Katsushika Hokusai (葛飾北斎), Japonya'da Edo döneminde yaşamış Japon sanatçı, ressam, oymabaskı ustası, tahta oymacısı ve ukiyo-e ressamıdır.
Ukiyo-e (浮世絵)(Fani Dünya Resimleri), Edo Dönemi'nde ortaya çıkan bir Japon resim sanatı türüdür. Tiyatro, klasik edebiyat, şiir, yerel efsaneler, natürmort, imparatorluk ailesi ve din gibi birçok teması vardır. Ukiyo'nun kelime anlamı, içinde "modern olma"yı da barındırır. Çağdaş tarzı tasvir eden resim türüdür.
Nishiki-e, bir Japon çok renkli ahşap baskı tekniğidir. Teknik öncelikle ukiyo-e'de kullanılmaktadır. 1760'larda icat edildi ve 1765 ile beş yıl sonra ölümü arasında birçok nishiki-e baskısı üreten matbaacı Suzuki Harunobu tarafından mükemmelleştirildi ve popüler hale getirildi.
Kitagawa Utamaro , Japon ukiyo-e ustası. Torii Kiyonaga, Suzuki Harunobu, Utagawa Hiroshige, Katsushika Hokusai ve Tōshūsai Sharaku ile birlikte "Altı Büyük Ukiyo-e Ustası" 'nın biri olarak sayılır. Suzuki Harunobu ve Torii Kiyonaga ile birlikte Bijinga (美人画)'nın ustası olarak bilinir.
Ogata Gekkō ,, Japon ukiyo-e ustası ve Nihonga ressamı. Doğum adı: Nakagami Masanosuke ve Meikyōsai (名鏡斎), Kagyōrō (華暁楼) gibi "gō" ları kullandı.
Kanagawa Oki Nami Ura , Japon ukiyo-e ustası Katsushika Hokusai'nin tanınmış tahta baskı eseridir.
Shunga, Japon erotik sanatı için bir terimdir. Çoğu shunga, bir ukiyo-e türüdür ve genellikle ahşap baskılar üzerine yapılır. Nadiren de olsa, ukiyo-e hareketinden önce var olan erotik boyalı el kitapları da bulunmaktadır.
Japon sanatı, Japonya'daki insan yerleşiminin başlangıcı olan MÖ 10. binyıldan günümüze kadar uzanan uzun bir geçmişe sahiptir. Japon sanatı, antik çömlekçilik, heykeltıraş, ipek ve kâğıt üzerinde mürekkep boyama ve kalligrafi, ukiyo-e ve ahşap baskı, kirigami, origami, dorodango ve daha yakın geçmişte manga dahil olmak üzere çok çeşitli sanat stillerini kapsamaktadır.
Utagawa Kuniyoshi, Japon ukiyo-e tarzı ahşap baskı ve resim sanatının son büyük ustalarından biriydi.
Donald Lawrence Keene ,Amerikalı-Japon çevirmen, Japonbilimci ve eğitimcidir.
Aka-e tamamen ya da ağırlıkla kırmızı renkte basılan ukiyo-e türüdür. Aka-e'nin, özellikle şeytan bastıran Shōki'nin suretini içeriyorsa, çiçek hastalığına karşı muska olarak kullanıldığı söylenmektedir. tasarımın önemli bir bölümünde kırmızı renk kullanılan ahşap baskıların da aka-e olarak değerlendirilebilmesi mümkündür.
Bijin-ga fotoğraf öncesi dönemde özellikle ukiyo-e sanatında güzel kadın resimleri için kullanılan genel terimdir.
Hashira-e (柱絵) ya da Sütun baskıları genellikle 13 cm x 73 cm boyutlarında olan Japon ahşap baskılarıdır.
Toriyama Sekien, Edo döneminde yaşamış bir Japon şair ve ukiyo-e sanatçısı. Tokugawa şogunluğunun üst düzey hizmetkarlarından oluşan bir ailede doğmuş olup Kanō okulu sanatçıları Kanō Gyokuen ve Kanō Chikanobu tarafından eğitilmesine karşın hiçbir zaman resmi olarak bir Kanō okulu ressamı olarak tanınmadı.
Tsukioka Yoshitoshi, Japon ukiyo-e sanatçısı. Yoshitoshi, tahta baskı ve boyamanın ukiyo-e türünün son büyük ustası olarak geniş çapta kabul görmüştür. Ayrıca formun en büyük yenilikçilerinden biri olarak kabul edilir. Kariyeri, Japonya'nın Edo döneminin son yılları ve Meiji Restorasyonu'nu izleyen modern Japonya'nın ilk yılları olmak üzere iki dönemi kapsıyordu. Birçok Japon gibi, Yoshitoshi de dünyanın geri kalanından yeni şeylerle ilgileniyordu, ancak zamanla geleneksel Japon kültürünün, aralarında geleneksel tahta baskının da bulunduğu birçok yönünün kaybolmasıyla giderek daha fazla ilgilenmeye başladı.
Tawaraya Sōtatsu, geç Muromachi döneminde yaşamış Japon ressam ve mobilya tasarımcısı.
Utagawa Kunisada veya Utagawa Toyokuni III , Edo döneminde yaşamış Japon ukiyo-e sanatçısıydı. 19. yüzyıl Japonya'sında ukiyo-e tahta baskıların en popüler, üretken ve ticari olarak başarılı tasarımcısı olarak kabul edilir. Kendi zamanında, itibarı çağdaşları Hokusai, Hiroshige ve Kuniyoshi'ninkinden çok daha fazlaydı.
Ahşap baskı, Doğu Asya'da yaygın olarak kullanılan ve antik çağda Çin'de tekstil ve daha sonra kâğıt üzerine baskı yöntemi olarak kullanılan metin, resim veya desenleri basma tekniğidir. Her sayfa veya görüntü, orijinal düzeyde yalnızca bazı alanlar ve çizgiler bırakacak şekilde ahşap bir blok oyularak oluşturulur; bir kabartma baskı işleminde mürekkeplenen ve baskıda gösterilen bunlardır. Blokları oymak yetenekli ve zahmetli bir iştir, ancak daha sonra çok sayıda baskı basılabilir.
Suzuki Harunobu, Edo döneminde yaşamış Japon ukiyo-e sanatçısıydı. Hayatı hakkında çok şey bilinmesede 1765'te nishiki-e tam renkli baskılar üreten ve eski iki ve üç renkli baskı modlarını geçersiz kılan ilk kişi olan bir yenilikçiydi. Harunobu birçok özel teknik kullanmış ve klasik şiirlerden çağdaş güzelliklere kadar çok çeşitli konuları işlemiştir. Zamanının birçok sanatçısı gibi Harunobu da bir dizi shunga veya erotik eserler yarattı. Hayatı boyunca ve kısa bir süre sonra birçok sanatçı onun tarzını taklit etti. Shiba Kōkan gibi birkaç kişi, büyük ustanın eserini oluşturma yetenekleriyle övündü.
Utagawa okulu veya Utakagawa ekolü, Utagawa Toyoharu tarafından kurulan ukiyo-enin ana okullarından biriydi. Döneminin en büyük ukiyo-e okuluydu. Ana stiller bijin-ga ve uki-e idi. Öğrencisi Toyokuni, Toyoharu'nun ölümünden sonra yönetimi devraldı ve grubun 19. yüzyılın geri kalanında en ünlü ve güçlü ahşap baskı okulu olmasına yol açtı.