İçeriğe atla

The Elder Scrolls Online

Elder Scrolls Online
GelistirenlerZeniMax Online Studios
YayınlayıcılarBethesda Softworks
YapımcılarMatt Firor
BestecilerBrad Derrick, Rik Schaffer
SerilerThe Elder Scrolls
PlatformlarMicrosoft Windows, OS X,PlayStation 4,Xbox One
Yayınlanış tarihleriMicrosoft Windows & OS X

4 Nisan 2014

Playstation 4 & Xbox One

9 Haziran 2015
TürDevasa çok oyunculu rol-yapma oyunu
TarzÇok Oyunculu

The Elder Scrolls Online, ZeniMax Online Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmış bir MMORPG oyunudur. Microsoft Windows ve OS X için 4 Nisan 2014'te, Steam üzerinde ise 17 Temmuz 2014'te yayınlanmıştır. The Elder Scrolls aksiyon ve fantezi serisinin bir parçası olup, serinin ilk sınırlandırılmamış çok oyunculu oyunudur.

21 Ocak 2015'te oyunu etkili bir şekilde oynamak için gereken aktif üyeliğin, 17 Mart 2015'te kaldırılacağı söylendi. Oyun The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited olarak yeniden adlandırılmıştır. Playstation 4 ve Xbox One konsol sürümleri 9 Haziran 2015'te yayınlandı.

Diğer oyunlardaki gibi Tamriel kıtası üzerine kuruludur ve hikâye çizgisi dolaylı olarak diğer oyunlarla bağlantılıdır. The Elder Scrolls Online 2014 yılında yayınlanmadan önce 7 yıl boyunca geliştirilme sürecindeydi. Oyun çoğunlukla karışık eleştiriler aldı.

Oyun

Önceki The Elder Scrolls temelindeki gibi oyunculuk sabit kalmayıp, çoğunlukla görev karışımı, rastgele olaylar, serbest dolaşma ve evrenin keşfi üzerinedir. Oyun tek-oyunculu çevrimdışı oyun sağlamamaktadır. Buna rağmen geliştiriciler oyunu "bol içerikli hale" getirip oyuncuların istediğinde tek başına oynayabileceği bir sistem getirecekler.

Oyuncular Kuzeyliler, Kızılmuhafızlar, Bretonlar, Imparatorlukçular, Dunmer (Karanlık Elfler), Altmer (Yüksek Elfler), Bosmer (Orman Elfleri), Orsimer (Orklar) kediye benzer Khajiit ve kertenkeleye benzer Argonianlar gibi pek çok sayıda karakter ile oynayabilirler. The Elder Scrolls Online, bu ırkların ötesinde ya vampir ya da kurtadam olma ve her biri için yetenek ağaçlarına sahip olmak gibi pek çok seçime sahiptir. Ayrıca oyuncuların katılabileceği birçok farklı lonca ve PvP olayları vardır.

Bunun yanı sıra 4 seçenekten oluşup, karakterin oluşumunda seçilebilecek birçok sınıf vardır. Bu sınıflar Dragonknight, Sorcerer, Nightblade ve Templar'ı içerir. Her bir sınıf oyuncuya çeşitli saldırı, büyü ve/veya pasif yetenekler verir. Oyuna daha sonradan gelmiş olan Chapter(Ek Sahne) ile Necromancer ve Warden sınıfı da eklenmiştir.

Sahne

The Elder Scrolls serisinin diğer oyunlarındaki gibi oyun Tamriel kıtasına kuruludur ve hikâye akışı diğer oyunlarıyla bağlantılıdır. Oyundaki olaylar 1000 yıl önce olan The Elder Scrolls V: Skyrim, 800 küsur yıl önceki The Elder Scrolls III: Morrowind ve The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan meydana gelir. Skyrim ile geniş bir benzer yapıya sahiptir. İki farklı çatışma aynı zamanda ilerler. Biri dengelenen Dünya'nın kaderi diğeri ise Tamriel'in yüce kudreti. Elder Scrolls Online'ın, ilk çatışması Deadric Prensi Molag Bal'a karşıdır, hüküm sürdüğü Coldharbour ile Mundus düzlüğünü birleştirme girişimindedir ve ikinci olarak boş imparatorluk tahtını ele geçirmek üç ittifak olan ölümlü ırklar tarafından itiraz edilmiştir. Oyuncunun oluşturduğu karakter, Molag Bal'a kurban edilir ve Molag Bal karakterin ruhunu çalar. Bunları kurtarmak oyuncunun ilk hedefidir. Oyun, Coldharbour'daki Ağlayanlar Hapishanesi içerisinde oyuncunun karakterinin ruhsuz ve köleleşmiş haliyle başlıyor. Oyunun açılışında diğer Elder Scrolls oyunlarına benzer olarak ana karakter, zindanlarda tutuklu bir mahkûm olarak başlar.

Oyunda Tamriel kıtasında mevcut olan pek çok yer vardır. Buna rağmen pek çoğu genişleme içeriği sebebiyle kapalı durumdadır. Oyuncuların İmparatorluk üzerindeki savaşa girebileceği 3 grup vardır. Bunlardan ilki Aldmeri Hükümdarlığı (kartal ile temsil edilmekte); Altmer (Yüksek Elf), Bosmer (Orman Elfi) ve Khajiitler tarafından oluşur. Daggerfall Covenant (aslan ile temsil edilmekte); Bretonlar, Kızıl Muhafızlar ve Orsimer (Orklar)'dan oluşur. Ve Ebonheart Paktı (Ejderha tarafından temsil edilmekte); Kuzeyliler, Dunmer (Kara Elf) ve Argonian ırklarından oluşmaktadır. Ayrıca oyuncular ek olan İmparatorluk ırkını açabilir ve herhangi bir gruplaşmanın parçası olabilirler. Oyunun ön sipariş kopyalarındaki "Explorers Pack" herhangi bir gruba herhangi bir ırk ile girme olanağı sağlar.

Gelişme

The Elder Scrolls Online 2014 yılında yayınlanmadan önce 7 yıl boyunca geliştirilme sürecindeydi. 2007'de kurulan ZeniMax Online Studios'nun ilk projesidir. Matt Firor, ZeniMax Online Studios'un yöneticisidir ve The Elder Scrolls Online'ın yapımcısıdır.

Sızıntıya göre oyunun 2012 Haziranındaki E3'te ve Ağustos 2012'deki QuakeCon'da gösterileceği planlanıyordu. 8 Kasım 2012'de Bethesda, Youtube'da "The Elder Scrolls Online'ın Tanıtımı" isimli bir video yayınladı. Oyunun geliştiricileri, oyun hakkındaki içeriklerden ve gelişmelerden bahsetti. Birkaç oyuncu, The Elder Scrolls Online'ın karakterlerini seslendireceğini duyurdu. Bunların arasında John Cleese, Bill Nighy, Kate Beckinsale, Lynda Carter, Alfred Molina, Michael Gambon, Janiffer Hale, Malcom McDowell ve Peter Stormare vardı

The Elder Scrolls Online için beta sürümü kayıtları 21 Ocak 2013'te başladı ve 26 Şubat'a kadar yedi tur devam etti.

Haziran 2013'te Sony, The Elder Scrolls Online'ın E3 basın toplantısında PlayStation 4 için de mevcut olacağını duyurdu. Daha sonra Bethesda, oyunun Xbox One'a getirebilirliği konusuna açıklık getirdi. Windows ve MacOS oyuncuları bir arada oynarken, Xbox One ve PlayStation 4 oyuncuları da farklı bir platforma birlikte oynayacaklardı. Ağustos 2013'te, Gamescom'da The Elder Scrolls Online'ın tüm platformlarda aylık ücret gerektirebileceği duyuruldu. Abonelikler 30-90 ve 180 günlük artışlarla alınabilirdi. Oyun Ocak 2014'te duyurulduğunda çevrimiçi oynamak için aylık aboneliğin yanında PlayStation Plus aboneliği gerekmeyeceğini, Xbox One sürümünün Xbox Live Gold aboneliği gerektireceği söylendi. Bethesda 8 Mayıs 2014'te konsol sürümlerinin geliştirilmesi hakkında açıklama yaptı. Oyunun PlayStation 4 ve Xbox One sürümlerinin 2014'ün sonuna kadar gecikebileceğini duyurdu. Buna rağmen Aralık 2014'te oyun bir kez daha 2015 baharına ertelendi. ZeniMax Online Studios oyunu Haziran 2014'ten önce alan oyuncuların karakterlerini ya Microsoft Windows ve MacOS ya da konsol sürümlerine aktarabilme fırsatını ve 30 günlük bedava abonelik imkanını sundu.

Yayınlanma

3 Mayıs 2012'de Game Informer'da özel olarak duyuruldu ve resmen aynı ayda dergilerde olay oldu.

The Elder Scrolls Online 4 Nisan 2014'te PC ve Mac için yayınlandı. Ev konsolları PlayStation 4 ve Xbox One için 9 Haziran 2015'te yayınlandı.

Oyun yayınladıktan kısa süre sonra eşyaların ciddi ölçüde kopyalandığı ve oyuncuların büyük servetler kazandığı keşfedildi. ZeniMax sonradan sömürü yaptıklarından dolayı binlerce oyuncu hesabını yasakladığını duyurdu.

21 Ocak 2015'te oyunu etkili bir şekilde oynamak için gereken aktif üyeliğin, 17 Mart 2015'te kaldırılacağı söylendi. İlk oyun fiyatının yanı sıra isteğe bağlı abonelik olan "ESO Plus" oyunculara aylık 2000 Crown ve İndirilebilir içerik (DLC) olanağı sağlayacak, böylece oyuncular uzun süre abone kalabilecektiler. DLC'ler de Crown Mağazası'nda ayrıca satın alınabilecek. Ayrıca isteğe bağlı abonelik yapan oyuncular çeşitli yetenekler sağlayıp ücretsiz oyunculardan daha hızlı ilerleyebilecek.

Gelmiş ve Gelecek Olan Dlc ve Chapterlar[1]

DLC ve Chapterlar PC Konsollar
Imperial City 31 Ağustos 2015 15 Eylül 2015
Orsinium 2 Kasım 2015 17 Kasım 2015 (Xbox) 18 Kasım 2015 (Playstation)
Thieves Guild 8 Mart 2016 22 Mart 2016 (Xbox) 23 Mart 2016 (Playstation)
Dark Brotherhood 14 Haziran 2016 14 Haziran 2016
Shadows of the Hist 16 Ağustos 2016 16 Ağustos 2016
One Tamriel 18 Ekim 2016 18 Ekim 2016
Morrowind(Chapter) 6 Haziran 2017 6 Haziran 2017
Horns of the Reach 29 Ağu 2017 29 Ağu 2017
Clockwork City 7 Kas 2017 7 Kas 2017
Dragon Bones 27 Şub 2018 27 Şub 2018
Summerset(Chapter) 5 Haziran 2018 5 Haziran 2018
Wolfhunter 10 Ağu 2018 10 Ağu 2018
Murkmire 22 Ekim 2018 6 Kasım 2018
Wrathstone 26 Şub 2019 26 Şub 2019
Elsweyr(Chapter) 4 Haziran 2019 4 Haziran 2019
Scalebreaker 26 Ağu 2019 26 Ağu 2019
Dragonhold 21 Eki 2019 21 Eki 2019
Harrowstorm 25 Şub 2020 25 Şub 2020
Greymoor(Chapter) 2 Haziran 2020 2 Haziran 2020
Stonehorn 24 Ağustos 2020 1 Eylül 2020
Markarth 2 Kasım 2020 10 Kasım 2020
Flames of Ambition 8 Mart 2021 16 Mart 2021
Blackwood(Chapter) 1 Haziran 2021 8 Haziran 2021

Tepkiler

Toplayıcılar ve Skorlar

GameRankingsMetaCritics
(PC) %70.93(PC) 80/100
(XONE) %80(XONE) 78/100
(PS4) %73(PS4) 76/100
Eleştirmenlerİnceleme Puanları
Game Revolution4/5
GameSpot6/10
IGN8.0/10
PC Gamer (US)68/100
Polygon6.0/10
MMORPG8.5/10

Orijinal Yayın

The Elder Scrolls Online başlangıçta çok karışık görüşler aldı. GameRankings tarafından ortalama değerlendirme olarak 46 görüşe göre %70.93 aldı ve PC sürümü Metacritic tarafından 64 görüş ile 71/100 olarak değerlendirildi. PC Gamer oyuna 68/100 verdi ve şunu yazdı "Pek çok güzel fikir ile MMORPG kapsamında makul 'pekala' sizler bu oyun için prim yaptığınız zaman yeteri kadar iyi olunmuyor.". Oyun fazla böceklerinden, aşamalı mekaniklerinden ve Kıdemli İlerleme Sistemi'nden dolayı gruplarından ayrılmış oyunculardan başlıca eleştiriler aldı. Abonelik kullanım tarzı hakkında pek çok tartışma vardı.

ZeniMax pek çok eleştiriye karşılık verdi ve oyun PC'ye çıktığından beri 6 büyük güncelleme yaptı. Yayıncılar Ocak 2015'te oyunun daha fazla abonelik şeklinde olmayacağı ve aktif olarak 17 Mart 2015'te The Secret World ve Guild Wars 2 gibi satın al oyna sistemine kaydıracaklarını duyurdu. ZeniMax ayrıca 9 Haziran 2015'te ileri nesil konsollarda da oyunun böyle olacağını duyurdu. Oyun The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited olacaktı.

Tamriel Unlimited

Tamriel Unlimited çoğunlukla olumlu görüşler aldı. Oyunun PlayStation 4 sürümü Metacritic'ten ağırlıklı olarak 17 görüş ile 76/100 aldı. PC sürümü 4 görüş ile 80/100'e ve XBox sürümü 8 görüş ile 78/100 puana sahiptir. MMORPG oyuna 8.5/10 verdi. İlk başlarda The Elder Scrolls Online'ın Final Fantasy XVI kadar büyük bir deprem yarattığını, iki yıl içerisinde 2 kez türünün en iyi MMORPG oyun olma yönünde ilerlediğini belirtti. Eurogamer'dan Dan Whitehead oyunun eleştirdi, şunu dedi "Skyrim üzerinde düzeltme isteğinde bulunan hayranlar için bu yeteri kadar iyi olabilir. Arkadaşlar ile macerayı paylaşma yeteneği biraz beceriksizce fakat onların verdiği çabalar Müttefik savaşlarında vereceğini tecrübeye değer."

Satışlar

Metro, The Elder Scrolls Online'ın Birleşik Krallık'ta 5 Nisan haftasında en çok satan bireysel oyun olduğunu ve tüm formatlarda en çok satan 2. oyun olduğunu rapor etti. Oyun konsollara yayınladığında Birleşik Krallık'ta 15 Haziran haftasına kadar tüm kategorilerde bir kez daha en çok satan oyun oldu. Yılın en çok satan ikinci oyunu haline geldi. 2015'te Avrupa ve Birleşik Devletler'de PlayStation 4'ün en çok satan dijital oyunudur.

Oyun, 2014 Haziran ayında yapılan SuperData Araştırması'na göre 772.000 aboneye sahiptir.

Kaynakça

  1. ^ "Game Updates". The Elder Scrolls Online (İngilizce). 4 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Haziran 2021. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

The Elder Scrolls IV: Oblivion, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından satışa sunulmuş tek kişilik bir rol yapma oyunudur. The Elder Scrolls serisinin dördüncü oyunudur. Windows ve Xbox 360 için 21 Mart 2006 tarihinde, PlayStation 3 içinse Kuzey Amerika'da 20 Mart 2007'de ve Avrupa'da 27 Nisan 2007'de bir tane ek paketi ve çok sayıda küçük eklentileriyle satışa sunulmuştur. Çıktığı yıl toplamda 5 tane ödül almış ve yaklaşık 35 milyon kopya satmıştır.

Oyungezer, 2007 yılında kurulan ve Seti Yapım ve Yayıncılık tarafından yayımlanan aylık bağımsız oyun dergisidir. Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş., Vogel Burda'yı aldıktan sonra LeveL dergisinden ayrılan yazar topluluğu, bir araya gelerek Oyungezer'i oluşturmuşlardır. İlk sayısı Kasım 2007'de çıkan dergi, 2016 yılının Kasım ayında 9. yaşını kutlamıştır. Oyungezer, Türkiye'deki çeşitli oyun sitelerinde bahsi geçen bir yayındır. Oyungezer'de oyunlar hakkında haberlerin, oyun platformları için çıkmış veya çıkacak oyunların incelemelerin yer aldığı bölümler haricinde donanım, okur mektupları ve kültür içerikli bölümler vardır.

<span class="mw-page-title-main">Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu</span> video oyunu türü

Devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu ya da sıkça kullanılan orijinal adının kısaltmasıyla MMORPG, çok sayıda oyuncunun bilgisayarlarından veya oyun konsollarından internete bağlanarak birlikte oynadığı, oyun esnasında çeşitli karakterlere büründüğü devasa video oyunu türü. 1997 yılından beri gitgide yaygınlaşmaktadır.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim</i> açık dünya tipi aksiyon RPG video oyunu

The Elder Scrolls V: Skyrim, Bethesda Game Studios tarafından geliştirilip Bethesda Softworks tarafından piyasaya sürülen serbest dünya tipi aksiyon RPG video oyunudur. The Elder Scrolls serisinin The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan sonra gelen toplamda beşinci uyarlamasıdır. Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarını destekleyen oyun, 11 Kasım 2011'de piyasaya sürülmüştür. Oyuna Dawnguard, Hearthfire ve Dragonborn olmak üzere toplamda 3 ek paket çıkarılmıştır. Skyrim'in ana konusu karakterin, ejderha tanrısı olarak bilinen ve kehanetlerde dünyayı yok edeceği söylenen Alduin isimli bir ejderi öldürme çabalarını konu alır. Oblivion'dan iki yüz yıl sonra meydana gelen olaylar, Nirn gezegeninin Tamriel kıtası üzerinde bulunan kurgusal ülke Skyrim'de geçer. Elder Scrolls'un açık uçlu oynanışının yeniden uygulandığı bu oyunda, oyuncu istediği gibi ülkeyi keşfedebilir ve görevleri isterse belirli bir süreye bağlı kalmadan yapmayabilir ya da erteleyebilir. Skyrim piyasaya sürülüşünün ilk 48 saati içerisinde 3,5 milyondan fazla kopya satmış ve dünya genelinde eleştirmenler tarafından bir hayli övülmüştür. Oyunun 28 Ekim 2016'da "Special Edition" sürümü çıkmıştır. Bu sürüm, gelişmiş ışıklandırma ve yüksek çözünürlükte grafikler içermektedir.

Game Critics Awards, 1998'den beri her yıl düzenli olarak E3 video oyunu konferansının ardından düzenlenen video oyunu ödülleri. Tanıtımı E3'te yapılan oyunlara, çeşitli kategorilerde dağıtılır. Ödüller, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren çeşitli kuruluşları temsil eden jüriler tarafından belirlenir. 2013'teki ödüller için bu sayı 30'dur.

The Elder Scrolls, Bethesda Game Studios tarafından 1992'den beridir çıkarılan beş oyunluk serinin, her oyununun ilk adıdır ve oyunlarındaki bir objedir.

Bu liste, Bethesda Softworks tarafından yayımlanan video oyunlarını listelemektedir.

ZeniMax Online Studios, ZeniMax Media Inc'e baglı ve The Elder Scrolls Online adındaki MMORPG'nin geliştiricisi olan şirket. 250 civarında çalışanı olan şirketin merkezi Hunt Valley, Maryland'de bulunmaktadır.

<i>Call of Duty: Black Ops III</i> 2015 video oyunu

Call of Duty: Black Ops III, Treyarch tarafından geliştirilen, Activision tarafından ise yayımcılığı yapılan birinci şahıs nişancı türünde bir video oyunudur. Oyunun senaryo bakımından serinin önceki iki oyunuyla alakası yoktur. Sadece oyunun Rise&Fall adlı bölümde Hendricks tarafından bir önceki oyundaki Raul Menendez'in adı geçer. Oyunun tam sürümü Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One için, sadece çok oyunculu oyun modunu destekleyen ve düşük kalite grafikli versiyonu ise PlayStation 3 ve Xbox 360 için çıkış yaptı. Oyun Call of Duty: Black Ops II'den 40 yıl sonra, 2065 yılında geçer. Oyunun 7. nesil konsollar için çıkartılan versiyonlarında hikâye modunun olmaması, sadece desteklenen çok oyunculu moddaki sayısız içerik eksikliği ve 8. nesil konsollar için çıkartılan versiyonlarla aralarındaki grafik farklılıkları yoğun tepki gördü.
2015'te en çok satış yapan video oyunu olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Bethesda Game Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Bethesda Game Studios, 2001 yılında kurulmuş olan ana şirket Bethesda Softworks için şirket içi geliştirme ekibi olarak hareket eden bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. Daha önce, üst yayıncısının aynı olduğu stüdyo adı ve logosu 2002 yılında The Elder Scrolls III: Morrowind'ün piyasaya sürülmesiyle değişti. Stüdyoya, yönetici yapımcı olan Todd Howard öncülük yapmaktadır. İkinci bir stüdyo olan Bethesda Game Studios Montreal, Montreal, Quebec, Kanada'da açıldı.

PlayStation Now, Sony Interactive Entertainment tarafından geliştirilen bir bulut oyun ve abonelik iş modeli hizmetidir. Bu servis, üyelerin PlayStation 2 ve PlayStation 4 ile PC'deki PlayStation 3 ve PlayStation 4 oyunlarını yayınlamalarına izin verir. PlayStation 2 ve PlayStation 4 oyunları da PlayStation 4'ten indirilebilir.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard</i>

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard, Bir Rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Dawnguard genişleme paketinin Xbox 360 versiyonu ilk olarak Avrupa ülkeleri Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya'da 26 Haziran 2012'de piyasaya çıktı. Daha sonra 2 Ağustos 2012'de ise Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. Performans sorunları nedeniyle, Dawnguard'ın PlayStation 3 sürümü 26 Şubat 2013'e kadar ertelendi.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire</i>

The Elder Scrolls V: Skyrim - Hearthfire, The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanmıştır. Hearthfire'ın Xbox 360 sürümü 4 Eylül 2012'de piyasaya sürüldü. 5 Ekim 2012'de Steam üzerinden Microsoft Windows'ta piyasaya sürüldü. PlayStation 3 için 19 Şubat 2013'te Kuzey Amerika'da ve 20 Şubat 2013'te Avrupa'da yayınlandı.

<i>The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn</i> Video oyunu eklentisi

The Elder Scrolls V: Skyrim – Dragonborn, açık dünya ve rol yapma oyunu türü olan The Elder Scrolls oyun serisinin beşinci oyunu olan Skyrim'in genişleme paketidir. Bethesda Game Studios tarafından geliştirildi ve Bethesda Softworks tarafından 4 Aralık 2012'de Xbox Live Marketplace'de yayınlandı. Microsoft Windows sürümü 5 Şubat 2013'te, PlayStation 3 sürümü 12 Şubat 2013'te yayımlandı.

<i>The Elder Scrolls: Arena</i>

The Elder Scrolls: Arena, Bethesda Softworks tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir Aksiyon-rol yapma video oyunudur. The Elder Scrolls serisinin ilk oyunu olan TES: Arena, 25 Mart 1994 yılında MS-DOS için piyasaya sürüldü.

Coffee Talk, Endonezyalı bağımsız bir stüdyo olan Toge Productions tarafından geliştirilen ve Microsoft Windows, macOS, Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One için 29 Ocak 2020'de yayınlanan görsel bir romandır. Oyun bir gün sonra 30 Ocak 2020'de Nintendo Switch için Japonya'da piyasaya sürüldü. Oyun, Seattle'ın fantastik bir versiyonunda bir kafede çalışan bir baristayı ve kafenin çeşitli müşterilerinin endişelerini dinlerken ve içecek hazırlarken ki sohbetlerini konu alıyor. Oyun, 90'ların anime, piksel sanatından esinlenen bir estetiğe sahiptir.

Just Dance 2018 Ubisoft tarafından geliştirilen bir danstır ritim oyunu. 12 Haziran 2017'de E3 dizinin dokuzuncu ana taksit olarak basın toplantısı ve 24 Ekim 2017'de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii, Wii U ve Nintendo Switch oynanılması planlanmaktaydı.

Deathloop, Arkane Studios tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayınlanan bir aksiyon-macera oyunudur. Oyunun 14 Eylül 2021'de PlayStation 5 ve Microsoft Windows için piyasaya sürülmesi planlanmaktadır.

Creation Engine, Gamebryo motorunu baz alınarak Bethesda Game Studios tarafından geliştirilmiş bir video oyun motorudur. Creation Engine, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 4, Fallout 76 ve Starfield gibi rol yapma video oyunlarında kullanılmıştır.

Diablo III: Reaper of Souls, aksiyon rol yapma video oyunu Diablo III'ün ek paketidir. Gamescom 2013 oyun fuarında ortaya çıktı. Diablo III'ün PC ve Mac sürümleri için 25 Mart 2014'te piyasaya sürüldü. Genişletme paketi içeriği, 19 Ağustos'ta PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 ve Xbox 360 konsolları için Diablo III: Ultimate Evil Edition sürümünün bir parçası olarak yayınlandı. Bu sürüm, PlayStation 3 ve Xbox 360'taki temel Diablo III oyununu genişletti ve oyunu ilk kez PlayStation 4 ve Xbox One'a getirdi.