Aşağıdaki listede video oyun geliştiricilerin tam listesi bulunmaktadır.
Macera oyunları, araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâyeye odaklı bir çeşit video oyunu ve türüdür. Bu terim macera filmleri ya da macera romanlarıyla doğrudan ilgili değildir.
Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.
Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.
Westwood Studios, 1985 yılında Brett Sperry ve Louis Castle'ın ortaklaşa kurduğu, merkezi Las Vegas, Nevada'da bulunan bir video oyunu geliştiricisiydi.
Brett Sperry, Amerikalı video oyunu tasarımcısı. Tasarım rolleri, üretim, destek ve içerik alanlarında güvenilen bir isim olan Sperry aynı zamanda Westwood Studios'un kurucusudur.
Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri , her yıl Game Developers Conference tarafından düzenlenen, video oyunları ve video oyunu geliştiricileri için çeşitli kategorilerde ödüllerin verildiği etkinliktir. İlk olarak 2001 yılında düzenlenmiş olup, 1997 ile 1999 yılları arasında düzenlenen Spotlight Awards'ın ardılı niteliğindedir.
Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.
Alis Harikalar Diyarında: Aynanın İçinden, 2016 yılında vizyona giren fantastik-macera filmi. Yönetmen koltuğunda James Bobin'in oturduğu film Linda Woolverton tarafından yazıldı ve yapımcılığını Tim Burton üstlendi. Lewis Carroll'un oluşturduğu karakterlerden uyarlanan film 2010 filmi Alis Harikalar Diyarında'nın devamı niteliğindedir. Başrollerde Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Sacha Baron Cohen ve Rhys Ifans; Stephen Fry, Michael Sheen, Timothy Spall ve son film rolüyle Alan Rickman'ın seslendirmeleriyle yer alıyor. Film, Walt Disney Pictures tarafından dağıtılarak 27 Mayıs 2016 tarihinde vizyona girdi.
System Shock 2, kişisel bilgisayarlar için birinci şahıs hayatta kalma korku video oyunudur. Oyun, Ken Levine tarafından tasarlanmış ve Irrational Games ile Looking Glass Studios tarafından ortak geliştirilmiştir. Başlangıçta bağımsız bir isim olması amaçlanan bu hikâye, üretim sırasında 1994 PC oyunu System Shock'un devamı haline getirildi. Değişiklikler, System Shock'un imtiyaz hakkına sahip olan Electronic Arts'ın yayıncı olarak imzalandığı zaman yapıldı.
Kenneth Marc "Ken" Levine, Amerikalı bir oyun geliştiricisidir. Ghost Story Games şirketinin yaratıcı yönetmen ve kurucularındandır. BioShock serisinin yaratılmasına öncülük etmiştir ve Thief: The Dark Project ve System Shock 2'de yaptığı çalışmalarla da tanınır.
BioShock 2, 2K Marin tarafından geliştirilen ve 2K Games tarafından yayımlanan, birinci şahıs nişancı video oyunudur. 2007 video oyunu BioShock'ın devamı olan oyun, 9 Şubat 2010'da Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için dünya çapında piyasaya sürüldü. 13 Eylül 2016'da ise Playstation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için remastered olarak piyasaya sürüldü. Feral Interactive, 30 Mart 2012'de oyunun bir OS X sürümünü yayımladı. Kurgusal sualtı distopya kenti Rapture içinde, oyunun hikâyesi ilk BioShock olaylarından sekiz yıl sonra gerçekleşir. Bir dev Big Daddy olan Subject Delta'nın kontrolünü alan oyuncular, silahları ve bir dizi genetik modifikasyon kullanarak kentin psikodeli insan nüfusu olan "mutantlar" (splicer) ile savaşmakla görevlendirilir. Oyun ayrıca, Rapture'ın 1959 iç savaşı sırasında ilk oyunun olaylarından önce gerçekleşen, Fall of Rapture adlı hikâye ile yönlendirilen çok oyunculu modu da bulundurur.
BioShock, daha önceki adı 2K Boston/2K Australia olan Irrational Games stüdyosu tarafından geliştirilen ve Ken Levine tarafından tasarlanıp yönetilen, birinci şahıs nişancı video oyunu serisidir. Bioshock serisi genel olarak, Irrational Games stüdyosundaki çalışanların birçoğunun ve şahsen Ken Levine'in de daha önce üstünde çalıştığı System Shock serisinin ruhani devamı olarak nitelendirilmektedir.
Looking Glass Studios, 1990'lı yıllarda Amerikan bilgisayar oyun geliştirme şirketiydi. Oyunları yenilikçi oynanış, öncü fizik simülasyonu ve iyi yazılmış ilgi çekici hikâyeler barındırıyordu. En tanınmış oyun serileri Ultime Underworld, System Shock ve Thief 1 ile Thief 2 verilebilir.
Forza Motorsport 2, 2007 yılında Turn 10 Studios tarafından geliştirilen ve Microsoft Game Studios tarafından yayınlanan bir yarış simülasyonu video oyunudur. Oyun, Forza Motorsport serisinin ikinci oyunu olup 29 Mayıs 2007 tarihinde Kuzey Amerika ve aynı yılın Haziran ayında diğer ülkelerde Xbox 360 için piyasaya sürüldü.
Arkane Studios SASU, Lyon merkezli bir Fransız video oyun geliştiricisidir. 1999'da kurulmuştur ve ilk oyunu olan Arx Fatalis'i 2002'de piyasaya sürmüştür. Arkane Studios, Temmuz 2006'da Austin, Teksas'ta ikinci stüdyoları Arkane Studios Austin'i açtı. Stüdyo en çok Dishonored serisini yaratmalarıyla bilinmektedir.
Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.
Harvey Smith, Arkane Studios'ta çalışan Amerikalı bir video oyunu tasarımcısı ve yazarıdır.
Thief II: The Metal Age, Looking Glass Studios tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından 2000 yılında yayınlanan gizlilik oyunudur. Serinin bir önceki oyunu Thief: The Dark Project gibi, City adlı steampunk temalı bir metropolde iş yapan baş hırsız Garrett, yeni bir dini meshep hakkındaki komplo teorilerini çözmeye çalışır. Garrett, güvenlik ve korumalar tarafından tespit edilmekten kaçınmaya çalışırken, hırsızlık gibi görevleri üstlenir.
Thief: The Dark Project, Looking Glass Studios tarafından geliştirilen ve Eidos Interactive tarafından 1998 yılında yayınlanan birinci şahıs gizlilik oyunudur. Garrett, City adlı steampunk temalı bir metropolde rol alır. Bir dizi soygunlardan sorumlu gizli topluluk tarafından eğitilen baş hırsız büyük bir gücün dünyaya kaos salmasını engellemeye çalıştığı karmaşık bir komploya karışır.