VisualBoyAdvance
Orijinal yazar(lar) | Forgotten |
---|---|
Geliştirici(ler) | VBA Team |
Güncel sürüm | 1.7.2 (Windows) 1.7.1 (Linux, BeOS) 1.7.4 (Mac) / 25 Mayıs 2004 |
Programlama dili | C, C++ |
İşletim sistemi | Çapraz platform |
Boyut | 1.4 MB - 1.92 MB |
Erişilebilirlik | English, French, German, Italian, Polish, Portuguese, Chinese, Spanish, Turkish (v.1.7 ve üstü, sadece Windows için) |
Tür | Video oyunu konsolu emülatörü |
Lisans | GPL-2.0-ve üstü |
Kod deposu | sourceforge.net/projects/vba/ |
Orijinal yazar(lar) | Forgotten et al. |
---|---|
Geliştirici(ler) | VBA-M Development Team |
İşletim sistemi | Çapraz platform |
Tür | Video oyunu konsolu emülatörü |
Lisans | GPL-3.0 |
Resmî sitesi | https://github.com/visualboyadvance-m/visualboyadvance-m |
Kod deposu | github.com/visualboyadvance-m/visualboyadvance-m |
VisualBoyAdvance (genellikle VBA olarak kısaltılır), Game Boy, Game Boy Color ve Game Boy Advance el oyun konsollarının [1] yanı sıra Super Game Boy ve Super Game Boy 2'nin ücretsiz bir öykünücüsüdür.
Windows platformu için DirectX sürümünün yanı sıra, platformdan bağımsız ücretsiz grafik kitaplığı SDL'yi temel alan bir sürümü de mevcuttur. Bu, Linux,[2] BSD, Mac OS X,[3] ve BeOS dahil olmak üzere çeşitli işletim sistemleri için mevcuttur. VisualBoyAdvance ayrıca AmigaOS 4, AROS, GameCube, Wii, webOS ve Zune HD'ye uyarlanmıştır.[4]
Tarih
VisualBoyAdvance projesi, "Forgotten" çevrimiçi takma adı altında bir geliştirici tarafından başlatıldı.[5] Bu kişi öykünücünün geliştirilmesinden ayrıldığında, proje, Forgotten'ın kardeşi tarafından yönetilen "VBA Ekibi" adlı bir ekibe devredildi. Orijinal VisualBoyAdvance üzerindeki geliştirme, 2004 yılında 1.8.0 beta 3 sürümüyle durduruldu ve o zamandan beri çeşitli geliştiriciler tarafından VisualBoyAdvance-M gibi bir dizi çatallı sürüm yapıldı.[6]
VBA, akış web sitesi Twitch'in izleyicilerinden toplanan binlerce düğme girişinin Pokémon Red'in öykünmüş bir sürümüne beslendiği bir sosyal deney olan Twitch Plays Pokémon'un çok önemli bir bileşeniydi.[7][8][9] İzleyiciler, daha sonra bir IRC botu aracılığıyla VBA öykünücüsüne beslenen sohbet işlevine komutlar yazdılar.[7] 121.000 eşzamanlı izleyici ve 1,1 milyondan fazla tekil katılımcıyla 16 günlük kesintisiz oyunun ardından başarılı oldular.[10]
VisualBoyAdvance-M
VisualBoyAdvance-M veya kısaca VBA-M, etkin olmayan VisualBoyAdvance projesinden [6] geliştirilmiş bir çataldır ve güncel bir kod tabanı sağlamanın yanı sıra birkaç özellik ekler. VisualBoyAdvance 2004'te devre dışı kaldıktan sonra, kullanıcıların iki Game Boy cihazının bağlantısını taklit etmesine izin veren VBALink gibi birkaç çatal ortaya çıkmaya başladı. Sonunda, birkaç çatalı tek bir kod tabanında birleştiren VBA-M oluşturuldu. Böylece, VBA- M'deki M, Merge anlamına gelir.[11] VBA-M, Game Boy ve Game Boy Color ile geriye dönük uyumludur.[12]
VBA-M'nin GBA öykünme çekirdeği, GB, GBC ve SGB çekirdekleri olmadan RetroArch/Libretro'ya taşındı.[13] ve VBA-Next adlı değiştirilmiş bir sürüm.[14]
VBA-GX, VBA-M'nin Nintendo Wii'ye bağlantı noktasıdır. Öykünülmüş Game Boy Advance oyunları için hareket kontrollerini etkinleştirir.[15]
Tepkiler
VisualBoyAdvance, Unix platformu [16] için en popüler GBA öykünücüsü haline geldi ve öykünücü, rakipleri bile aşan oyunlar yaratmak isteyen geliştiriciler için bir dizi geliştirme ve görsel hata ayıklama araçları sağlayarak GBA oyun geliştirmenin son yıllarına "büyük ölçüde" katkıda bulundu. Nintendo'nun kendi.[17] Zune HD'nin bir öykünücüsü olan Visual Boy Zune'un temeli olarak VBA kodundan bir bağlantı noktası kullanıldı.[18]
Hollandalı bilgisayar dergisi Computer!Totaal'den Wesley Akkerman, çeşitli özellikleri ve özelleştirme seçenekleri sayesinde VisualBoyAdvance'ı mGBA'nın yanı sıra en iyi Game Boy öykünücülerinden biri olarak adlandırdı.[19] Techilife teknoloji blogunda yapılan bir incelemede VisualBoyAdvance, en eski ve en güvenilir Gameboy Advance öykünücüsü seçildi ve kullanım kolaylığı nedeniyle övgü aldı.[20]
Ayrıca bakınız
Kaynakça
- ^ "Visual Boy Advance". The Emulator Zone. 4 Mayıs 2002 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "VisualBoyAdvance-SDL". The Linux Game Tome. 15 Şubat 2019. 2 Mayıs 2003 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "VisualBoyAdvance 1.7.2". Softonic. 13 Mayıs 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "Visual Boy Advance GX". Google Code. 18 Şubat 2022. 21 Eylül 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ "Visual Boy Advance". NGEmu. 17 Aralık 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Kasım 2009.
- ^ a b Brendan Hesse (23 Kasım 2020). "The best console emulators (NES, SNES, Genesis, and more)". Digital Trends (İngilizce). 24 Nisan 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2021.
- ^ a b "Twitch Plays Pokemon conquers Elite Four, beating game after 390 hours". CNET. CBS Interactive. 1 Mart 2014. 1 Mart 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ekim 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ "How Twitch is crowd-sourcing an amazing Pokémon multiplayer game". Polygon. 14 Şubat 2014. 22 Şubat 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ekim 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ "Twitch Plays Pokemon, MarI/O, Dreeps". Theatre Journal. 67 (4): 702-706. December 2015. doi:10.1353/tj.2015.0112. ProQuest 1774950911. 21 Kasım 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Kasım 2022 – ProQuest vasıtasıyla. Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ Chase (1 Mart 2014). "Victory! The Thundershock Heard Around the World". Twitch. 5 Mart 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Mart 2014.
- ^ "VBA-M (Archived - Now on Github)". SourceForge (İngilizce). 17 Ekim 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ekim 2020.
- ^ "How to Emulate the Game Boy/Game Boy Advance on Your PC". PC World. 1 Eylül 2011. 27 Kasım 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Eylül 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ https://github.com/visualboyadvance/vbam-libretro []
- ^ "GitHub - libretro/vba-next: Optimized port of VBA-M to Libretro". GitHub. 21 Aralık 2021. 3 Ağustos 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi.
- ^ Who Are You? Nintendo's Game Boy Advance Platform. United States: MIT Press. 2020. ss. 164-166. ISBN 9780262360463. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ Retro gaming hacks. 1st. O'Reilly. 2006. ISBN 9781449303907. 15 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2022.
- ^ Developer's dilemma: the secret world of videogame creators. Cambridge, Massachusetts: MIT Press. 2014. s. 241. ISBN 9780262028196. 15 Eylül 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Eylül 2022.
- ^ "Visual Boy Zune brings Game Boy emulation to Zune HD (video)". Engadget. 11 Mayıs 2010. 9 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Eylül 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ "De beste GBA-emulators voor pc". Computer!Totaal (Felemenkçe). 18 Mart 2022. 18 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Eylül 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım) - ^ "A Complete Review On GBA Emulators For Android & Windows PC". Techilife. 10 Haziran 2020. 19 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Eylül 2022. Yazar
|ad1=
eksik|soyadı1=
(yardım)
Dış bağlantılar
- URL bulunamadı. Lütfen şablona URL tanımlayın ya da Vikiveri ögesine veri girişi yapın.
- VisualBoyAdvance 15 Kasım 2022 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. page on the Emulation General Wiki