İçeriğe atla

The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire

The Elder Scrolls V: Skyrim – Hearthfire
GeliştiriciBethesda Game Studios
YayımcıBethesda Softworks
SeriThe Elder Scrolls
MotorCreation Engine
PlatformlarXbox 360, Microsoft Windows, PlayStation 3
ÇıkışXbox 360
4 Eylül 2012
Microsoft Windows
5 Ekim 2012
PlayStation 3
19 Şubat 2013
TürAksiyon-rol yapma oyunu
ModTek oyunculu oyun

The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire, The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Hearthfire'ın Xbox 360 sürümü 4 Eylül 2012'de piyasaya sürüldü. 5 Ekim 2012'de Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. PlayStation 3 için 19 Şubat 2013'te Kuzey Amerika'da ve 20 Şubat 2013'te Avrupa'da yayınlandı.

Hearthfire DLC paketi arazi edinme, evlat edinme özelliklerini içerir. Oyuncunun belirlenmiş arazileri satın alarak oralara malikane ve birçok yerleşim alanı kurmasını olanak sağlar.[1]

Oynanış

İnşaat sırasında Lakeview Malikanesi'nin ekran görüntüsü. Oyuncu malikaneyi tamamen inşa etmek için malzeme ve kaynak toplamalıdır.

Hearthfire, oyuncu karakterine, seralar, arı kovanları, simya ve büyü tezgahları gibi özellikler ekleme seçeneğiyle, bir arazi satın almasına ve kereste ve kil gibi hammaddelerden kendi evini inşa etmesine olanak tanır. Oyuncunun inşa edebileceği üç arsa vardır: Lakeview Malikanesi (Falkreath'un doğusunda), Windstad Malikanesi (Morthal'ın kuzeydoğusunda) ve Heljarchen Hall (Dawnstar'ın güneyinde). Her bir arsa için, oyuncunun bölgeden sorumlu mevkibeyinin saygısını kazanmasını ve Thane (Türkçe: Yaver) olmasını, ardından araziyi mevkibeyinden veya onun görevlilerinden satın almasını gerektirir. Arsadaki konak, çeşitli eşyalarla donatıldığında daha kolay ulaşımı sağlayan atlar için ahırlar dahil olmak üzere konağı korumak için görevliler, hızlı ulaşım için at arabası sürücüleri ve kişisel bir ozan kiralama seçenekleri sunar. Hearthfire, ayrıca annesiz-babasız çocukları evlat edinerek aile kurma seçeneğini de sunmaktadır.[2] Buna ek olarak, Solitude'de (Türkçe: Issızkent) yer alan Proudspire Manor veya Whiterun'daki (Türkçe: Akçay) Meltemevi gibi önceden satın alınan önceden yapılmış evlere, bir çocuk odası eklenebilir.

Çıkış tarihi

Hearthfire, 4 Eylül 2012'de Xbox 360 için,[3] 4 Ekim 2012'de ise PC'de yayınlandı.[4] Performans sorunları nedeniyle Hearthfire'ın PlayStation 3 sürümü ertelendi ve 19 Şubat 2013'te yayınlandı.[5][6][7]

Tepkiler

Hearthfire karışık bir tepki aldı ve Metacritic, oyunun PlayStation 3 ve Xbox 360 sürümlerini sırasıyla 69 ve 54 puanla sıraladı.[8][9] Eurogamer, Hearthfire'a 5/10 puan verdi, ev inşa etme özelliğinde "daha yaratıcı" ve "daha az kısıtlayıcı" olabileceğini ve yeni çocuk evlat edinmenin "sadece bir avuç ön hazırlıktan birini seçmekten başka bir şey olmadığını" ve "bir dizi önceden oluşturulmuş rutinlerin henüz şimdi gerçekleştirildiğini" belirtti. Bununla birlikte "genişleme paketi içeriğinin düşük fiyattan sunulduğunu" ve "önceden inşa edilmiş bir evin kilidini açmanızdan daha yararlı özellikleri dünyaya dahil etmenin daha ilginç bir yolu" olduğunu söyledi.[10]

Escapist Magazine, eklentiye 5 üzerinden 3 yıldız verdi ve yeni benimseme özelliğinin, gelişmekte veya büyüyen bir çocuk olmamasından dolayı "bir tür zaman kaybı" olduğunu belirtti. Ev binasına gelince, özelleştirme seçeneklerinin eksikliğini eleştirdi ve "her odaya hangi mobilyanın, sadece yapılmış olsun veya olmasın gireceğini bile seçemiyorsun" diye yazdı. Ancak Escapist, Hearthfire'ın oyuncuya eşyalarını yönetmek için ek bir kolaylık sağladığını ve bir demirci veya büyücünün masasına seyahat süresini kısaltmanın avantajını sağladığını belirtti.[15] VideoGamer.com panned the add-on, specifically its shortcomings in offering the player their personal touch. The site wrote that the "variety and customization" options of the homes were lacking, and as a result "never feels like it's truly yours".[13]

Kaynakça

  1. ^ "Bethesda.net Skyrim DLC's". 25 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Ocak 2020. 
  2. ^ Phillips, Tom (28 Ağustos 2012). "Skyrim: Hearthfire DLC allows you to build a house, adopt a child • News • Xbox 360 •". Eurogamer.net. 30 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  3. ^ "Hearthfire – Coming to Xbox LIVE on September 4th (Updated) | Bethesda Blog". Bethblog.com. 28 Ağustos 2012. 30 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  4. ^ "Hearthfire available on Steam | Bethesda Blog". 1 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ekim 2020. 
  5. ^ Sipple, Brian (18 Ocak 2013). "'Skyrim's' 'Dragonborn,' 'Hearthfire' & 'Dawnguard' Finally Confirmed for February PS3 Release". GameRant.com. 21 Ocak 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ocak 2013. 
  6. ^ "Skyrim Hearthfire Releasing On PS3 Today". 19 Şubat 2013. 22 Şubat 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Şubat 2013. 
  7. ^ "PS3 Skyrim DLC Release Date: Hearthfire Releases Tomorrow, Feb. 19, Followed By Dawnguard One Week Later". 18 Şubat 2013. 20 Şubat 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Mart 2013. 
  8. ^ a b "The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire for Xbox 360 Reviews". Metacritic. CBS Interactive. 3 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  9. ^ a b "The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire for PlayStation 3 Reviews". Metacritic. CBS Interactive. 16 Şubat 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  10. ^ a b Whitehead, Dan (5 Eylül 2012). "Skyrim: Hearthfire Review • Reviews • Xbox 360 •". Eurogamer.net. 8 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  11. ^ "Skyrim Hearthfire PS3 review - New build is ambitious but not to all tastes". Official PlayStation Magazine. 11 Mart 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  12. ^ Alice Bell. "Xbox 360 Review: The Elder Scrolls 5: Skyrim - Hearthfire Review - Xbox 360 - The Official Magazine". Oxm.co.uk. 8 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  13. ^ a b "The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire Review for Xbox 360". VideoGamer.com. 28 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  14. ^ Lee, Ben (7 Eylül 2012). "'Skyrim: Hearthfire' review (Xbox 360): Restricted planning permission - Gaming Review". Digital Spy. 9 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 
  15. ^ a b The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire Review. "The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire Review | The Escapist". Escapistmagazine.com. 20 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Eylül 2013. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

The Elder Scrolls IV: Oblivion, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından satışa sunulmuş tek kişilik bir rol yapma oyunudur. The Elder Scrolls serisinin dördüncü oyunudur. Windows ve Xbox 360 için 21 Mart 2006 tarihinde, PlayStation 3 içinse Kuzey Amerika'da 20 Mart 2007'de ve Avrupa'da 27 Nisan 2007'de bir tane ek paketi ve çok sayıda küçük eklentileriyle satışa sunulmuştur. Çıktığı yıl toplamda 5 tane ödül almış ve yaklaşık 35 milyon kopya satmıştır.

Oyungezer, 2007 yılında kurulan ve Seti Yapım ve Yayıncılık tarafından yayımlanan aylık bağımsız oyun dergisidir. Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş., Vogel Burda'yı aldıktan sonra LeveL dergisinden ayrılan yazar topluluğu, bir araya gelerek Oyungezer'i oluşturmuşlardır. İlk sayısı Kasım 2007'de çıkan dergi, 2016 yılının Kasım ayında 9. yaşını kutlamıştır. Oyungezer, Türkiye'deki çeşitli oyun sitelerinde bahsi geçen bir yayındır. Oyungezer'de oyunlar hakkında haberlerin, oyun platformları için çıkmış veya çıkacak oyunların incelemelerin yer aldığı bölümler haricinde donanım, okur mektupları ve kültür içerikli bölümler vardır.

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim</i> açık dünya tipi aksiyon RPG video oyunu

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilip Bethesda Softworks tarafından piyasaya sürülen serbest dünya tipi aksiyon RPG video oyunudur. The Elder Scrolls serisinin The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan sonra gelen toplamda beşinci uyarlamasıdır. Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarını destekleyen oyun, 11 Kasım 2011'de piyasaya sürülmüştür. Oyuna Dawnguard, Hearthfire ve Dragonborn olmak üzere toplamda 3 ek paket çıkarılmıştır. Skyrim'in ana konusu karakterin, ejderha tanrısı olarak bilinen ve kehanetlerde dünyayı yok edeceği söylenen Alduin isimli bir ejderi öldürme çabalarını konu alır. Oblivion'dan iki yüz yıl sonra meydana gelen olaylar, Nirn gezegeninin Tamriel kıtası üzerinde bulunan kurgusal ülke Skyrim'de geçer. Elder Scrolls'un açık uçlu oynanışının yeniden uygulandığı bu oyunda, oyuncu istediği gibi ülkeyi keşfedebilir ve görevleri isterse belirli bir süreye bağlı kalmadan yapmayabilir ya da erteleyebilir. Skyrim piyasaya sürülüşünün ilk 48 saati içerisinde 3,5 milyondan fazla kopya satmış ve dünya genelinde eleştirmenler tarafından bir hayli övülmüştür. Oyunun 28 Ekim 2016'da "Special Edition" sürümü çıkmıştır. Bu sürüm, gelişmiş ışıklandırma ve yüksek çözünürlükte grafikler içermektedir.

Game Critics Awards, 1998'den beri her yıl düzenli olarak E3 video oyunu konferansının ardından düzenlenen video oyunu ödülleri. Tanıtımı E3'te yapılan oyunlara, çeşitli kategorilerde dağıtılır. Ödüller, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren çeşitli kuruluşları temsil eden jüriler tarafından belirlenir. 2013'teki ödüller için bu sayı 30'dur.

The Elder Scrolls, Bethesda Game Studios tarafından 1992'den beridir çıkarılan beş oyunluk serinin, her oyununun ilk adıdır ve oyunlarındaki bir objedir.

Bu liste, Bethesda Softworks tarafından yayımlanan video oyunlarını listelemektedir.

The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmış bir MMORPG oyunudur. Microsoft Windows ve OS X için 4 Nisan 2014'te, Steam üzerinde ise 17 Temmuz 2014'te yayınlanmıştır. The Elder Scrolls aksiyon ve fantezi serisinin bir parçası olup, serinin ilk sınırlandırılmamış çok oyunculu oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Malukah</span>

Malukah takma adını kullanan Judith de los Santos, YouTube'da yayınladığı, oyun müziklerine yaptığı cover videoları ile tanınan Meksikalı besteci ve şarkıcı. Ayrıca çeşitli video oyunlarına da katkıda bulunmuştur.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard</i>

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard, Bir Rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Dawnguard genişleme paketinin Xbox 360 versiyonu ilk olarak Avrupa ülkeleri Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya'da 26 Haziran 2012'de piyasaya çıktı. Daha sonra 2 Ağustos 2012'de ise Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. Performans sorunları nedeniyle, Dawnguard'ın PlayStation 3 sürümü 26 Şubat 2013'e kadar ertelendi.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn</i> Video oyunu eklentisi

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dragonborn, açık dünya ve rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirildi ve Bethesda Softworks tarafından 4 Aralık 2012'de Xbox Live Marketplace'de yayınlandı. Microsoft Windows sürümü 5 Şubat 2013'te, PlayStation 3 sürümü 12 Şubat 2013'te yayımlandı.

<i>The Elder Scrolls III: Morrowind</i>

The Elder Scrolls III: Morrowind, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan açık dünya ve aksiyon rol yapma video oyunudur. The Elder Scrolls II: Daggerfall'dan sonra The Elder Scrolls serisinin üçüncü oyunu, 2002 yılında Microsoft Windows ve Xbox için piyasaya sürüldü.

The Elder Scrolls Renewal Project ya da kısa adıyla TESRenewal, The Elder Scrolls oyunlarını yeniden oluşturmak ve geliştirmek için hayranlar tarafından yürütülen proje.

Just Dance 3, Wii, Xbox 360 ve PlayStation 3'te Kinect ve Move destekli ve son ikisi için yayınlanan bir müzik video oyunudur. Ubisoft tarafından orijinal olarak Wii'de yayınlanan Just Dance video oyunu serisinin bir parçasıdır. Just Dance 3, Just Dance 2'nin yayınlanmasından kısa bir süre sonra açıklandı ve 7 Ekim 2011'de Kuzey Amerika'da ve 11 Ekim 2011'de Avustralya ve Avrupa'da serbest bırakıldı. Emiliana Torrini'nin şarkısı " Jungle Drum " oyunda görünecekti, ancak daha sonra bilinmeyen nedenlerle çıkarıldı. Ubisoft Ekim 2012'de Just Dance 4 çıkardı.

Just Dance 4, Ubisoft tarafından Just Dance serisinin dördüncü ana bölümü olarak geliştirilen bir müzik video oyunudur. E3 2012'de Flo Rida ve Aisha Tyler tarafından duyuruldu, Wii, Wii U, PlayStation 3 ve Xbox 360 ve Xbox 360, Wii ve PlayStation 3 için piyasaya sürüldü. 2 Ekim 2012'de Avrupa ve Avustralya'da ve 9 Ekim 2012'de Kuzey Amerika'da yayınlandı, Wii U sürümü 18 Kasım 2012'de Kuzey Amerika'da yayınlandı ve 30 Kasım 2012'de Avrupa ve Avustralya'da yayınlandı. sistemi. Bir devamı olan Just Dance 2014, Ekim 2013'te tüm hareket kontrol konsolları için piyasaya sürüldü ve PlayStation 4 ve Xbox One için bir lansman başlığı olarak piyasaya sürüldü.

<i>The Elder Scrolls VI</i>

The Elder Scrolls VI, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilen rol yapma video oyunu. Oyun, Bethesda Softworks tarafından piyasaya sürülecek. The Elder Scrolls serisinin altıncı oyunudur. Oyunun resmi duyurusu 10 Haziran 2018'de gerçekleşti.

<span class="mw-page-title-main">Nexus Mods</span>

Nexus Mods, kullanıcıların bilgisayar oyunları için oluşturdukları "modları" paylaşmalarına, yüklemelerine ve indirmelerine izin veren bir internet sitesidir. Orijinal içeriğin dağıtımı için kaynak görevi görür. İnternetteki en büyük oyun modifikasyon web sitelerinden biridir ve Şubat 2021 itibarıyla yirmi beş milyon kayıtlı üyesi vardır. 2001 yılında bir hayran sitesi olarak kurulan Nexus Mods, 2007 yılında TESSsource web sitesine dönüştürüldü. Nexus Mods ağı, Şubat 2021 itibarıyla, site ve modifikasyonlarla ilgili konular için tek bir forum ve bir wiki ile 1261 oyunu desteklemektedir.

<span class="mw-page-title-main">Todd Howard</span>

Todd Andrew Howard Amerikalı bir video oyunu tasarımcısı, yönetmeni ve yapımcısıdır. Fallout ve The Elder Scrolls serilerinin geliştirilmesine öncülük ettiği Bethesda Game Studios'ta yönetmen ve yönetici yapımcı olarak görev yapmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Jeremy Soule</span> Amerikalı besteci

Jeremy Soule, film, televizyon ve video oyunları için soundtrack'ler besteleyen Amerikalı bir bestecidir. Kariyeri boyunca The Elder Scrolls, Guild Wars, Icewind Dale ve Harry Potter (oyun) serisi dahil olmak üzere 60'tan fazla oyun ve bir düzineden fazla diğer eserler için müzikler besteledi.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.