Türkiye'de mimarlık, Türk mimarisi veya Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarisi 1923'te kurulan Türkiye Cumhuriyeti devletinin toprakları üzerinde süregelen mimarlık sürecini inceler. Türkiye’deki mimarlık uygulamaları belli dönemlerde yaygın olan mimari akımlardan, cumhuriyet tarihi boyunca yaşanan belli sorunlardan ve çelişkilerden etkilenerek veya onlara tepki olarak oluşmuştur. Bu çelişkilerden başta geleni özellikle cumhuriyetin ilk dönemlerinde gündeme gelen Doğu-Batı ikilemidir. Buna ek olarak ulusal-evrensel, geleneksel-modern veya dindarlık-laiklik gibi ikilemler ve farklı siyasi görüşler de mimarlık uygulamalarının seyrini etkilemiştir. Bu dönemlerin birbirinden kesin olarak ayrılması pek mümkün değildir. Bazı akımlar diğerleri ile iç içe belirli bir zaman dilimine kadar varlığını sürdümüşler; bir dönemin veya ekolün temsilcisi olarak nitelendirilen bazı Türk mimarlar, kariyerlerinin ileriki dönemlerinde daha farklı stillerde de eserler tasarlamışlardır.
Sedad Hakkı Eldem, Türk mimar, akademisyen ve yazar. 20. yüzyılın önde gelen Türk mimarlarındandır. Osmanlı dönemi evleri ve 18. ve 19. yüzyıl saray ve köşkleri üzerinde yaptığı çalışmalar ve klasik Osmanlı mimarisi üzerine araştırmalar yaparak, mimari tasarımda geleneksel motiflerin yeniden kullanılmasına öncülük etmiştir.
Taşkışla, İstanbul'un Şişli ilçesinde Taşkışla Caddesi üzerinde yer alan, günümüzde İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi olarak kullanılan yeni rönesans üslubunda Osmanlı kışlasıdır.
Rüknettin Güney, Türk mimar.
Kemal Ahmet Arû, Türkiye’de şehirciliğin temellerini atan mimar ve kent plancısı.
Şevki Vanlı, Türk mimardır.
Birinci ulusal mimarlık akımı, neoklasik Türk üslûbu veya millî mimarî rönesansı; ağırlıklı olarak 1908 ile 1930 yılları arasında yaygın olan mimarî üslûptur. Her ne kadar Osmanlı İmparatorluğu döneminde başlamış bir üslûp olsa da esas etkisini cumhuriyet döneminde göstermiştir.
Nevzat Erol Türk mimar. En tanınmış eseri İstanbul Belediye Sarayı'dır.
Utarit İzgi Türk mimar ve öğretim görevlisi. Aynı zamanda Sinan Ödülü'nün de sahibidir.
Hamdi Şensoy Türk mimar ve öğretim görevlisi. Aynı zamanda Sinan Ödülü'nün de sahibidir.
Intercontinental Oteli İstanbul'un Taksim semtinde yer alan 5 yıldızlı bir oteldir. 25 katlı ve 90 metre yüksekliğinde olan yapı yaklaşık 8.700 metrekare bir inşaat alanına da sahiptir.
Mehmet Ali Handan Türk mimar ve öğretim görevlisi.
Prof. Hande Suher mimar, şehir plancısı, öğretim görevlisi ve yazar. İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nin dekanlık yapmış ilk kadın öğretim görevlisidir. Ayrıca Türkiye’nin ilk kadın şehir plancılarındandır.
Yalçın Emiroğlu, Türk mimar.
M. Altay Erol Türk mimardır. Türkiye mimarlık tarihinin 1960'lı yıllarda tasarlanmış en önemli binalarından birisi olarak kabul edilen Taksim Vakıflar Oteli'ni tasarımcılarındandır.
AHE Mimarlık veya tam ismiyle AHE Mimarlık ve Şehircilik Atölyesi Kemal Ahmet Aru, Tekin Aydın, Mehmet Ali Handan, Hande Suher, Yalçın Emiroğlu ve Altay Erol tarafından 1957 yılında İstanbul'da kurulmuş bir mimarlık ofisidir. Türkiye Cumhuriyeti tarihinde kurulmuş ilk büyük mimarlık ofisi olması nedeniyle de Türkiye mimarlık tarihinde önemli bir yere sahiptir.
Yüksel Okan Türk mimardır. Türkiye mimarlık tarihinin en önemli örneklerinden kabul edilen Büyük Ankara Oteli’nin mimarıdır.
Büyük Ankara Oteli Atatürk Bulvarı üzerinde ve TBMM'nin karşısında bulunan bir otel binasıdır.
Ersen Gürsel, Türk mimar.
Aşağıdaki liste, kayda değer Türk mimarlarının ismini alfabetik bir sırayla gösteren listedir.