Wild Hearts
Wild Hearts | |
---|---|
Geliştirici | Omega Force |
Yayımcı | Electronic Arts |
Yönetmen |
|
Yapımcı | Yosuke Hayashi |
Sanatçılar |
|
Senarist |
|
Besteci |
|
Platformlar |
|
Çıkış | 17 Şubat 2023 |
Tür | Aksiyon rol yapma oyunu |
Modlar | Tek oyunculu, çok oyunculu |
Wild Hearts bir 2023 aksiyon rol yapma oyunu Omega Force tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından EA Originals etiketi altında yayınlanan video oyunu. Oyun, oyuncuyu feodal Japonya'dan esinlenen bir fantezi dünyası olan Azuma'da devasa canavarları avlamakla görevlendirir. Oyun 17 Şubat'ta PlayStation 5, Windows ve Xbox Series X/S için piyasaya sürüldü.
Oynanış
Oyuncular, Azuma dünyasında Kemono olarak bilinen devasa canavarları avlamak için görevlere atılmak zorunda olan isimsiz bir avcı rolünü üstlenirler. Azuma bir açık dünya değildir, bunun yerine oyuncuların özgürce keşfedebileceği birkaç büyük alandır. Oyunda wagasa ve katana gibi sekiz farklı silah türü bulunmaktadır. Düşmanları yenmek için silah kullanmanın yanı sıra, oyuncular Karakuri mekaniği aracılığıyla savaşa yardımcı olacak eşyalar da inşa edebilirler. Örneğin, oyuncular güçlü saldırılar gerçekleştirmek için üzerinden atlayabilecekleri kasalar veya düşmanları tutuşturmak için kullanılabilecek bir meşale inşa edebilirler. Bu öğeler, bir düşmanın yolunu kesen bulwark gibi daha büyük makineler oluşturmak için birleştirilebilir. İnşa edilen eşyalar Kemono tarafından yok edilene kadar kalıcıdır. Oyuncular ayrıca enine geçişe yardımcı olmak için Karakuri inşa edebilirler. Karakuri inşa etmek, sadece düşmanlara saldırarak elde edilebilen iplik tüketir. Oyuncular oyunda ilerledikçe yeni silah ve zırhların kilidini açarak daha zorlu canavarları avlayabilirler.[1] Ekip, oyuncuların oyunun hikâye senaryosunu yaklaşık 30 saatte tamamlayabileceğini tahmin ediyor. Oyuncular oyunda ilerledikçe diğer iki oyuncuyla takım kurabilirler.[2]
Hikayenin konusu
Bir kemono avcısı, savaşan Samuraylar ve kemono avcılığındaki düşüş nedeniyle uzak vatanlarını terk ettikten sonra Azuma'ya gider. Avcı, mumyalanmış bir cesetten küçük bir Karakuri teknolojisi parçası bulur ve ardından büyük, buz kullanan bir kurt kemono ile savaşır. Avcı dövüşü kaybeder ve ölüme terk edilir, ancak Mujina adında gizemli bir yaşlı adam tarafından kurtarılır. Mujina, Avcı'nın bulduğu Karakuri "tohumunu" aktif hale getirip kalbine yerleştirir ve Avcı'ya Minato kasabasına gitmesini söyler.
Avcı bilincini geri kazanır ve Karakuri nesnelerini çağırmak ve yeni güçlerini beslemek için celestial threads toplamak için yeni buldukları gücü keşfeder. Minato'ya seyahat ederken Avcı, kasabanın demircisi Natsume ve refakatçisi Ujishige'yi Kemonos'tan kurtarır. Kasabanın kâhyası Toga-hime'nin isteği üzerine Avcı, kemono malzemeleri avlayarak yoksul kasabanın gelişmesine yardımcı olur. Daha sonra, kasabanın Karakuri uzmanı Surazan'ın yardımıyla Avcı, kasabadaki atıl Karakuri teknolojilerine güç sağlamak için göksel iplik akışını yeniden sağlar. Ancak bu, kendi bölgesinden uzaklaştırıldıktan sonra kasabanın göksel iplik konsantrasyonuna aç kalan Earthbreaker adlı devasa bir Kemono'nun dikkatini çeker. Avcı, Minato'yu savunmak için kasaba halkını bir araya getirir ve canavarı öldürür. Kasaba zaferlerini kutlarken ve saygı duyulan yırtıcı kuş kemono Amaterasu'nun yakınlarda uçtuğuna tanık olurken, Suruzan Azuma'da göksel iplik kaynaklarının azaldığını ve kemonolar arasında huzursuzluğa neden olduğunu gösteren eski kayıtları ortaya çıkarır.
Ujishige ile birlikte Natsukodachi Adası'nda bir görevdeyken ikili, normalde kayalık ve sucul olan çevrenin tamamen donduğunu fark eder ve Avcı'yı neredeyse öldüren, şimdi Deathstalker olarak adlandırılan aynı buz kurdu kemonosunu görür; şiddetli çevresel değişikliklerden sorumlu olduğunu düşünür. Surazan, göksel ipliklerin azalmasının Deathstalker'ın kendi bölgesi olan kuzeydeki Fuyufusagi Kalesi'nden uzaklaşmasına neden olduğunu varsayar. Ujishige Avcı'ya bir zamanlar Fuyufusagi Kalesi'ni yöneten daimyo'nun hizmetkârı olduğunu, Ölümsüren'in liderliğindeki kemonosların bölgeyi donmuş bir çorak araziye çevirdiğini açıklar. Avcı, kaledeki Ölüm Takipçisini öldürür ve hem Ujishige hem de Avcı, Amaterasu'nun araya girip onlarla savaşmasının ardından iki Ölüm Takipçisinden daha kaçar.
Surazan, ölen Deathstalker'ın sisteminde yalnızca yetersiz miktarda göksel iplik bulunduğunu keşfeder ve Deathstalker'ın göksel iplikler için umutsuz bir arayış içinde kendi bölgesinden uzaklaştığı hipotezini doğrular. Avcı ve Ujishige, diğer güç kemono varyantlarının genel yaşam alanlarından uzağa göç eden olduğunu ve doğal çevreyi büyük ölçüde değiştirdiğini keşfettikten sonra Surazan'ın bulgularını daha da doğrular. İkili Minato'ya geri döner ancak Amaterasu'nun göksel iplik konsantrasyonunu ele geçirmek için kasabaya saldırdığına tanık olurlar. Mujina gelir ve Avcıyı, kemonoların kıt göksel iplikler için giderek daha agresif ve umutsuz arayışlarının Azuma'yı kaosa sürüklediği konusunda uyarır. Avcı, Ujishige, Natsume ve Surazan kasabanın savunmasını güçlendirir ve Amaterasu'nun ikinci gelişine karşı savunmak için kasaba halkını bir kez daha toplar. Avcı Amaterasu'yu öldürür, Minato'nun yeniden inşasına yardım eder ve daha sonra Minato yakınlarında bir orman yangınına neden olan iki güçlü kemonoyu daha öldürür. Ancak, Karakuri "tohumunun" aşırı kullanımı Avcı'nın kalp durması yaşamasına ve bayılmasına neden olur.
Eş zamanlı olarak Azuma, Azuma'da ciddi ekolojik hasara neden olan bitmek bilmeyen amansız bir yağış yaşamaya başlar. Mujina tekrar ortaya çıkar ve Avcı'yı "Bin Günün Yağmuru "nun gerçekleştiği konusunda uyarır ve Avcı'ya bunu sona erdirmek için Kutsal Dağ'ın tepesindeki "kaynak kemono "yu avlamaları gerektiğini söyler. Mujina ortadan kaybolduğunda, onun aslında geçmişte Azuma'yı vuran "Bin Gün Yağmuru "nu bastırmayı başaramayan ve Minato'da bir zamanlar Karakuri kullanan eski bir avcı topluluğunun çöküşüne neden olan çok sayıda avcının ruhu olduğu ortaya çıkar. Avcı dağa tırmanır ve dağın içine girmek için bir Celestial Dragon öldürür. Avcı orada göksel ipliklerin kaynağını koruyan bir varlık olan Göksel Varlık ile karşılaşır. Avcı, Göksel Varlığı öldürür ve bilincini kaybetmeden önce göksel ipliklerin akışını yeniden sağlayan kadim bir Kakakuri yapısını etkinleştirir. Göksel ipliklerin yenilenmesi sonsuz yağmuru dindirir, Azuma'nın ekosistemlerini iyileştirir ve kemonosları yatıştırır. Avcı bilincini geri kazanır ve Minato'ya geri döner.
Oyun sonrasında, Avcı dört adet son derece uçucu kemonoyu öldürürse Mujina ile bir kez daha sohbet eder ve Mujina, hiçbir insan veya kemononun başaramayacağı bir şeyi başardığı için Avcı'yı tebrik eder.
Gelişim
Oyun Japon geliştirici Omega Force tarafından geliştirilmiştir. Oyunun geliştirilmesine 2018 yılında başlanmıştır.[3] Oyun yönetmeni Kotaro Hirata'ya göre, ekip Toukiden serisini geliştirme deneyimlerinden ders aldı ve modern bir Japon canavar avı oyunu yaratmayı amaçladı. Ekip, diğer canavar avlama oyunlarından farklı olmak için "doğa ve hayvanların bir füzyonu" olarak tanımlanan Kemono canavarlarını ve oyunun yakın dövüşünü tamamlayan bir inşa mekaniği olan Karakuri'yi tanıttı.[4] Canavarlar ve yaratıklar tehdit edici ve zorlayıcı olacak şekilde tasarlandı, böylece oyuncular onları öldürmekten "suçluluk" duymayacaktı.[5] Ekip, "Wild Hearts "ı "Toukiden" serisinin bir bölümü yapmadı çünkü oyunun kendine özgü bir sunumu ve savaş mekaniği olduğunu düşünüyorlardı. Oyun dünyası feodal Japonya'dan esinlenmiştir ve her biri dört mevsimden birine dayanan dört farklı biyom içerir.[6] Başlangıçta oyun dört oyunculu çok oyunculu destekliyordu; ekip dengesiz bir oynanış yaratacağına inandığı için bu daha sonra değiştirildi.[4]
Hirata, The Verge ile yaptığı bir röportajda, Dynasty Warriorsun Omega Force için temel bir franchise haline geldiğini ve Wild Hearts ile başka bir güçlü temel franchise'a sahip olmayı umduklarını belirtti.[7]
Yayıncı Electronic Arts, 14 Eylül 2022 tarihinde Omega Force ve ana şirketi Koei Tecmo ile ortaklığını duyurdu. Oyun, daha önce It Takes Two ve Unravel gibi daha küçük, bağımsız video oyunları yayınlayan EA Originals etiketi altında yayınlanacaktı.[8] Oyun resmi olarak 23 Eylül 2022 tarihinde duyuruldu. Wild Hearts PlayStation 5, Windows ve Xbox Series X/S için 17 Şubat 2023 tarihinde platformlar arası oyun desteği ile piyasaya sürüldü.[9]
Resepsiyon
Derleyici | Puan |
---|---|
Metacritic | (PC) 75/100[10] (PS5) 79/100[11] (XSXS) 76/100[12] |
Yayıncı | Puan |
---|---|
Destructoid | 8/10[13] |
Easy Allies | 7.5/10[14] |
Game Informer | 8/10[15] |
GameRevolution | 8/10[16] |
GameSpot | 8/10[17] |
GamesRadar+ | [18] |
Hardcore Gamer | 4/5[19] |
IGN | 8/10[20] |
PC Gamer (ABD) | 63/100[21] |
Push Square | [22] |
RPGFan | 84/100[23] |
Shacknews | 8/10[24] |
The Guardian | [25] |
Video Games Chronicle | [26] |
VG247 | [27] |
Kritik resepsiyon
Wild Hearts inceleme toplayıcısı'na göre "genel olarak olumlu" eleştiriler aldı. Metacritic.[10][11][12]
Rock Paper Shotgun oyunun inşa mekaniğini beğenmiş, oyuncuya "efsanevi bir süper kahraman olmaktan çok çaresiz bir mucit" hissi verdiğini söylemiş, ancak Windows'da performansın düşük olmasını eleştirmiştir.[28] Eurogamer oyunun feodal Japonya'dan esinlenen dünyasını övdü, "güzel şeyler - ve azgın Kemono onu parçalara ayırmaya başladığında daha da etkileyici".[29] The Verge müziği ve dövüşlerin kapsamını beğendi ve "Geniş orkestra müziği ve canavarların büyüklüğü ve gücü, tek yıldızlı avları bile destansı bir savaş gibi hissettiriyor" diye yazdı.[30] NPR oyunun canavar görünümünü ve güç tasarımını "ilkel doğanın süper güç verdiği çarpıcı ve devasa hayvanlar" diyerek övdü.[31]
Satışlar
Wild Heartsın PlayStation 5 sürümü, Japonya'da piyasaya sürüldüğü ilk hafta boyunca en çok satan ikinci perakende oyun oldu ve ülke genelinde 26.905 fiziksel kopya satıldı.[32]
Kaynakça
- ^ DeFreitas, Casey (10 Ekim 2022). "Wild Hearts Hands-On Preview: Bina ile Muhteşem Canavar Avı". IGN. 1 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.
- ^ Kaynak hatası: Geçersiz
<ref>
etiketi;length
isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: ) - ^ Hilliard, Kyle (10 Ekim 2022). "Building A Better Hunter By Going Hands-On With Wild Hearts". GameSpot. 11 Temmuz 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.
- ^ a b Skrebels, Joe (28 Eylül 2022). "Wild Hearts Röportajı: Büyülü Bina, Açık Dünyalar ve Neden Bu Kadar Yakında Çıkıyor". IGN. 5 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.
- ^ Webster, Andrew (10 Ekim 2022). com/2022/10/10/23393221/wild-hearts-hunting-ea-games-omega-force-interview "Wild Hearts'ın canavarları sizi tehdit altında hissettirecek - sevimli olanları bile"
|url=
değerini kontrol edin (yardım). The Verge. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022. - ^ Fuller, Alex (10 Ekim 2022). "Wild Hearts Preview". RPGamer. 9 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.
- ^ Webster, Andrew (11 Ekim 2022). com/2022/10/10/23393221/wild-hearts-hunting-ea-games-omega-force-interview "Wild Hearts'ın canavarları sizi tehdit altında hissettirecek - sevimli olanlar bile"
|url=
değerini kontrol edin (yardım). The Verge. Erişim tarihi: 24 Ocak 2023. - ^ Carter, Justin (14 Eylül 2022). com/business/ea-partners-with-koei-tecmo-and-omega-force-on-new-game "EA partners with Koei Tecmo and Omega Force on new game"
|url=
değerini kontrol edin (yardım). Game Developer. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.[] - ^ McWhertor, Michael (28 Eylül 2022). "EA and Dynasty Warriors devs reveal their take on Monster Hunter". Polygon. 6 Ağustos 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ekim 2022.
- ^ a b "Wild Hearts for PC Reviews". Metacritic. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ a b "Wild Hearts for PlayStation 5 Reviews". Metacritic. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ a b "Wild Hearts for Xbox Series X Reviews". Metacritic. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Carter, Chris (16 Şubat 2023). "Review: Wild Hearts". Destructoid. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Ellis, Bradley (1 Mart 2023). "Review: Wild Hearts". Easy Allies. 2 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2023.
- ^ Livingston-Garcia, Louis (16 Şubat 2023). "Wild Hearts Review - A Bountiful Hunt". Game Informer. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Ashworth, Mack (28 Şubat 2023). "Wild Hearts Review". Game Revolution. 28 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Şubat 2023.
- ^ Wakeling, Richard (16 Şubat 2023). "Wild Hearts Review - Build Me Up". GameSpot. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Cryer, Hirun (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review: 'A worthy competitor to Monster Hunter'". GamesRadar+. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Shive, Chris (16 Şubat 2023). "Review: Wild Hearts". Hardcore Gamer. 17 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Marks, Tom (16 Şubat 2023). "Wild Hearts Review". IGN. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Fenlon, Wes (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review". PC Gamer. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Cal McCormick, John (16 Şubat 2023). "Wild Hearts Review (PS5)". Push Square. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Kobylanski, Abraham (22 Şubat 2023). "Wild Hearts Review". RPGFan. 24 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Şubat 2023.
- ^ Denzer, TJ (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review: Beauty and elegance of the hunt". Shacknews. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Regan, Tom (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review – fantastic beasts and where to fight them". The Guardian. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Scullion, Chris (16 Şubat 2023). "Review: Wild Hearts is a solid, if flawed, take on the monster hunting genre". Video Games Chronicle. 18 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Peppiatt, Dom (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review: We've got Monster Hunter at home…". VG247. 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Richardson, Liam (16 Şubat 2023). com/shaky-performance-aside-wild-hearts-is-a-worthy-alternative-to-monster-hunter "Shaky performance aside, Wild Hearts is a worthy alternative to Monster Hunter"
|url=
değerini kontrol edin (yardım). Rock, Paper, Shotgun (İngilizce). Erişim tarihi: 17 Şubat 2023.[] - ^ Wales, Matt (16 Şubat 2023). "Wild Hearts review - Monster Hunter's formula taken to fantastic new heights". Eurogamer (İngilizce). 16 Şubat 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2023.
- ^ Webster, Andrew (16 Şubat 2023). "Wild Hearts is a fresh take on Monster Hunter with a dash of Fortnite"
|url=
değerini kontrol edin (yardım). The Verge (İngilizce). 15 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Şubat 2023. - ^ McGinnis, Vanessa (16 Şubat 2023). "'Wild Hearts' Review: Yapım aşamasında canavar avı". NPR. 31 Mayıs 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Kasım 2023.
- ^ Romano, Sal (23 Şubat 2023). "Famitsu Sales: 2/13/23 - 2/19/23 [Update]". Gematsu. 20 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Şubat 2023.