İçeriğe atla

Ultima Online

Oyundan tipik bir ekran görüntüsü. Resimde, büyü yapan dişi bir büyücü Elf görülüyor.

Ultima Online, Origin Systems tarafından geliştirilmiş ve 24 Eylül 1997'de piyasaya sürülmüş bir MMORPG oyunudur. 2004 yılında firmanın Electronic Arts tarafından kapatılıp, çalışanlarının başka alt firmalara dağıtılmasında sonra oyunun geliştiriciliği sırasıyla Electronic Arts (2004 -2006), Mythic Entertainment (2006 -2014) ve Broadsword'a (2014- ) devredilmiştir.

Oyun evreni ve oynanış

Oyun, serinin diğer oyunlarının da geçtiği Ultima evreninde geçmektedir. Oyundaki genel amaç, özetle, shard adı verilen çok sayıdaki sunucudan birine bağlanmak,[1] burada bir karakter yaratmak ve bu karakteri olabildiğince geliştirmektir. Oyuncu, karakterini yaratırken onun ismini, fiziksel özelliklerini, yeteneklerini ve doğduğu şehri belirler. Karakter, doğduğu şehirde oyuna başlar. Oyuncu oyunu oynadığı sırada, önceden belirlenmiş kurallar [2] çerçevesinde istediğini yapmakta özgürdür.

Oyun grafikleri iki boyutlu[2] ve izometriktir. Ses efektleri WAV formatında, müzikler ise MIDI ve MP3 formatındadır.

Yetenek puanları ve karakter gelişimi

Genel anlamda karakterlerin gelişmişliği, yetenek puanlarının büyüklüğü ile ölçülür.

Oyun, terzilikten büyücülüğe, ozanlıktan hırsızlığa, oldukça geniş bir yetenek yelpazesi sunar. Yetenek puanları, tek ondalık basamaklı, yüz üzerinden sayılarla belirlenir. Her yetenek için en yüksek değer 100.0'dır fakat oyun içinde elde edilebilen ziynetler ve Güç Parşömenleri sayesinde bu değer 120.0'a çıkartılabilir. Benzer şekilde, bir karakterin yetenek puanları toplamı için sınır 700.0'dır ve bu sınır oyuncunun hesap yaşına göre 720.0'a kadar çıkabilir.

En güncel sürüme göre bir karakterin sahip olabileceği yetenekler şöyledir (İngilizce):

  • Alchemy
  • Anatomy
  • Animal Lore
  • Animal Taming
  • Archery
  • Arms Lore
  • Begging
  • Blacksmithy
  • Bowcraft/Fletching
  • Bushido
  • Camping
  • Carpentry
  • Cartography
  • Chivalrng
  • Detecting Hidden
  • Discordance
  • Imbuing
  • Evaluating Intelligence
  • Fencing
  • Fishing
  • Focus
  • Forensic Evaluation
  • Healing
  • Herding
  • Hiding
  • Inscription
  • Item Identification
  • Lockpicking
  • Lumberjacking
  • Mace Fighting
  • Magery
  • Meditation
  • Mysticism
  • Mining
  • Musicianship
  • Necromancy
  • Ninjitsu
  • Parrying
  • Peacemaking
  • Poisoning
  • Provocation
  • Remove Trap
  • Resisting Spells
  • Snooping
  • Spellweaving
  • Spirit Speak
  • Stealing
  • Stealth
  • Swordsmanship
  • Tactics
  • Tailoring
  • Taste Identification
  • Throwing
  • Tinkering
  • Tracking
  • Veterinary
  • Wrestling

Karakterlerin, yetenek puanları dışında, kuvvet, çeviklik ve zeka olmak üzere üç adet fiziksel puanı bulunmaktadır. Bu puanların toplamı 225'i geçemez ve puan başı en yüksek değer 100 dür. Oyuncu hesabının, açıldığı tarihten itibaren aktif olduğu ayların fazla olması halinde bazı sunucularda puan toplamı 255'e kadar çıkarılabilir.

Eklenti paketleri

Orijinal Ultima Online üzerine, oyunun devamlılığını sağlama amacıyla çeşitli eklenti paketi hazırlanıp piyasaya sürülmüştür. Bu eklenti paketleri oyuna yeni silahlar ve yaratıkların yanı sıra, yeni karakter sınıfları, hatta oyun içinde gidilebilecek yeni topraklar da sunabilmektedir. Şimdiye dek piyasaya sürülmüş sekiz adet eklenti paketi bulunmaktadır.

Bu paketlerin isimleri ve piyasaya sürülüş tarihleri şöyledir:

Stygian Abyss

  • Ultima Online için çıkartılacak olan son eklenti paketidir. Bu ek paket ile oyuncular Gargoyle ırkının diyarı olan Ter Mur'a girebilecekler ve oynanabilir ırk seçenekler arasına İnsan ve Elf'ten sonra Gargoyle'da gelecektir. Ayrıca yeni paket ile beraber Imbuing, Mysticism ve Throwing olarak üç yeni yetenekte gelmektedir.
  • Taming skilline sahip olan oyuncular için yeni binekler gelecek.
  • Ter Mur safe zone olmayacak. Bunun sonucunda faction savaşı burada da aktif olacak ve Player Killer (PK) lar yeni topraklara girebilecekler.
  • Yeni erişilebilir Peerless lar ve şimdiye kadar görülmemiş büyüklükte yeni bir zindan olacak.
  • Çok sayıda goblin kampı bulunuyor.
  • Ter Mur'da castle ve keep kurulamayacak, onun yerine en fazla 18x18 toprakların kurulmasına izin verilecek.

Ek paketler ve çıkış tarihleri

No.Paket ismiÇıkış tarihi
0Ultima Online25 Eylül 1997
1Ultima Online: The Second Age1 Ocak 1998
2Ultima Online: Renaissance3 Nisan 2000
3Ultima Online: Third Dawn7 Mart 2001
4Ultima Online: Lord Blackthorn's Revenge24 Şubat 2002
5Ultima Online: Age of Shadows28 Şubat 2003
6Ultima Online: Samurai Empire2 Kasım 2004
7Ultima Online: Mondain's Legacy30 Ağustos 2005
8Ultima Online: Kingdom Reborn27 Haziran 2007
9Ultima Online: Stygian Abyss8 Eylül 2009
10Ultima Online: High Seas12 Ekim 2010
11Ultima Online: Time of Legends9 Ekim 2015

ClassicUO

ClassicUO, Ultima Online Orijinal Classic Client'nin açık kaynaklı bir uygulamasıdır. Bu istemci, tüm orijinal standart istemci sürümleri ile uyum içinde çalışmayı amaçlamaktadır ve günümüzde birçok Ultima Online ücretsiz sunucuları tarafından kullanılan bir istemcidir.

Bu istemcinin orijinal Ultima Online istemcisinden en büyük farkı, 15 FPS ile sınırlı olan istemciyi, güncel oyunlarda bulunan 60 FPS gibi yüksek FPS değerleriyle oynamanıza olanak sağlamasıdır. Ayrıca, kullanıcılar oyun penceresini istedikleri kadar genişletebilir, bu da yüksek çözünürlüklerde oyun deneyimi sunar. Web Tarayıcı (Chrome)[3], Windows, Linux ve macOS gibi platformları desteklemesi ile, cross-platform oyun deneyimi sunar. İstemci şu anda yoğun bir geliştirme sürecinde olmasına rağmen işlevseldir. Kod, FNA-XNA çerçevesine dayanmaktadır. C#, bu tür bir oyun oluşturmak için oldukça uygun göründüğü için ve C# üzerinde Ultima Online sunucu emülatörleri bulunduğu ve çalışan büyük bir geliştirici topluluğu olduğu için seçilmiştir.

Ayrıca bakınız

Shards Online

Bağlantılar

Ultima Online Resmî site 5 Ocak 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Ultima Online Bilgi Edinme Sitesi12 Aralık 1998 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
Ultima Online Europa Sunucusu Resmi Etkinlik Sitesi 29 Ekim 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.

Kaynakça

  1. ^ Pek çok MMORPG oyunu gibi, Ultima Online'ı oynayabilmek için de aylık bir ücret ödemek gerekmektedir. Ücretler için [1] 27 Eylül 2007 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  2. ^ Son yapılan güncellemeler doğrultusunda üç boyutlu grafikler oyunun Stygian Abyss'dan önceki sürümlerinden kaldırılmıştır.
  3. ^ "Ultima Online'ı Küllerinden Doğuracak Client; ClassicUO Web". Ultima-Strike. 27 Eylül 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Nisan 2024. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>World of Warcraft</i> 2004 video oyunu

World of Warcraft, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve 2004'te piyasaya çıkan bir devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur (MMORPG). Oyun, fantastik temalı Warcraft evrenindeki Azeroth gezegeninde geçer. Warcraft serisinin bir önceki oyunu Warcraft III: The Frozen Throne'da geçen olayların yaklaşık 4 yıl sonrasını konu alır.

<i>Knight Online</i> 2004 video oyunu

Knight Online, Mgame Corporation ve Noah System tarafından geliştirilmiş ve NTTGame tarafından yayınlanan, çok oyunculu, devasa bir çevrimiçi rol yapma (MMORPG) oyunudur. Dünyanın farklı bölgelerinde farklı şirketler tarafından ücretsiz (Free2Play) veya ücretli (Pay2Play) olarak hizmete sunulan Knight Online'ın toplamda seksenden fazla ülkede milyonlarca oyuncusu bulunmaktadır.

İstanbul Kıyamet Vakti, Sobee tarafından Şubat 2004'ten beri geliştirilen ücretsiz bir MMORPG oyunudur. Ayrıca bu alanda yapılan ilk tamamen Türk yapımı ve yüzde yüz Türkçe bir oyundur.

<i>EVE Online</i>

EVE Online, CCP Games firması tarafından yapılmış bir video oyunudur. Bilimkurgu ortamında, oyuncuların yönlendirdiği zorlu bir dünyada geçen devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. Oyuncular 7500'den fazla güneş sistemden oluşan bir evrende modifiye edilebilir çeşitli gemilere kaptanlık etmektedirler. Birçok güneş sistemi, diğer bir veya birden fazla sisteme yıldızgeçitleri ile bağlıdır. Bu güneş sistemlerinde aylar, gezegenler, uzay istasyonları, solucandelikleri, astroid kemerleri, uzay kompleksleri ve benzeri birçok şey bulunur.

Tremulous ücretsiz ve açık kaynak, Gerçek-Zamanlı Strateji öğeleri bulunduran bir FPS oyunudur. Quake III modu olan Gloom'a ve Half Life modu olan Natural Selection'a oldukça benzeyen Tremulous, ilk olarak Mart 31, 2006 da duyurulmuştur. Oyunda 2 takım mevcuttur, insanlar ve uzaylılar, iki takımın da farklı güçlü ve zayıf yanları vardır. Oyun, 600,000 den fazla indirilmiştir ve Mod Database'in "Mod of the Year" 2006 yarışmasında "Player's Choice Standalone Game of the Year" ödülüne aday gösterilmiştir.

<i>Battlefield 2142</i>

Battlefield: 2142, Digital Illusions CE tarafından geliştirilmiş ve Electronic Arts oyun şirketi tarafından 2006 yılında Kuzey Amerika'da, 2007 yılında ise Avrupa'da, daha sonraki günlerde ise dünyanın geri kalanında piyasaya dağıtılmış birinci şahıs nişancı türü video oyunudur. Geleceği ve kurgusal olayları bilimkurgu tarzında konu almaktadır. Uzay aracı, ışın tüfekleri, yürüyen dev robot gibi kurgusal araçlar içermektedir.

<i>The Sims 3</i> 2009 video oyunu

The Sims 3, Maxis tarafından Redwood Shore stüdyolarında geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. The Sims serisinin devamı olan The Sims 2 oyununun devamı niteliğindedir. 2 Haziran 2009'da OS X, Microsoft Windows ve akıllı telefonlar için yayınlandı. Konsol versiyonları ise PlayStation 3, Xbox 360 ve Nintendo DS için Ekim 2010'da, Wii platformu için de bir ay sonra yayınlandı. Windows Phone versiyonu 15 Ekim 2010'da, Nintendo 3DS versiyonu ise 27 Mart 2011'de yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Birinci şahıs nişancı</span>

Birinci şahıs nişancı oyuncu karakterinin kendi gözünden oynandığı oyunları ifade eder. Tüm nişan türündeki oyunlar gibi, "bir serüven, bir veya birden fazla uzun menzilli silah ve değişen sayılarda düşmanlar" tabiriyle anılır. Birinci Şahıs Nişancı türündekiler Birinci Şahıs Bakış Açısı görüntüsüyle değer kazanır ve oyuncu karakterinin oyunun dünyasına görsel bir bakış açısı sunar. Karakter itibarıyla emirleri harfi harfine yerine getirir ve beklenen hareketleri yapar. Oyunlar esas olarak araçları kullanmayı gerektirmesi daha çok araç simülasyon oyunlarına benzemesine yol açmaktadır.

Silkroad Online, Joymax firması tarafından geliştirilmiş "Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu"(MMORPG)'dur. Sadece Avrupa'da ve Doğu Asya'da 250 milyonu aşan oyuncu kitlesine sahiptir. Joymax'ın denetimi dışında kurulan korsan server oyuncuları da göz önüne alınırsa bu sayının 500 milyonu aşacağı düşünülmektedir. Şu anda Çinli ve Avrupalı medeniyetlerin komutanlarının karakter yapıları üzerine kurulan Silkroad Online Eski Asya ve Avrupa arasındaki kültürel ve ekonomik ticareti yansıtan, ama şimdi unutulmaya yüz tutan görkemli bir tarihi, maceralarla yaşatmaktadır. Oyunda Türkçe dil desteği bulunmaktadır.

<i>World of Warcraft: The Burning Crusade</i>

World of Warcraft: The Burning Crusade, MMORPG türündeki World of Warcraft için Blizzard Entertainment tarafından yayınlanmış ilk genişleme paketidir. 28 Kasım 2005'te çıkacağı duyurulmuş; 16 Ocak 2007'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 2 Şubat 2007'de Kore'de, 3 Nisan 2007'de Tayvan ve Hong Kong'da ve 6 Eylül 2007'de Çin'de satışa sunulmuştur.

<i>World of Warcraft: Wrath of the Lich King</i>

Ana başlıklar: Warcraft, World of Warcraft, World of Warcraft: The Burning Crusade

<i>World of Warcraft: Cataclysm</i>

Ana başlıklar: Warcraft, World of Warcraft, World of Warcraft: The Burning Crusade, World of Warcraft: Wrath of the Lich King

<span class="mw-page-title-main">Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu</span> video oyunu türü

Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu ya da sıkça kullanılan orijinal adının kısaltmasıyla MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunu türü. 1997 yılından beri gitgide yaygınlaşmaktadır.

<i>Shards Online</i>

Shards Online 2016 yılında çıkması planlanan ve Citadel Stuidos tarafından geliştirilen sandbox türünde bir devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. Citadel Studious'un baş idarecisi Dereck Brinkmann'a göre Ultima Online ve Neverwinter Nights adlı oyunların karışımından ortaya çıkan oyun Shards Online'dır.

The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmış bir MMORPG oyunudur. Microsoft Windows ve OS X için 4 Nisan 2014'te, Steam üzerinde ise 17 Temmuz 2014'te yayınlanmıştır. The Elder Scrolls aksiyon ve fantezi serisinin bir parçası olup, serinin ilk sınırlandırılmamış çok oyunculu oyunudur.

<i>Overwatch</i> 2016 video oyunu

Overwatch, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve yayımlanan takım tabanlı çok oyunculu bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun, 7 Kasım 2014 tarihinde Blizzard Entertainment tarafından duyuruldu ve 24 Mayıs 2016 tarihinde dünya çapında çıkış yaptı. Her kahramanın kendine özel benzersiz özellikleri vardır. Oyun, oyuncuları altı kişilik iki takıma ayırır ve her oyuncu toplamda 32 kahramandan oluşan 3 farklı sınıf içerisinden seçim yapar. Takımlar, haritaya özel görevleri ve hedefleri belirli bir süre içinde tamamlayarak kazanmaya çalışır. Blizzard, oyun piyasaya sürüldükten sonra oyuna düzenli olarak yeni karakterler, haritalar ve oyun modları ekledi.

<span class="mw-page-title-main">Darkfall</span>

Darkfall, Aventurine SA tarafından geliştirilen ve gerçek zamanlı aksiyon ve stratejiyi bir fantezi ortamında birleştiren çok oyunculu bir çevrimiçi rol yapma (MMORPG) oyunudur . Oyun sınırsız PvP, tamamen yağma, geniş, dinamik bir oyun dünyası ve çoğu MMORPG'yi simgeleyen sınıf ve seviye sistemlerinden yoksun bir oyuncu-beceri bağımlı mücadele sistemine sahiptir. Darkfall bir 3D dünya ortamı vardı ve hafif şiddeti içeriyordu. Resmi Darkfall sunucuları 15 Kasım 2012 tarihinde kapatıldı.

Geometry Dash, İsveçli geliştirici Robert Topala "RobTop" tarafından geliştirilen müzik platform oyunudur. İlk sürümü 13 Ağustos 2013'te Android ve iOS'ta, Steam sürümü 22 Aralık 2014'te yayınlandı. Geometry Dash'te oyuncular seviyenin sonuna kadar ilerleyen bir simgeyi kontrol ediyor; şarkının ritmine göre hareket ederek dikenler, duvarlar gibi engellere çarpmadan seviyeyi tamamlamaya çalışıyor.

Devasa çok oyunculu çevrimiçi oyun, aynı sunucuda yüzlerce hatta binlerce gibi çok sayıda oyuncunun bulunduğu çevrimiçi oyunların genel adıdır. MMO'larda genelde devasa bir sürekli açık dünya bulunur ancak buna istisna MMO'lar da vardır. Bu oyunlar PC'ler, konsollar ve akıllı telefonlar gibi ağa bağlanabilen pek çok cihazda bulunabilir.

Final Fantasy XIV Square Enix tarafından geliştirilen ve yayınlanan devasa çok oyunculu bir çevrimiçi rol yapma oyunudur (MMORPG). Naoki Yoshida'nın yönettiği ve yapımcılığını üstlendiği ve Ağustos 2013'te PlayStation 3 ve Windows için dünya çapında piyasaya sürülen bu oyun, başarısız olan 2010 sürümünün yerini aldı. Ardından ise PlayStation 4, OS X, PlayStation 5 ve Xbox Series X ve Series S desteği geldi. Final Fantasy XIV, orijinal versiyonu sona erdiren yıkıcı Yedinci Umbral Felaketi'nden beş yıl sonra, Eorzea'nın fantezi bölgesinde geçiyor. Felaket'te, yaşlı ilkel Bahamut, Dalamud adlı eski bir uzay istasyonu olan hapishanesinden kaçarak ve Eorzea'da bir kıyamet başlatır. Orijinal versiyonun oyuncu karakteri, zamansal büyü sayesinde kaçar ve A Realm Reborn'un başlangıcında yeniden ortaya çıkar. Eorzea iyileşmesini sağlamlaştırırken, oyuncunun Garlean İmparatorluğu'nun yeniden alevlenen istilasına karşı koyması gerekiyor.