İçeriğe atla

Xbox 360 sistem yazılımı

Xbox 360 sistem yazılımı
Geliştirici(ler)Microsoft
İlk yayınlanma2.0.1888.0 22 Kasım 2005 (18 yıl önce) (2005-11-22)
Son yayınlanma12 Kasım 2019 (4 yıl önce) (2019-11-12)
Güncel sürüm2.0.17559.0 / 12 Kasım 2019 (4 yıl önce) (2019-11-12)
PlatformXbox 360
Resmî sitesiSitesi

Xbox 360 sistem yazılımı veya Xbox 360 Dashboard, Xbox 360 için güncellenebilir bir yazılım ve işletim sistemidir. Daha önce 16 MB'lık bir dosya sisteminde bulunuyordu. Xbox One sistem yazılımının öncülü idi. Bununla birlikte, NXE Güncellemesi ile başlayarak, bir Sabit Sürücü takılıyken veya konsolun içine yerleştirilmiş yeterli flash depolama alanıyla konsolun daha sonraki revizyonlarından biriyle düzeltilen daha fazla depolama alanı bir gereklilik haline geldi.[1] Sistem yazılımı, en fazla 32 MB sistem belleğine erişebilir, aksi takdirde Rastgele Erişim Belleği (RAM) olarak bilinir. Güncellemeler, Xbox Live hizmetinden doğrudan Xbox 360'a indirilebilir ve daha sonra yüklenebilir. Microsoft ayrıca, sistem yazılımı güncellemelerini kendi resmi Xbox web sitelerinden PC'lerine ve ardından güncellemenin sisteme yüklenebileceği depolama ortamlarına indirme olanağı da sağlamıştır.[2]

Xbox 360 oyun sistemi, kullanıcıların gösterge panosunun işlevselliğine katkıda bulunan uygulamaları indirmelerini sağlar. Çoğu uygulama, kullanıcının belirli bir uygulama için reklamı yapılan özellikleri kullanmak için geçerli bir Xbox Live Gold hesabında oturum açmasını gerektirmiştir. Ancak, 2.0.16756.0 güncellemesinden bu yana, çoğu uygulamayı kullanmak için Xbox Live Gold Aboneliği gerektirmez, ancak uygulamanın kullanabilmesi için kendi aboneliği olabilir. Birkaç yeni uygulama haricinde, Microsoft, Xbox 360 sistemi için uygulamaları geliştirmek üzere ortaklarını, 2008'de New Xbox Experience (NXE) Dashboard güncellemesinden bu yana ekledi.[3]

Microsoft, Mart 2015'te 2014 yılında başlatılan Xbox One önizleme programının başarısını takiben, Xbox 360 önizleme programını halka duyurdu.[4] 6 Temmuz 2015 tarihinde Windows 10 ile piyasaya sürmek için Xbox 360 sistem yazılımının yerine Xbox One ve Xbox Series X/S'nin sistem yazılımı'na geçti. 20 Nisan 2016 tarihinde Xbox 360'ın üretimden kaldırılmasıyla birlikte Xbox 360 sistem yazılımını durdurulmuştur.

Teknoloji

Kullanıcı arayüzü

Microsoft, hem Sony PlayStation 3 hem de Nintendo Wii'den bir yıl önce, 22 Kasım 2005'te Xbox 360 konsolunu piyasaya sürdü. Liderlik avantajına sahip olan Microsoft, tüketicinin bireysel konsolları için çeşitli özelleştirme seçeneklerini denemeyi başardı. Konsolun ön ve yanlarına uyacak şekilde çeşitli temalarla bakma şeklini kişiselleştirme yeteneği, ev konsolu kullanıcıları için çok farklı bir şeydi.[5] Sistemde, Xbox 360 Panosu aynı konsolda parola ile birden fazla profile sahip olma yeteneğine sahipti ve her kullanıcı panoyu kendi stillerine tam olarak uyacak şekilde özelleştirebildi. Varsayılan stillerin dışında Xbox Live Marketplace'te satın alınabilecek premium temalar vardı. Başlangıçta, Xbox 360 menüsü için "bıçaklar" olarak bilinen beş sekme veya bölüm vardı, yani Marketplace, Xbox live, Oyunlar, Medya ve Sistem idi. Soldan sağa kaydırırken, her bölüm kendi benzersiz alanını belirten farklı renkli bir arka plana sahip olacaktır, ancak kullanıcılar aynı zamanda tüm bölümleri bir arka plan rengine değiştirme seçeneğine de sahipti. Ancak 2008'de, oyun sahnesi PlayStation 3 ve Wii ile olan yarışmalar nedeniyle önemli ölçüde değiştiğinde, hem kullanıcı arayüzünde hem de diğer işlevlerde önemli değişiklikler bulunan Yeni Xbox Deneyimi (NXE) başlıklı yeni bir Xbox Dashboard başlatıldı. Yeni kullanıcı arayüzü, Windows Media Center'a benzer bir navigasyon sistemine sahipti.[6] Beş "bıçak" özellikli sekmeli bir arayüz olan "blade" arayüzünün yeniden tasarlanmış bir sürümünü kullanan Yeni bir pop-up / oyun içi Canlı Kılavuz içeriyordu. Ayrıca, kullanıcılar özünde küçük karakterler olan kişiselleştirilmiş Avatarlar oluşturabildiler. Ayrıca, Xbox Live servisi tarafından bir avatar seçilmesi gerekiyor. İki yıl sonra, Microsoft Kinect'in piyasaya sürülmesi için ayarlanan yeni bir gösterge paneli piyasaya sürdü ve gümüş dokunuşlu yeni bir kullanıcı arayüzü ekledi, ancak 2011'in sonlarında bir sistem güncellemesi yine Metro tarzı yeni bir kullanıcı arayüzü ile geldi.[7] Windows Phone'dan ilham alan tasarım idi. Bu güncellemeyle gelen birçok yenilik, sistemi daha modern bir arayüze itti ve sosyal oyun ve medya için yeni özellikler geliştirdi.

Multimedya özellikleri

Xbox 360 kumandası öncelikle diğer video oyun konsolları gibi oyunlar oynamak için tasarlanmış olsa da, aynı zamanda bir medya oynatıcı olarak da kullanılabilir. Sony'nin PlayStation 3'üne benzer şekilde, Xbox 360 yerleşik bir medya merkezi özelliğine sahip, bu nedenle kurulumu nispeten kolaydır. Xbox 360 ile kullanıcılar videoları doğrudan sabit diske de kopyalayabilir veya bir USB bellek çubuğu ile oynatabilirler.[8] Videoları Xbox 360'ta izlemenin iki yolu vardır. Bunlardan ilki, videoları Xbox Live Marketplace'ten indirmektir. Bu videolardan bazıları ücretsiz, bazıları ise ücretlidir. Microsoft, Xbox Live Marketplace üzerinden hangi videoların mevcut olduğunu kontrol ediyor. İkincisi, bir Media Media Extender olarak Xbox 360 kullanarak bir Windows Media Center PC'den video akışı sağlamaktır. Bu şekilde, kullanıcılar hangi videoları izlemek istediklerini kontrol altında tutarlar, ancak ne tür video izleyebilecekleri konusunda kısıtlamalar vardır. Daha spesifik olarak, sadece DVR-MS, MPEG-1, MPEG-2 ve Windows Media Videoların oynatılmasını destekler. Her Xbox 360, dahili optik disk sürücüsünü kullanarak DVD filmlerini kutudan oynatabilir, ek parça gerekmez, ancak kullanıcı isteğe bağlı bir uzaktan kumandayla her şeyi kontrol edebilir. Xbox 360'taki orijinal Xbox'taki deneyimde, görüntüyü daha iyi görünmesi için yükseltme yeteneği de dahil olmak üzere başka iyileştirmeler de var. Aşamalı tarama, Xbox 360'taki DVD çıktısının bir başka özelliğidir; yüksek çözünürlüklü destekleyen televizyonlarda film oynatırken daha pürüzsüz çıktılar üretir, ancak özel bir DVD oynatıcı kullanmak daha da fazla özellik ve ses kalitesi sunacaktır.[9]

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 25 Ocak 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  5. ^ "Arşivlenmiş kopya". 12 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  6. ^ "Arşivlenmiş kopya". 2 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 
  7. ^ https://www.pcmag.com/news/361426/xbox-360-gets-first-system-update-since-march-2016 []
  8. ^ https://team-xecuter.com/community/threads/complete-history-of-xbox-360-dashboard-updates-latest-2-0-16203-0.110082/[]
  9. ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2019. 

Dış bağlantılar

Ayrıca bakınız

Microsoft'tan diğer oyun platformları:

  • Xbox One sistem yazılımı

bu nesil: den diğer oyun platformları

yedinci nesil diğer oyun platformları:

İlgili Araştırma Makaleleri

Xbox 360, Microsoft'un ürettiği Yedinci jenerasyon oyun konsoludur. 27 Kasım 2005'te eski nesil Xbox'ın devamı olarak ABD'de piyasaya çıktı. Xbox 360'ın Türkiye'ye resmi olarak satışı 19 Kasım 2012 tarihinde başladı.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

Bir video oyunu geliştiricisi video oyunları oluşturan bir yazılım geliştiricisidir. Bir geliştirici Sony'nin PlayStation 3'ü, Microsoft'un Xbox 360'ı, Nintendo'nun Wii'si gibi belli video oyunu konsollarına yoğunlaşabilir ya da kişisel bilgisayarlar dahil olmak üzere türlü sistemler için geliştirebilir.

Mojang Studios, Mayıs 2009'da İsveç'te kurulmuş video oyunu geliştirici şirketi. Minecraft, Scrolls gibi oyunların yaratıcısıdır. 2014 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Mojang'ın kurucusu Markus Alexej Persson'dur. Merkezi İsveç Maria Skolgata Stockholm'dadır. 17 Mayıs 2020 tarihinde Mojang adı, Mojang Studios olarak yeniden adlandırılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Zune yazılım</span> Microsoft Windows için bir medya yönetim yazılımı

Zune yazılım Microsoft Windows için bir medya yönetim yazılımıdır, bir kütüphane ile tam bir medya oynatıcı uygulaması, Zune Marketplace için bir arayüz, hem de bir medya akışı sunucusu olarak çalışır. Yazılım Zune işlevselliği ile Zune 4, 8, 16, 30, 80, 120, Zune HD, Windows phone 7, and Microsoft Kin de dahil olmak üzere tüm cihazlarla senkronize etmek için kullanılır. Zune cihazları Zune yazılımı ile çalışır ve Microsoft'un Metro tasarım dilinin birçok tasarım ilkelerini uygular.

<span class="mw-page-title-main">Filmler ve TV (Windows)</span> Çevrimiçi video akış hizmeti

Microsoft Movies & TV Microsoft tarafından geliştirilen Full HD (1080p) film ve televizyon programı sunmakta olan bir dijital video hizmetiydi. Video Store'da kiralama veya satın alma için kullanılabiliyordu. Önceki ismi Xbox Video ve Zune Video idi. Hizmet Xbox 360 ve Xbox One konsollarında, Windows 8,Windows 8.1 ve Windows 10 bilgisayar işletim sistemlerinde, Windows Phone 8, Windows Phone 8.1 ve Windows 10 Mobile telefon işletim sistemlerinde mevcuttu. Hizmete web üzerinden de erişilebiliyordu.

Microsoft Points, Microsoft tarafından Xbox ve Zune ürün hatlarında kullanılmak üzere yayınlanan bir dijital para birimidir. Puanlar, Xbox Live Marketplace'ten video oyunları ve indirilebilir içerik satın almak, Zune Marketplace'deki müzik ve videolar gibi dijital içerik ve Windows Live Gallery içeriğinden satın almak için kullanılabilir. Eylül 2013 itibarıyla, Xbox Rewards tanıtıldı.

<span class="mw-page-title-main">Xbox (yazılım)</span>

Xbox Console Companion, Xbox serisi video oyun konsoluları için eşlik eden uygulamalardır. Xbox Live topluluk özelliklerine, uzaktan kumandaya ve ayrıca seçilen oyunlara, uygulamalara ve içeriğe sahip ikinci ekran işlevselliğine erişim sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

<span class="mw-page-title-main">Xbox One ve Xbox Series X/S'nin sistem yazılımı</span> Xbox konsolları için sistem yazılımı

Bazen Xbox OS olarak da bilinen Xbox One ve Xbox Series X / S'in içinde bulunan sistem yazılımı, Xbox One'ın ve Xbox Series X ve Series S'in şletim sistemidir. Hyper-V sanal makine izleyicisini kullanan, Microsoft Windows tabanlı bir işletim sistemidir ve konsolda çalışabilecek oyunlar ve uygulamalar için ayrı işletim sistemleri içerir. Xbox 360 sistem yazılımının ardılı oldu. Günlük kullanım için dahili sabit disk'de bulunurken, kurtarma amacıyla ve fabrika ayarlarına sıfırlama işlevi için konsolun dahili NAND flaş bellek deposunda çoğaltılmıştır.

PlayStation Vita sistem yazılımı, PlayStation Vita ve PlayStation TV video oyun konsolları için resmi ürün yazılımı ve işletim sistemidir. PlayStation Portable sistem yazılımının ardılı oldu. LiveArea'yı grafik kabuğu olarak kullanır. PlayStation Vita sistem yazılımının isteğe bağlı bir eklenti bileşeni olan PlayStation Mobile Çalışma Zamanı Paketi vardır. Sistem FreeBSD ve NetBSD'den türetilen bir Unix-temel üzerine kuruludur.

PlayStation Portable sistem yazılımı, PlayStation Portable için resmi bir ürün yazılımıdır. PocketStation'un ardılı, PlayStation Vita sistem yazılımının öncülü oldu. LiveArea'yı grafik kabuğu olarak kullanır. PlayStation 3 konsoluna benzer şekilde XrossMediaBar'ı (XMB) kullanıcı arayüzü olarak kullanır. Güncellemeler, PlayStation Portable homebrew uygulamalarının ve eklentilerinin sistemde yürütülmesini önlemek için yeni güvenlik fonksiyonlarının yanı sıra güvenlik yamalarını da ekler. Güncellemeler dört şekilde elde edilebilir:

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 3 sistem yazılımı</span>

PlayStation 3 sistem yazılımı, PlayStation 3'ün güncellenebilir bellenimi ve işletim sistemidir. Sony'nin Playstation 3 için kullandığı taban, hem FreeBSD'nin hem de CellOS adlı NetBSD'nin bir çatalıdır. PlayStation 2 Linux'un ardılı, PlayStation 4 sistem yazılımının öncülüdür.

<span class="mw-page-title-main">Wii U sistem yazılımı</span>

Wii U sistem yazılımı, Nintendo'nun Wii U ev video oyun konsolu için resmi ürün yazılımı sürümü ve işletim sistemidir. Nintendo Switch sistem yazılımının öncülü, Wii sistem yazılımının ardılıdır. Nintendo, Internet üzerinden sistem yazılımı güncellemeleri sunarak Wii U'nun sistem genelindeki özelliklerini ve uygulamalarını korur. Güncellemeler her konsol sahibi için isteğe bağlıdır, ancak Nintendo'nun çevrimiçi hizmetleriyle birlikte çalışabilirliğini korumak için gerekli olabilir. Her güncelleme, önceki güncellemelerdeki tüm değişiklikler de dahil olmak üzere birikimlidir.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch sistem yazılımı</span> Nintendo Switch video oyun konsolu tarafından kullanılan, güncellenebilir bir ürün yazılımı ve işletim sistemi

Nintendo Switch sistem yazılımı, HAL Laboratory ve Nintendo tarafından hazırlanan Nintendo Switch video oyun konsolu tarafından kullanılan, güncellenebilir bir ürün yazılımı ve işletim sistemidir. Nintendo 3DS sistem yazılımına fazlasıyla benzemektedir.

Nintendo DSi sistem yazılımı, bir dizi güncellenebilir bellenim sürümü ve Nintendo DSi video oyun konsolunda bir yazılımdır. Nintendo 3DS sistem yazılımının öncülüdür. Sistemin İnternet bağlantısı üzerinden indirilen güncellemeleri, Nintendo'nun özellikler ve yazılım ekleyip kaldırmasına izin verir. Tüm güncellemeler ayrıca önceki güncellemelerdeki tüm değişiklikleri de içerir.

Nintendo 3DS sistem yazılımı, Nintendo, Nintendo IRD, Nintendo SPD, Nintendo SDD tarafından yaratılan, Nintendo 3DS video oyun konsolları ailesinde bulunan bir dizi güncellenebilir ürün yazılımı sürümü ve yazılımıdır. Nintendo DSi sistem yazılımının ardılıdır. Sistemin İnternet bağlantısı üzerinden indirilen güncellemeler, Nintendo'nun özellikler ve yazılım ekleyip kaldırmasına izin verir. Tüm güncellemeler ayrıca önceki güncellemelerdeki tüm değişiklikleri de içerir.

<span class="mw-page-title-main">Homebrew (video oyunları)</span>

Homebrew, genellikle kullanıcı tarafından programlanamayan veya tescilli depolama yöntemlerini kullanan tescilli donanım platformlarını hedefleyen hobi sahipleri ve amatör geliştiriciler tarafından üretilen video oyunlarına veya diğer yazılımlara sıklıkla uygulanan bir terimdir. Homebrew, resmi olmayan, topluluk tarafından sağlanan araç zincirleri kullanılarak yapılan yazılımları veya Net Yaroze, PlayStation 2 için Linux veya Microsoft XNA gibi resmi geliştirme kitleri kullanılarak geliştirilen oyunları içerebilir. Commodore 64 gibi, tüketici tarafından programlanabilir olması amaçlanan bir sistem için profesyonel olmayan bir geliştirici, basitçe hobi olarak adlandırılır.