İçeriğe atla

Team Silent

Team Silent
Tipİşletme birimi/bölümü
EndüstriVideo oyunları
Kuruluş1996[1]
FeshedilmeNisan 2005
Genel merkezi,
Japonya
Önemli kişiler
  • Hiroyuki Owaku
    (Yazar)
  • Akira Yamaoka
    (Ses yönetmeni)
  • Masahiro Ito
    (Sanat yönetmeni)
ÜrünSilent Hill serisi
SahibiKonami

Team Silent, Konami Computer Entertainment Tokyo (KCET) bünyesinde 1999'dan 2004'e kadar Konami'nin Silent Hill serisinin ilk dört oyunundan sorumlu bir Japon oyun geliştirme grubuydu. Besteci Akira Yamaoka'ya göre Team Silent, diğer projelerde başarısız olan ve ilk Silent Hill oyunu başarılı olmadan önce şirketten ayrılmayı planlayan personelden oluşuyordu.[2] Bir Silent Hill: Homecoming sanatçısına göre Team Silent nihayetinde Konami tarafından dağıtıldı çünkü Konami, oyunları Batılı geliştiricilerin yapmasını istedi.[3] KCET, Nisan 2005'te ana şirket Konami ile birleştirildi.[4] Silent Hill'in sonraki oyunları Climax Studios, Double Helix Games ve Vatra Games gibi harici Batılı şirketler tarafından geliştirildi.[5][6]

Kaynakça

  1. ^ Sato, Takayoshi. "My Resume". SatoWorks. 16 Temmuz 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ocak 2011. 
  2. ^ "Silent Hill: Så skapade Konami skräckhistoria". Level (İsveççe), 23. Reset Media AB. Mart 2008. 
  3. ^ Tom Goldman (18 Ocak 2011). "Silent Hill Artist Claims Konami Disbanded Team Silent | The Escapist". Escapistmagazine.com. 21 Ocak 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Haziran 2016. 
  4. ^ "Notification of Business Conducted at the Extraordinary General Meeting of Shareholders" (PDF). Konami Digital Entertainment Co., Ltd. 22 Şubat 2005. 28 Şubat 2005 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Aralık 2010. 
  5. ^ "E3 2001: Silent Hill 2 Interview". IGN. IGN Entertainment, Inc. 17 Mayıs 2001. 4 Nisan 2002 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Aralık 2010. 
  6. ^ "IGN Top 100 Games 2007: 97 Silent Hill 2". IGN. IGN Entertainment, Inc. 2007. 22 Kasım 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Aralık 2010. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

Hayatta kalma-korku oyunu korku ve hayatta kalma oyunlarının bir alt türüdür, çünkü oyun onları korku grafikleri veya korkutucu ambiyans ile korkutmaya çalışır. Dövüş, oyunun bir parçası olabilse de, sınırlı cephane veya silahlar, sağlık, hız ve görüş veya oyuncunun oyun mekaniği ile etkileşiminin çeşitli engelleri yoluyla oyuncunun tipik aksiyon oyunlarına göre daha az kontrol sahibi olduğu hissettirilir. Oyuncu ayrıca oyunda ilerlemek için yeni alanlara giden yolu açan ve bulmacaları çözen öğeler bulmaya zorlanır. Oyunlar, karanlık labirent benzeri ortamlar ve düşmanların beklenmedik saldırıları gibi güçlü korku temalarından yararlanır.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games</span> video oyun şirketi (oyun motoru şirketi)

Epic Games, Cary, Kuzey Carolina, ABD merkezli bir video oyunu yapım ve geliştirme şirketidir. Daha çok Gears of War, Fortnite ve Unreal serileriyle tanınır. Oyun motoru Unreal Engine'nın da yaratıcısıdır.

<i>Silent Hill 4: The Room</i> 2004 video oyunu

Silent Hill 4: The Room, Konami'nin Silent Hill isimli korku, gerilim, psikolojik, dram, bulmaca türünde olan ünlü oyun serisinin dördüncü oyunudur. Oyun Haziran 2004'te Japonya'da 2004 Eylül'ünde ise Amerika ve Avrupa'da; PlayStation 2, Xbox ve PC için piyasaya sürüldü. Birçok ödül kazandı ve en iyi oyun seçildi.

<i>Silent Hill</i> (video oyunu) 1999 tarihli hayatta kalma-korku ve psikolojik korku türü bir video oyunu

Silent Hill, 1999 yılında PlayStation için Konami tarafından yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'daki bir grup olan Team Silent tarafından geliştirilen bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ilk bölümü olan oyun, Şubat 1999'da Kuzey Amerika'da, Mart 1999'da Japonya'da ve Temmuz 1999'da Avrupa'da piyasaya sürüldü. Silent Hill, 3 boyutlu ortamların gerçek zamanlı olarak oluşturulduğu üçüncü şahıs bakış açısını kullanmaktadır. Geliştiriciler, konsol donanımının kısıtlamalarını en aza indirmek için grafikleri karıştırarak bolca sis ve karanlık kullandı. Savaş eğitimi almış kahramanlara odaklanan önceki hayatta kalma-korku oyunlarının aksine, Silent Hill'in oyuncu karakteri bir "sıradan insan"dır.

Media Molecule, merkezi Guildford, Surrey'de bulunan Britanyalı video oyunu geliştirme stüdyosu. 4 Ocak 2006'da, Lionhead Studios eski çalışanları Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith ve Kareem Ettouney tarafından kuruldu. Şirketin kurucuları, Media Molecule kurulmadan önce Healey'nin önderliğinde Rag Doll Kung Fu adlı oyunu yayımlamışlardı.

<span class="mw-page-title-main">GameSpy</span>

GameSpy ya da GameSpy Industries, Inc. oyun websitelerine ağ hizmeti sağlayan, online video oyunlarına servis ve yazılım desteği sunan IGN Entertainment'in bir parçası. GameSpy hayata 1996'da QSpy ismindeki internet Quake server arama programı ile başladı. Şirket merkezi Kaliforniya Costa Mesada bulunuyor ve News Corporation şirketi tarafından işletiliyor. 92.3% hisse oranıyla ana şirket, 8 Eylül 2005'te $650 milyon dolara satın alan IGN'dir. GameSpy'ın PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Game Boy Advance, Nintendo DS, N-Gage, Wireless, PC ve Retrogaming için bölümleri vardır. GameSpy ayrıca yarı-haftalık olarak yayınlanan GameSpy Debriefings adındaki Podcast da yayınlamaktadır.

Silent Hill , Keiichiro Toyama tarafından yaratılmış ve Konami tarafından geliştirilip yayınlanmış Japon korku oyunu serisi. Serinin ilk dört oyunu Team Silent tarafından geliştirilmiş, sonraki oyunları ise başka firmalar tarafından geliştirilmiştir.

Ripple Effect Studios, 1995'te DreamWorks'e bağlı olarak DreamWorks Interactive LLC adıyla kurulan video oyunu geliştiricisi.

Naughty Dog, Inc., merkezi Kaliforniya'nın Santa Monica şehrinde bulunan Amerikan video oyunu şirketi. 1986 yılında, Andy Gavin ve Jason Rubin tarafından bağımsız bir oyun geliştirme şirketi olarak kuruldu. 2001'de Sony Computer Entertainment'a bağlandı. Bu anlaşmadan önce geliştirdiği oyunların platformları çeşitlilik gösteren çeşitli Naughty Dog, birleşmenin ardından yalnızca PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3 ve PlayStation 4 platformları için oyunlar geliştirdi. Uncharted, Jak and Daxter ve Crash Bandicoot serileri, şirket tarafından geliştirilen başlıca oyun serileri konumundadır. Ayrıca, şirketin geliştirdiği ve 2013 yılında piyasaya sürülen The Last of Us'ın en çok satan PlayStation 3 oyunları arasında yer almasının ve tüm zamanların en iyi oyunları arasında gösterilmesinin ardından, oyuna özel DLC piyasaya sürüldü ve 2016'nın Aralık ayında devam oyunu duyuruldu.

<span class="mw-page-title-main">THQ</span> feshedilmiş Amerikalı video oyunu dağıtım şirketi

THQ Inc., Agoura Hills, Kaliforniya merkezli bir video oyunu dağıtım ve yapım şirketiydi. Nisan 1990'da Jack Friedman tarafından ilk olarak Calabasas'ta kuruldu ve sonraki yıl ters devralma ile halka açık şirket haline geldi. Şirket, başlangıçta oyuncak sektöründe çalışırken, tamamen bu sektörden çıkmadan önce video game sektörüne çeşitli yatırımlarla girdi. 2000'lere kadar THQ, başka şirketleri bünyesine katmaya devam etti.

<i>Silent Hill: Downpour</i> 2012 video oyunu

Silent Hill: Downpour, Vatra Games tarafından geliştirilen ve Konami Digital Entertainment tarafından yayınlanan bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill video oyunu serisinin sekizinci bölümü olan Downpour, Mart 2012'de piyasaya sürüldü. Seriye adını veren kurgusal Amerikan kasabasında geçen Silent Hill: Downpour, kasabaya vardıktan sonra periyodik olarak "Öteki Dünya"ya giren ve kişisel bastırılmış anılarını ortaya çıkaran bir mahkûm olan Murphy Pendleton'ın hikâyesini anlatır. Oyun üçüncü şahıs bakış açısını kullanır ve üç boyutlu olarak oynanabilir.

<i>Silent Hill 2</i> 2001 yılı hayatta kalma-korku oyunu

Silent Hill 2, Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'nun bir parçası olan Team Silent tarafından geliştirilen 2001 tarihli bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ikinci bölümü olan Silent Hill 2, ölen karısından kendisini orada beklediğini bildiren bir mektup aldıktan sonra Silent Hill kasabasına yolculuk yapan dul James Sunderland'in hikâyesini anlatır. Eylül 2001'de çıkışını yapan oyunun aynı yılın Aralık ayında Xbox için ekstra bir senaryo olan Born from a Wish ve diğer eklemeleri içeren genişletilmiş bir versiyonu yayınlandı. 2002 yılında Microsoft Windows sisteminde piyasaya sürüldü. Silent Hill HD Collection'ın bir parçası olarak 2012'de PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

<i>Silent Hill: Play Novel</i> 2001 video oyunu

Silent Hill AGB adıyla da bilinen Silent Hill: Play Novel, oyun kitabı tarzında bir görsel romandır. 21 Mart 2001 tarihinde Game Boy Advance konsoluna özel olarak yayınlandı. Oyun, aynı adı taşıyan video oyunu serisinin bir parçasıdır ve ilk Silent Hill'in kısmi bir uyarlamasıdır. Resmi olarak sadece Japonya'da yayınlandı.

<i>Silent Hill 3</i>

Silent Hill 3, Konami Computer Entertainment Tokyo bünyesindeki bir geliştirici grubu olan Team Silent tarafından geliştirilen ve Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin üçüncü bölümü ve ilk Silent Hill oyununun doğrudan devamı niteliğindedir. Oyun, kötü niyetli bir tanrıyı canlandırmaya çalışan kasabanın tarikatının entrikalarına bulaşan bir genç olan Heather Mason'ın hikâyesini anlatmaktadır. Mayıs 2003'te çıkan oyun aynı yılın Ekim ayında Microsoft Windows'a port edildi. Silent Hill HD Collection'ın (2012) bir parçası olarak PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

<span class="mw-page-title-main">Castlevania</span>

Castlevania, Konami'ce yaratılmış ve geliştirilmiş, aksiyon-macera video oyunu çıkışlı bir Japon gotik medya franchise'ı. Oyunları, erken konsollardan çağdaş konsollara, telefon dahil el aygıtları ile birlikte birçok platforma çıkmıştır. Franchise ayrıca, çizgi roman ile dizi olmak üzere başka medyalar aracılığı ile de genişlemiştir.

Zombie Studios, konsol, PC, mobil ve web tabanlı oyunları üreten Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştiricisiydi. 1994 yılında Zombie, LLC adıyla eski Sarnoff Araştırma Merkezi çalışanları Joanna Alexander ve Mark Long tarafından kuruldu. Alexander ve Long, 1993 yılında Sarbroff'da Hasbro için bir sanal gerçeklik oyun konsolu tasarımını tamamladıktan sonra Zombie'yi kurdular. Zombie, ana akım platformlar için 30'dan fazla oyun tasarladı ve üretti. 1999 ile 2004 arasında şirket Zombi Inc. olarak biliniyordu. PC ve konsollar için önemli oyunları tasarlamak ve üretmek üzere 2005 yılında Direct Action Games adıyla bir etiket marka da oluşturdular.

<span class="mw-page-title-main">AQ Interactive</span>

AQ Interactive, Japon video oyunu geliştiricisi ve yayıncısıydı. AQ, sanatsal kalite anlamına gelir. Artoon, Cavia ve feelplus'un geliştiricilerinin ve son zamanlarda ABD yayıncısı Xseed Games'in ana şirketidir. AQ Interactive ve yan kuruluşları hem AQ Interactive adı altında oyunlar üretmenin yanı sıra Microsoft Game Studios ve Nintendo gibi diğer yayıncılar için de geliştirdi.

Massive Entertainment AB, İsveçli bir video oyunu geliştiricisi ve Ubisoft'un Malmö merkezli bir stüdyosudur. Şirket, 2008'den beri tamamen Ubisoft'a aittir. Massive; Ground Control, World in Conflict ve son oyunları Tom Clancy's The Division 2 ile tanınmaktadır.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.