İçeriğe atla

Ubisoft kuruluşları listesi

Ubisoft, merkezi Montreuil'de bulunan ve Mart 1986'da Guillemot kardeşler tarafından kurulan bir Fransız Video oyunu yayımcısıdır. Ubisoft, zamanla yakaladığı başarılardan dolayı en büyük video oyunu yayıncılarından biri haline geldi ve 40'tan fazla stüdyoda 14.000'den fazla çalışanı ile en büyük şirket içi geliştirme ekibine sahiptir.[1]

Bu listede Ubisoft'un dünya üzerindeki yan kuruluşları ve şubeleri yer almaktadır.

Kuzey Amerika

Blue Mammoth Games

Merkezi Atlanta, Georgia'da bulunan Blue Mammoth Games, 2009 yılında Lincoln Hamilton ve Matt Woomer tarafından kurulmuştur.[2][3]

Hybride Technologies

Quebec'in Piyemonte kentindeki Hybride Technologies, 1991 yılında kurulmuş bir teknoloji şirketidir. Ocak 2016'da Ubisoft'un bir parçası haline gelmiştir.[4]

Red Storm Entertainment

Red Storm Entertainment 1996'da roman yazarı Tom Clancy, icra kurulu başkanı Steve Reid ve Cary, Kuzey Karolina'da 17 personel tarafından kurulmuştur.[1]

Ubisoft Halifax

Ubisoft Halifax (eski adıyla Longtail Studios Halifax), Halifax, Nova Scotia merkezli yan kuruluştur.[5][6]

Ubisoft Montreal

Ubisoft Montreal, Kanada'nın Québec eyaletindeki Montreal şehrinde bulunan dünyaca meşhur oyun geliştiricisi Ubisoft'un Fransız Kuzey Amerika stüdyolarına verilen addır. 1997'de Ubisoft'a bağlı olarak kurulmuştur.[7]

Ubisoft Quebec

Ubisoft Quebec, Kanada'nın Québec eyaletindeki Quebec şehrinde bulunan, Ubisoft'a bağlı olan bir oyun stüdyosudur.[8]

Ubisoft Saguenay

Ubisoft Saguenay, Quebec'in Chicoutimi merkezli oyun stüdyosudur. Eylül 2017'de açıklandı ve Şubat 2018'de Jimmy Boulianne liderliğindeki 20 çalışanla açıldı.[9]

Ubisoft San Francisco

Ubisoft San Francisco, 2009 yılında Ubisoft'un San Francisco, Kaliforniya'daki Kuzey Amerika genel merkezinde kuruldu. Stüdyo, Rocksmith serisinin baş geliştiricisidir.[1]

Ubisoft Toronto

Ubisoft Toronto.

Ubisoft Toronto, Mayıs 2010'da Ubisoft tarafından Toronto, Ontario'da kuruldu.[10] Stüdyo açılışı, Ubisoft'un Kanada'daki genişlemesini sürdürmek amacıyla kurulmuştur.[11]

Toronto'daki ekip çoğunlukla Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction oyununun üzerinde çalışan Montreal stüdyosunun çalışanlarından oluşmaktadır.[12] Stüdyo daha sonra Tom Clancy's Splinter Cell oyun serisinin geliştirilmesinde başrol oynadı, çünkü o zamanki stüdyo başkanı Jade Raymond, Ubisoft' stüdyosunun genişlemesine ve işe alımına yardımcı olabileceğini bildirmiştir.[13]

Ubisoft Winnipeg

6 Nisan 2018'de Ubisoft, Winnipeg'de bir stüdyo kurarak beş yıl içinde 100 Kanada'nın Manitoba eyaletine 35 milyon kanada doları kadar bir yatırım yapacağını açıkladı. Darryl Long, stüdyoda genel müdür olarak görev yapmaktadır. Ubisoft Winnipeg, Ubisoft'un açık dünya oyunları üzerinde çalışmaktadır.[1][14]

Avrupa

Ubisoft Paris

Ubisoft Paris 1992 yılında Fransa'nın Montreuil şehrinde kuruldu ve Ubisoft'un ilk şirket içi stüdyosuydu. Ubisoft Paris, Rayman oyunlarının yanı sıra toparlanan Raving Rabbids oyunu üzerinde çalışmalar yaptı. Tom Clancy's Ghost Recon serisinin ve piyasadaki en başarılı oyunlarından biri olan Just Dance serisinin ana geliştiricisi olarak görev yaptı. Stüdyonun son çalışması Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint'dir.[1]

Ubisoft Bükreş

Ubisoft Bükreş, Romanya, Bükreş'te 1992 yılında Ubisoft'un Fransa dışında bulunan ilk şirket içi stüdyosu olarak kuruldu. Kurulduğu sırada altı personele sahipti. Şirketin ana hedefi Ubisoft'un oyunlarını kişisel bilgisayarlara taşımaktır. Ayrıca Assassin's Creed serisinin çok oyunculu hale getirilmesini sağladı. Assassin's Creed Rogue, Just Dance ve Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier'ın geliştirilmesine yönelik diğer stüdyolara yardım etti.[15] 2008 yılının Eylül ayında 12 çalışanıyla Krayova'da ayrı bir ekip kuruldu.[16]

Ubisoft Kyiv

Ubisoft Kyiv resmi adıyla 2008 yılında Kiev, Ukrayna'da, kamu adı Ubisoft Kiev olarak hizmete açıldı.[1] Stüdyonun odak noktası Ubisoft oyunlarını kişisel bilgisayarlara (PC) taşımaktır. Stüdyo Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier ve Watch Dogs 2 gibi başlıklar üzerinde de çalışmıştır. Ayrıca Ubisoft Kiev, Uplay'da Massive Entertainment ile ortaklık kurdu ve sıklıkla Trials oyunlarında RedLynx yan kuruluşu ile birlikte çalışmıştır.[17]

Kaynakça

  1. ^ a b c d e f "Creativity at the Core: Ubisoft Studios" (PDF). Ubisoft. 20 Ocak 2019 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2019. 
  2. ^ "Ubisoft acquires 'Brawlhalla' developer Blue Mammoth Games – Making Games". www.makinggames.biz. 5 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Kasım 2018. 
  3. ^ "Xaviant buys 50 percent stake in Dungeon Blitz dev". GamesIndustry.biz. 17 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Aralık 2018. 
  4. ^ "Hybride opens a new studio in Montreal". Hybride Technologies. 23 Şubat 2016. 5 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Kasım 2018. 
  5. ^ "Ubisoft acquires Rocksmith developer Longtail Studios". mcvuk.com. 22 Mart 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2017. 
  6. ^ "Halifax's Longtail Studios join ESAC". Entertainment Software Association of Canada. 6 Ağustos 2013. 6 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2018. 
  7. ^ Dyer, Mitch (3 Şubat 2014). "House of Dreams: The Ubisoft Montreal Story". IGN. 4 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Haziran 2017. 
  8. ^ Alexander, Leigh. "Ubisoft Acquires Longtail's Quebec Studio". gamasutra.com. 6 Nisan 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2017. 
  9. ^ Batchelor, James (5 Eylül 2017). "Ubisoft creating 1,000 new jobs with two new Quebec studios". GamesIndustry.biz. 5 Eylül 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Eylül 2017. 
  10. ^ "Building On Conviction: Inside Ubisoft Toronto". gamasutra.com. 5 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Kasım 2018. 
  11. ^ McEloy, Griffin (7 Haziran 2009). "Ubisoft opening studio in Toronto, continuing to take over Canada [Update]". Engadget. 11 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Haziran 2017. 
  12. ^ Clayman, David (25 Mayıs 2010). "New Splinter Cell And Unannounced Ubisoft Title In the Works". IGN. 19 Nisan 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Ağustos 2015. 
  13. ^ Reynolds, Matthew (4 Ağustos 2013). "Jade Raymond on the founding and future of Ubisoft Toronto". Digital Spy. 10 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Haziran 2017. 
  14. ^ "Video game giant Ubisoft to open Winnipeg office". CBC.ca. 6 Nisan 2018. 9 Nisan 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Nisan 2018. 
  15. ^ Dumitrescu, Andrei (30 Eylül 2018). "Ubisoft Opens Craiova Studio". Softpedia. 5 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2018. 
  16. ^ Elliott, Phil (4 Aralık 2008). "Ubisoft to add 120 to Romanian studios". GamesIndustry.biz. 5 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Kasım 2018. 
  17. ^ Kulikov, Oleh (9 Aralık 2019). "Zustrichayte, Ubisoft Kyiv! Nazvu studiyi ofitsiyno zmineno" Зустрічайте, Ubisoft Kyiv! Назву студії офіційно змінено [Meet, Ubisoft Kyiv! The name of the studio has been officially changed]. PlayUA (Ukraynaca). 11 Aralık 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Aralık 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Tom Clancy</span> Amerikalı yazar (1947 – 2013)

Thomas "Tom" Leo Clancy Jr., Soğuk Savaş dönemi ve sonrasında yazdığı askerî, siyâsî ve polisiye macera romanları ile ünlenen Amerikalı yazar.

<span class="mw-page-title-main">Ubisoft</span> Fransız video oyun şirketi

Ubisoft, Ubisoft Entertainment Fransız video oyun geliştiricisi ve yayımcısıdır. Kısmen(%20) Amerikalı Electronic Arts ile ortaktır, fakat yine de Electronic Arts firmasından bağımsız olarak çalışmaktadır. Ubisoft firması, 28 ülkede stüdyoları ile dünya çapında bir varlığa sahiptir.
Aynı zamanda 2008 yılı itibarıyla Ubisoft firması Avrupa'nın 3.büyük video oyun ve yapımcı firması seçilmiştir. Ubisoft 2002-2003 yılları arasında 453 milyon, 2003-2004 yılları arasında 508 milyon € kâr elde etmiştir. 2022 yılı itibarıyla Şirkette 20000 üzeri çalışan vardır. Assasin's Creed, Far Cry gibi oyunlarla tanınmaktadır.

Aşağıdaki listede video oyun geliştiricilerin tam listesi bulunmaktadır.

Gameloft, bilgisayar ve cep telefonları için oyun yapan ve yayınlayan bir şirkettir. Merkezi Fransa'dadır.

Splinter Cell, Ubisoft'un en başarılı oyun serilerinden birisidir. Oyunun baş karakteri, Sam Fisher adında NSA'in black-ops bölümü olan Third Echelon' da çalışan bir ajandır. Splinter Cell bir marka olarak Tom Clancy'nin sahibi olduğu Rubicon firmasına aittir, oyunlarının yapılması için ise lisansı Ubisoft'a verilmiştir.

<i>Tom Clancys Splinter Cell: Conviction</i>

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen Ubisoft tarafından yayınlanan üçüncü şahıs nişancı türünde bir oyundur. Ana karakter Sam Fisher bu oyunda 50'li yaşlardadır.

Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.

<span class="mw-page-title-main">Ubisoft Montreal</span> Montréal merkezli şirket

Ubisoft Montreal, Kanada'nın Québec eyaletindeki Montreal şehrinde bulunan oyun geliştiricisi Ubisoft'un Fransız Kuzey Amerika stüdyolarına verilen addır. 1997'de Ubisoft'a bağlı olarak kurulmuştur, stüdyo başlangıçta pek fazla dikkat çekmeyen projeler geliştirirken, şu anda dünyada en büyükler arasına girmiştir bununla beraber Aralık 2008'de 1700'den fazla çalışan işçisiyle dikkatleri üzerine çekmiştir ve stüdyo Assassin's Creed serisinin geliştiriciliğini üstlenmiştir.

Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW) popüler Ghost Recon oyunlarının 3. serisidir bir taktisel vuruş türü bir oyundur. Ubisoft tarafından 2006 yılında yapılmıştır. Oyunun amacı düşman birliklerini yok etmek, verilen görevleri tamamlamak, rehineleri kurtarma ve önemli kişlere eskotluk etmektir, oyuncular Ghost adlı takımının komutanını yönetmekte ve bu sayede diğer takım arkadaşlarına bazı emirler verilebilmektedir.

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory Ubisoft Montreal tarafından tasarlanılarak, Ubisoft tarafından piyasaya çıkarılan Tom Clancy's Splinter Cell serisinin 3. oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Rockstar San Diego</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Rockstar San Diego Rockstar Games'e bağlı olarak çalışan oyun stüdyosu. Midnight Club ve Red Dead serileriyle tanınan stüdyo, 2006'da, Rockstar'ın, Grand Theft Auto IV dahil çoğu oyununda kullandığı RAGE oyun motorunu da üretti. Şirket, Kasım 2002'de Take Two Interactive tarafından satın alındı.

<span class="mw-page-title-main">THQ</span> feshedilmiş Amerikalı video oyunu dağıtım şirketi

THQ Inc., Agoura Hills, Kaliforniya merkezli bir video oyunu dağıtım ve yapım şirketiydi. Nisan 1990'da Jack Friedman tarafından ilk olarak Calabasas'ta kuruldu ve sonraki yıl ters devralma ile halka açık şirket haline geldi. Şirket, başlangıçta oyuncak sektöründe çalışırken, tamamen bu sektörden çıkmadan önce video game sektörüne çeşitli yatırımlarla girdi. 2000'lere kadar THQ, başka şirketleri bünyesine katmaya devam etti.

Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, Ubisoft şirketi tarafından yayımlanmış aksiyon-macera ve gizlilik ögeleri içeren bir video oyunudur. Tom Clancy's Splinter Cell serisinin altıncı yapıtı olmakla birlikte Splinter Cell: Conviction adlı oyunun devamı niteliğindedir. Microsoft Windows, PlayStation 3, Wii U ve Xbox 360 platformları için Kuzey Amerika'da 20 Ağustos 2013, Avustralya'da 22 Ağustos 2013, Avrupa'da 23 Ağustos 2013, Japonya'da 5 Eylül 2013 tarihinde piyasaya sürülmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<i>Tom Clancys Rainbow 6: Patriots</i>

Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots; iptal edilen birinci şahıs nişancı oyunu. Ubisoft Montreal tarafından geliştirilmesi ve Ubisoft tarafından yayımlanması planlanmıştı. Ayrıca Tom Clancy's Rainbow Six serisindeki oyunlardan biridir. Oyun, ilk olarak Game Informer dergisinin Aralık 2011 sayısında ortaya çıkmıştır. Tom Clancy'nin Ekim 2013'te ölümüyle, bu oyunun Tom Clancy's adını taşıyan son oyun olacağı dedikoduları yayıldı. Ancak Ubisoft, yeni Tom Clancy's oyunlarının çıkmaya devam edeceğini belirtmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Ghost Story Games</span>

Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

<i>Tom Clancys Ghost Recon Breakpoint</i> 2019 video oyunu

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint, çevrimiçi taktiksel nişancı video oyunudur. Ubisoft Paris tarafından geliştirilip, Ubisoft tarafından yayınlanmıştır. Oyun dünya çapında 4 Ekim 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için,18 Aralık 2019'da ise Stadia için yayınlandı.

Massive Entertainment AB, İsveçli bir video oyunu geliştiricisi ve Ubisoft'un Malmö merkezli bir stüdyosudur. Şirket, 2008'den beri tamamen Ubisoft'a aittir. Massive; Ground Control, World in Conflict ve son oyunları Tom Clancy's The Division 2 ile tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Eidos-Montréal</span> Kanadalı video oyunu geliştiricisi

Eidos-Montréal, Montreal merkezli Kanadalı bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2007 yılında Eidos Interactive tarafından kurulmuştur. Şu anda Embracer Group'un bir parçasıdır.