori her şahsın belirli bir şahsiyet ve davranışlarında devamlılık göstereceğini kabul etmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Daktilo</span>

Daktilo ya da yazı makinesi, bir klavye aracılığıyla harekete getirilen harfleri mürekkepli bir sistem yardımıyla kağıda basarak yazı yazan makine.

Hipotez testi, bir hipotezin doğruluğunun istatistiksel bir güvenilirlik aralığında saptanması için kullanılan yöntem.

Asterisk, yıldız imi veya yıldız işareti, tipografik bir sembol veya gliftir. İsmini yıldız biçimine olan benzerliğinden alır. Asterisk ismi de geç Latince asteriscus yani "küçük yıldız"dan gelir. Bunun kökeni ise aynı anlama gelen Yunanca asteriskos sözcüğüdür. Bilgisayar bilimleriyle uğraşanlar genellikle işareti İngilizce yıldız anlamına gelen star sözcüğü ile anarlar. Zaman zaman yanlış biçimde asteriks (asterix) olarak anılır.

Yazılım hatası (bug), bir bilgisayar programının veya yazılım sisteminin yanlış veya beklenmeyen bir sonuç üretmesine ve istenmeyen şekillerde davranmasına neden olan bir hata, kusur ya da arızadır. Hataları bulma ve düzeltme süreci "hata ayıklama" olarak adlandırılır ve genellikle hataları saptamak için resmi teknikler veya araçlar kullanır. 1950'lerden bu yana bazı bilgisayar sistemleri, yapılan işlemler sırasında çeşitli bilgisayar hatalarını caydırmak, tespit etmek veya otomatik olarak düzeltmek için tasarlandı.

<span class="mw-page-title-main">HTTP 404</span> HTTP hata kodu

HTTP 404, HTTP 404 - Dosya bulunamıyor, 404 Bulunamadı veya Sayfa bulunamadı hata mesajı, tarayıcının belirli bir sunucuyla iletişim kurabildiğini, ancak sunucunun istenen şeyi bulamadığını belirtmek için bilgisayar ağı iletişimlerinde kullanılan bir Hiper-Metin Transfer Protokolü (HTTP) standart yanıt kodudur. Hata, bir sunucu istenen bilgiye sahip olup olmadığını açıklamak istemediğinde de kullanılabilir.

<span class="mw-page-title-main">Q klavye</span> İlk sırası "QWERTYUIOP" olan klavye

Q klavye ya da QWERTY, dünyada en çok kullanılan ve özellikle İngilizce konuşulan ülkelerde yaygın olan bilgisayar ve daktilo klavyesi.

<span class="mw-page-title-main">Klavye (bilgisayar)</span>

Bilgisayar klavyesi ya da tuş takımı, daktilo örnek alınarak bilgisayar için tasarlanmış bir harici giriş aygıtıdır. Üzerinde harfler, rakamlar, işaretler ve bazı işlevleri bulunan tuşlar vardır.

Mikroişlemcilerde kural dışı durumlar, programların çalıştırılması esnasında verilen komutlar neticesinde oluşan hatalardır. Bu hatalar nedeniyle program istenilen şekilde çalışmaz. Hatta işlemcinin kilitlenmesine bile sebep olabilir. Bu tür durumlar normal bir işleyiş olmadığından kural dışı durum oluşturur.

Bush hid the facts Microsoft Not Defteri'in Windows 2000 ve Windows XP sürümlerindeki bir yazılım hatasının en tanınmış sürümüdür.

<span class="mw-page-title-main">Sonsuz maymun teoremi</span> Bir matematik teoremi

Sonsuz maymun teoremi, bir daktilonun tuşlarına sonsuz bir süre boyunca gelişigüzel basan bir maymunun belirli bir metni neredeyse kesin olarak yazabileceğini ortaya koyan matematik teoremidir.

Tedavinin, önlenebilir, hastaya belirgin veya belli olmayan zararlar veren yan etkilerine tıbbi hata denir. Tıbbi hata, hastalığın, sakatlığın, sendromun, davranışın, enfeksiyonun veya diğer hastalık durumlarının, eksik veya yanlış tanı ya da tedavilerini kapsar. Dünya çapında 1990 yılında 94,000 insan, 2013 yılında 142,000 insan tedavinin yan etkileri yüzünden ölmüştür.

Elektronik ve bilgisayar alanında yumuşak hata, yanlış oluşan bir sinyal hatasıdır. Hatalar donanımdaki bir hatadan dolayı, yanlış tasarlanmış devreler veya bozulmuş bir devre elemanından kaynaklanmış olabilir. Bu tür hatalar donanımda kalıcı hasara sebep olmaz ve hata oluşan sinyal yeniden yazıldığında ortadan kaldırılabilir. Yumuşak hatanın daha önemli sinyaller üzerinde gerçekleşmesi, çalışan sistemin çökmesine sebep olabilir.

Bağlaşıklık bir cümledeki dilbilgisel unsurların tam, doğru ve birbirleri ile uyumlu şekilde kullanılması ilkesidir. Bu unsurlara örnek olarak cümlenin öğeleri, ekler, yardımcı fiiller, ek-fiiller vs. verilebilir. Bağlaşıklık bir dil bağıntısıdır.

Anlatım bozuklukları, yazılı veya sözlü anlatımda karşılaşılan hatalardır. Bu hatalar yapısal (dilbilgisel) veya anlam ve mantık bakımından olabilir. Öge eksikliği, ek eksikliği gibi yapısal bozukluklara "bağlaşıklık hataları"; gereksiz sözcük kullanımı, yanlış sözcük kullanımı gibi anlamsal bozukluklara ise "bağdaşıklık hataları" denir.

Bir anının kaynağının yanlış bir şekilde başka bir deneyime atfedilmesi olan kaynak izleme hatası bir çeşit bellek hatasıdır. Örneğin, bireyler henüz yaşanmış bir olayı bir arkadaşlarından öğrenirler, daha sonra bu olayı yerel haberlerde de duydukları zaman, bu olayın kaynağının anısı haberlerden öğrenilmiş gibi yanlış bir kaynağa dayandırılabilir. Bu kaynak izleme hatası, uzun süreli belleğe sınırlı miktarda kaynak bilgisinin kodlanması veya kaynak izlemede kullanılan karar süreçlerinin karışması nedeniyle, normal algısal ve yansıtıcı süreçler kesintiye uğradığında ortaya çıkmaktadır. Depresyon, yüksek stres seviyesi ve beynin sorumlu bölgelerinde meydana gelen hasarlar, bu mekanizmalarda; kesintiye, karışıklığa ve dolayısıyla kaynak izleme hatalarına neden olan faktörlere örnek olarak verilebilir.

<span class="mw-page-title-main">MissingNo.</span> Programlama hatasından kaynaklanan Pokémon türü

MissingNo. veya MissingNO, video oyunları Pokémon Red ile Pokémon Blue'da bulunan, oyun hatası sonucu ortaya çıkan gayriresmî bir Pokémon türüdür. "Missing Number" anlamına gelen MissingNo. oyunun geliştiricisi Game Freak tarafından hata işleyicileri olarak kullanılmakta ve bu hata işleyiciler, oyun mevcut olmayan bir Pokémon türüne erişmeye çalıştığında ortaya çıkmaktadır. Oyunda karşılaşılan üç farklı durumda, programlama sorunu nedeniyle oyuncular glitch üzerinden MissingNo. ile karşılaşabilirler.

Gözlem hatası, bir miktarın ölçülen değeri ile gerçek değeri arasındaki farktır. İstatistik'te bir hata, bir "hata" değildir. Değişkenlik, ölçüm sonuçlarının ve ölçüm sürecinin doğal bir parçasıdır.