Basketbol ya da Sepettopu, elle idare edilen bir topla oynanan popüler bir takım oyunu ve spor dalı. Profesyonel basketbolda beşer kişilik iki takım, yerden yüksekliği Avrupa standartlarına göre 3,05 metre olan ve pota adı verilen, yere paralel konumdaki bir çemberden topu geçirerek, rakibinden daha fazla sayı yapmak suretiyle, on ikişer, onar veya sekizer dakikalık dört periyottan oluşan maçı kazanmaya çalışır.
The Secret Of Monkey Island Maniac Mansion, LOOM gibi eleştirel anlamda kabul edilmiş Ron Gilbert'ın liderliğinde geliştirilen, Lucasfilm Games'in 1990 senesinde piyasaya sürdüğü, oyun tarihinde kilometre taşı olarak kabul edilen bir macera oyunudur.
1987 Türkiye genel seçimleri ile TBMM 18. dönem milletvekilleri seçildi. Seçimler 29 Kasım 1987 tarihinde, 67 ildeki 104 seçim çevresinde düzenlendi.
Grim Fandango başlıca Tim Schafer tarafından yazılarak 1998'de LucasArts tarafından çıkarılmış, kara mizah ve neo-noir tarzında bir macera oyunudur. Aynı zamanda, LucasArts'ın üç boyutlu grafikler kullanan ilk macera oyunu olma niteliğini de taşımaktadır. Öteki macera oyunlarında olduğu gibi, bulmacaları çözerek ilerleme kaydedebilmek için bunda da diğer karakterlerle etkileşime girilmeli, objeler doğru bir şekilde incelenmeli, toplanmalı ve kullanılmalıdır. Oyun, Azteklerin "öbür dünya" inanışı, Kazablanka, On the Waterfront filmleri, The Maltese Falcon romanı, Meksika folklörü ve yine Meksika'nın "Ölüler günü" bayramı gibi birçok farklı kültür ve eserlerden ilham alınarak yapılmıştır. 27 Ocak 2015'te PS4, PSVITA ve PC için Remastered sürümü çıkarıldı.
Aksiyon-macera video oyunları, çeşitli aksiyon öğeleriyle, macera türünü birleştiren bir oyun türüdür. Muhtemelen en geniş kapsamlı ve en çeşitli türdür. Daha dar kapsamlı türlerin altında sınıflandırılabilen birçok oyunu barındırabilir. Bu türün ilk örneği 1979 yılında Atari-2600 için hazırlanan Advanture isimli oyundur. Macera oyun türünün değerini yitirmesiyle, aksiyon-macera türü, çok daha fazla ilgi gördü. Bunlara örnek olarak Grand Theft Auto serisi örnek gösterilebilir.
Macera oyunları, araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâyeye odaklı bir çeşit video oyunu ve türüdür. Bu terim macera filmleri ya da macera romanlarıyla doğrudan ilgili değildir.
Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.
Syberia, Benoit Sokal'ın yazıp sanat yönetmenliğini yaptığı ve 2002 yılında Fransız Microids tarafından geliştirilen macera-bulmaca çözme oyunu. Çok düşük sistem gereksinimleri ile hemen her bilgisayarda oynanabilen, bilhassa grafikleriyle kendine hayran bırakan bir atmosfere, mükemmel bir kurgu ve dramatik bir hikâyeye sahip olan oyuna, 2004 yılında bir devam oyunu çıkartılmıştır: Syberia 2
William Goldman, Amerikalı senaryo yazarı ve romancı.
Grand Theft Auto, bir aksiyon-macera oyunudur. 21 Ekim 1997 tarihinde piyasaya çıkan oyun, DMA Design tarafından tasarlanılarak, ASC Games tarafından piyasaya sürüldü. Grand Theft Auto serisinin ilk oyunudur. Daha sonradan devam oyunları ve eklentiler çıkarılmıştır.
Macera, baştan geçen ilginç olay veya olaylar zinciri, serüven, sergüzeşt, avantür. Tehlikeli iş, risk, spekülasyon gibi anlamlara da gelebilir. Mecazi olarak da "olmayacakmış gibi görünen iş" anlamında kullanılmaktadır.
Westwood Studios, 1985 yılında Brett Sperry ve Louis Castle'ın ortaklaşa kurduğu, merkezi Las Vegas, Nevada'da bulunan bir video oyunu geliştiricisiydi.
Adventure Game Studio (AGS), grafiksel macera oyunları yapmaya yarayan açık kaynak kodlu geliştirme aracıdır. Orta seviye oyun tasarımcılarına yöneliktir ve tümleşik geliştirme ortamını (IDE) bünyesinde bulundurması sayesinde oyun mantığını işlemek için C'den faydalanılır.
Aksiyon-rol yapma oyunu, bir rol yapma video oyunu alt türüdür. Oyuncunun güç ve yetenekleri belirlemek için karakterin istatistiklerine odaklanmaya devam edilirken, sıra veya menü tabanlı oynanışın aksine oyuncunun karakterler üzerinde doğrudan kontrole sahip olduğu gerçek zamanlı kontrol mekanizması kullanılır. Bu oyunlar genellikle hack ve slash veya shooter oyunlarına benzer aksiyon oyunu savaş sistemlerini kullanır.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time, 1998 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin beşinci oyunu olup 21 Kasım 1998 tarihinde Japonya'da ve aynı yıl diğer ülkelerde de Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Asıl olarak 64DD çevre birimi için geliştirildi, bunun yerine o sırada üretilen en büyük kapasiteli Nintendo kasedi olan 256 megabit bir kasedi ile piyasaya sürüldü.
Adventure Gamers, Mart 1998'de macera oyunları için oluşturulan video oyunu haber sitesi. Macera oyunlarının incelemelerini ve önizlemelerini, ayrıca oyun tasarımcısı ile ilgili görüş makaleleri ve röportajları yayınlanmaktadır.
Audio oyun, kişisel bilgisayarlar gibi cihazda oynanan elektronik oyundur. Bir video oyununa benzer; ancak görsel değil, sesli ve dokunsal geri bildirim vardır.
Benoît Sokal, Belçikalı çizgi roman sanatçısı, yazarı ve video oyunu geliştiricisi. Çizgi roman olarak yayınlanan; Inspector Canardo ve macera türünde video oyunu, çizgi roman tarzında piyasaya sürülen Syberia vb. çalışmalarıyla bilinir.
ZZT, Potomac Computer Systems tarafından geliştirilen ve Ocak 1991'de MS-DOS için piyasaya sürülen bir aksiyon-macera bulmaca video oyunudur. ZZT'yi 1992'de bir devam oyunu olan Super ZZT izledi.
Grand Theft Auto kopyaları veya GTA klonları, açık dünya, aksiyon-macera video oyunlarının bir alt türüdür. Hem tasarımsal hem de oynanış mekanikleri Grand Theft Auto oyununa benzer. Oyuncular açık dünya ortamında özgürce dolaşırken çeşitli araçlar ve silahlar bulabilir ve kullanabilirler. Grand Theft Auto klonlarının amacı, bir dizi temel ana görevi tamamlamaktır, ancak oyunun devam etmesini sağlamak amacıyla genellikle yan görevler ve mini oyunlar eklenir ve özgür dünyanın sürekliliği amaçlanır. Bu alt türdeki oyunların hikâyeleri tipik olarak suç, şiddet, uyuşturucu, kadın ticareti ve mafyalaşma gibi unsurlara sahiptir.