İçeriğe atla

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Ocarina of Time logosu
GeliştiriciNintendo
YayımcıNintendo
Yönetmen
  • Toru Osawa[1]
  • Yoichi Yamada
  • Eiji Aonuma
  • Yoshiaki Koizumi
YapımcıShigeru Miyamoto
Programcılar
  • Kenzo Hayakawa
  • Toshio Iwawaki
Sanatçılar
  • Yoshiaki Koizumi
  • Yusuke Nakanoe
Senaristler
  • Shigeru Miyamoto
  • Toru Osawa
  • Yoshiaki Koizumi
BesteciKoji Kondo
SeriThe Legend of Zelda
Platformlar
Çıkış
  • Nintendo 64
    • JP: 21 Kasım 1998
    • KA: 23 Kasım 1998
    • AVR: 11 Aralık 1998
    • AU: 18 Aralık 1998
  • GameCube
    • JP: 28 Kasım 2002
    • KA: 18 Şubat 2003
    • PAL: 3 Mayıs 2003
  • iQue Player
    • CHN: Kasım 2003
  • Nintendo 3DS
    • JP: 16 Haziran 2011
    • AVR: 17 Haziran 2011
    • KA: 19 Haziran 2011
    • AU: 30 Haziran 2011
TürAksiyon-macera
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Japoncaゼルダの伝説 時のオカリナ Zeruda no Densetsu: Toki no Okarina), 1998 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin beşinci oyunu olup 21 Kasım 1998 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Asıl olarak 64DD çevre birimi için geliştirildi, bunun yerine o sırada üretilen en büyük kapasiteli Nintendo kasedi olan 256 megabit (32 megabayt) bir kasedi ile piyasaya sürüldü.

Ocarina of Time'ın kopyası

Oyun, hayali Hyrule ülkesinde Gerudo kabilesi kralı olan kötü niyetli Ganondorf'un kutsal dilek veren bir eser olan Triforce'u edinmesini engelleme arayışıyla Link'e odaklanmaktadır. Link, Ganondorf'u sonsuza dek koruyacak olan Yedi Bilge'yi uyandırmak için zamanda ve zindanlarda dolaşır. Ocarina of Time, serinin 3D grafiklere sahip ilk oyunu olup 3D macera oyunlarında yaygın hale gelen hedef kilitleme sistemi ve içeriğe duyarlı düğmeler gibi özellikler sundu. Müzik, oyunda ilerlemek için bir okarina ile çok sayıda şarkı çalmayı öğrenmesi gerektiğinden önemli bir rol oynar. Oyun, bu özelliği sayesinde bu enstrümana ilginin artmasını sağlamıştır.

Japonya'da 1998'de 820,000'den fazla kopya satıldı ve yılın 10. en çok satan oyunu oldu. Üretildiği dönem boyunca Japonya'da bir milyonun üzerinde kopya satıldı ve dünya çapında yedi milyondan fazla satıldı. Oyun çok sayıda ödül kazandı ve birçok kişi tarafından şimdiye kadar yapılmış en iyi video oyunlarından biri olarak kabul edildi, sayısız yayın tarafından tüm zamanların en iyi video oyunu olarak kabul edildi. Aynı zamanda, inceleme toplayıcısı Metacritic'teki en yüksek oy alan oyun ve GameRankings'de aynı zamanda yine Nintendo tarafından üretilen Super Mario Galaxy oyununundan sonraki en yüksek puan alan ikinci oyundur.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 2000 yılında yayınlanan The Legend of Zelda: Majora's Mask adlı bir devam oyununa sahiptir. 2011 yılında oyunun Nintendo 3DS için güncellenmiş grafikler ve otostereoskopik 3D efektlerine sahip bir remake sürümü piyasaya sürüldü.

Kaynakça

  1. ^ Miyamoto, Shigeru, Iwata Asks: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: Mr. Shigeru Miyamoto, Satoru Iwata tarafından görüşme yapıldı, Nintendo of America, Inc., 25 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 14 Eylül 2019 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Shigeru Miyamoto</span>

Shigeru Miyamoto 宮本 茂, Japon bilgisayar oyun yapımcısı ve tasarımcı. Mario, Donkey Kong, The Legend of Zelda, Star Fox, Wave Race ve Nintendo için Pikmin oyun serilerinin yapımcısıdır.

<i>The Legend of Zelda</i> video oyunu serisi

The Legend of Zelda, asıl adıyla The Hyrule Fantasy: Legend of Zelda , Nintendo tarafından geliştirilip yayınlanan, Shigeru Miyamoto ve Takashi Tezuka tarafından tasarlanmış bir video oyunudur. Hyrule adındaki kurgusal ülkede geçen oyun Link adındaki bir karakterin Prenses Zelda'yı oyundaki ana düşman olan Ganon'dan kurtarmak için Triforce adı verilen üçgen şeklindeki nesnenin sekiz parçasını toplamasını konu edinir. Oyun boyunca oyuncu Link adlı karakteri kuşbakışı olarak takip ederek onu zindanlara doğru yönlendirmek, düşmanları yenmek ve yolu üzerindeki bulmacaları çözmek zorundadır.

<i>The Legend of Zelda</i> (video oyunu) 1986 video oyunu

The Legend of Zelda, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ilk oyunu olup 21 Şubat 1986 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Zelda II: The Adventure of Link, 1987 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-rol yapma oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ikinci oyunu olup 14 Ocak 1987 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past, 1991 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin üçüncü oyunu olup 21 Kasım 1991 tarihinde Japonya'da ve bir yıl sonra diğer ülkelerde de Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Link's Awakening, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dördüncü oyunu olup 6 Haziran 1993 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Boy için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Majoras Mask</i> 2000 video oyunu

The Legend of Zelda: Majora's Mask, 2000 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin altıncı oyunu olup 27 Nisan 2000 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Eiji Auonuma, Yoshiaki Koizumi ve Shigeru Miyamoto liderliğindeki yaratıcı bir ekip tarafından tasarlanan Majora Maskesi iki yıldan daha kısa bir sürede tamamlandı. Geliştirilmiş grafikler ve selefinden birçok oyun değişikliği içeriyordu, ancak oyunun yaratıcılarının zaman kısıtlamaları tarafından gerekli kılan yaratıcı bir karar olarak adlandırdıkları bir takım unsurları ve karakter modellerini tekrar kullandılar.

The Legend of Zelda: The Wind Waker, 2002 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin onuncu oyunu olup 13 Aralık 2002 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures, 2004 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 11. oyunu olup 18 Mart 2004 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü. Game Boy Advance taşınabilir oyun konsolu, Kuzey Amerika ve Avrupa'da oyunla birlikte verilen Nintendo GameCube - Game Boy Advance bağlantı kablosunu kullanırken bir kontrol cihazı olarak kullanılabilir. Oyun, Game Boy Advance Link Cables kullanımı da dahil olmak üzere Nintendo Wii ile tamamen uyumludur.

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons ve The Legend of Zelda: Oracle of Ages , 2001 yılında Nintendo tarafından geliştirilen iki aksiyon-macera oyunudur. Oyunlar, The Legend of Zelda serisinin yedinci ve sekizinci oyunları olup 27 Şubat 2001 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Boy Color için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 14. oyunu olup 23 Haziran 2007 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Kasım 2015'te PAL bölgesinde ve Mayıs 2016'da Kuzey Amerika'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks, 2009 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 15. oyunu olup 7 Aralık 2009 tarihinde Kuzey Amerika'da, 10 Aralık 2009 tarihinde Avustralya'da, 11 Aralık 2009 tarihinde Avrupa'da ve 23 Aralık 2009 tarihinde Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Ekim 2016'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, 2013 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 17. oyunu olup 22 Kasım 2013 tarihinde Avrupa ve Kuzey Amerika'da, 23 Kasım 2013 tarihinde Avustralya'da ve 26 Aralık 2013 tarihinde Japonya'da Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link to the Past oyununun devamıdır.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, 2015 yılında Nintendo ve Grezzo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 18. oyunu olup 22 Ekim 2015 tarihinde Japonya'da ve aynı ay diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link Between Worlds doğrudan bir devamıdır.

<i>The Legend of Zelda: Skyward Sword</i> 2011 Nintendo Wii oyunu

The Legend of Zelda: Skyward Sword, 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır.

<i>The Legend of Zelda: Breath of the Wild</i> 2017 video oyunu

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 19. oyunu olup 3 Mart 2017 tarihinde Wii U ve Nintendo Switch için piyasaya sürüldü. Breath of the Wild, serinin kronolojisinin son oyunu olup oyuncu Hyrule krallığını tahrip etmeden önce Calamity Ganon'u yenmek için yüz yıl süren bir uykudan uyanan Link'i yönetmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Ganon</span> Video oyunu karakteri

Ganon veya insansı formunda Ganondorf, Nintendo'nun The Legend of Zelda video oyunu serisinin ana düşman karakteridir. Ganon, birçok Zelda oyununda ana karakterin yenmesi gereken son düşmandır.

Star Fox 64, 1997 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir 3D shoot 'em up video oyunudur. Oyun, önceki Star Fox oyununun remake bir sürümü olup Nisan 1997 tarihinde Japonya'da ve sonraki aylarda diğer ülkelerde Nintendo 64 için piyasaya sürüldü.