Wii U sistem yazılımı
Geliştirici(ler) | Nintendo |
---|---|
İlk yayınlanma | 1.0.1 / 18 Kasım 2012[1] | )
Güncel sürüm | 5.5.5 / 1 Mart 2021 | )
Geliştirme durumu | Sonlandı |
Platform | Wii U |
Erişilebilirlik | İngilizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca, İtalyanca, Flemenkçe, Portekizce, Rusça, Japonca |
Tür | Kapalı kaynak |
Lisans | Nintendo lisanslı |
Resmî sitesi | Sitesi |
Wii U sistem yazılımı, Nintendo'nun Wii U ev video oyun konsolu için resmi ürün yazılımı sürümü ve işletim sistemidir. Nintendo Switch sistem yazılımının öncülü, Wii sistem yazılımının ardılıdır. Nintendo, Internet üzerinden sistem yazılımı güncellemeleri sunarak Wii U'nun sistem genelindeki özelliklerini ve uygulamalarını korur.[2] Güncellemeler her konsol sahibi için isteğe bağlıdır, ancak Nintendo'nun çevrimiçi hizmetleriyle birlikte çalışabilirliğini korumak için gerekli olabilir. Her güncelleme, önceki güncellemelerdeki tüm değişiklikler de dahil olmak üzere birikimlidir.
Sistemin, MULTI adlı ve gömülü yazılım mühendisliği sağlayıcısı Green Hills Software tarafından yayınlanan resmi tümleşik geliştirme ortamının, Nintendo ve lisanslı geliştiricileri tarafından Wii U'nun programlanmasında kullanılması amaçlanmıştır. İşletim sisteminin iç mimarisinin detayları resmen ilan edilmedi.[3]
Wii U Menü
Wii U Menu, uygulama düzenleyicisi ve başlatıcısı olarak işlev gören sistemin ana panosudur. Wii'nin "Wii Menüsü" ve Nintendo 3DS HOME Menüsüne benzer bir grafik kabuktur.[4] Nintendo optik disklerinlerde depolanan yazılımı, dahili bellekte kurulu olan uygulamaları veya harici bir depolama cihazını veya Wii başlıklarını sistemin "Wii Modu" üzerinden başlatmaya izin verir.[5] Nintendo Network WaraWara Plaza TV ekranında görüntülenirken, Wii U GamePad ekranı başlatılmak üzere mevcut uygulama simgelerini gösterir; iki ekranın ekran rolleri bir düğmeye basılarak değiştirilebilir. Orijinal Wii gibi, diskler de menüden çalışırken değiştirilebilir.[6] Wii U Menüsü ayrıca sadece oyunun ötesinde uygulamalar başlatmak için de kullanılabilir: tüm oyun ve uygulamalarla entegre olan Miiverse sosyal ağı; World Wide Web İçin İnternet Tarayıcısı; Netflix, Prime Video, Hulu, YouTube ve daha fazlası üzerinden medya oynatmak; Nintendo eShop aracılığıyla Wii U yazılımını ve içeriğini indirmek; ve Nintendo'dan resmi bildirimler almak için uyumludur.[7] Sistem ayarları, ebeveyn kontrolleri ve etkinlik günlüğü menüden de başlatılabilir.[8]
WaraWara Plaza
Wii U Menüsü, Miiverse ve Nintendo Network ile doğrudan entegredir. Wii U açıldığında, televizyon ekranı, kullanıcı statüsü ve Miiverse hakkındaki yorumların gösterildiği WaraWara Plaza'yı gösterir.[9] Her kullanıcı kendi Mii'leri tarafından temsil edilir ve bir Miiverse topluluğu ile ilişkilendirilir. Kullanıcılar WaraWara Plaza'daki tüm Mii'leri, kendi gönderileri gibi kişisel kütüphanelerine kaydedebilir, yorum yazabilir ve arkadaşlık isteği gönderebilir.[10] Miiverse'nin üretilmemesi nedeniyle, WaraWara Plaza şimdi yalnızca Nintendo'nun yerleşik ipuçlarını gösteriyor.
Ana Menü
Wii U GamePad, Wii U Pro Controller veya Wii Remote üzerindeki Home Düğmesine basarak kullanıcı üzerinden herhangi bir oyun veya uygulama sırasında Home Menüsüne (HOME Menüsü olarak stillendirilmiş) erişilebilir. Ana Menü, kullanıcının bir oyun veya uygulama çalışırken Miiverse, Nintendo TVii, Nintendo eShop ve İnternet Tarayıcı gibi belirli çoklu görev uygulamalarını başlatmasını sağlar.[11] Ayrıca tarih ve saat, kablosuz sinyal durumu, denetleyici pil ömrü ve denetleyici ayarları gibi çeşitli bilgileri görüntüler. Mevcut indirmeler, oyun ve uygulamaları ve ilgili güncellemelerini indirip yükleyen ve arka planda sistem güncellemelerini indiren İndirme Yöneticisi'nde de yönetilebilir.[12]
Nintendo eShop
Nintendo eShop, Nintendo'nun çevrimiçi dijital dağıtım hizmetidir ve Wii U, Nintendo Switch ve Nintendo 3DS el konsoludur. EShop, indirilebilir Wii U yazılımları (yalnızca hem perakende hem de indirme), Wii oyunları, Virtual Console oyunları, deneme sürümleri (demolar) ve çeşitli uygulamalar sunar. Ayrıca kullanıcıların indirilebilir içerik (DLC) satın almalarını ve hem fiziksel hem de indirilebilir oyunlar için yamaları otomatik olarak indirmelerini sağlar.[13] Nintendo eShop'tan elde edilen tüm içerik bir Nintendo Network ID'ye eklenmiştir, ancak yalnızca bir sistemde kullanılabilir. Wii U, oyun oynarken veya uygulama ya da uyku modundayken SpotPass and StreetPass üzerinden arka plan indirmeye izin verir. Bir kerede en fazla on indirme kuyruğa alınabilir ve İndirme Yöneticisi uygulamasında durumları kontrol edilebilir. İndirme işleminin bittiğini kullanıcıya bildirmek için Ana Menü bölümünde bir açılır bildirim görünecektir.[14]
Wii Shop Channel ve Nintendo Puanlarını para birimi olarak kullanan Nintendo DSi Mağazası gibi eski Nintendo dijital mağazalarının aksine, Nintendo eShop, kullanıcının para birimini cüzdanına eklenip borçlandırıldığı dijital bir cüzdan sistemi kullanarak yerel para birimini kullanıyor.[15] Kullanıcı, cüzdanına kredi kartı veya banka kartıyla veya Nintendo eShop kartlarını satın alarak çeşitli yollarla fon ekleyebilir. İndirme kodlarını belirli perakendecilerden satın almak ve daha sonra eShop'ta kullanmak mümkündür.[16] 22 Temmuz 2014'te, Japon Nintendo eShop, Wii U GamePad'deki yakın alan iletişimi (NFC) aracılığıyla kullanıcı hesabının dijital cüzdanına para eklemek için dijital para kartlarını desteklemek üzere güncellendi. Bu kartlar mikroçip yongalarına yerleştirilmiştir ve genellikle tren ya da otobüs bileti almak ve marketlerden alışveriş yapmak için kullanılır.[17]
Nintendo eShop, kullanıcı yazılım incelemelerini destekler. Kullanıcılar, 1-5 arasında değişen "yıldızları" ile kaliteyi sırayla temsil eden bir inceleme gönderebilirler. Yazılımı, hardcore veya daha sıradan gamer için uygun olup olmadığına göre kategorize etmek de mümkündür. Yorumlar ancak inceleme aşamasında olan yazılım en az bir saat kullanıldıktan sonra gönderilebilir.
Miiverse
Miiverse ("Mii" ve "Universe" nin birleşik sözcükü) oyuncuların kendi Mii karakterleriyle etkileşime girmelerini ve deneyimlerini paylaşmalarını sağlayan entegre bir sosyal ağ hizmetidir. Miiverse, kullanıcıların başarıları sorunsuz bir şekilde paylaşmalarına, elle yazılmış yorumları ve oyun ekran görüntülerini diğer kullanıcılarla paylaşmalarına izin verdi.[18] Bazı oyunlar, oyun içinde sosyal etkileşimlerin de olabileceği Miiverse ile entegre edildi. Miiverse, kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriğin uygun olduğunu ve hiçbir spoiler paylaşılmadığından emin olmak için bir insan kaynakları ekibinin yanı sıra yazılım filtreleme yoluyla da yönetildi. Bunu kolaylaştırmak için, yayınlanan yorumların Miiverse'de görünmesi 30 dakika kadar sürebileceği belirtildi.[19]
25 Nisan 2013'te Miiverse, internet erişimi olan akıllı telefon, tablet ve PC cihazları için web tarayıcılarında da kullanıma sunuldu. Daha sonra Aralık 2013'te Nintendo 3DS için uygun oldu. 8 Kasım 2017'de kaldırıldı.[20]
İnternet tarayıcısı
İnternet Tarayıcısı, kullanıcıların Wii U GamePad ve / veya televizyon ekranında web'de gezinmelerini sağlar. Wii U'da çoklu görev uygulaması olarak işlev görür, bu nedenle arka planda başka bir oyun veya uygulama askıya alındığında kullanılabilir. Tarayıcı öncelikle Wii U GamePad'in dokunmatik ekranını kullanarak veya web sayfalarında gezinmek için analog çubukla ve klavyeyi kullanmaya benzer şekilde sayfadaki bağlantılar arasında gezinmek için D-pad'i kontrol eder. YouTube ve diğer sosyal medya gibi web sitelerinde HTML5 video ve ses çalabilir.[21] Kullanıcı, sahne perdelerinin açılması gibi sunum efektlerini içeren gizlilik için tarayıcının görünümünü TV ekranında gizlemeyi seçebilir. Kullanıcı ayrıca Google ve Yahoo! arama motorları da kullanabilir. Farklı yakınlaştırma düzeylerinde metni ekran genişliğine otomatik olarak kaydırmak için bir metin kaydırma seçeneği vardır. Kullanıcılar ayrıca, her kullanıcı kendi kişisel yer imlerine sahip olacak şekilde yer imleri oluşturabilir. Tarayıcı aynı anda altı sekmeyi desteklemektedir. Eski öğeler değiştirilmeye başlamadan önce tarayıcı geçmişinde en fazla 32 sayfa saklanabilir.[22]
Nintendo TVii
Nintendo TVii, kullanıcıların Netflix, Hulu Plus, Amazon Video ve kablo ağlarında program bulmalarını sağlayan ücretsiz bir televizyon tabanlı bir hizmetti. Nintendo TVii ayrıca kullanıcıların TiVo Dijital Kayıt Cihazı'larını Wii U aracılığıyla kontrol etmelerine izin verdi. Kullanıcılar daha sonra televizyonlarında veya Wii U GamePad'de izlemek istedikleri programın kaynağını seçebildiler.[23] Varsayılan olarak, GamePad ekranı şu anda izlenmekte olan şov hakkında bilgi gösterdi. Bu bilgiler, yorumlar, ekran görüntüleri, yayın listeleri, fragmanlar ve İngilizce Vikipedi, IMDb, Rotten Tomatoes ve diğer bireysel kaynak hizmetleri tarafından sağlanan şov hakkında diğer genel bilgileri içermektedir. Nintendo TVii ayrıca, kullanıcının gerçek zamanlı olarak güncellenen maçın oyuncu konumlarını ve maç özetlerini görebileceği özel bir spor bölümüne de sahipti.
Her kullanıcının Nintendo TVii'de favori şovları ve spor takımları, kişisel Mii'leri ve herhangi bir sosyal ağ hesabı entegrasyonu gibi kişisel ayarları vardı. Kullanıcılar daha sonra, şovu televizyon ekranında oynatılırken, GamePad aracılığıyla, mevcut programdaki, Miiverse, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlardaki canlı anlara verilen tepkileri paylaşarak ve yorum yaparak arkadaşlarıyla ve toplulukla etkileşime girebilirler.[24]
Nintendo TVii, Wii U’nun 8 Aralık 2012’de Japonya’da yayınlanmasıyla kullanıma sunuldu. 20 Aralık 2012'de Kuzey Amerika'da serbest bırakıldı ve 2013'te bir zamanlar Avrupa'da serbest bırakılması planlandı, ancak hiçbir zaman yerine getirilmedi. Nintendo UK daha sonra bir özür diledi ve “yakın gelecekte” daha fazla duyuru beklediğini belirtti. Bununla birlikte, 14 Şubat 2015'te Nintendo Europe, "çeşitli lisans sistemlerine sahip çeşitli ülkelerdeki birden fazla televizyon hizmetini yerelleştirmenin son derece karmaşık yapısı nedeniyle" hizmetin Avrupa ülkelerinde serbest bırakılması için planlarını iptal ettiklerini resmen onayladı.[25]
Wii U Sohbet
Wii U Chat, Nintendo Network tarafından desteklenen Nintendo'nun çevrimiçi görüntülü sohbet çözümüdür. Servis, kullanıcıların Wii U GamePad'in öne bakan kamerasını kayıtlı arkadaşlarla görüntülü sohbet etmek için kullanmalarına izin veriyor. Video sohbet ederken, uygulama Off-TV Play ile uyumlu olduğundan, yalnızca Wii U GamePad'e ihtiyaç duyulur.[26] Kullanıcılar, GamePad'de, video sohbet ekranının üstüne resimler çizebilirler. Zaten çalışan bir oyun veya başka bir uygulama varsa, GamePad'in HOME düğmesi halkası gelen bir arama olduğunu belirten yanıp söner.
Wii Street U
Wii Street U, Nintendo ve Google tarafından Wii U için geliştirilen yerleşik bir harita uygulamasıydı. Nintendo Direct sırasında, Satoru Iwata, Google Haritalar’ın Wii U’nun panorama özelliği ile bütünleştirileceğini açıkladı. Dünyayı gezmek, sokak görünümü özelliğini kullanmak ve Wii U GamePad'i kullanmak mümkündür.
Bu uygulama Wii U eShop'ta 31 Ekim 2013'e kadar ücretsiz olarak indirildikten sonra ücretsiz bir uygulama olarak kullanıma sunuldu. Nintendo, 31 Mart 2016 tarihinde uygulamayı durdurdu.[27]
Wii Karaoke U
Wii Karaoke U, Nintendo ve Karaoke Joysound tarafından Wii U için geliştirilen yerleşik bir karaoke uygulamasıdır. Japon karaoke servis sağlayıcısı Xing'den Joysound çevrimiçi şarkı kütüphanesini lisanslıyor. Oyun hem Wii U GamePad'in mikrofonunu hem de Wii U konsoluna bağlı herhangi bir evrensel USB mikrofonu kullanabilir.
Oyun, oyuncuların indirmeleri için yeni şarkılara erişmeleri için İnternet bağlantısı gerektiriyor. Nintendo eShop'tan şarkılar için bilet satın alan oyuncular, şarkı söylemek istedikleri şarkıları Joysounds'un şarkı kütüphanesinden (24 saatten 90 güne kadar) sınırlı bir süre için kiralıyorlar. Gerçekleştirilecek bir sahne seçerek oyuncular kendilerini temsil etmek için kendi Mii karakterlerini seçebilirler.[28] Oyuncular ayrıca, eko, tuş ve şarkının hızı gibi seçenekleri ayarlayabilir ve diğer oyuncular zil ve marakas gibi enstrümanlar çalarak şarkıcıya eşlik etmek için Wii Uzaktan Kumandalarını kullanabilir. Oyun, oyuncuları ton ve ritim konusunda eğiten ve test eden bir ders modu içerir.
Avrupa'daki Nintendo eShop'ta, Joysound tarafından Wii Karaoke U adlı, 4 Ekim 2013 tarihinde ücretsiz bir uygulama olarak yayınlandı.[29]
Wii Mode
Wii U'nun Wii Modu, tüm sınırlamaları ve ayrıcalıkları olan tamamen sanallaştırılmış bir Wii sistemidir. Bir Wii oyun diski Wii U'ya yerleştirildiğinde, Wii U Menüsünde uygun bir başlatılabilir simge belirir. Alternatif olarak, B düğmesini basılı tutarken Wii U açılabilir.[7] Her iki yöntem de, Wii U moduna yeniden başlatılıncaya kadar tamamen sanal bir Wii sistemi haline gelmesi için Wii U'yı etkili bir şekilde yeniden başlatır. Yerel bir Wii sisteminde olduğu gibi, Wii Mode'un dahili depolama belleği 512 MB ile sınırlıdır ve SD Card Menu 32 GB boyutunda bir kart kullanabilir.[30]
Wii U'nun Wii Modu ve yerel Wii sistemi arasında birkaç ufak fark var. Veri yönetimi ayarlarına erişilebilir, ancak Wii Sistem Ayarları değildir. Wii Shop Channel, Wii yazılımı satın almak için tamamen uygun durumdadır; ancak, Netflix, Hulu Plus ve YouTube uygulamaları kullanılamaz. Bu uygulamaların yerel sürümlerini kullanabilmek için sistemin Wii U modunda yeniden başlatılması gerekir.[30][31]
Kaynakça
- ^ "System Menu Update History". 21 Şubat 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Eylül 2015.
- ^ "Latest system update information". Nintendo of Europe GmbH.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 11 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 12 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 1 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 22 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 11 Mart 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ https://gamnesia.nintendoenthusiast.com/wii-u-system-update-finally-adds-folders-to-the-menu/[]
- ^ "ServiceNow". liberty.service-now.com. 27 Ekim 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 17 Kasım 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 16 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 22 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 31 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 28 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 11 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 23 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 17 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 14 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ https://www.nintendoenthusiast.com/2017/10/27/reggie-explains-miiverse-shutting/[]
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 4 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 7 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 2 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 15 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 8 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ https://le-miiverse-resource.fandom.com/wiki/Wii_U_Chat[]
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 1 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Ready those vocal chords…". Nintendo of Europe GmbH.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 27 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 29 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
- ^ "Arşivlenmiş kopya". 24 Ekim 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Ağustos 2019.
Dış bağlantılar
Ayrıca bakınız
Microsoft'tan diğer oyun platformları:
- Xbox One sistem yazılımı
- Xbox 360 sistem yazılımı
bu nesil: den diğer oyun platformları
yedinci nesil diğer oyun platformları: