İçeriğe atla

Total Immersion Racing

Total Immersion Racing
PlayStation 2 kapağı
GeliştiriciRazorworks
YayımcılarEmpire Interactive, Feral Interactive
BesteciRichard Jacques
PlatformlarWindows
Macintosh
PlayStation 2
Xbox
Çıkış
  • PAL: 1 Kasım 2002
  • KA: 19 Kasım 2002
18 Aralık 2003 (Mac)
TürYarış
ModlarTek oyuncu, 2 oyuncu

Total Immersion Racing, 2002 yılında Razorworks tarafından geliştirilerek Empire Interactive tarafından yayımlanan bir yarış oyunu.

Genel bilgiler

Oyuncular, üç farklı klasmanda dört farklı modda oyunu oynayabilmektedir. Oyunda sonradan eklenen bir tanesi de dahil olmakla birlikte 4 farklı zorluk seçeneği mevcuttur. Bunlar; Amateur (amatör), Professional (profesyonel),[1] Legend (efsane) ve Extreme (aşırı) şeklindedir. Extreme seçeneği, kariyer modunda üç klasmanda da şampiyon olduktan sonra açılmaktadır. Oyunda bazı pist ve araçlar kilitlidir. Bu kilitleri açmak için yarış kazanmak, şampiyon olmak ve turnuvaları kazanmak gerekir.

Oyun modları

Oyunda dört farklı mod bulunmaktadır.

Single race: Tekli yarış modu. Oyuncular seçtikleri klasmandan bir araçla, seçtikleri hava durumuyla ve zorluk derecesine göre belirleyecekleri tur sayısınca seçtikleri bir pistte yarışırlar.

Time Trial: Zamana karşı modu. Oyuncular seçtikleri pistte ve araçta, seçtikleri klasman ve zorluk derecesine göre belirlenen zamanı geliştirmeye çalışır.

Challenge: Turnuva modu. Turnuvular sırayla yapılmaktadır. Bu turnuvalarda çeşitli pistlerde belirli sayıda tur üzerinden yarışlar düzenlenmektedir. Oyuncu bu yarışlarda en çok puan toplayan oyuncu olmaya çalışır. Başardığı takdirde turnuvayı kazanmış sayılır, böylece bir sonraki turnuvada yarışma hakkı da kazanmış olur.

Career: Kariyer modu. Burada oyuncu kendisine bir ad seçerek kariyerine başlamaktadır. GT kategorisinden başlayan kullanıcı, seçtiği zorluk moduyla çeşitli pistlerde yarışarak şampiyon olmaya çalışır. Bulunduğu klasmana göre belirli pistlerde, belirli turlarda yarışır. Bütün klasmanlar, aynı anda yarışır. Sıralama, her klasmanın kendi içinde olduğu gibi genel olarak da yapılır. PRO klasmanında birinci olan, yarışın da lideri sayılır. Tur bindirdiği bütün yarışmacıların yarışı bir tur azalır. Her klasmanda, en hızlı turu atan oyuncu, yarışı bitirdiği konuma göre fazladan bir puan daha kazanır.

Klasmanlar

Oyunda üç farklı klasman vardır. Yarışlarda üç klasman da aynı anda yarışmaktadır. Puanlamada her klasmanın kendi içerisindeki sıralama ve en hızlı turu dikkate alınmaktadır.

Araçlar
GTGTSPRO
Abt-Audi TT-R[A 1]Lister Storm GT[B 1]Audi R8[B 1]
BMW M3 GTR[B 1]McLaren F1 GTR[B 1]Bentley EXP Speed 8[B 1]
Noble M12[A 1]Panoz Esperante GTR-1[B 1]BMW V12 LMR[B 1]
Quaife R4 GT1[B 1]Sintura S99 GT1[C 1]Dome S101[B 1]
Vemac 320R[B 1]Lister Storm LMP[C 1]
Panoz LMP-1[B 1]
Pilbeam MP84[D 1][B 1]
Rockingham Champ Car[D 1][E 1]
Notlar
  1. ^ a b Oyunun başında kullanıma açıktır.
  1. ^ a b c d e f g h i j k l Turnuvası kazanılırsa kilidi açılır.
  1. ^ a b Bir alt kategoride şampiyon olunursa kilidi açılır.
  1. ^ a b Kariyer modunda kullanılamaz.
  1. ^ Üç kategoride de şampiyon olunursa açılır.

Pistler

GerçekKurgu
 Almanya Hockenheimring (2001) Japonya Minato City
 Almanya Hockenheimring Motodrom ABD Springfield
 İtalya Autodromo Nazionale Monza ABD Springfield Short
 Birleşik Krallık Rockingham Motor Speedway Avusturya Talheimring
 Birleşik Krallık Rockingham Oval
 ABD Sebring International Raceway
 Birleşik Krallık Silverstone Circuit (2001)
 Birleşik Krallık Silverstone International

Eleştiriler

YayınPCPS2Xbox
4Players 70[2]69[3]69[4]
GameStar 78[5]--
GameSpot 7.9/10 yıldız[6]--
Metacritic 66[7]59[8]60[9]

Kaynakça

  1. ^ "Total Immersion Racing". Members.home.nl. 11 Kasım 2006. 2 Nisan 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Ağustos 2019. 
  2. ^ "Test (Wertung) zu Total Immersion Racing (Rennspiel, PC)". 4Players. 26 Ocak 2003. 5 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2019. 
  3. ^ Mathias Oertel (29 Kasım 2002). "Test (Wertung) zu Total Immersion Racing (Rennspiel, PlayStation 2)". 4Players. 5 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2019. 
  4. ^ Mathias Oertel (29 Kasım 2002). "Test (Wertung) zu Total Immersion Racing (Rennspiel, Xbox)". 4Players. 5 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2019. 
  5. ^ "Total Immersion Racing". GameStar. 5 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2019. 
  6. ^ "Total Immersion Racing Gameplay". Game Spot. 24 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2020. 
  7. ^ "Total Immersion Racing for PC Reviews". Metacritic. 24 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Nisan 2020. 
  8. ^ "Metawertung Total Immersion Racing (PS2)". Metacritic (İngilizce). CBS. 6 Mayıs 2016. 13 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Nisan 2020. 
  9. ^ "Metawertung Total Immersion Racing (Xbox)". Metacritic (İngilizce). CBS. 6 Mayıs 2016. 29 Nisan 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Nisan 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sebastian Vettel</span> Alman yarış pilotu

Sebastian Vettel, Alman Formula 1 pilotu. Aston Martin F1 takımı, BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing ve Scuderia Ferrari için yarıştı. Vettel, 2010, 2011, 2012 ve 2013 yıllarında şampiyon olarak 4 tane Formula 1 Dünya Sürücüler Şampiyonluğuna sahiplik yaptı. Formula 1'in en genç Dünya Şampiyonu rekorunu şu an elinde tutmaktadır.

<i>Need for Speed: Carbon</i> 2006 video oyunu

Need for Speed: Carbon Need for Speed Serisi'nin oyunlarından birisidir. Oyun, sokak yarışlarını konu almaktadır. 2006 senesinde ABD'de sonra da Dünya'da piyasaya sürüldü. Carbon'u Mart 2007'de çıkmış olan Need for Speed: Pro Street takip etti ve Need for Speed: Pro Street'i 2008 yılında çıkan Need for Speed: Undercover takip etti. NFS Most Wanted'ın devamıdır.

<i>MotorStorm: Pacific Rift</i>

Motorstorm: Pacific Rift, Motorstorm serisinin 2. oyunu. Evolution Studios tarafından hazırlanmış ve Sony Computer Entertainment tarafından piyasaya sürülmüştür. Oyun sadece PlayStation 3 oyun konsoluna çıkmıştır. Oyun normal kutu dışında "Best of Playstation 3" etiketli Platinum kutularda da satılmaktadır. Oyun, bir ada üzerindeki 4 elementi temsil eden topraklarda geçen off-road yarışlar üzerinedir. Oyunda araçların bitmeyen nitro özelliği olmasına rağmen nitroya fazla basıldığında araç yanmaktadır.

<i>Napoleon: Total War</i>

Napoleon: Total War Creative Assembly tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan Gerçek zamanlı strateji ve Sıra tabanlı strateji oyunu.N:TW Kuzey Amerika'da 23 Şubat'ta Avrupa'da ise 26 Şubat'ta yayımlandı.Oyun Total War serisinin altıncı ana oyunudur,siyaset ve büyük askeri seferlerle 19.yüzyılın başına odaklanır.Oyuncular Napolyon Bonapart'ın veya onun rakiplerinin rolünü üstlenerek sıra tabanlı savaş haritasında gerçek zamanlı olarak takip eden savaşlara girerler.Selefi Empire: Total War'ın özel bir Birleşik Devletler hikâyesi içermesi gibi,Napoleon 'da da generalin erken kariyeri ayrı bir kampanya özelliği izlemektedir.

<i>Need for Speed: Hot Pursuit 2</i> 2002 video oyunu

Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed serisinin altıncı oyunudur. Electronic Arts tarafından 2002 yılında satışa sunulmuştur. Altıncı nesil konsollar için çıkmış ilk Need for Speed oyunudur. 1998 yılında çıkmış olan Need for Speed III: Hot Pursuit oyununun devamıdır. Oyun Japonya'da satışa sunulmamıştır.

<i>Live for Speed</i> video oyunu

Live for Speed (LFS), Scawen Roberts, Eric Bailey ve Victor van Vlaardingen'den oluşan üç kişilik bir ekip tarafından geliştirilen bir yarış simülatörüdür. Oyunun ana odak noktası, oyunculara çevrimiçi çok oyunculu gerçekçi bir yarış deneyimi sağlamak ve yapay zeka arabalara karşı tek oyunculu yarış deneyimi sunmaktır. Kullanıcılar, daha sonra "Zamanlama turu" modunda LFSWorld'e yüklenebilecek kişisel rekorlar kırabilir ve "Antrenman" modunda sürüş dersleri alabilir.

<i>Hearthstone</i> strateji türünde dijital bir kart oyunu

Hearthstone, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen oynaması ücretsiz dijital kart tahsil oyunudur. Mart 2013'te Heroes of Warcraft alt başlığıyla Penny Arcade Expo'da açıklanan oyun, Ocak 2014'te açık beta sürümüyle çıktı. Mart 2014'te Microsoft Windows ve macOS işletim sistemlerinde piyasaya sürüldü. Ardından iOS ve Android sistemler için de geliştirildi ve çıkışını yaptı. Oyun aynı zamanda bu platformlar arasında çapraz platform oynanışını da desteklemektedir. Cep telefonunda oynarken bilgisayarda aynı kullanıcı adıyla oyuna giriş yaptığınızda, cep telefonunuzdaki oyun kaldığı yerden bilgisayarda devam etmektedir.

Mario Kart DS 2005 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin beşinci oyunu olup 14 Kasım 2005 tarihinde Kuzey Amerika, 17 Kasım 2005 tarihinde Avustralya, 25 Kasım 2005 tarihinde Avrupa, 8 Aralık 2005 tarihinde Japonya ve 5 Nisan 2007 tarihinde Güney Kore'de GameCube için piyasaya sürüldü.

Mario Kart 7 2011 yılında Nintendo ve Retro Studios tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin yedinci oyunu olup Aralık 2011 tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü.

Driveclub, 2014 yılında Evolution Studios tarafından geliştirilen ve Sony Computer Entertainment tarafından yayınlanan bir yarış video oyunudur. Oyun, Ekim 2014 tarihinde PlayStation 4 için piyasaya sürüldü.

<i>Forza Horizon 4</i> 2018 video oyunu

Forza Horizon 4, 2018 yılında Playground Games tarafından geliştirilen ve Microsoft Studios tarafından yayınlanan bir yarış video oyunudur. Oyun, Forza Horizon serisinin dördüncü oyunu olup 2 Ekim 2018 tarihinde Microsoft Windows ve Xbox One için piyasaya sürüldü.

Forza Motorsport 2, 2007 yılında Turn 10 Studios tarafından geliştirilen ve Microsoft Game Studios tarafından yayınlanan bir yarış simülasyonu video oyunudur. Oyun, Forza Motorsport serisinin ikinci oyunu olup 29 Mayıs 2007 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Haziran ayında diğer ülkelerde Xbox 360 için piyasaya sürüldü.

<i>Valorant</i> Riot Games tarafından geliştirilen 2020 ücretsiz çok oyunculu birinci şahıs nişancı video oyunu

Valorant, Riot Games tarafından geliştirilip yayınlanan bir free-to-play çok oyunculu taktiksel birinci şahıs nişancı video oyunudur. İlk olarak Ekim 2019'da Project A kod adı altında yayınlanan oyun, 7 Nisan 2020'de sınırlı erişimle kapalı beta dönemine başladı ve ardından 2 Haziran 2020'de resmî olarak yayınlandı.

Need for Speed: Hot Pursuit, Criterion Games tarafından geliştirilmiş ve 2010 yılında satışa çıkmış bir Need for Speed oyunu. Kariyerde hem polislik görevleri hem de yarışlar vardır.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

F1 2020 2020 Formula 1 ve Formula 2 nin Codemasters tarafından geliştirilen ve yayınlanan resmi video oyunudur. Oyun, Codemasters Stüdyo tarafından geliştirilen on üçüncü oyundur ve Michael Schumacher Sürümü ön siparişleri için 7 Temmuz 2020'de, Yetmişinci Yıl Sürümü için Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One ve ilk kez Stadia için 10 Temmuz 2020 'de piyasaya sürülmüştür. Oyunda 2020 Formula 1 Dünya Şampiyonasında bulunan yirmi iki pist, yirmi sürücü ve on takım bulunmaktadır.

Superbike 2001, Milestone srl tarafından geliştirilmiş, Electronic Arts (EA) tarafından yayınlanmış ve 2000 yılında Microsoft Windows için piyasaya sürülmüş bir motosiklet yarışı video oyunudur. EA'nın Superbike video oyunu serisinin bir parçasıdır.

1080 ° Snowboarding Nintendo EAD tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir 1998 snowboard video oyunudur. Nintendo 64 için piyasaya sürüldü ve 2008'de Wii'nin Sanal Konsolu için yeniden yayınlandı. Oyunda, oyuncu üçüncü şahıs bakış açısıyla beş snowboardçudan birini, sekiz seviye üzerinde zıplamak ve numaralar yapmak için bir düğme kombinasyonu kullanarak kontrol ediyor.

TrackMania Sunrise, Ubisoft Nadeo tarafından geliştirilen bir yarış video oyunu. TrackMania serisinin ikinci oyunudur. Nisan 2005'te Avrupa'da, Mayıs 2005'te Rusya ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yayınlandı. Eleştirmenlerden olumlu eleştiriler aldı ve bir önceki oyuna göre gelişme olarak nitelendirildi.

Trackmania, Ubisoft Nadeo tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan bir yarış video oyunu. Oyun TrackMania serisinin bir parçasıdır. Windows için 1 Temmuz 2020'de yayınlandı. TrackMania Nations'ın yeniden yapımıdır. Temel oyun oynaması ücretsiz olup ücretli abonelik modeliyle oyun içi parça düzenleyici, çevrimiçi etkinlikler ve araba özelleştirme gibi ek içerikler mevcuttur. Oyun ayrıca 15 Mayıs 2023'te konsollar ve bulut platformları için de yayınlandı. Oyun, oynanışın olumlu karşılanması ve abonelik modelinin eleştirilmesiyle birlikte karışık ve olumlu eleştiriler aldı.