İçeriğe atla

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
Oyun resmi
GeliştiriciUbisoft Montreal
YayımcıUbisoft
TasarımcıAndrew Witts
SeriTom Clancy's Rainbow Six
MotorAnvilNext[1]
PlatformlarPlayStation 4
Xbox One
PC
Çıkış1 Aralık 2015
TürBirinci Şahıs Nişancı
Modoyuncuya karşı oyuncu
Tek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun
co-op mode Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Rainbow'un simgesi

Rainbow Six: Siege veya Rainbow 6: Siege Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayımlanan Birinci şahıs nişancı türünde bir video oyunu. Oyun IGN tarafından E3 2014'ün en iyi oyunu seçilmiştir.

Oynanış

Tom Clancy's Rainbow Six Siege, oyuncuların bir anti-terörist birimi olan Rainbow takımından değişik 'operatörler' olarak oynayabileceği Birinci şahıs nişancı türünde bir video oyunudur. Bu operatörlerin değişik uyrukları, ekipmanları, yetenekleri ve işlevleri vardır.[2] Örneğin Twitch adındaki bir operatör düşmanları uzak mesafeden elektrik şoku ile vurabilen bir drone'a sahip olacakken, Smoke, etkilenen bölgelerde bulunan düşmanlara büyük miktarda hasar verebilen zehirli gazlar yerleştirip patlatabilecek.[3] Sonuç olarak, oyun bizlere 'asimetrik' bir yapı sunacak.[3] Aynı zamanda her iki taraf da, ekipmanları ve aletleri oyuncu tarafından haritaya ve oyun moduna göre özelleştirilebilen, "Çaylak" isimli bir sınıfa sahiptirler.[4] Oyuncu her oyunda sadece bir çeşit operatör olarak oynayabilecek ve bu oyun bitene kadar operatörünü değiştiremeyecek. Sayıları sınırlı olmakla beraber, el bombası veya hücum patlayıcıları gibi güçlü silahlar da satın alınıp kullanılabilecek.[5] Oyunda takım çalışması kuşatma anlamına gelen "Siege" ismiyle desteklenirken, oyuncuların düşmanlarını yenebilmesi için güçlerini birleştirmeleri amaçlanmıştır.[6] Aynı zamanda oyuncular arasındaki iletişimi güçlendirmek için oyun içinde sesli olarak iletişim sağlanabilecektir.[6][7] Oyuncular aynı zamanda oyun başlamadan önce saldırılarının veya savunmalarının ne şekilde olacağıyla ilgili plan yapabilecekler. Saldırı takımı çevreyi araştırmak, düşmanlarının ve hedeflerin yerlerini tespit edebilmek için küçük dronelar gönderebilecek iken, savunma takımı da saldırıyı önleyebilmek için kapı, duvar gibi yapıları güçlendirmek amacıyla çeşitli barikatlar döşeyebilecekler. Saldırı takımı, saldırı için birden fazla başlama noktasından birini seçebilecek.[6] Oyundaki haritalar çok büyük olmayacak ve oyuncular öldükleri zaman bir takım arkadaşı tarafından gerçekleştirilmedikçe oyun bitimine kadar yeniden hayata gelemeyecekler. Bunun sebebinin, Ubisoft Montreal tarafından "üç ana sütun" olarak adlandırılan, oyuncuları takım oyununa ve değişik taktikler kullanmaya itmek ve aynı zamanda oyun süresince gerçek bir heyecan yaratmak olduğu açıklanmıştır.[8] Aynı zamanda bir oyuna ayrılan süre de çok uzun değildir.[5] Oyunun haritalarının hazırlanmasında 'düşeylik' anahtar ögelerden biri olarak açıklanmıştır. Oyuncular düşmanlarını tuzağa düşürmek için pencerelerden iple içeriye dalma gibi, zeminden ve çatıdan hücum patlayıcıları ve bazı özel silahlar ile saldırı yapabiliyorlar.[6] Takım arkadaşını kasten vurmak dışında oyunda gerçekleştirilen her hareket, "Renown" isimli, yeni operatörler, silahlar ve ekipmanlar almaya yarayan puanlar kazandıracak.[9]

Kaynakça

  1. ^ Lewis, Anne (9 Haziran 2014). "What Is Rainbow Six Siege? - UbiBlog - Ubisoft®". Ubisoft. 27 Aralık 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2014. 
  2. ^ McWhertor, Michael (4 Haziran 2015). "Meet Rainbow Six Siege's FBI SWAT operators". Polygon. 1 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  3. ^ a b Cowen, Nick (13 Haziran 2014). "E3 2014: Rainbow Six Siege preview". The Guardian. 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  4. ^ Lewis, Anne (30 Mart 2015). "Rainbow Six Siege - Meets The Operator". Ubisoft. 20 Aralık 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  5. ^ a b Mccaffrey, Ryan (30 Mart 2015). "6 Thing We Think About Rainbow Six Siege". IGN. 11 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  6. ^ a b c d Burns, Steven (10 Nisan 2015). "Rainbow Six Siege alpha impressions". VideoGamer.com. 4 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Temmuz 2018. 
  7. ^ Buckeridge, Rory (12 Haziran 2014). "E3 2014: Rainbow Six: Siege details emerge as Ubisoft unveil explosive hostage situation shooter". Mirror.co.uk. 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  8. ^ Makuch, Eddie (15 Ekim 2014). "Why Rainbow Six Siege Doesn't Let You Respawn". GameSpot. 5 Aralık 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Haziran 2015. 
  9. ^ Hussain, Tamoor (5 Kasım 2015). "Rainbow Six Siege Microtransaction Model and Post-Launch DLC Detailed". GameSpot. 2 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Kasım 2015. 

Dış bağlantılar

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Tom Clancy</span> Amerikalı yazar (1947 – 2013)

Thomas "Tom" Leo Clancy Jr., Soğuk Savaş dönemi ve sonrasında yazdığı askerî, siyâsî ve polisiye macera romanları ile ünlenen Amerikalı yazar.

<span class="mw-page-title-main">Jade Raymond</span>

Jade Raymond, en büyük eseri Assassin's Creed olan Kanadalı oyun yapımcısı. Bilgisayar mühendisliği mezunudur. Üniversiteden ayrıldıktan sonra Sony'de oyun yapımcılığına başlamıştır. Günde 10 saat EverQuest oynadığını söyler. McGill Üniversitesi'nde okudu. Daha sonra EA Games'te Sims için çalıştı. En sonunda Ubisoft Montreal Studiolarında işe başladı.20 Ekim 2014 tarihinde Ubisoft Montreal'daki görevinden ayrıldı. Kendini %25 Çinli, %25 Avustralyalı, %50 Kanadalı olarak tanımlar. Assassin's Creed 2'de yardımcı yapımcı olarak görev yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Ubisoft Montreal</span> Montréal merkezli şirket

Ubisoft Montreal, Kanada'nın Québec eyaletindeki Montreal şehrinde bulunan oyun geliştiricisi Ubisoft'un Fransız Kuzey Amerika stüdyolarına verilen addır. 1997'de Ubisoft'a bağlı olarak kurulmuştur, stüdyo başlangıçta pek fazla dikkat çekmeyen projeler geliştirirken, şu anda dünyada en büyükler arasına girmiştir bununla beraber Aralık 2008'de 1700'den fazla çalışan işçisiyle dikkatleri üzerine çekmiştir ve stüdyo Assassin's Creed serisinin geliştiriciliğini üstlenmiştir.

Anvil, video oyunu geliştiricisi Ubisoft tarafından Microsoft Windows, Playstation 3 ve Xbox 360 için geliştirilmiş oyun motorudur. Ubisoft yeni geliştirdiği oyun motoru Anvil Next'e geçiş yapmıştır.

<i>Assassins Creed II</i> Ubisoftun 2009 yapımlı video oyunu

Assassin's Creed II Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen, Ubisoft tarafından yayımlanan, Assassin's Creed'in ardılı, açık uçlu aksiyon-macera oyunudur. Oyun Kuzey Amerika'da 17 Kasım 2009'da, PAL bölgelerinde ise 20 Kasım 2009'da piyasaya çıkmıştır.

<i>Assassins Creed</i> (seri) video oyunlarına dayalı medya dizileri

Assassin's Creed, aksiyon-macera türü tarihsel, video oyunu serisidir. Oyun açık dünya ve gizlilik öğeleri içerir.

Anvil Next, video oyunu geliştiricisi Ubisoft tarafından geliştirilmiş oyun motorudur. Anvil oyun motorunun gelişmiş halidir.

Assassin's Creed III: Liberation Assassin's Creed serisinden Ubisoft tarafından PlayStation Vita için geliştirilmiş bir video oyunu.

<i>Assassins Creed: Bloodlines</i> PlayStation Portable için özel üretilen bir video oyunu

Assassin's Creed: Bloodlines, PlayStation Portable için özel olarak üretilen bir video oyunu. Assassin's Creed serisinin bir parçasıdır. Assassin's Creed ve Assassin's Creed II oyunlarının hikâyelerinin arasında yer alan bir hikâyeye sahiptir.Oyun Griptonite Games şirketi ile birlikte Ubisoft Montreal tarafından geliştirilmiş ve Ubisoft, tarafından yayımlanmıştır. Daha sonraları 2012 yılında oyun PlayStation Vita için çıkarılmıştır.

<i>Assassins Creed IV: Black Flag</i> 2013 çıkışlı video oyunu

Assassin's Creed IV: Black Flag, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayımlanan 2013 yapımı bir aksiyon-macera video oyunudur. Assassin's Creed serisinin altıncı büyük oyunu olan bu yapım, tarihi zaman dilimi açısından 2012'de çıkan Assassin's Creed III'ten önce geçmekte, ancak modern zaman sekansları III'ün sonrasını takip etmektedir. Black Flag, ilk olarak Ekim 2013'te PlayStation 3, Xbox 360 ve Wii U için, bir ay sonra ise PlayStation 4, Windows ve Xbox One için piyasaya sürüldü. Aralık 2019'da Assassin's Creed Rogue ile birlikte The Rebel Collection kapsamında Nintendo Switch'e port edildi. Daha sonra, Eylül 2021'de Google Stadia için yayımlandı.

Hikaye, gerçek dünyada geçen olayların kurgusal tarihine dayanmakta ve barışı ve özgür iradeyi korumak amacıyla mücadele veren Suikastçılar ile barışı kontrol yoluyla sağlamak amacı güden Tapınakçılar arasındaki binlerce yıllık mücadeleyi takip eder. Oyunun çerçeve öyküsü, oyuncunun modern zaman Tapınakçılarının bir paravanı olan Abstergo Industries'in bir çalışanı olarak yer aldığı 21. yüzyılda geçer ve oyuncu, Suikastçı-Tapınakçı çatışması ve İlk Medeniyet olarak bilinen bir öncü ırk ile ilgili sırları ortaya çıkarmaya zorlanır. Ana hikâye ise 1715-1722 yılları arasında, Korsanlık Altın Çağı'nda Karayipler'de geçer ve Assassin's Creed III'ün ana karakteri Ratonhnhaké:ton / Connor'ın büyükbabası ve antagonist Haytham Kenway'in babası olan ünlü Galli korsan Edward Kenway'in, hem Suikastçılar hem de Tapınakçılar tarafından aranan bir gözlem yeri olan efsanevi bir bölgeyi ve zenginliği arayışını konu alır. Hikâyenin önemli bir unsuru ise, Karayipler'de bağımsız Korsan cumhuriyeti kurma faaliyetleridir.

Önceki oyunlardan farklı olarak, oyun, serinin üçüncü şahıs bakış açısına dayalı kara keşfi, yakın dövüş ve gizlilik sistemi gibi unsurları korurken, daha çok açık dünya haritasında gemi tabanlı keşfe odaklanır. Çok oyunculu mod içermektedir, ancak yalnızca kara tabanlı modlar ve ayarlarla sınırlıdır. Oyunun geçtiği yerler, Havana, Nassau ve Kingston olmak üzere üç ana şehirle birlikte Batı Hint Adaları'nı ve sayısız ada, batık gemi ve kaleyi kapsamaktadır. Oyuncular, büyük deniz hayvanlarını zıpkınlayabilir ve kara hayvanlarını avlayabilirler. Bir Assassin's Creed oyununda, deniz keşfi ilk defa büyük bir rol oynar; Edward, oyunun başlarında İspanyol filosundan ele geçirdiği Jackdaw adlı bir brigantini komuta eder. Black Flag'i desteklemek için bir dizi indirilebilir içerik (DLC) paketi yayımlandı; bunlardan biri olan Assassin's Creed Freedom Cry, 2014'te bağımsız bir oyun olarak piyasaya sürülen bir hikâye genişlemesidir. Black Flag'in ana hikâyesinden on yıl sonra geçen Freedom Cry, Edward'ın eski levazım subayı ve Suikastçı olan Adéwalé'yi konu alır.

Assassin's Creed IV: Black Flag eleştirmenlerden büyük beğeni topladı ve 2013'ün en çok satan oyunlarından biri oldu; 2014 itibarıyla 11 milyondan fazla kopya satıldı. Eleştirmenler, açık dünya oynanışı, geliştirilmiş deniz savaşları, yan görevler, grafikler, hikâye, karakterler ve korsan temasını övdü. Ancak, modern zaman hikâyesi ve savaş sistemi daha karışık tepkiler aldı, ayrıca tarihi görevlerin bazı yönleri tekrarlayıcı bulunması sebebiyle eleştirildi. Oyun, Spike VGX 2013'te En İyi Aksiyon-Macera Oyunu ödülü de dahil olmak üzere birçok ödül ve adaylık aldı. Kasım 2014'te Black Flag'ı, Assassin's Creed Rogue ve Assassin's Creed Unity takip etti.

<i>Battlefield 4</i>

Battlefield 4, bir birinci şahıs nişancı video oyunudur ve İsveç'teki EA Digital Illusions CE (DICE) tarafından yapılıp Electronic Arts tarafından yayımlanmıştır. Oyun 2011'de çıkan Battlefield 3’ün devamıdır. Oyun 29 Ekim 2013’te Kuzey Amerika’da, 31 Ekim 2013’te Avustralya’da, 1 Kasım 2013’te Avrupa ve Yeni Zelanda’da, 7 Kasım 2013’te Japonya’da Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 ve Xbox One için yayımlanmıştır.

<i>Assassins Creed: Unity</i> Ubisoftun 2014 çıkışlı video oyunu

Assassin's Creed: Unity, Ubisoft Montreal liderliğinde 10 farklı stüdyoda geliştirilen, Ubisoft tarafından ise yayımcılığı yapılan tarihsel, aksiyon macera türü video oyunudur. 11 Kasım 2014'te Amerika'da, 13 Kasım 2014'te ise Avrupa'da çıkış yapmıştır. Serinin 8. oyunudur.

<i>Assassins Creed</i> (film)

Assassin's Creed, aynı adlı video oyunu serisinden uyarlanan 2016 Amerikan yapımı aksiyon-macera filmi. Film Justin Kurzel tarafından yönetilirken oyuncu kadrosunda Michael Fassbender, Marion Cotillard, Michael K. Williams, Ariane Labed, Jeremy Irons ve Brendan Gleeson yer almaktadır. Film, video oyununda olduğu gibi aynı evrende geçmektedir ancak serinin İspanyol Engizisyonu dönemi mitolojisini genişleten özgün bir hikâyeye sahiptir. Çekimler Ağustos 2015'in sonlarında başladı ve Ocak 2016'da tamamlandı. 21 Aralık 2016 tarihinde ABD'de gösterime giren film eleştirmenlerden olumsuz yorumlar aldı ve 240 milyon dolardan fazla hasılat etti.

<i>Tom Clancys Rainbow 6: Patriots</i>

Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots; iptal edilen birinci şahıs nişancı oyunu. Ubisoft Montreal tarafından geliştirilmesi ve Ubisoft tarafından yayımlanması planlanmıştı. Ayrıca Tom Clancy's Rainbow Six serisindeki oyunlardan biridir. Oyun, ilk olarak Game Informer dergisinin Aralık 2011 sayısında ortaya çıkmıştır. Tom Clancy'nin Ekim 2013'te ölümüyle, bu oyunun Tom Clancy's adını taşıyan son oyun olacağı dedikoduları yayıldı. Ancak Ubisoft, yeni Tom Clancy's oyunlarının çıkmaya devam edeceğini belirtmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Assassin's Creed: Identity</span>

Assassin's Creed Identity, Ubisoft Blue Byte tarafından geliştirilenve Ubisoft tarafından yayınlanan bir alternatif tarih, macera, aksiyon ve gizlilik oyunudur. Assassin's Creed serisinin bir yan ürünüdür.Assassin's Creed Identity IOS platformuna 25 Şubat 2016, Android platformuna 18 Mayıs 2016'da çıkış yapmıştır.

Assassin Creed Odyssey, Ubisoft Quebec tarafından geliştirilip Ubisoft tarafından yayınlanan video oyunudur. Assassin's Creed serisinin 11. büyük ve toplamda yirmi birinci oyunu. 2017'de çıkmış olan Assassin's Creed Origins'in halefidir. Oyun MÖ 431 yılında Atina ve Sparta arasındaki Peloponez Savaşı'nın kurgusal bir tarihini anlatmaktadır. Oyuncu, karakter olarak erkek veya kadın paralı asker olabilmeyi seçebilir. Karakter ailesini birleştirmek için her iki taraf için de savaşa katılır.

Ubisoft, merkezi Montreuil'de bulunan ve Mart 1986'da Guillemot kardeşler tarafından kurulan bir Fransız Video oyunu yayımcısıdır. Ubisoft, zamanla yakaladığı başarılardan dolayı en büyük video oyunu yayıncılarından biri haline geldi ve 40'tan fazla stüdyoda 14.000'den fazla çalışanı ile en büyük şirket içi geliştirme ekibine sahiptir.

<i>Assassins Creed Valhalla</i> Assassins Creed serisinin 2020 yılında çıkmış video oyunu

Assassin's Creed Valhalla Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından 10 Kasım 2020'de yayınlanmış aksiyon rol yapma video oyunu. Assassin's Creed serisinin on ikinci ana oyunu ve tüm serideki yirmi ikinci oyundur. Oyun, Xbox One, PlayStation 4, Microsoft Windows ve Stadia'nın yanı sıra yeni nesil konsollar olan Xbox Series X/S ve PlayStation 5 için de çıkmıştır.

Assassin's Creed: Origins, Assassin's Creed serisinin 10. oyunudur.

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction, Ubisoft Montreal tarafından geliştirilen ve Ubisoft tarafından yayınlanan yaklaşan bir taktik nişancı oyunudur. Rainbow Six Siege'in (2015) bir yan ürünü olan Extraction, oyuncuların Archaeans adı verilen bir tür parazit benzeri uzaylılarla savaşmak ve onları yenmek için birlikte çalışması gereken bir işbirlikçi çok oyunculu oyundur. Oyun Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Luna, Stadia, Xbox One ve Xbox Series X ve Series S için Eylül 2021'de piyasaya sürülecek.