İçeriğe atla

The Legend of Zelda: Link's Awakening

The Legend of Zelda: Link's Awakening
GeliştiriciNintendo
YayımcıNintendo
YönetmenTakashi Tezuka
YapımcıShigeru Miyamoto
Programcılar
  • Takamitsu Kuzuhara
  • Kazuaki Morita
SanatçıYoichi Kotabe
Senaristler
  • Yoshiaki Koizumi
  • Kensuke Tanabe
Besteciler
  • Minako Hamano
  • Kozue Ishikawa
SeriThe Legend of Zelda
Platformlar
Çıkış
TürAksiyon-macera
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

The Legend of Zelda: Link's Awakening (Japoncaゼルダの伝説 夢をみる島 Zeruda no Densetsu: Yume o Miru Shima), 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dördüncü oyunu olup 6 Haziran 1993 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Boy için piyasaya sürüldü.

Oyun, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun portu olarak başladı. Takashi Tezuka yönetiminde ve Yoshiaki Koizumi ile Kensuke Tanabe'nin yarattığı bir hikâye ve senaryo ile özgün bir projeye dönüştü. Hyrule ülkesinde yer almayan birkaç Zelda oyunundan biridir ve Prenses Zelda ya da Triforce yoktur. Bunun yerine, oyunun kahramanı Link, Wind Fish adı verilen balina benzeri bir tanrı tarafından korunan bir yer olan Koholint Adası'nda oyuna başlar. Link'in rolünü üstlenen oyuncu, uyuyan Wind Fish uyandıracak ve adadan kaçmasına izin verecek sekiz müzik aleti ararken canavarlarla savaşır ve bulmacaları çözer.

The Legend of Zelda: Link's Awakening eleştirel ve ticari olarak başarılıydı. Eleştirmenler oyunun derinliğini ve özelliklerinin sayısını överken kontrol şeması ve tek renkli grafikleri eleştirdiler. The Legend of Zelda: Link's Awakening DX adlı yeni bir sürümü, 1998'de Game Boy Color için renkli grafikler, Game Boy Printer ile uyumluluk ve özel bir renk tabanlı zindan ile yayınlandı. Oyunun iki versiyonu dünya çapında altı milyondan fazla sattı ve tüm zamanların en iyi video oyunlarının çoklu oyun yayınlarının listelerinde yer aldı. Oyunun tekrarı Eylül 2019'da Nintendo Switch'te yayınlanacaktır.

Kaynakça

  1. ^ "ゼルダの伝説 夢をみる島" (Japonca). Nintendo Co., Ltd. 29 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2019. 
  2. ^ "Game Boy (original) Games" (PDF). Nintendo of America Inc. 14 Aralık 2010 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2019. 
  3. ^ "Iwata Asks: Zelda Handheld History – Like an Afterschool Club". Nintendo of Europe GmbH. 29 Haziran 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2019. 
  4. ^ "Zeldaの伝説 – Introduction" (Japonca). Nintendo Co., Ltd. 16 Ocak 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2019. 
  5. ^ "Guide 64: Game Boy Release Schedule". 9 Ekim 1999 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2019. 
  6. ^ "The Legend of Zelda: Link's Awakening DX". Nintendo of Europe GmbH. 29 Haziran 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>The Legend of Zelda</i> video oyunu serisi

The Legend of Zelda, asıl adıyla The Hyrule Fantasy: Legend of Zelda , Nintendo tarafından geliştirilip yayınlanan, Shigeru Miyamoto ve Takashi Tezuka tarafından tasarlanmış bir video oyunudur. Hyrule adındaki kurgusal ülkede geçen oyun Link adındaki bir karakterin Prenses Zelda'yı oyundaki ana düşman olan Ganon'dan kurtarmak için Triforce adı verilen üçgen şeklindeki nesnenin sekiz parçasını toplamasını konu edinir. Oyun boyunca oyuncu Link adlı karakteri kuşbakışı olarak takip ederek onu zindanlara doğru yönlendirmek, düşmanları yenmek ve yolu üzerindeki bulmacaları çözmek zorundadır.

<i>The Legend of Zelda</i> (video oyunu) 1986 video oyunu

The Legend of Zelda, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ilk oyunu olup 21 Şubat 1986 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Zelda II: The Adventure of Link, 1987 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-rol yapma oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ikinci oyunu olup 14 Ocak 1987 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past, 1991 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin üçüncü oyunu olup 21 Kasım 1991 tarihinde Japonya'da ve bir yıl sonra diğer ülkelerde de Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Ocarina of Time</i> 1998 video oyunu

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 1998 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin beşinci oyunu olup 21 Kasım 1998 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Asıl olarak 64DD çevre birimi için geliştirildi, bunun yerine o sırada üretilen en büyük kapasiteli Nintendo kasedi olan 256 megabit bir kasedi ile piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Majoras Mask</i> 2000 video oyunu

The Legend of Zelda: Majora's Mask, 2000 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin altıncı oyunu olup 27 Nisan 2000 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Eiji Auonuma, Yoshiaki Koizumi ve Shigeru Miyamoto liderliğindeki yaratıcı bir ekip tarafından tasarlanan Majora Maskesi iki yıldan daha kısa bir sürede tamamlandı. Geliştirilmiş grafikler ve selefinden birçok oyun değişikliği içeriyordu, ancak oyunun yaratıcılarının zaman kısıtlamaları tarafından gerekli kılan yaratıcı bir karar olarak adlandırdıkları bir takım unsurları ve karakter modellerini tekrar kullandılar.

The Legend of Zelda: The Wind Waker, 2002 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin onuncu oyunu olup 13 Aralık 2002 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures, 2004 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 11. oyunu olup 18 Mart 2004 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü. Game Boy Advance taşınabilir oyun konsolu, Kuzey Amerika ve Avrupa'da oyunla birlikte verilen Nintendo GameCube - Game Boy Advance bağlantı kablosunu kullanırken bir kontrol cihazı olarak kullanılabilir. Oyun, Game Boy Advance Link Cables kullanımı da dahil olmak üzere Nintendo Wii ile tamamen uyumludur.

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons ve The Legend of Zelda: Oracle of Ages , 2001 yılında Nintendo tarafından geliştirilen iki aksiyon-macera oyunudur. Oyunlar, The Legend of Zelda serisinin yedinci ve sekizinci oyunları olup 27 Şubat 2001 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Boy Color için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

The Legend of Zelda: The Minish Cap, 2004 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 12. oyunu olup 4 Kasım 2004 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Haziran 2014'te Wii U Virtual Console'da kullanıma sunuldu.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 14. oyunu olup 23 Haziran 2007 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Kasım 2015'te PAL bölgesinde ve Mayıs 2016'da Kuzey Amerika'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks, 2009 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 15. oyunu olup 7 Aralık 2009 tarihinde Kuzey Amerika'da, 10 Aralık 2009 tarihinde Avustralya'da, 11 Aralık 2009 tarihinde Avrupa'da ve 23 Aralık 2009 tarihinde Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Ekim 2016'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, 2013 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 17. oyunu olup 22 Kasım 2013 tarihinde Avrupa ve Kuzey Amerika'da, 23 Kasım 2013 tarihinde Avustralya'da ve 26 Aralık 2013 tarihinde Japonya'da Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link to the Past oyununun devamıdır.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, 2015 yılında Nintendo ve Grezzo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 18. oyunu olup 22 Ekim 2015 tarihinde Japonya'da ve aynı ay diğer ülkelerde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link Between Worlds doğrudan bir devamıdır.

<i>The Legend of Zelda: Skyward Sword</i> 2011 Nintendo Wii oyunu

The Legend of Zelda: Skyward Sword, 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır.

<i>The Legend of Zelda: Breath of the Wild</i> 2017 video oyunu

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 19. oyunu olup 3 Mart 2017 tarihinde Wii U ve Nintendo Switch için piyasaya sürüldü. Breath of the Wild, serinin kronolojisinin son oyunu olup oyuncu Hyrule krallığını tahrip etmeden önce Calamity Ganon'u yenmek için yüz yıl süren bir uykudan uyanan Link'i yönetmektedir.

Prenses Zelda, Nintendo'nun The Legend of Zelda video oyunu serisinde bulunan kurgusal karakterdir. İlk olarak, 1986 yılında yayınlanan The Legend of Zelda oyununda ortaya çıkmış olup seri boyunca birkaç enkarnasyonda, genellikle Hyrule'un kraliyet ailesinin ve kahramanı Link'in bir üyesi olarak ortaya çıkmaktadır.

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, Nintendo ve Grezzo tarafından geliştirilen bir aksiyon macera oyunudur. Oyun, Nintendo Switch için Nintendo tarafından yayınlanmıştır. 26 Eylül 2024'te piyasaya sürülmüştür. Prenses Zelda'nın ana karakter olduğu ilk ana Legend of Zelda oyunudur.