İçeriğe atla

War Thunder

War Thunder
ÜreticiGaijin Entertainment
TasarımcıGaijin Entertainment
Yayım tarihi1 Kasım 2012
SistemMicrosoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S
Oyun süresi15-30 dakika

War Thunder, Macar geliştirici stüdyosu Gaijin Entertainment tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir araç muharebe çok oyunculu video oyunudur.[1][2][3] Oyun ilk olarak 2011'de duyuruldu, Kasım 2012'de açık beta olarak yayınlandı ve Ocak 2013'te dünya çapında piyasaya sürüldü. 21 Aralık 2016'da ise resmi olarak yayımlandı. Microsoft Windows, MacOS, Linux, PlayStation 4, Xbox One için çapraz platform formatına sahiptir. Ayrıca 2023 senesinin başlangıcında "War Thunder Edge" paylaşılmış, Mart ayında ise alpha testi yayınlanmıştır. Oyunun kısa sürede mobile de gelmesi bekleniyor.[4]

Bir "uçak simülasyon oyunu" olarak geliştirilen oyun, daha önce World of Planes olarak adlandırılmıştı, ancak Wargaming'in World of Warplanes ile olan benzerliğinden dolayı 2012 yılında şimdiki adı ile değiştirildi. Başlangıçta Gaijin, oyunun aynı yılın Haziran ayında varlığını onaylamadan önce oyunun 1 Nisan şakası olduğunu iddia etti. O zamandan beri Gaijin, Nisan Bir Şakası Günü için geleneksel olmayan etkinlikler hazırlamak için yıllık bir geleneği sürdürdü.

War Thunder, piyasaya sürülmesinin ardından Gamescom 2013 Ödüllerinde En İyi Simülasyon Oyununu ve KRI 2013 Ödüllerinde En İyi Oyun, En İyi Geliştirici, En İyi Teknoloji ve En İyi Ses ödüllerini kazanarak birçok ödül kazandı. Oyun ayrıca, "bir uçuş simülasyon oyununda en çok uçağa" ve "bir Uçuş Simülasyon sunucusunda aynı anda çevrimiçi olan çoğu oyuncuya" sahip olması nedeniyle iki Guinness Dünya Rekoru sahibidir. 2019 itibarıyla War Thunder, 50.000'den fazla eşzamanlı oyuncuyla Steam'de en çok oynanan oyunlar arasında yer alıyor.

Yayıncıya göre, Kasım 2022'de, eşzamanlı War Thunder kullanıcılarının sayısı herhangi bir zamanda düzenli olarak 160 bin kişiyi aşıyor ve toplamda dünyanın her yerinden 70 milyondan fazla oyuncu oyuna kayıtlıdır.[5]

Oynanış

Basitleştirilmiş savaşlar modunda, farklı ülkelerden gelen karma araçlarla mücadele ederler. Bu modda oyuncuların rakip oyuncuyu vurması için kılavuz bir nişangah bulunur ayrıca oyuncular oyun içi mini haritada gözükürler. Gerçekçi savaşlar modu daha gelişmiş oyuncular için tasarlanmıştır. Bu mod daha gerçekçi olduğundan renkli nişangah bulunmaz ve oyuncular mini haritada gözükmez. Ülkeler karma olarak değil, gerçek hayatta yapılmış muharebelerin taraflarına göre eşleşirler. Uçakların karakteristik özellikleri (Hız, Manevra kabiliyeti) etkindir. Cephane ve yakıt sınırlanmıştır. Simülatör savaşlar modu "Tamamen Gerçek Savaş" denilen ve daha gerçekçi bir simülasyon modudur. Bu modda gerçekçi olduğundan kontroller daha da detaylandırılmıştır oyun içinde uçaklarla simülatör savaşlar oynamak isteyenler için Joystick tavsiye edilmektedir.

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "Budapesten is dolgoznak a War Thunderen és az Enlisteden - interjú". PlayDome.hu (Macarca). 24 Ekim 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Kasım 2022. 
  2. ^ "Az orosz fejlesztők államilag támogatott játékmotorral függetlenednének a nyugattól". GameStar (Macarca). 23 Temmuz 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Kasım 2022. 
  3. ^ ""A videójáték-fejlesztésnek mindig is a gamerek voltak a lelkei"". 24.hu (Macarca). 18 Eylül 2022. 18 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Kasım 2022. 
  4. ^ "War Thunder Mobile: Özgün War Thunder deneyimi artık Mobil cihazlarda!". wtmobile.live. 23 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Nisan 2023. 
  5. ^ ""War Thunder Celebrates 10th Anniversary" - Games Press". www.gamespress.com. 14 Kasım 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Kasım 2022. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Leslie Howard</span>

Leslie Howard, Macar asıllı İngiliz sahne ve sinema oyuncusu. İki kez Oscar'a aday gösterilen oyuncu, 1939 tarihli Rüzgâr Gibi Geçti filmindeki Ashley Wilkes rolü ile uluslararası ününe kavuştu. II. Dünya Savaşı sırasında bindiği yolcu uçağı Almanlar tarafından düşürülünce hayata veda etti.

<i>Call of Duty: World at War</i> 2008 video oyunu

"Call of Duty: World at War" ya da resmî olmayan adıyla Call of Duty 5, Treyarch tarafından Microsoft Windows, Nintendo DS, PlayStation 2, PlayStation 3, Wii ve Xbox 360 için geliştirilmiş ve Activision tarafından yayımlanmış birinci şahıs nişancı türünde bir bilgisayar oyunudur. Call of Duty serisindeki eklenti paketleri dışındaki beşinci oyundur. Oyunun kurgusu, bir önceki oyun olan "Call of Duty 4: Modern Warfare"in günümüz kurgusunun ardından yeniden II. Dünya Savaşı'na dönmüştür. Oyun, Microsoft Windows, PlayStation 3, Wii ve Xbox 360 sürümlerinde Pasifik Cephesi'ne ve Doğu Cephesi'ne odaklanmıştır. İsmi, oyun ayrıntıları ve tahminî çıkış tarihi 23 Haziran 2008'de duyurulmuş ve oyun dünya çapında 11 Kasım 2008 ile 14 Kasım 2008 tarihleri arasında piyasaya sürülmüştür. Windows cep telefonu sürümü ve PlayStation 2 ile Nintendo DS için olay dizisi değişik olan sürümler, Glu Mobile tarafından geliştirilmiştir; fakat kurgusu yine II. Dünya Savaşı'na yöneliktir. Oyun, "Call of Duty 4"ün oyun motorunun geliştirilmiş sürümünü kullanmasıyla birlikte ses efektlerindeki gelişim artmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Nişancı oyunu</span>

Nişancı oyunu türü video oyunlarında karşılıklı olarak öldürmeyi ve yaralamayı hedefleyen oyun türüdür. Bu tür oyunlarda, oyuncuların karşı takımdaki oyuncuları silah kullanarak öldürmesi veya yaralaması amaçlanır. Silahların dışında kalan diğer yaralama ve öldürme yöntemlerini eklemek üretici firmanın oyunlarına eklediği yenilikçi fikirlere bırakılmıştır. Günümüzde ise bu oyunlar yüksek sayılara ulaşmıştır. Özellikle 1980'li yıllardan itibaren nişancı oyunları geliştirilmeye başlanmıştır. Günümüzde de bu tür oyunlar geniş bir popülarite kazanmıştır.

<i>Battlefield Vietnam</i>

Battlefield: Vietnam, Electronic Arts firmasının, Battlefield 1942'den sonra, Battlefield serisi için hazırladığı ikinci video oyunudur. Oyun, Armando "AJ" Marini tarafından tasarlanmış, Digital Illisions CE isimli firma tarafından Kanada'da geliştirilmiş ve Electronic Arts tarafından 14 Mart 2004 tarihinde Kuzey Amerika'da, daha sonraki günlerde ise dünyanın geri kalanında piyasaya dağıtılmış, Vietnam Savaşı'nı konu edinen, birinci şahıs nişancı türünde bir oyundur. Oyun; Ho Chi Minh patikası, Hue Muharebesi, la Drang Vadisi, Flaming Dart Operasyonu, Khe Sahn Muharebesi ve Saygon Muharebesi gibi gerçek tarihe dayanan geniş haritaları içermektedir. Oyun kısaca N.V.A olarak adlandırılan Kuzey Vietnam ve Vietkong ile kısaca U.S olarak adlandırılan ABD ve Güney Vietnam arasında gerçekleşmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Strateji oyunu</span>

Strateji oyunu veya stratejik oyun oyuncuların kendilerine özel taktiklerinin büyük önem taşıdığı, karar verme becerisi gerektiren oyundur. Bütün strateji oyunları farklı şekillerde düşündürmeyi ve tipik olarak durumsal farkındalık gerektirir.

<span class="mw-page-title-main">Araç simülasyon oyunu</span>

Araç simülasyon oyunları, araçların çeşitli işletimsel sistemler tarafından gerçekçi bir şekilde yorumlanarak oyuncuya sunulan video oyunlarıdır. Otomobil, uçak, deniz taşıtları, uzay araçları, askeri araçlar vb. çeşitli araçları ve taşıtları içerir. Oyuncunun, sürücünün perspektifinden bu taşıtları kullanmasına veya rakip araçlar ile mücadele etmesine olanak sağlar. Oyunlar genellikle gerçekçiliğe dayalıdır ve yakıt yönetimi, belirlenen noktaya ve belirlenen zamanda yapılan yolcu ve yük teslimatlarını içerebilir.

<i>Sonic Runners</i> 2015 video oyunu

Sonic Runners, Sonic Team tarafından İOS ve Android cihazları için yayımlanan platform video oyunu. Oyun, Sonic Team tarafından geliştirilen serinin ilk mobil oyunudur.

<i>EA Sports FC Mobile</i> 2016 video oyunu

EA Sports FC Mobile, EA Mobile ve EA Canada tarafından iOS ve Android platformları için geliştirilen, EA Sports tarafından yayınlanan bir futbol simülasyon video oyunudur. 16 Ağustos 2016'da Gamescom 2016'da duyuruldu. 11 Ekim 2016'da iOS, Android ve Microsoft Windows platformları için yayımlandı.

Heroes & Generals, Reto-Moto tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir ücretsiz birinci şahıs nişancı ve strateji video oyunu. Oyunun yapımında yer alanlardan bazıları IO Interactive çalışanları olup Hitman serisinin yapımında yer almış kimselerdir. Heroes and Generals aksiyon ve stratejiyi tek bir oyunda birleştiriyor. Oyuncu Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Sovyetler Birliği arasından seçim yapabiliyor ve tarihsel silahları kullanabiliyor. Oyun Steam'de ücretsiz olarak bulunuyor.

<i>PUBG: Battlegrounds</i> Bilgisayar üzerinden oynanan bir Battle Royale oyunudur

PUBG: Battlegrounds ya da bilinen adıyla PUBG, Krafton Games Union tarafından geliştirilen ve yayımlanan çok oyunculu bir video oyunudur. 2000 Japon filmi Battle Royale'den ilham alan oyun, Brendan "PlayerUnknown" Greene tarafından diğer oyunlar için oluşturulan önceki modlara dayanıyor ve Greene'in yaratıcı yönetimi altında bağımsız bir oyuna genişletildi. Oyunda 100'e yakın oyuncu rotası belirlenmiş bir uçağın içinde oyuna başlarlar. İstedikleri zaman uçaktan atlarlar ve paraşütleriyle adanın herhangi bir konumuna inerler. Oyuncuların temel amacı çeşitli yerlerden buldukları çeşitli silahlarla diğer oyuncuları öldürüp ölmeden en sona kalan oyuncu olmaktır. Oyun esnasında adanın haritasındaki güvenli alan gittikçe küçülmeye başlar. Harita küçüldükçe oyuncular daha küçük bir alana yoğunlaşırlar ve birbirlerini görüp saf dışı bırakmaları ihtimali kolaylaşır. Oyunda en son hayatta kalan oyuncu/takım oyunu kazanır. Oyunda 6 harita bulunmaktadır. Bunlar; Erangel, Livik, Miramar, Vikendi, Sanhok, Nusa ve Karakin haritalarıdır.

<span class="mw-page-title-main">Tren simülasyonu</span>

Bir tren simülasyonu, demiryolu taşımacılığı operasyonlarının bilgisayar tabanlı bir simülasyonudur. Bunlar genellikle, hem ticari eğitmenler olarak uygulanan 3B sanal gerçeklik dünyasını hem de kullanıcının sanal dünyanın içine adım atarak etkileşime girmesini sağlayan oyun modlarına sahip tüketici bilgisayar oyun yazılımını modelleyen büyük ve karmaşık yazılım paketleridir. Yakın görüş modellemesi nedeniyle genellikle hızlı tren simülatörü yazılımı genellikle uçuş simülatörü programlarından çok daha karmaşık ve yazılması ve uygulanması zor bir yazılımdır.

<span class="mw-page-title-main">İş simülasyonu oyunu</span>

İş simülasyon oyunları, veya iş insanı oyunları olarak da bilinen ekonomik simülasyon oyunları, genellikle bir iş biçiminde, ekonomik süreçlerin yönetimine odaklanan oyunlardır. Saf iş simülasyonları, inşaat ve yönetim simülasyonlarının bir inşaat unsuru içermeyen versiyonu olarak tanımlanmıştır ve bu nedenle yönetim simülasyonları olarak adlandırılabilir. Aslında bu tür oyunlarda mikro yönetim sıklıkla vurgulanır. Esasen sayısaldırlar, ancak yaratıcı grafikler kullanarak oyuncunun dikkatini çekmeye çalışır. Bu oyunlara ilgi, algoritmalar kullanarak gerçek dünyadaki olayların doğru simülasyonunun yanı sıra, oyuncuların eylemlerinin beklenen veya makul ve yakın sonuçlara bağlanmasına dayanır. Ekonomik simülasyonların önemli bir yönü, yapay sistemlerin, oynanışın ve yapıların ortaya çıkmasıdır.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

Sosyal simülasyon oyunları, çoklu yapay yaşamlar arasındaki sosyal etkileşimleri araştıran bir alt tür yaşam simülasyonu oyunudur. Bu türün en ünlü örnekleri The Sims and the Animal Crossing serisidir.

<span class="mw-page-title-main">Sandbox oyunu</span>

Sandbox oyunu, genellikle önceden belirlenmiş bir hedef olmaksızın ve alternatif olarak oyuncunun kendisi için belirlediği bir hedefle, oyuncuya etkileşim için büyük ölçüde yaratıcılık sağlayan bir oyun öğesi içeren bir video oyun türüdür. Bu tür oyunların herhangi bir amacı olmayabilir ve bazen oyun dışı veya yazılım oyuncakları olarak anılır. Daha sık olarak, sandbox oyunları, bu yaratıcı unsurların diğer türlere dahil edilmesinden ve yeni ortaya çıkan oyunlara izin verilmesinden kaynaklanır. Sandbox oyunları genellikle oyuncuya oyun dünyasında hareket ve ilerleme özgürlüğü veren bir açık dünya konseptiyle ilişkilendirilir. "Korumalı alan" terimi, çocukların içinde istedikleri hemen hemen her şeyi yaratmalarına izin veren bir sanal alanın doğasından gelir.

<span class="mw-page-title-main">Büyük strateji savaş oyunu</span> video oyunu türü

Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.

Devasa çok oyunculu çevrimiçi oyun, aynı sunucuda yüzlerce hatta binlerce gibi çok sayıda oyuncunun bulunduğu çevrimiçi oyunların genel adıdır. MMO'larda genelde devasa bir sürekli açık dünya bulunur ancak buna istisna MMO'lar da vardır. Bu oyunlar PC'ler, konsollar ve akıllı telefonlar gibi ağa bağlanabilen pek çok cihazda bulunabilir.

<span class="mw-page-title-main">Denizaltı simülatörü</span>

Denizaltı simülatörü, genellikle oyuncunun bir denizaltıya komuta ettiği bir bilgisayar oyunudur. Oyunun olağan şekli, her biri amacın su üstü gemilerini batırmak ve muhriplerin karşı saldırılarından kurtulmak olduğu bir dizi karşılaşma içeren bir dizi göreve devam etmektir. Denizaltı simülatörleri özellikle farklı oyun temposu seçenekleriyle öne çıkmaktadır; iyi korunan bir konvoya saldırmak bazen saatler(simüle edilmiş saat) alabilmektedir. .Bu sebeple Denizaltı simülatörlerinde genelde zamanın kullanıcı tarafından hızlandırılıp yavaşlatılabildiği bir ayar seçeneği bulunur.

Yarış simülasyonu veya Sim yarışı yakıt kullanımı, araç yol tutuşu, hasar, lastik aşınması, süspansiyon gibi gerçek dünyadaki değişkenlerin ayarlanabildiği ve etkili olduğu araç yarışlarını en doğru şekilde simüle etmeyi amaçlayan yarış uygulaması çeşididir. Bir yarış simülasyonunda başarılı olmak için sürücü araç kullanımının eşik frenlemesi, lastik çekişleri ve yol tutuşu gibi tüm yönlerini ve bunları nasıl kontrol edebileceğini bilmelidir. Bu tarz oyunları arcade yarış oyunlarından ayıran şey bu zorluk seviyesidir. Yarış simülasyonlarında gerçeğe en yakın sürüş hissi yaşamak öncelikli amaç iken arcade oyunlarda bu öncelik yerini hız hissine bırakır.