İçeriğe atla

Tencent

Tencent Holdings Limited
腾讯控股有限公司
Menkul değer sembolüHKSE770
TürHalka açık şirket
Kuruluş7 Kasım 1998 (25 yıl önce) (1998-11-07)
KurucuMa Huateng, Zhang Zhidong, Xu Chenye, Chen Yidan, Zeng Liqing
Genel merkeziShenzhen, Çin
Önemli kişilerMa Huateng
(Yönetim Kurulu Başkanı)
ÜrünSosyal ağlar
Anlık mesajlaşma uygulamaları
E-ticaret
Yapay zeka
Video oyunları
Ödeme sistemleri
Müzik
Çevrimiçi hizmetler
Antivirüs yazılımı
Web portalları
Film yapımı
Basın-yayın
Dijital bankacılık
Elektronik spor
Animasyon
E-kitap
GPS
Gelirartış 237.760 milyar CN¥ (2014)[1]
SahibiNaspers (%32,1)
Ma Huateng (%8,63)
JPMorgan Chase (%4,78)
The Vanguard Group (%2,44)
BlackRock (%1,97)
Liu Chiping (%0,48)
Çalışan sayısı112,771 (2021)
Web sitesiwww.tencent.com
Şirketin genel merkezi

Tencent Holdings Limited (Çince: 腾讯控股有限公司; pinyin: Téngxùn Kònggǔ Yǒuxiàn Gōngsī), Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır.[2] Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.[3]

Tencent, Ocak 2018 tarihi itibari 580 milyar US$ ile Asya'nın en değerli şirketi olup dünyanın en büyük yatırım şirketi, en büyük internet ve teknoloji şirketlerinden biri, en büyük girişim sermayesi şirketlerinden biri, en büyük ve en değerli oyun (Tencent Games) ve sosyal medya şirketidir.[4] Hizmetleri arasında, kendi kategorilerinde dünyanın en büyük ve en başarılıları arasında olan sosyal ağ, müzik, web portallları, e-ticaret, mobil oyunlar, internet hizmetleri, ödeme sistemleri, akıllı telefonlar ve çok oyunculu çevrimiçi oyunlar bulunmaktadır.[5]

Ürünler ve servisler

Eğlence

Video Oyunlar

Yabancı oyun yatırımları

Çoğunlukla PC ve Mobil cihazlarda Çin odaklı oyunlarla çalışan Tencent Games bölümünün dışında, Tencent Holdings, 2010'lardan bu yana, azınlık hisselerinden veya bulundukları şirketin tam kontrolünden oluşan bir dizi Çinli olmayan oyun yayıncısı ve geliştiricisine yatırım yaptı. % 52 veya daha fazla paya sahip olduklarında iştirak oldular.[6] Bilinen yatırımları arasında şunlar yer alır:[7][8]

Şirket Yeri Sahiplik hissesi İlk yatırım tarihi Son destek değişim tarihi Referans.
Riot GamesABD 100% Şubat 2011 Aralık 2015 [9]
Funcom Norveç 100% Eylül 2019 Ocak 2020 [10][11]
Leyou Hong Kong 100% Aralık 2020
Sumo Digital
Birleşik Krallık (İngiltere)
%100
Temmuz 2021
[12][13]
Sharkmob İsveç 100% Mart 2019 [14]
SupercellFinlandiya 84% Haziran 2016 [15]
Grinding Gear Games Yeni Zelanda 80% Mayıs 2018 [16][17][18]
Epic GamesABD 40% Haziran 2012 [19]
Fatshark İsveç 36% Ocak 2019 [20]
Sea Limited (Garena) Singapur 25.6% 2010 Mart 2019 [21][22][23]
Dontnod EntertainmentFransa 22.63% Ocak 2021 [24]
Marvelous Japonya 20% Mayıs 2020 [25]
Netmarble Güney Kore 17.66% Eylül 2018 [26]
Kakao Güney Kore 13.54% Mayıs 2012 [27][28]
Krafton Güney Kore 10% Ağustos 2018 [29]
Sumo Group Birleşik Krallık (İngiltere) 10% Kasım 2019 [30]
Frontier Developments Birleşik Krallık (İngiltere) 9% Temmuz 2017 [31]
Activision BlizzardABD 5% Temmuz 2013 [32][33]
UbisoftFransa 5% Mart 2018 [34][35]
Paradox Interactiveİsveç 5% Mart 2016 [36]
Remedy EntertainmentFinlandiya 3.8% Mayıs 2021 [37]
Miniclipİsviçre ÇoğunlukŞubat 2015 [38]
Klei EntertainmentKanada ÇoğunlukOcak 2021 [39]
10 Chambers Collective İsveç ÇoğunlukEkim 2020 [40]
Yager Development Almanya AzınlıkŞubat 2020 [41]
Voodoo Fransa AzınlıkAğustos 2020 [42]
Bohemia InteractiveÇekya AzınlıkŞubat 2021 [43]
Payload Studios Birleşik Krallık (İngiltere) AzınlıkŞubat 2021 [44]
Discord ABD Şubat 2015 [45]
Roblox CorporationABD Şubat 2020 [46]
Lockwood Publishing Birleşik Krallık (İngiltere) November 2020 [47]
PlatinumGamesJaponya Ocak 2020 [48]

Yapay zekâ:

  • Tencent, 2023'te "Hunyuan" adlı yapay zeka çözümünü yayınlayarak Yapay Zeka sektörüne de girmiştir.[49]

Eski yatırımlar:

Kaynakça

  1. ^ "2017 Annual Report" (PDF). Tencent.com. 22 Mart 2018 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  2. ^ Biographical Dictionary of New Chinese Entrepreneurs and Business Leaders, Pg. 111-112 26 Haziran 2014 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Ilan Alon and Wenxian Zhang. Edward Elgar Publishing, 2009. Google Book Search.
  3. ^ "Tencent Seafront Towers | NBBJ". www.nbbj.com. 13 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  4. ^ "Tencent's 60,000pc gain a huge venture capital payoff". Financial Review. 23 Mart 2018. 24 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Eylül 2018. 
  5. ^ Tencent, More Than QQ Instant Messaging In China 26 Nisan 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. thechinaobserver.com, undated but posted prior to 12 February 2009
  6. ^ "Tencent isn't just Ubisoft's savior – it's the world's biggest gaming company". polygon.com. 25 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  7. ^ "19 Years of Powering Insights". Niko Partners (İngilizce). 20 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  8. ^ Messner, Steven (9 Ağustos 2020). "Every game company that Tencent has invested in". PC Gamer (İngilizce). 6 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  9. ^ "Riot Games now owned entirely by Tencent". polygon.com. 7 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  10. ^ Taylor, Haydn (30 Eylül 2019). "Tencent acquires minority stake in Funcom". GamesIndustry.biz. 1 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Eylül 2019. 
  11. ^ Handrahan, Matthew (22 Ocak 2020). "Tencent bids to acquire 100% of Funcom". GamesIndustry.biz. 22 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2020. 
  12. ^ Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; Batchelor isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: )
  13. ^ Stanton, Rich (23 Aralık 2020). "Tencent acquires Warframe developer Digital Extremes and several other studios". PC Gamer. 23 Aralık 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Aralık 2020. 
  14. ^ "Tencent acquires Sharkmob". GamesIndustry.biz (İngilizce). 30 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2020. 
  15. ^ Kerr, Chris. "Tencent agrees to $8.6 billion Supercell purchase". gamasutra.com. 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  16. ^ Shaw, Aimee (21 Mayıs 2018). "Internet giant Tencent Holdings acquires majority stake in Kiwi gaming firm Grinding Gear Games". NZ Herald (İngilizce). 22 Mayıs 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Mayıs 2018. 
  17. ^ "Quick Take: NetEase Partners With U.S. Game Developer Bungie – Caixin Global". www.caixinglobal.com (İngilizce). 15 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ağustos 2018. 
  18. ^ "Tencent acquires majority stake in Path of Exile studio". pcgamer.com. 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  19. ^ Kerr, Chris. "China's Tencent Folds Yet Another Video Game Company Into Its Empire". fortune.com. 31 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  20. ^ "Tencent takes minority stake in Warhammer: Vermintide developer Fatshark". GamesIndustry.biz (İngilizce). 9 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  21. ^ "Tencent eyes Southeast Asia games market with Sea partnership". South China Morning Post (İngilizce). 20 Kasım 2018. 20 Kasım 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  22. ^ "Tencent-Backed Sea Raises $1.35 Billion in Share Sale". Bloomberg.com (İngilizce). 6 Mart 2019. 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2021. 
  23. ^ "Sea FY 2019 Annual Report" (PDF). 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. 
  24. ^ "Arşivlenmiş kopya". 3 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2021. 
  25. ^ Kerr, Chris (26 Mayıs 2020). "Tencent acquires 20 percent stake in Story of Seasons dev for $65 million". Gamasutra. 3 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2020. 
  26. ^ "넷마블 분기보고서" (Korece). Dart. 30 Eylül 2018. 9 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  27. ^ "Tencent Invests US$63M into KakaoTalk the Korean WeChat". TechNode. 17 Mayıs 2012. 24 Ekim 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  28. ^ "Tencent expansion in Asia may be bolstered by Kakao connection". South China Morning Post (İngilizce). 10 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2020. 
  29. ^ Herald, The Korea (10 Ağustos 2018). "Tencent acquires stake in Bluehole, secures strategic partnership for global expansion". www.koreaherald.com (İngilizce). 10 Ağustos 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  30. ^ Batchelor, James (15 Kasım 2019). "Tencent buying 10% of Sumo Group". gamesindustry.biz. 15 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  31. ^ "Tencent acquires 9% of Frontier Developments". MCV/DEVELOP (İngilizce). 28 Temmuz 2017. 9 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  32. ^ "Activision Blizzard splits from Vivendi in $8bn buyout". The Guardian (İngilizce). 26 Temmuz 2013. 31 Temmuz 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  33. ^ Frater, Patrick (3 Haziran 2020). "Tencent Accelerates Games Company Acquisitions". Variety (İngilizce). 3 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  34. ^ "Honour of Kings publisher leads US$2.45b takeover of Ubisoft". South China Morning Post (İngilizce). 24 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2018. 
  35. ^ "For Ubisoft it's goodbye Vivendi, hello Tencent". GamesIndustry.biz (İngilizce). 23 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mart 2018. 
  36. ^ "Tencent acquiring 5% equity in Paradox". GamesIndustry.biz (İngilizce). 3 Temmuz 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Nisan 2019. 
  37. ^ Partis, Danielle (25 Mayıs 2021). "Tencent acquires 3.8% stake in Remedy". GamesIndustry.biz. 25 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Mayıs 2021. 
  38. ^ "China's Tencent moves into Europe with investment in mobile and online game publisher Miniclip (exclusive)". venturebeat.com. 18 Şubat 2015. 17 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2018. 
  39. ^ Makuch, Eddie (22 Ocak 2021). "Yet Another Game Dev Acquired By Tencent, And This Time It's Don't Starve Maker Klei". GameSpot. 22 Ocak 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ocak 2021. 
  40. ^ @TenChambers (1 Ekim 2020). "10 Chambers Acquired by Tencent" (X gönderisi) – X vasıtasıyla. 
  41. ^ Ivan, Tom (10 Şubat 2020). "Tencent invests in Spec Ops: The Line studio Yager". Video Games Chronicle. 10 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Şubat 2020. 
  42. ^ McAloon, Alissa (18 Ağustos 2020). "Tencent picks up minority stake in hyper casual game publisher Voodoo". Gamasutra. 19 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ağustos 2020. 
  43. ^ Makuch, Eddie (9 Şubat 2021). "Tencent Buys A Stake In Yet Another Game Developer, And It's DayZ's Bohemia". GameStop. 9 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Şubat 2021. 
  44. ^ Kerr, Chris (24 Şubat 2021). "Tencent grabs minority stake in TerraTech developer Payload Studios". Gamasutra. 24 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Şubat 2021. 
  45. ^ "Why Tencent-Backed Gaming Chat App Is Taking On Steam". The Information. 5 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  46. ^ "Arşivlenmiş kopya". 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mayıs 2021. 
  47. ^ "Tencent invests in Lockwood Publishing". GamesIndustry.biz (İngilizce). 4 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 
  48. ^ Batchelor, James (7 Ocak 2020). "Platinum Games accelerates self-publishing plans with Tencent investment". GamesIndustry.biz. 4 Şubat 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ocak 2020. 
  49. ^ "China and Tencent release their Hunyuan AI Solution and Claim it is Comparable to ChatGPT". Cortex Report (İngilizce). 7 Eylül 2023. 8 Eylül 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Eylül 2023. 
  50. ^ "Tencent pays $126m for 15% of Glu Mobile". GamesIndustry.biz (İngilizce). 2 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  51. ^ "Tencent sells a quarter of its stake in Glu Mobile". GamesIndustry.biz (İngilizce). 4 Eylül 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2021. 
  52. ^ Hu, Akanksha Rana, Krystal (9 Şubat 2021). "UPDATE 2- Electronic Arts to buy Glu Mobile for $2.4 billion in mobile gaming push". Reuters (İngilizce). 26 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Şubat 2021. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

HeroEngine, özellikle MMO biçimindeki oyunları oluşturmak için Simutronics Corporation tarafından geliştirilen bir 3B oyun motoru ve sunucu teknoloji platformu. Aslında şirketin kendi oyunu Hero's Journey için geliştirilmiş olan motor, fuarlarda birçok ödül kazanmış ve o zamandan bugüne BioWare Austin ve Stray Bullet Games gibi diğer şirketler tarafından lisansı alınmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Supercell (şirket)</span> Finlandiyalı video oyun şirketi

Supercell Helsinki, Finlandiya merkezli bir video oyunu şirketidir. 2010 yılında kurulmuştur. 2010'dan bu yana onlarca oyununu daha beta sürümündeyken kaldıran oyun yapımcısı şu an Clash of Clans, Hay Day, Boom Beach, Clash Royale ve Brawl Stars adlı oyunlarıyla ünlü. 2012 yılının sonlarına doğru Clash of Clans oyunundan günlük 2,4 milyon dolar gelir elde etmeye başlayan şirket yılın en çok kazanan şirketleri listesine girmiştir. 2016 yılında şirket Clash of Clans oyunundan uyarladığı Clash Royale adlı oyunu piyasaya sürmüştür ve bu oyun hem Android hem de iOS platformunda yılın oyunu seçilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Deep Silver</span>

Deep Silver, Planegg merkezli Koch Media'nın video oyunu yayıncılığı için kurulmuş bir bölümüdür. Deep Silver şu üç oyun geliştirme stüdyosuna sahiptir: Champaign, Saints Row serisinin geliştiricisi Illinois merkezli Volition; Homefront: The Revolution'u geliştiren Nottingham, İngiltere merkezli Dambuster Studios ve en bilineni Galaxy on Fire serisi olmak üzere mobil oyunlar geliştiren Hamburg, Almanya merkezli Fishlabs. Eugenio Vitale Deep Silver'ın oyun geliştirme müdürüdür.

GamesTM, Future tarafından Birleşik Krallık'ta yayımlanan aylık video oyunu dergisidir. İlk sayısı Aralık 2002'de, Highbury Entertainment tarafından yayımlanmıştır. 2006'da Imagine Publishing tarafından satın alınarak bu şirketin bünyesine girdi. Imagine Publishing'in 2016'da Future tarafından satın alınmasıyla dergi de Future bünyesine yayımlanmaya başladı.

THQ Nordic GmbH Viyana merkezli bir Avusturyalı video oyunu yayıncısıdır. 2011 yılında kurulan, Embracer Group'un birincil dağıtım yan kuruluşudur. Başlangıçta ana şirket olarak Nordic Games olarak adlandırılan şirket, ana şirket 2014'te "THQ" ticari markasını aldıktan sonra Ağustos 2016'da iki şirket de THQ Nordic olarak yeniden adlandırıldı. THQ Nordic çekirdek portföyü JoWooD Entertainment'dan ve onun alt şirketleri olan DreamCatcher Interactive ve The Adventure Company'den 2011 yılında, THQ'dan 2013 yılında ve NovaLogic'ten 2016 yılında alınan varlıklar gibi diğer geliştirici ve yayıncılardan elde edilen varlıkları kapsar. THQ Nordic, zaman içerisinde Black Forest Games, Bugbear Entertainment, Gunfire Games, HandyGames, Piranha Bytes ve Rainbow Studios gibi çeşitli yan stüdyolar satın aldı ve kurdu.

Embracer Group AB Karlstad merkezli İsveçli bir video oyunu holdingidir. Şirket Aralık 2008'de Nordic Games adı altında video oyun perakendecisi Game Outlet Europe'un video oyun dağıtım alt şirketi olarak kuruldu. Kurucu ortaklar arasında CEO ve Game Outlet Europe kurucusu Lars Wingefors, Pelle Lundborg ve Nik Blower vardır. 2011'de Nordic Games Viyana, Avusturya'da ikinci bir ofis açtı ve yakın zamanda dağıtımcılık faaliyetlerini bu yeni ofise aktardı.

Plaion, Koch Media adıyla kurulan ve Almanya-Avusturya ortaklığına sahip medya şirketidir. Şirket 1994'te Franz Koch ve Klemens Kundratitz tarafından kuruldu. Şirket Deep Silver ve Ravenscourt video oyun dağıtım firmalarını, Warhorse Studios ve Milestone video oyunu geliştiricilerini ve de bir film dağıtım kolu olan Koch Film'i yönetmektedir. Koch Media'nın ana şirketi Koch Media Holding Şubat 2018'de THQ Nordic AB tarafından satın alındı.

Ubisoft, merkezi Montreuil'de bulunan ve Mart 1986'da Guillemot kardeşler tarafından kurulan bir Fransız Video oyunu yayımcısıdır. Ubisoft, zamanla yakaladığı başarılardan dolayı en büyük video oyunu yayıncılarından biri haline geldi ve 40'tan fazla stüdyoda 14.000'den fazla çalışanı ile en büyük şirket içi geliştirme ekibine sahiptir.

<i>Call of Duty: Mobile</i> 2019 video oyunu

Call of Duty: Mobile, TiMi Studios ve Tencent Games tarafından geliştirilen, Activision tarafından Android ve iOS için ücretsiz olarak yayınlanan birinci şahıs nişancı oyunudur. Oyun 1 Ekim 2019'da çıkış yapmış, ilk ayın sonunda 148 milyondan fazla indirilmiş ve yaklaşık 54 milyon dolar gelir elde ederek tarihteki en büyük mobil oyun çıkışlarından birini gerçekleştirmiştir.

Voodoo SAS Paris merkezli bir Fransız video oyunu şirketi ve yayıncısıdır. Şirket 2013 yılında Alexandre Yazdi ve Laurent Ritter tarafından kuruldu ve Android ve iOS için ücretsiz "hiper- casual oyunlar " üzerine yoğunlaştı. Aralık 2019 itibarıyla, Voodoo tarafından yayınlanan oyunlar toplu olarak 2.6 milyar kez indirildi.

<span class="mw-page-title-main">CCP Games</span>

CCP hf. veya ticari adıyla CCP Games Reykjavík merkezli İzlandalı bir video oyunu geliştiricisidir. 2003 yılında piyasaya sürülen ve o zamandan beri aktif olan EVE Online'ı geliştirmesiyle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Hangar 13 (şirket)</span> Amerikalı video oyun geliştiricisi

Hangar 13, eski Hamilton Hava Kuvvetleri Üssü bölgesinde, Novato, Kaliforniya'da bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. Haden Blackman tarafından kurulan şirketin bir bölümü Aralık 2014 yılında 2K Games tarafından satın alındı ve şirket tarafından Mafya III Ekim 2016 yılında piyasaya sürüldü. 2017'de Hangar 13, 2K Czech ile birleştirildi. Bu nedenle stüdyo Brno ve Prag'da iki ek stüdyo aldı; dördüncü stüdyo 2018'de Brighton'da açıldı.

Miniclip, İsviçre merkezli ücretsiz tarayıcı oyun web sitesidir. 2001'de piyasaya sürüldü, geniş ve çeşitli bir oyun koleksiyonuna sahiptir. Dünyanın en büyük özel sektöre ait çevrimiçi oyun sitesidir. 2001 yılında Robert Small ve Tihan Presbie l tarafından 40.000 £ bütçeyle başlatıldı ve hızla büyüdü. Şirket, ilk yedi yılının altısında kârlı olarak 275 milyon Sterlin üzerinde değer kazanmıştır ve sadece 2006-2008 döneminde cirosu 20 milyon Sterlin'i aşmıştır.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Studios</span>

PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment'in video oyunu geliştirme bölümüdür. Şirket, 14 Eylül 2005 tarihinde kurulmuştur. Şirketin merkezi Kaliforniya'nın San Mateo kentinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Roblox Corporation</span>

Roblox Corporation, San Mateo, Kaliforniya merkezli bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. 2004 yılında David Baszucki ve Erik Cassel tarafından kurulan şirket, 2006 yılında piyasaya sürülen Roblox'un geliştiricisidir. Roblox Corporation, 31 Mart 2021 itibarıyla 1054 kişiyi istihdam etmektedir. Şirket, Mart 2021'de New York Menkul Kıymetler Borsası'na doğrudan kote edilerek halka açıldı.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Cary, Kuzey Karolina merkezli bir Amerikan video oyunu yapım ve bilgisayar programcılığı şirketi olan Epic Games; Tim Sweeney tarafından 1991 yılında, ailesinin Potomac, Maryland'deki evinde Potomac Computer Systems adıyla kuruldu. Bu şirketle ZZT (1991) oyununu yayımladıktan sonra Sweeney, 1992'nin başlarında şirketin adını, başka çalışanı veya ofisi olmamasına rağmen "büyük bir şirketmiş gibi görünmesini sağlamak için" Epic MegaGames olarak değiştirdi. Sonraki birkaç yıl içinde şirket, Jill of the Jungle (1992) ve Jazz Jackrabbit (1994) de dahil olmak üzere video oyunları geliştirmeye ve yayımlamaya devam etti. Bunların yanı sıra, Digital Extremes'in Epic Pinball (1993) ve Eclipse Software'in Tyrian (1995) oyunları gibi diğer geliştiricilerin oyunlarını da yayımladılar. Zamanla genişleyen şirket, 1994 yılı itibarıyla 8 çalışana ulaştı.

<i>Arena of Valor</i> çevrimiçi olarak da oynanabilen mobil oyunudur.

Arena of Valor, eski adıyla Strike of Kings, Çin Anakarası dışındaki pazar için TiMi Studio Group tarafından geliştirilmiş ve Level Infinite tarafından Android, iOS ve Nintendo Switch için yayınlanmış, Honor of Kings 'in uluslararası uyarlaması olan bir çevrimiçi çok oyunculu savaş arenasıdır. Kasım 2018 itibarıyla oyun, Çin dışında toplamda 140 milyon dolardan fazla hasılat elde etmiştir. Arena of Valor, rekabet sporlarının bir parçası olarak 2018 Asian Games, 2019 Southeast Asian Games, 2021 Asian Indoor and Martial Arts Games ve 2021 SEA Games'de yer alan altı Espor video oyunundan biridir. Arena of Valor diğer bölgelerde Garena, DeNA, Actoz SG ve TiMi Studio Group tarafından yayınlanmıştır.

Focus Entertainment, 1996 yılında kurulmuş olan Paris, Fransa merkezli bir Fransız video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı. Sherlock Holmes, TrackMania, Runaway gibi orijinal oyunların yanı sıra Cycling Manager ve Virtual Skipper gibi spor oyunlarını yayınlamış ve dağıtmıştır.

Game Science, bir Çinli video oyunu geliştirme ve yayınlama şirketi. Şirketin merkezi Shenzhen'de bulunmakta olup, Hangzhou'da ek bir ofisi bulunmaktadır. İlk uluslararası piyasaya sürülen premium oyunu Black Myth: Wukong ile tanınır.