Bioshock, 2K Boston/2K Australia tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan bir video oyunudur. Oyun, Xbox 360 ve PC için 21 Ağustos 2007 tarihinde çıkmıştır. 2K Games tarafından yapılan bir açıklamada oyunun Playstation 3 için 2K Marin tarafından hazırlandığı ve 17 Ekim 2008 (PAL) ve 21 Ekim 2008 (NTSC-US) tarihlerinde piyasaya sürülmüştür. Seri olarak devam etmiş, Şubat 2010'da BioShock 2, Mart 2013'te BioShock Infinite yayımlanmıştır. Oyun 1960'larda geçer. Ana karakter olan Jack, uçağının okyanusta kaza yapmasından sonra Rapture adlı yer altı şehrini keşfeder. Andrew Ryan adlı iş insanınca yapılan şehir bir ütopya olarak planlanmıştır. ADEM adlı süper insan güçleri veren bir plazmidin keşfi şehrin sonunu hazırlar. Jack ise buradan bir kaçış arar. Hikâye Ayn Rand'ın objektivizm düşüncesi üzerine kuruludur. George Orwell gibi yazarlardan etkiler de barındırır. System Shock adlı oyunun fikren devamı olarak bilinir. Aynı ekip üyeleri iki oyun üzerinde de çalışmıştır.
Macera oyunları, araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâyeye odaklı bir çeşit video oyunu ve türüdür. Bu terim macera filmleri ya da macera romanlarıyla doğrudan ilgili değildir.
Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.
Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.
BioShock Infinite, Ken Levine tarafından tasarlanan Irrational Games'in geliştirdiği bir birinci şahıs nişancı video oyunudur. Dağıtımı 2K Games tarafından yapılmıştır. Oyun, 26 Mart 2013 tarihinde, Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 platformları için çıkışını gerçekleştirmiş, ardından oyunun OS X portu, Aspyr tarafından 29 Ağustos 2013 tarihinde, Linux portu ise 17 Mart 2015 tarihinde çıkışını yapmıştır. Geliştirme aşamasındaki adı Icarus Projesi'dir. BioShock oyun serisinin üçüncü oyunudur. Benzer oynanışa, temalara ve konsepte sahip olmasına rağmen önceki iki BioShock oyunundan senaryo olarak ayrılır.
Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri , her yıl Game Developers Conference tarafından düzenlenen, video oyunları ve video oyunu geliştiricileri için çeşitli kategorilerde ödüllerin verildiği etkinliktir. İlk olarak 2001 yılında düzenlenmiş olup, 1997 ile 1999 yılları arasında düzenlenen Spotlight Awards'ın ardılı niteliğindedir.
Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.
BioShock: The Collection, BioShock video oyunu serisinin remastered(yenilenmiş) hallerini içeren bir koleksiyondur. Bu yenilenmiş halleri Blind Squirrel Games tarafından geliştirilmiş ve 2K Games tarafından yayımlanmıştır. Serinin tüm oyunlarını içeren koleksiyonda oyunlar Microsoft Windows, PlayStation 4 and Xbox One platformlarında daha yüksek çözünürlükleri desteklemek ve oyuncuların daha yüksek kare hızlarıyla oynamalarını sağlamak için yenilenmiştir. Fakat Infinite için zaten yeni nesil grafik şartlarını karşıladığı gerekçesiyle sadece Playstation 4 ve Xbox One sistemlerinde yenilenmiş, PC portunda bir geliştirilme yapılmamıştır. Koleksiyon Eylül 2016 tarihinde çıkışını gerçekleştirmiştir. Windows kullanan oyuncular, orijinal oyunlara önceden sahip olma şartıyla oyunların yenilenmiş hallerini ücretsiz olarak elde edebilmişlerdir.
System Shock, Looking Glass Technologies tarafından geliştirilen ve Origin Systems tarafından yayımlanan 1994 yılı birinci şahıs aksiyon rol yapma video oyunudur. Warren Spector'ın yapımcı olarak çalıştığı Doug Church tarafından yönetildi. Oyun, 2072 yılının siberpunk vizyonunda bir uzay istasyonunda geçer. İsimsiz bir bilgisayar korsanının rolünü rol alan oyuncu, SHODAN adlı kötü niyetli bir yapay zekanın planlarını engellemeye çalışır. Oyunun devamı olan System Shock 2 11 Ağustos 1999 yılında yayımlandı.
Kenneth Marc "Ken" Levine, Amerikalı bir oyun geliştiricisidir. Ghost Story Games şirketinin yaratıcı yönetmen ve kurucularındandır. BioShock serisinin yaratılmasına öncülük etmiştir ve Thief: The Dark Project ve System Shock 2'de yaptığı çalışmalarla da tanınır.
BioShock 2, 2K Marin tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan, birinci şahıs nişancı video oyunudur. 2007 video oyunu BioShock'ın devamı olan oyun, 9 Şubat 2010'da Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için dünya çapında piyasaya sürüldü. 13 Eylül 2016'da ise Playstation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için remastered olarak piyasaya sürüldü. Feral Interactive, 30 Mart 2012'de oyunun bir OS X sürümünü yayımladı. Kurgusal sualtı distopya kenti Rapture içinde, oyunun hikâyesi ilk BioShock olaylarından sekiz yıl sonra gerçekleşir. Bir dev Big Daddy olan Subject Delta'nın kontrolünü alan oyuncular, silahları ve bir dizi genetik modifikasyon kullanarak kentin psikodeli insan nüfusu olan "mutantlar" (splicer) ile savaşmakla görevlendirilir. Oyun ayrıca, Rapture'ın 1959 iç savaşı sırasında ilk oyunun olaylarından önce gerçekleşen, Fall of Rapture adlı hikâye ile yönlendirilen çok oyunculu modu da bulundurur.
BioShock, daha önceki adı 2K Boston/2K Australia olan Irrational Games stüdyosu tarafından geliştirilen ve Ken Levine tarafından tasarlanıp yönetilen, birinci şahıs nişancı video oyunu serisidir. Bioshock serisi genel olarak, Irrational Games stüdyosundaki çalışanların birçoğunun ve şahsen Ken Levine'in de daha önce üstünde çalıştığı System Shock serisinin ruhani devamı olarak nitelendirilmektedir.
Looking Glass Studios, 1990'lı yıllarda Amerikan bilgisayar oyun geliştirme şirketiydi. Oyunları yenilikçi oynanış, öncü fizik simülasyonu ve iyi yazılmış ilgi çekici hikâyeler barındırıyordu. En tanınmış oyun serileri Ultime Underworld, System Shock ve Thief 1 ile Thief 2 verilebilir.
Super Mario Bros. 2, 1988 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin üçüncü oyunu olup 9 Ekim 1988 tarihinde Kuzey Amerika ve sonraki yıl diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.
Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.
Commodore 64 Games System (C64GS), Commodore International tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. Aralık 1990 tarihinde Avrupa'da piyasaya sürülmüş olup Commodore 64 bilgisayarının video oyunu konsolu versiyonudur. Konsol piyasasının Nintendo ve Sega'nın hakim olduğu dönemde piyasaya sürülmüş olup ticari bir başarısızlıktı.
Kirpi Sonic 2, 1992 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog oyununun devamı olup 1992 yılında Master System ve Game Gear için piyasaya sürüldü.
Sixaxis, Sony tarafından PlayStation 3 oyun konsolu için üretilen kablosuz bir gamepad. 2006 yılında PlayStation 3 ile beraber tanıtılmıştır ve 2008 yılına kadar konsolun resmî kumandası olarak kalmıştır. DualShock ve DualShock 2 kumandaları gibi, kuvvet geri bildirimi olarak da bilinen dokunsal teknolojiyi de içeren Sixaxis kumandası güncellenerek yerini DualShock 3'e bırakmıştır. Bir Sixaxis kumandası, kumandayı PlayStation 3 konsoluna kaydettikten sonra Sony'nin PSP Go'su ile Bluetooth üzerinden de kullanılabilmektedir.
Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.