İçeriğe atla

Yaratıcı endüstriler

Yaratıcı endüstriler, bilgi ve enformasyonun üretilmesi veya kullanılmasıyla ilgili bir dizi ekonomik faaliyeti ifade eder. Bunlar çeşitli şekillerde kültür endüstrileri (özellikle Avrupa'da) veya yaratıcı ekonomi olarak da adlandırılabilir.

Howkins'in yaratıcı ekonomisi reklamcılık, mimari, sanat, el sanatları, tasarım, moda, film, müzik, performans sanatları, yayıncılık, Ar-Ge, yazılım, oyuncak ve oyunlar, televizyon ve radyo ve video oyunlarından oluşur.

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Grafik tasarım</span> Zihin yoluyla geliştirilip, görsel ya da yazılı bir şekilde bir mesajı iletme

Grafik tasarım bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu, üç boyut ve de dört boyut olarak organize edilmesini içeren yaratıcı bir süreçtir. Baskı, ekran, hareketli film, animasyon, iç mimari, ambalaj tasarımı gibi birçok ortamda dijital veya dijital olmayacak bir şekilde uygulanabilir. Grafik sanatı ve grafik tasarımlarda, görsel sanatların temel ilkeleri olan hizalama, denge, karşıtlık, vurgulama, hareket, görüntü, oran, yakınlık, tekrarlama, ritim ve birlik geçerlidir. Grafik tasarım için grafik tablet, grafik yazılımı, uygulama yazılımı ve programları kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Sanatçı</span> herhangi bir biçimde sanatsal yaratım veya uygulama yapan kişi

Artist, sanatçı veya sanatkâr, hayatını sanatına göre şekillendiren; sanat ile uğraşan kişi. Edebiyat, müzik, resim ve daha birçok farklı sanat dalı ile uğraşan kişiler için kullanılan ortak ad.

Sanat eğitimi, kişinin duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilmek, yetenek ve yaratıcılığını estetik bir seviyeye ulaştırmak amacıyla yapılan eğitim faaliyetlerinin tümüdür.

<span class="mw-page-title-main">Arts and Crafts akımı</span> 19. yüzyılın ikinci yarısında İngilterede endüstrileşmenin getirdiği seri üretime tepki olarak gelişmiş hareket (1860-1910)

Sanatlar ve Zanaatler anlamına gelen Arts and Crafts hareketi, 19. yüzyılın sonuna doğru İngiltere'de ortaya çıkan büyük bir sanat akımıdır.

Rahmi Aksungur, Türk heykeltıraş, akademisyendir.

<span class="mw-page-title-main">Müjdat Gezen Sanat Merkezi</span>

Müjdat Gezen Sanat Merkezi İstanbul'da yerleşik, Ziverbey mevkiinde bulunan, tiyatro ve yazarlık eğitimleri veren bir sanat merkezidir. Tiyatro 2 ve yazarlık bölümlerinde 3 yıl süresince tam burslu eğitim verilmektedir. MSM, gönüllülerin bağışları ve merkezin sanatsal faaliyetlerinden ve kurslardan elde edilen gelirlerle etkinliklerini sürdürmektedir. Yetişkinler için akşam okulları, actor studio, temel oyunculuk, yazarlık, kamera önü, diksiyon ve dublaj kursları; çocuklar için hafta sonu kış ve yaz okulları düzenlemektedir.

<span class="mw-page-title-main">Yaratıcılık</span>

Yaratıcılık, yeni ve kullanışlı ürünler ve çözümler geliştirmeye yarayan bir bilişsel yetenektir.

<span class="mw-page-title-main">Sanayi</span> devamlı veya belli zamanlarda, makine ve benzeri araçlar kullanarak bir madde veya gücün niteliğini veya biçimini değiştirerek toplu üretimde bulunan faaliyet dalı

Sanayi, endüstri veya işleyim devamlı veya belli zamanlarda, makine ve benzeri araçlar kullanarak bir madde veya gücün niteliğini veya biçimini değiştirerek toplu üretimde bulunan faaliyet dalı ve ekonominin ana sektörlerinden birisidir.

Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.

<span class="mw-page-title-main">Afiş</span>

Afiş veya poster, Türk Dil Kurumu'nun tanımına göre; "bir şeyi duyurmak veya tanıtmak için hazırlanan, kalabalığın görebileceği yere asılmış, genellikle resimli duvar ilanı, ası" şeklinde tanımlanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bolton Üniversitesi</span>

Bolton Üniversitesi eski ismiyle Bolton Yüksek Eğitim Enstitüsü Bolton (İngiltere)'de bulunan bir yükseköğretim kurumudur. Kamuya ait bir üniversite olup 1982 yılında kurulmuştur. Nisan 2004'te üniversite statüsüne yükselmiştir. 6375 lisans, 1.740 lisansüstü öğrencisiyle toplam 8.740 öğrenci üniversite bünyesinde eğitim görmektedir.

Muhammet Uzuner, Türk oyuncu ve tiyatro yönetmenidir.

Yönetmen, şu anlamlara gelebilir:

<span class="mw-page-title-main">Ses mühendisliği</span>

Bir ses mühendisi sesin kaydı, düzenlemesi, karıştırması ve yeniden üretimi ile ilgilenir. Birçok ses mühendisi film, radyo, televizyon, müzik, elektronik ürünler ve bilgisayar oyunlarına ses üretmek için teknolojileri yaratıcı şekilde kullanırlar. Alternatif olarak, ses mühendisi terimi akustik mühendisliği alanı içinde çalışan yeni ses teknolojileri geliştiren bir bilim insanını veya mühendisi ifade edebilir.

Beril Anılanmert, Profesör, seramik sanatçısı. Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkanı.

<span class="mw-page-title-main">Video oyunlarında cinsellik ve çıplaklık</span> Video oyunu teması

Yetişkin video oyunu, çıplaklık ve cinsellik içeren video oyunlardır. Seks ve çıplaklığın video oyunlarına dahil edilmesi video oyunu endüstrisinin ilk günlerinden beri tartışmalı konusu olmuştur. Birçok video oyununda satmak ya da geliştirmek için sınırlı giyinmiş görüntüler ya da karakterler kullanmış olmakla birlikte, bazılarında ileri gidilerek oyun içi ödül ya da sadece bir oyun öğesi olarak cinsel davranışları ya da çıplaklığı bir karakter motivasyonu olarak kullanılır. Bu tür oyunlar çoğu platformda dünya çapında üretilir ve herhangi bir video oyunu türüne ait olabilir. Avrupa ve Kuzey Amerika'daki yayınları dağınıkken, Japonya'da ise eroge adında alt türü ortaya çıkmıştır.

Eğlence sektörü, eğlence alanında iş faaliyetleridir.

Yaratıcı yönetmen, genellikle grafik tasarım, film, müzik, video oyunu, moda, reklam, medya veya eğlence endüstrilerinde bulunan bir konumdur. Bununla birlikte web veya yazılım geliştirme firmaları gibi diğer yaratıcı organizasyonlarda da bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Hideo Kojima</span> Japon video oyunu tasarımcısı

Hideo Kojima bir Japon video oyun tasarımcısı, yönetmeni, yapımcısı ve yazarıdır. Metal Gear, Boktai ve Death Stranding oyun serilerinin yapımcılığını yapmıştır. Hala Death Stranding 2 oyununu Kojima Productions stüdyosuyla birlikte geliştirmektedir.

Yaratıcı insan dininde ve mitolojisinde dünyanın, dünyanın ve evrenin yaratılmasından sorumlu bir tanrıdır.