İçeriğe atla

Virtua Fighter

Virtua Fighter
GeliştiriciSega
YayımcıSega
YönetmenYū Suzuki
YapımcıYū Suzuki
TasarımcıSeiichi Ishii
ProgramcıToru Ikebuchi
BesteciTakayuki Nakamura
SeriVirtua Fighter
PlatformlarArcade, Saturn, 32X, R-Zone, Windows
ÇıkışArcade
Ekim 1993
Arcade (Remix)
Saturn
  • JP: 22 Kasım 1994
  • KA: 11 Mayıs 1995
  • AVR: 8 Temmuz 1995
  • JP: 14 Temmuz 1995 (Remix)
  • KA: 2 Ekim 1995 (Remix)
  • AVR: 27 Ekim 1995 (Remix)
32X
  • JP: 20 Ekim 1995
  • KA: 10 Ekim 1995
  • AVR: 30 Kasım 1995
Windows 95 (Remix)
  • KA: 31 Ağustos 1996
  • AVR: 1996
TürDövüş
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin
GörüntüYatay yönlendirmeli, 496 × 384, 8192 palet rengi

Virtua Fighter (Japoncaバーチャファイター Bācha Faitā), 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

AM1 tarafından geliştirilen Virtua Fighter Remix adlı bir güncelleme,[2] 1995 yılında Sega Saturn için yayınlandı ve aynı yılda arcadeye taşındı.[3] Oyunun tekrarı, Virtua Fighter 10th Anniversary, yalnızca 2003 yılında PlayStation 2 için Japonya'da ve Kuzey Amerika'da Virtua Fighter 4: Evolution için bir bonus olarak piyasaya sürüldü.

Kaynakça

  1. ^ "Megadrive Review: Virtua Racing". Mean Machines, 19. ss. 48-50. Erişim tarihi: 3 Haziran 2019. 
  2. ^ "Preview: Die Hard Arcade". Sega Saturn Magazine, 16. Emap International Limited. Şubat 1997. s. 24. 
  3. ^ "Virtua Fighter Remix". Next Generation, 12. Imagine Media. Aralık 1995. s. 209. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Mortal Kombat II, Midway Games tarafından geliştirilen ve 1993 yılında piyasaya sürülen karşılıklı dövüş oyunudur. Mortal Kombat'ın devamıdır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation (konsol)</span> sony tarafından 1994 yılında piyasaya sürülen 5. nesil oyun konsolu

PlayStation,, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen PlayStation serisinin ilk modeli olan video ve oyun konsoludur.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

<span class="mw-page-title-main">Sega Saturn</span> Ev ve video oyun konsolu

Sega Saturn 32-bit video oyun konsoludur. Japonya'da 1994, Amerika ve Avrupa'da 1995 yılında piyasaya sürülmüştür. 2000 yılına kadar desteklenmiştir. Bu dönem içinde 17 milyon satış rakamına ulaşmıştır.

Fatal Fury, SNK'nin King of Fighters'tan önce çıkardığı oyundur. 1996 yılında piyasaya çıkarılmıştır. Ana karakterleri Joe, Andy ve Terry'dir. Bu karakterler daha sonra aynı şirketin çıkardığı King of Figters'a (KOF) transfer olmuştur. Ayrıca Fatal Fury'nin PSX versiyonu da vardır. İlk olarak 1991'de Sega Mega Drive için çıkartılmıştır. Daha sonra konsol ve arcade oyunu olarak piyasaya sürülmüştür. İlk oyununda sadece Andy, Joe ve Terry üçlüsünden biri seçilebiliyordu. Sonra karakter sayısı arttı ama yine de tekli arcade oyunlarda Mortal Kombat ve Street Fighter'in başarısını yakalayamadı.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<i>Crazy Taxi</i> (seri)

Crazy Taxi, yüksek skorlu Hitmaker tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayımlanan bir yarış oyunudur. İlk oyunu 1999 yılında çıkmıştır ve çok başarılı olmuştur, oyun konsolu için Sega'nın ürettiği Dreamcast kullanılmıştır. Bir milyondan fazla satan oyun, ABD'de en çok satan üçüncü Dreamcast oyunudur. Oyun daha sonra PlayStation 2, Nintendo GameCube ve PC için ve serinin devam oyunları Xbox, Game Boy Advance ve PlayStation Portable için üretildi.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X</span>

Sega 32X, Sega tarafından Sega Genesis oyun konsolu için üretilen bir aparattır. "Project Mars" koduna sahip olup Genesis'in gücünü genişletmek için tasarlandı ve Sega Saturn'un piyasaya sürülmesine kadar 32-bit dönemine bir geçiş konsolu olarak hizmet verdi. Genesis'den bağımsız olarak, kendi ROM kasetlerini kullanmaktaydı ve kendi oyunlarına sahipti. 32X, Japonya'da Super 32X, Kuzey Amerika'da Genesis 32X, PAL bölgesinde Mega Drive 32X ve Brezilya'da Mega 32X adı altında satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Sega Mega-CD</span>

Sega Mega-CD, Sega tarafından Mega Drive oyun konsolu için üretilen bir aparattır. Sega Mega-CD, kullanıcının CD tabanlı oyunlar oynamasına izin vermektedir ve daha hızlı bir merkezi işlem birimi ve grafik geliştirmeleri gibi donanım işlevselliğine sahiptir. Ayrıca audio CD ve CD+G diskleri de oynatabilmektedir. Mega-CD, ilk olarak 1991 Tokyo Oyuncak Fuarı'nda tanıtılmış olup 12 Aralık 1991 tarihinde Japonya'da, 15 Ekim 1992 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 1993'te Avrupa'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Sega Nomad</span>

Sega Nomad veya Genesis Nomad, Sega tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Nomad, Sega Genesis'in taşınabilir modeli olup yalnızca Kuzey Amerika'da satışa sunuldu. "Project Venus" adı altında Japonya'da havayolu uçuşlarında kullanılmak üzere tasarlanan ev konsolunun taşınabilir versiyonu olan Mega Jet'den tasarlanan Nomad, Sega Game Gear'ın yerini aldı ve Sega tarafından piyasaya sunulan son el konsolu oldu. Taşınabilir bir konsol olmasına ek olarak, bir video portu üzerinden bir televizyon setiyle kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Genesis'in son döneminde piyasaya sürülmüş olup kısa bir ömre sahipti.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

Shenmue, 1999 yılında Sega tarafından Dreamcast için geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Yū Suzuki tarafından yazılmış ve üretilmiş olup Shenmue serisinin ilk oyunudur. Oyun, 1980'lerde Japonya'nın Yokosuka kentinde babasının öldürülmesinin intikamını almaya çalışan dövüş sanatçısı Ryo Hazuki'yi konu almaktadır. Shenmue, açık dünya, dövüşleri ve hızlı zaman olaylarını birleştirmektedir. Çevresel detayı, sayısız etkileşimli nesne, gündüz ve gece sistemi, değişken hava efektleri, günlük programlı oyuncu olmayan karakterler ve çeşitli mini oyunlar ile benzersizdir.

Adventure Island, 1986 yılında Hudson Soft tarafından geliştirilen bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Adventure Island serisinin ilk oyunu olup 12 Eylül 1986 tarihinde Japonya, Eylül 1988 tarihinde Kuzey Amerika ve 1992'de Avrupa'da Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<i>Hang-On</i>

Hang-On, 1985 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyunda, oyuncu motosikletleri zamana ve bilgisayar kontrollü rakiplere karşı kontrol eder. Oyun, 16-bit grafikler kullanan ve Sega'nın yüksek kare sayısında yarı 3D sprite ölçeklemeye izin veren "Super Scaler" teknolojisini kullanan ilk arcade oyunlarından biriydi. Ayrıca, oyuncunun büyük bir motosiklet şeklindeki kabin üzerindeki vücut hareketinin, oyuncu karakterinin ekrandaki hareketlerine karşılık geldiği, modern hareket kontrol trendini izleyen ve öngören ilham verici arcade oyunlarına karşılık geldiği, hareket kontrollü bir arcade kabini tanıtıldı.

Virtua Fighter, Sega tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Orijinal Virtua Fighter 28 Kasım 1993'te piyasaya sürüldü ve dört ana devam oyunu ve birkaç yan serisi ortaya çıktı. Oldukça etkili olan ilk Virtua Fighter oyunu, piyasaya sürülen ilk 3D dövüş oyunu olarak tanınmaktadır.

<i>Heavyweight Champ</i> 1976 bilgisayar oyunu

Heavyweight Champ, Sega tarafından geliştirilen ve yayınlanan boks video oyunudur.

<i>Street Fighter</i> (video oyunu)

Street Fighter, 1987 yılında Capcom tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunudur. Oyun, Street Fighter serisinin ilk oyunu olup 30 Ağustos 1987 tarihinde arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü. Oyun, başarısı üzerine diğer platformlar için de piyasaya sürülmüş olup PC Engine/TurboGrafx CD versiyonu Fighting Street adıyla bilinmektedir.

<i>Mortal Kombat: Deadly Alliance</i>

Mortal Kombat: Deadly Alliance, Midway tarafından geliştirilen ve yayınlanan 2002 dövüş video oyunudur. Serinin beşinci ana oyunudur. Oyun, PlayStation 2, Xbox, GameCube ve Game Boy Advance için piyasaya sürülmüştür. Öncesinde hiç Arcade sürümü olmayan serinin ilk ev konsolları için üretilen oyunudur. Hikâyesi, büyücüler Quan Chi ve Shang Tsung arasındaki ittifak ve onların Outworld ile Earthrealm'i fethetmek için eski bir orduyu canlandırma planlarına odaklanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Super Street Fighter II</span>

Super Street Fighter II: The New Challengers, Capcom tarafından üretilen, ilk olarak 1993 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen rekabetçi bir dövüş oyunudur. Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting'in devamı niteliğindedir; Street Fighter II'nin Street Fighter oyunlarının alt serisinde Street Fighter (1987)'dan sonra dördüncü oyundur. Önceki sürümlerdeki mevcut karakter listesini iyileştirir, dengeler ve dört yeni karakter sunar. Capcom'un CP System II donanımındaki ilk oyunudur. Street Fighter II'nin önceki sürümlerinde kullanılan orijinal CP System donanımından daha gelişmiş grafikler ve ses sunar.

Street Fighter IV, Dimps ve Capcom tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir dövüş video oyunudur. Oyun, Street Fighter serisinin beşinci oyunu olup 1997'de Street Fighter III oyunundan bu yana serinin ilk orijinal ana girişiydi. 18 Temmuz 2008 tarihinde Japonya'da ve aynı yılın Ağustos ayında Kuzey Amerika'da arcade oyunu, Şubat 2009 tarihinde PlayStation 3 ve Xbox 360, Temmuz 2009 tarihinde Microsoft Windows ve Mart 2010 tarihinde iOS için piyasaya sürüldü. Bir gelişmiş sürümü olan Super Street Fighter IV ise Nisan 2010 tarihinde piyasaya sürüldü.