İçeriğe atla

The Legend of Zelda: A Link to the Past

The Legend of Zelda: A Link to the Past
GeliştiriciNintendo
YayımcıNintendo
YönetmenTakashi Tezuka
YapımcıShigeru Miyamoto
Programcılar
  • Yasunari Soejima
  • Toshihiko Nakago
Sanatçılar
  • Masanao Arimoto
  • Tsuyoshi Watanabe
Senaristler
  • Kensuke Tanabe
  • Yoshiaki Koizumi
BesteciKoji Kondo
SeriThe Legend of Zelda
Platformlar
Çıkış
  • Super NES
    • JP: 21 Kasım 1991[1]
    • KA: 13 Nisan 1992
    • AVR: 24 Eylül 1992
  • Game Boy Advance
    • KA: 2 Aralık 2002
    • JP: 14 Mart 2003
    • PAL: 28 Mart 2003
TürAksiyon-macera
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

The Legend of Zelda: A Link to the Past (Japoncaゼルダの伝説 神々のトライフォース Zeruda no Densetsu: Kamigami no Toraifōsu), 1991 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin üçüncü oyunu olup 21 Kasım 1991 tarihinde Japonya'da[1] ve bir yıl sonra diğer ülkelerde de Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Oyun, Hyrule'u kurtarmak, karanlık lord Ganon'u yenmek ve Yedi Bilgeli'nin soyundan gelenleri kurtarmak için bir yolculuğa çıkan Link'e odaklanmaktadır. A Link to the Past, orijinal The Legend of Zelda oyununa benzer 3/4 yukarıdan aşağıya bir bakış açısı kullanır ve Zelda II: The Adventure of Link oyununda bulunan side scrolling özelliği terkedilmiştir. The Legend of Zelda: A Link to the Past, alternatif veya paralel bir dünya kavramı, Master Sword ve diğer yeni silahlar ve eşyalar gibi bugün hala yaygın olan serilere unsurlar getirmiştir. Hem eleştirmenler hem de oyuncular geçmişe A Link to the Past ve Nintendo 64 devamı olan Ocarina of Time arasındaki benzerlikler hakkında yorum yaptılar ve hatta bazıları ikincisini A Link to the Past oyununun manevi bir remake versiyonu olarak nitelendirdiler.

The Legend of Zelda: A Link to the Past, kazandığı kritik ve ticari başarı ile Nintendo için bir dönüm noktası oldu ve yaygın olarak tüm zamanların en büyük video oyunlarından biri olarak kabul edilmektedir. Dört milyondan fazla oyun dünya çapında satıldı. A Link to the Past hafif değişikliklerle Game Boy Advance'a taşındı ve Virtual Console aracılığıyla Wii, Wii U ve New Nintendo 3DS için mevcut hale geldi. 2017 yılında, Nintendo, oyunu Super NES Classic Edition bir parçası olarak tekrar yayınladı.[2]

Kaynakça

  1. ^ a b "Nintendo published Super Famicom listing". Nintendo. 28 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2019. 
  2. ^ "Super NES Classic Edition". Nintendo of America, Inc. 29 Eylül 2017. 10 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Eylül 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>The Legend of Zelda</i> video oyunu serisi

The Legend of Zelda, asıl adıyla The Hyrule Fantasy: Legend of Zelda , Nintendo tarafından geliştirilip yayınlanan, Shigeru Miyamoto ve Takashi Tezuka tarafından tasarlanmış bir video oyunudur. Hyrule adındaki kurgusal ülkede geçen oyun Link adındaki bir karakterin Prenses Zelda'yı oyundaki ana düşman olan Ganon'dan kurtarmak için Triforce adı verilen üçgen şeklindeki nesnenin sekiz parçasını toplamasını konu edinir. Oyun boyunca oyuncu Link adlı karakteri kuşbakışı olarak takip ederek onu zindanlara doğru yönlendirmek, düşmanları yenmek ve yolu üzerindeki bulmacaları çözmek zorundadır.

<i>The Legend of Zelda</i> (video oyunu) 1986 video oyunu

The Legend of Zelda, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ilk oyunu olup 21 Şubat 1986 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Zelda II: The Adventure of Link, 1987 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-rol yapma oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin ikinci oyunu olup 14 Ocak 1987 tarihinde Japonya'da Famicom Disk System ve bir yıl sonra diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Link's Awakening, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dördüncü oyunu olup 6 Haziran 1993 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Boy için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Ocarina of Time</i> 1998 video oyunu

The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 1998 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin beşinci oyunu olup 21 Kasım 1998 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Asıl olarak 64DD çevre birimi için geliştirildi, bunun yerine o sırada üretilen en büyük kapasiteli Nintendo kasedi olan 256 megabit bir kasedi ile piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Majoras Mask</i> 2000 video oyunu

The Legend of Zelda: Majora's Mask, 2000 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin altıncı oyunu olup 27 Nisan 2000 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Eiji Auonuma, Yoshiaki Koizumi ve Shigeru Miyamoto liderliğindeki yaratıcı bir ekip tarafından tasarlanan Majora Maskesi iki yıldan daha kısa bir sürede tamamlandı. Geliştirilmiş grafikler ve selefinden birçok oyun değişikliği içeriyordu, ancak oyunun yaratıcılarının zaman kısıtlamaları tarafından gerekli kılan yaratıcı bir karar olarak adlandırdıkları bir takım unsurları ve karakter modellerini tekrar kullandılar.

The Legend of Zelda: The Wind Waker, 2002 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin onuncu oyunu olup 13 Aralık 2002 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: Four Swords Adventures, 2004 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 11. oyunu olup 18 Mart 2004 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde de Game Cube için piyasaya sürüldü. Game Boy Advance taşınabilir oyun konsolu, Kuzey Amerika ve Avrupa'da oyunla birlikte verilen Nintendo GameCube - Game Boy Advance bağlantı kablosunu kullanırken bir kontrol cihazı olarak kullanılabilir. Oyun, Game Boy Advance Link Cables kullanımı da dahil olmak üzere Nintendo Wii ile tamamen uyumludur.

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons ve The Legend of Zelda: Oracle of Ages , 2001 yılında Nintendo tarafından geliştirilen iki aksiyon-macera oyunudur. Oyunlar, The Legend of Zelda serisinin yedinci ve sekizinci oyunları olup 27 Şubat 2001 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Game Boy Color için piyasaya sürüldü.

The Legend of Zelda: A Link to the Past & Four Swords, 2002 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin dokuzuncu oyunu olup 2 Aralık 2002 tarihinde Kuzey Amerika'da, 14 Mart 2003 tarihinde Japonya'da ve 28 Mart 2003 tarihinde Avrupa'da Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Kasette, The Legend of Zelda: A Link to the Past oyununun değiştirilmiş bir portu ve The Legend of Zelda: Four Swords adlı orijinal çok oyunculu oyun bulunur.

The Legend of Zelda: The Minish Cap, 2004 yılında Nintendo ve Capcom tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 12. oyunu olup 4 Kasım 2004 tarihinde Japonya'da ve daha sonra diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü. Haziran 2014'te Wii U Virtual Console'da kullanıma sunuldu.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 14. oyunu olup 23 Haziran 2007 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Kasım 2015'te PAL bölgesinde ve Mayıs 2016'da Kuzey Amerika'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks, 2009 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 15. oyunu olup 7 Aralık 2009 tarihinde Kuzey Amerika'da, 10 Aralık 2009 tarihinde Avustralya'da, 11 Aralık 2009 tarihinde Avrupa'da ve 23 Aralık 2009 tarihinde Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyun, Wii U için Ekim 2016'da Virtual Console servisi ile yeniden yayımlandı.

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, 2013 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 17. oyunu olup 22 Kasım 2013 tarihinde Avrupa ve Kuzey Amerika'da, 23 Kasım 2013 tarihinde Avustralya'da ve 26 Aralık 2013 tarihinde Japonya'da Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, A Link to the Past oyununun devamıdır.

<i>The Legend of Zelda: Skyward Sword</i> 2011 Nintendo Wii oyunu

The Legend of Zelda: Skyward Sword, 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır.

<i>The Legend of Zelda: Breath of the Wild</i> 2017 video oyunu

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 19. oyunu olup 3 Mart 2017 tarihinde Wii U ve Nintendo Switch için piyasaya sürüldü. Breath of the Wild, serinin kronolojisinin son oyunu olup oyuncu Hyrule krallığını tahrip etmeden önce Calamity Ganon'u yenmek için yüz yıl süren bir uykudan uyanan Link'i yönetmektedir.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<i>Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars</i>

Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars, 1996 yılında Square tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir rol yapma video oyunudur. Oyun, Mario serisindeki ilk rol yapma oyunu olup 9 Mart 1996 tarihinde Japonya ve 13 Mayıs 1996 tarihinde Kuzey Amerika'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.