İçeriğe atla

The Elder Scrolls Renewal Project

The Elder Scrolls Renewal Project ya da kısa adıyla TESRenewal, The Elder Scrolls oyunlarını yeniden oluşturmak ve geliştirmek için hayranlar tarafından yürütülen proje.

Tarihçe

The Elder Scrolls oyunlarını gelişen teknolojiyi kullanarak elden geçirme fikri ilk olarak 2006 yılında The Elder Scrolls IV: Oblivion'ın oyun motorunu kullanarak Morroblivion adı altında The Elder Scrolls III: Morrowind'i yenilemek için ortaya atılmıştır. Proje için bir internet sitesi oluşturularak burada organize olunmuş, 2008 yılında Morroblivion modu halkın erişimine açılmıştır.[1][2] 2012'de ise The Elder Scrolls V: Skyrim'in piyasaya sürülmesini takiben bu oyunun motorunu kullanarak The Elder Scrolls III: Morrowind'in bir kez daha yenilenmesi için Skywind üzerinde çalışmaya başladılar.[3] Aynı yıl proje kapsamında bir başka gönüllü ekip, The Elder Scrolls IV: Oblivion'ı Skyblivion adı ile yenilemeye başladı.[4] Her iki proje de devam etmekte olup 2016 yılında çıkan The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition ile yenilenen oyun motorunu temel almaktadır.

Projeler

Skywind

2002 yılında piyasaya sürülen The Elder Scrolls III: Morrowind'in 2016'da son hâlini alan Creation Engine kullanılarak yeniden oluşturulması projesi olan Skywind, asıl oyunun geliştiricisi Bethesda Softworks tarafından da onaylanmış durumdadır.[5][6] Dokular, müzik, görevler ve oynanış dâhil olmak üzere oyunun tamamen yeniden oluşturulmasının planlandığı proje üzerinde 70'ten fazla kişi çalışmaktadır.[7] Kasım 2014'te 10 binden fazla yeni diyalog satırı ve üç saatlik yeni müzik de dâhil olmak üzere projenin yarısının tamamlandığı duyurulmuş, yılın sonlarında doğru oyunun oynanabilir hâldeki kısıtlı bir sürümü indirmeye açılmıştır.

Mart 2015'te güncellenen yeni bölümler tanıtılmış, buna karşın geliştiriciler projenin tam sürüme ulaşması için uzun süre gerektiğini de açıklamıştır.[8] 2015'in ortalarında alfa sürüm yayımlansa da kısa süre sonra geri çekilmiş, ertesi yıl geliştirme sürecinin dördüncü güncelleme notları paylaşılarak gönüllü geliştiricilere projeye destekte bulunma çağrısı yapmışlardır.[9] Ekim 2018, Temmuz 2019 ve Ocak 2020'de Skywind'in katettiği yolu gösteren fragmanlar yayımlanmıştır.

Skyblivion

2006 yılında piyasaya sürülen The Elder Scrolls IV: Oblivion'ın 2016'da son hâlini alan Creation Engine kullanılarak yeniden oluşturulması projesi olan Skyblivion, kardeş projesi gibi oyunu baştan oluşturmak üzere hayata geçirilmiştir.[10][11] Ekip, oyunun özgün hâlinin seslendirmelerini yeterli görerek bu konuda bir geliştirme yapmayacaklarını beyan etmiş, Mayıs 2014'te geliştirme fragmanı yayımlanmış, ertesi yıl oynanış mekanikleri de dâhil olmak üzere oyunun nasıl göründüğüne dair bir fragman daha yayımlanmıştır.[12][13] Ekip lideri Rebelzize, Kasım 2016'da Nexus Mods'da etkin olan geliştiricilere projeye katılmalarına yönelik çağrıda bulunmuş, kısa süre sonra "Return To Cyrodiil" adıyla yayımlanan fragman ilgi çekerek daha fazla gönüllünün projeye katılmasını sağlamıştır.

Kaynakça

  1. ^ Schreier, Jason (20 Eylül 2012). "Morrowind Modded Into Skyrim Is Something You Must See". Kotaku (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  2. ^ Fahey, Mike (30 Temmuz 2008). "You Got Your Morrowind In My Oblivion". Kotaku (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  3. ^ Senior, Tom (20 Eylül 2012). "Skywind mod to port Morrowind into the Skyrim engine, first videos and screenshots released". PC Gamer (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  4. ^ Beckhelling, Imogen (16 Ağustos 2019). "Ambitious Skyrim mod Skyblivion in final stages of development". Eurogamer (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  5. ^ Pearson, Craig (1 Ocak 2014). "Ten top fan-remade classics you can play for free right now". PC Gamer (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  6. ^ Good, Owen S. (10 Ocak 2015). "Fans remastering Morrowind give another glimpse of its landscape". Polygon (İngilizce). 11 Ocak 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Ocak 2015. 
  7. ^ Sigl, Rainer (1 Şubat 2015). "Lieblingsspiele 2.0: Die bewundernswerte Kunst der Fan-Remakes". Der Standard (Almanca). 2 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  8. ^ Starkey, Daniel (24 Mart 2015). "Ambitious The Elder Scrolls V: Skyrim and Morrowind Crossover Mod Gets a New Trailer". Gamespot (İngilizce). 17 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Mayıs 2015. 
  9. ^ Good, Owen S. (5 Mart 2016). "Fan-made Morrowind remaster gives another look at the progress they've made". Polygon (İngilizce). 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mart 2016. 
  10. ^ Dekker, Jacob (29 Haziran 2019). "Making Skyblivion: Bringing Oblivion To Skyrim". GameSpot (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  11. ^ Senior, Tom (2 Kasım 2018). "Beautiful, familiar scenery on show in Skyblivion video update". PC Gamer (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 
  12. ^ Good, Owen S. (18 Mayıs 2014). "Skyblivion seeks to recreate The Elder Scrolls 4: Oblivion with Skyrim's engine". Polygon (İngilizce). 6 Eylül 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Eylül 2016. 
  13. ^ Savage, Phil (19 Mayıs 2014). "Skyblivion trailer shows Oblivion's opening locations recreated in Skyrim". PC Gamer (İngilizce). 29 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ocak 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Big Huge Games</span>

Big Huge Games, bilgisayar oyunları geliştiren bir oyun firmasıdır. 2000 yılında Brian Reynolds ve Firaxis Games 'ten ayrılan üç arkadaşı tarafından Maryland 'da kurulmuştur. Şirket genellikle strateji oyunları üzerinde çalışmaktadır. 15 Ocak, 2008 'de THQ bünyesine katılmıştır.

The Elder Scrolls IV: Oblivion, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından satışa sunulmuş tek kişilik bir rol yapma oyunudur. The Elder Scrolls serisinin dördüncü oyunudur. Windows ve Xbox 360 için 21 Mart 2006 tarihinde, PlayStation 3 içinse Kuzey Amerika'da 20 Mart 2007'de ve Avrupa'da 27 Nisan 2007'de bir tane ek paketi ve çok sayıda küçük eklentileriyle satışa sunulmuştur. Çıktığı yıl toplamda 5 tane ödül almış ve yaklaşık 35 milyon kopya satmıştır.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim</i> açık dünya tipi aksiyon RPG video oyunu

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilip Bethesda Softworks tarafından piyasaya sürülen serbest dünya tipi aksiyon RPG video oyunudur. The Elder Scrolls serisinin The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan sonra gelen toplamda beşinci uyarlamasıdır. Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarını destekleyen oyun, 11 Kasım 2011'de piyasaya sürülmüştür. Oyuna Dawnguard, Hearthfire ve Dragonborn olmak üzere toplamda 3 ek paket çıkarılmıştır. Skyrim'in ana konusu karakterin, ejderha tanrısı olarak bilinen ve kehanetlerde dünyayı yok edeceği söylenen Alduin isimli bir ejderi öldürme çabalarını konu alır. Oblivion'dan iki yüz yıl sonra meydana gelen olaylar, Nirn gezegeninin Tamriel kıtası üzerinde bulunan kurgusal ülke Skyrim'de geçer. Elder Scrolls'un açık uçlu oynanışının yeniden uygulandığı bu oyunda, oyuncu istediği gibi ülkeyi keşfedebilir ve görevleri isterse belirli bir süreye bağlı kalmadan yapmayabilir ya da erteleyebilir. Skyrim piyasaya sürülüşünün ilk 48 saati içerisinde 3,5 milyondan fazla kopya satmış ve dünya genelinde eleştirmenler tarafından bir hayli övülmüştür. Oyunun 28 Ekim 2016'da "Special Edition" sürümü çıkmıştır. Bu sürüm, gelişmiş ışıklandırma ve yüksek çözünürlükte grafikler içermektedir.

The Elder Scrolls, Bethesda Game Studios tarafından 1992'den beridir çıkarılan beş oyunluk serinin, her oyununun ilk adıdır ve oyunlarındaki bir objedir.

Bu liste, Bethesda Softworks tarafından yayımlanan video oyunlarını listelemektedir.

The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmış bir MMORPG oyunudur. Microsoft Windows ve OS X için 4 Nisan 2014'te, Steam üzerinde ise 17 Temmuz 2014'te yayınlanmıştır. The Elder Scrolls aksiyon ve fantezi serisinin bir parçası olup, serinin ilk sınırlandırılmamış çok oyunculu oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard</i>

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard, Bir Rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Dawnguard genişleme paketinin Xbox 360 versiyonu ilk olarak Avrupa ülkeleri Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya'da 26 Haziran 2012'de piyasaya çıktı. Daha sonra 2 Ağustos 2012'de ise Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. Performans sorunları nedeniyle, Dawnguard'ın PlayStation 3 sürümü 26 Şubat 2013'e kadar ertelendi.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire</i>

The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire, The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Hearthfire'ın Xbox 360 sürümü 4 Eylül 2012'de piyasaya sürüldü. 5 Ekim 2012'de Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. PlayStation 3 için 19 Şubat 2013'te Kuzey Amerika'da ve 20 Şubat 2013'te Avrupa'da yayınlandı.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn</i> Video oyunu eklentisi

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dragonborn, açık dünya ve rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirildi ve Bethesda Softworks tarafından 4 Aralık 2012'de Xbox Live Marketplace'de yayınlandı. Microsoft Windows sürümü 5 Şubat 2013'te, PlayStation 3 sürümü 12 Şubat 2013'te yayımlandı.

<i>The Elder Scrolls III: Morrowind</i>

The Elder Scrolls III: Morrowind, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan açık dünya ve aksiyon rol yapma video oyunudur. The Elder Scrolls II: Daggerfall'dan sonra The Elder Scrolls serisinin üçüncü oyunu, 2002 yılında Microsoft Windows ve Xbox için piyasaya sürüldü.

Mod, bir video oyununun işleyişini ya da grafiklerini değiştirmek üzere yapılan üçüncü taraf yazılıma verilen addır. Küçük değişiklikler ve ince ayarlar yapmaktan The Elder Scrolls Renewal Project'te olduğu gibi oyunu baştan yaratmaya değin geniş bir uygulama sahası bulunmaktadır. Oyunlara bu şekilde müdahale edecek yazılımları yazma işlemine modculuk ya da modlama denmektedir.

Battlerite, oynaması ücretsiz takım tabanlı çok oyunculu savaş arenası (MOBA) oynanışına sahip Stunlock Studios tarafından geliştirilen ve yayımlanan aksiyon oyundur. Oyun, aynı geliştiricinin yarattığı Bloodline Championsun manevi devam oyunu olarak kabul edilmektedir. Oyunun erken erişim sürümü Eylül 2016'da yayımlandı, üç ay içinde 440.000'den fazla kopya satıldı ve resmi olarak 7 Kasım 2017'de piyasaya sürüldü.

<i>The Elder Scrolls VI</i>

The Elder Scrolls VI, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilen rol yapma video oyunu. Oyun, Bethesda Softworks tarafından piyasaya sürülecek. The Elder Scrolls serisinin altıncı oyunudur. Oyunun resmi duyurusu 10 Haziran 2018'de gerçekleşti.

<span class="mw-page-title-main">Nexus Mods</span>

Nexus Mods, kullanıcıların bilgisayar oyunları için oluşturdukları "modları" paylaşmalarına, yüklemelerine ve indirmelerine izin veren bir internet sitesidir. Orijinal içeriğin dağıtımı için kaynak görevi görür. İnternetteki en büyük oyun modifikasyon web sitelerinden biridir ve Şubat 2021 itibarıyla yirmi beş milyon kayıtlı üyesi vardır. 2001 yılında bir hayran sitesi olarak kurulan Nexus Mods, 2007 yılında TESSsource web sitesine dönüştürüldü. Nexus Mods ağı, Şubat 2021 itibarıyla, site ve modifikasyonlarla ilgili konular için tek bir forum ve bir wiki ile 1261 oyunu desteklemektedir.

<span class="mw-page-title-main">Source 2</span> video oyunu motoru

Source 2, Valve tarafından orijinal Source motorunun halefi olarak geliştirilen bir video oyun motorudur. Motor ilk olarak 2015 yılında duyuruldu ve hemen ardından Dota 2'de kullanılmaya başlandı. Artifact, Dota Underlords, Half-Life: Alyx ve Counter-Strike 2 gibi diğer Valve oyunları da Source 2 motoruyla geliştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Todd Howard</span>

Todd Andrew Howard Amerikalı bir video oyunu tasarımcısı, yönetmeni ve yapımcısıdır. Fallout ve The Elder Scrolls serilerinin geliştirilmesine öncülük ettiği Bethesda Game Studios'ta yönetmen ve yönetici yapımcı olarak görev yapmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Jeremy Soule</span> Amerikalı besteci

Jeremy Soule, film, televizyon ve video oyunları için soundtrack'ler besteleyen Amerikalı bir bestecidir. Kariyeri boyunca The Elder Scrolls, Guild Wars, Icewind Dale ve Harry Potter (oyun) serisi dahil olmak üzere 60'tan fazla oyun ve bir düzineden fazla diğer eserler için müzikler besteledi.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.