İçeriğe atla

Supreme Ruler 2020

Supreme Ruler 2020
Supreme Ruler 2020 kapak görseli
GeliştiriciBattleGoat Studios
YayımcıParadox Interactive
PlatformMicrosoft Windows
Çıkış
  • AVR: 17 Haziran 2008
  • KA: 1 Temmuz 2008
TürStrateji
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Supreme Ruler 2020, BattleGoat Studios tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan geniş içerikli bir strateji bilgisayar savaş oyunudur. Oyun 17 Haziran 2008'de piyasaya çıktı ve Supreme Ruler 2010'un devamıydı. Oyunda oyuncu, bir ülkenin hükûmetinin tüm ayrıntılı yönlerini denetleyerek parçalanmış bir dünyayı birleştirmeye çalışır.[1] 23 Aralık 2008'de BattleGoat Studios, Global Crisis adlı oyun için bir genişleme paketi yayınlamıştır. Hem ana oyunu hem de genişleme paketini içeren oyunun Gold Edition sürümü 18 Eylül 2009'da piyasaya çıkmıştır.

Oynanış

Oyun, oyuncuların belirli bir kapsam ve hedefe sahip senaryolar ya da önceden belirlenmiş bir zafer koşulları olmayan bir Campaign "Sandbox" modu arasından seçim yapmasına izin verir. Oyunda taklit edilen 250'den fazla oynanabilir bölge vardır. Oyuncu ekonomileri, orduları, araştırmaları, hükûmet harcamalarını, casus operasyonlarını (uyduların fırlatılması da dâhil) ve diplomasiyi denetler. Oyuncu, hangi askerî birimlerin inşa edileceğini, hangi tesislerin inşa edileceğini, bir kaynağın ne kadar üretileceğine karar verir ve aynı zamanda finans ve sosyal hizmetler gibi alanlarda hükûmet politikaları belirler. Diplomatik seçenekler ittifaklar, antlaşmalar ve kaynakların ve teknolojilerin ticaretini içerir. Oyuncu, halkına küreselleşme, serbest ticaret, yenilenebilir kaynaklar, biyoteknoloji, nanoteknoloji, robotik, siber mühendislik ve sinirsel arayüz gibi teknolojik gelişmeler ve sosyal reformlar konusunda liderlik edebilir.

Oyuncular oyunu duraklatabilir veya oyun hızını değiştirebilirler ancak Supreme Ruler 2020 genellikle bir gerçek zamanlı strateji oyunu olarak çalışır. Oyunun askeri unsuru, oyun haritasında temsil edilen tabur büyüklüğündeki birimlerle oynanır; kontrol edilebilir ve fare ile tek tek veya gruplar halinde emirler verilebilir. İsteğe bağlı olarak, oyuncular, birim inisiyatifini açık bırakabilirler; bu da, YZ'nin oyuncu için askeri birimleri kontrol etmesini sağlar.

Oyuncu ayrıca Bakanlık öncelikleri sistemi ve bir oyun içi e-posta sistemi kullanarak Bakan Kurullarını bölgelerin çalışmalarına yardımcı olmak için kullanabilir.

Oyun çok oyunculu LAN veya internet oyununda 16 oyuncuya kadar oynanabilir.

İyileştirmeler

Supreme Ruler 2020, geliştirilmiş grafikler, ses ve YZ de dâhil olmak üzere BattleGoat Studios'un Supreme Ruler 2010 adlı oyununa kıyasla birçok yeniliklere sahiptir.[2]

Güncellemeler

Supreme Ruler 2020 Gold için en son yayımlanan resmi güncelleme 'Güncelleme 8' (sürüm 6.8.1) genişleme paketini satın almayan kullanıcılar tarafından bile kullanılabilir. 'Güncelleme 8', bazı oyun mekaniği değişiklikleri yanı sıra yeni özellikler eklenen deneysel 'Güncelleme 7' (sürüm 6.7.63) değişikliklerini içermektedir.[3] 'Güncelleştirme 8' son planlanan güncellemedir.[4]

Küresel Kriz Genişlemesi

Aralık 2008'de BattleGoat ve Paradox, Supreme Ruler 2020 için Küresel Kriz Genişleme Paketi'ni yayımladı. Bu genişleme, çekirdek oyun motorunda ek içerik ve geliştirmeler içeriyordu.[5]

Supreme Ruler 2020 Gold Edition

Battlegoat Studios 2009 yılında hem orijinal oyun hem de genişleme paketi olan Küresel Kriz'in de bulunduğu Supreme Ruler 2020 Gold Sürümünü yayımladı.[6] Gold Edition, çekirdek oyun için genişletme paketiyle çok oyuncululukta uyumludur.

Modlar

Supreme Ruler 2020'nin veri dosyalarının çoğu, modlama'yı barındırmak için ham metin formatında mevcuttur. Kullanıcı topluluğu oyunu ve hatta bazı üçüncü parti yardımcı programlar için bir takım modlar oluşturmak için bunu kullanmıştır. Battlegoat Forumu'nda oyunun mevcut modlarının bir listesi tutulmaktadır.[7]

Kaynakça

  1. ^ "BattleGoat Studios - Advanced Tactical Strategy Games". Battlegoat.com. 6 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ağustos 2010. 
  2. ^ "BattleGoat Studios - Advanced Tactical Strategy Games". battlegoat.com. BattleGoat Studios. 26 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ağustos 2010. 
  3. ^ "BGForums - View Topic - Update 8 Announcement". bgforums.com. 12 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2011. 
  4. ^ "BGForums - View Topic - Uyghuristan, Southern China, Inner Mongolia & Manchulia". bgforums.com. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2011. 
  5. ^ "BattleGoat Studios - Advanced Tactical Strategy Games". battlegoat.com. BattleGoat Studios. 13 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ağustos 2010. 
  6. ^ "BattleGoat Studios - Advanced Tactical Strategy Games". battlegoat.com. BattleGoat Studios. 10 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Ağustos 2010. 
  7. ^ "Battlegoat Forum". 5 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Mart 2017. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Blizzard Entertainment</span> video oyun üreticisi

Blizzard Entertainment, bilgisayar oyunları üreten Irvine, Kaliforniya merkezli bir şirkettir. 1991'de elektronik oyunlara ilgisi bulunan 3 UCLA mezunu tarafından Silicon & Synapse adı altında kurulmuştur. 1994'te şirketin ismi halen daha kullanılan Blizzard Entertainment olarak değiştirilmiştir.1994'te Warcraft oyununu çıkardığından beri, dünyaca bilinen bir oyun şirketi olmuştur. Ürettiği Diablo, StarCraft, Warcraft oyunları ve bunların devam oyunları sayesinde tek oyunculu ve çok oyunculu video oyunları alanında büyük hayran kitlesi elde etmiştir.

The Sims: Hot Date, yaşam simülasyonu oyunu olan The Sims için Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 14 Kasım 2001'de yayınlanan üçüncü genişleme paketidir. Şehir merkezi mahallesi eklenerek oyuncuların tamamından olumlu dönüşler aldı ve böylece oyuncular mahalleleri dışına da çıkarak orada yaşama imkanı buldu. Bu genişleme paketi aynı zamanda The Sims 2: Nightlife ve The Sims 3: Late Night adlı genişleme paketlerine de ilham kaynağı oldu.

<i>The Sims 2</i> 2004 video oyunu

The Sims 2, Maxis tarafından Redwood City, Kaliforniya'da geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2004 yılında yayınlanan yaşam simülasyonu oyunudur. The Sims oyununun devamı niteliğindedir.

<span class="mw-page-title-main">Gerçek zamanlı strateji oyunu</span>

Gerçek zamanlı strateji oyunları, oyuncuların birbirlerinin sırasını beklemeden devamlı olarak karşılıklı oynamaya devam ettikleri bilgisayar oyunları. Bunun aksi olan sıra tabanlı strateji oyunlarında oyuncular hamle yapabilmek için karşı tarafın hamlesini beklemek zorundadırlar.

<i>Mount & Blade</i> (video oyunu) video oyunu

Mount & Blade, Türk firması TaleWorlds tarafından geliştirilen, İsveçli yayıncı Paradox Interactive'in dağıttığı, Kalradya isimli kurgusal evrende geçen, Orta Çağ temalı, tek oyunculu bir rol yapma oyunudur. 16 Eylül 2008'de Kuzey Amerika'da satışa çıkan oyun, 3 gün sonra Avrupa'da piyasaya sürüldü. Oyunun geliştirilmesine TaleWorlds'ün kurucuları Armağan Yavuz ve eşi İpek Yavuz tarafından bağımsız bir oyun projesi olarak başlanıldı. Oyunun nihai sürümü piyasaya sürülene değin, geliştirme aşamasında birçok beta sürüm resmi web sitesi üzerinden yayımlanırken, son olarak 3 Kasım 2008'de, satışı halen devam eden nihai sürüm yayınlandı. Oyun, PC Gamer dergisinin "Tüm zamanların en iyi 100 oyunu" 2011 yılı listesine 91. sıradan giriş yapmıştır.

Command & Conquer, çoğu gerçek zamanlı strateji tarzında yapılmış bir video oyunu serisidir. Serinin oyunları 1995-2003 yılları arasında Westwood Studios tarafından yapılmaktaydı. 2003'te Westwood'un Electronic Arts'ın bünyesine katılmasıyla yapım hakları da EA'a geçmiş oldu.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Live</span>

Xbox Live, Microsoft tarafından oluşturulmuş ve işletilen çevrimiçi çok oyunculu oyun ve dijital ortam dağıtım hizmeti. İlk olarak Kasım 2002'de Xbox sistemine sunuldu. Xbox 360 konsolunun Kasım 2005'te piyasaya sunulmasıyla hizmetin güncellenmiş bir sürümü kullanıma sunuldu ve Xbox One ile 2013 yılında daha da geliştirilmiş bir sürüm çıktı. Ayrıca Microsoft, Xbox LIVE™ olarak ticari marka hakkını almıştır. İlk olarak 2002 yılında Xbox için yapılmış, daha sonra bu servis geliştirilerek 2005 yılından itibaren Xbox 360 ile kullanılmaya devam edilmiştir.

<i>The Sims</i> (seri) video oyunu serisi

The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. Franchise dünya çapında 200 milyon kopyaya yakın varan satışı ile tüm zamanların en çok satan video oyunlarından biri oldu.

<i>StarCraft II: Wings of Liberty</i> 2010 video oyunu

StarCraft II: Wings of Liberty, Blizzard Entertainment tarafından geliştiren, yine aynı firma tarafından 1998 yılında yayınlanmış StarCraft oyununun devamı niteliğindeki askeri bilimkurgu gerçek zamanlı strateji türünde bir bilgisayar oyunudur. Microsoft Windows ve Mac OS X ortamları için geliştirilen oyun, ilk paketi Wings of Liberty adında piyasaya sürülmüştür ve ek olarak Heart of the Swarm ve Legacy of the Void adlarında iki genişleme paketi çıkarılacaktır.

<span class="mw-page-title-main">TaleWorlds</span> Video oyunu geliştirme şirketi

TaleWorlds Entertainment, kısaca TaleWorlds, video oyunları geliştiren bağımsız bir Türk oyun firmasıdır. 2005 yılında Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından Ankara'da kurulmuştur. Stüdyoları Hacettepe Teknokent'te bulunmaktadır.

<i>Hearts of Iron II</i>

Hearts of Iron II, Paradox Interactive'in yapımını üstlendiğini Hearts of Iron serisinin ikinci oyunudur. Serinin ilk oyunu gibi diplomasi ve savaş üzerine kurulu olan strateji oyunu, 1936-1948 yılları arasında, oyuncuya o dönem var olan ülkelerden birini seçme ve yönetme imkânı sunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Supreme Ruler</span>

Supreme Ruler, BattleGoat Studios tarafından geliştirilmiş gerçek zamanlı strateji oyunudur. Açık dünyada istenen ülke seçilip çeşitli eylemlerde bulunulabilmektedir.

The Sims 2: Apartment Life, The Sims 2 yaşam simülasyonu oyununun sekizinci ve son genişleme paketi olarak 25 Ağustos 2008'de Electronic Arts tarafından yayınlanmıştır.

Mount & Blade, Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından yaratılan, Türk oyun firması TaleWorlds tarafından geliştirilen ve ilk oyunu 2008'de piyasaya sürülen, Orta Çağ temalı açık dünya, aksiyon-rol yapma video oyunu serisi.

BattleGoat Studios, 2000 yılında kurulmuş bir Kanadalı yazılım geliştiricisidir. 1982'de George Geczy tarafından geliştirilen, esas olarak Radio Shack TRS-80 bilgisayarı için yayınlanan Supreme Ruler adlı bir metin tabanlı strateji video oyununun yeni güncellenmiş bir versiyonu olan bilgisayar oyununu geliştirmiş ve Supreme Ruler 2010'u geliştirmeninde temelleri atılmıştır.

Victoria II Paradox Development Studio tarafından geliştirilmiş ve Paradox Interactive tarafından yayımlanmış strateji oyunudur. Tıpkı serinin bir önceki oyununda olduğu üzere Victoria II'de oyuncu 19. yüzyılda bir ülkenin yönetimini ele alır ve bu ülkenin politik, diplomatik, ekonomik, askeri ve teknolojik yönlerinde söz sahibi olur. Oyunun zaman dilimi 1836 ila 1936 arasıdır.

<i>Sacred 2: Fallen Angel</i> 2008 video oyunu

Sacred 2: Fallen Angel bir aksiyon rol yapma oyunudur. Sacred video oyunu serisinin ikinci video oyunudur. Sacred'taki olaylardan 2000 yıl öncesini anlatır. İlk oyun gibi, oyun bir fantezi dünyasında geçmektedir. Yeni oyun motoru, eski izometrik oyunlarda bulunan bakış açısını korurken, oyunun perspektif tam 3D olarak oluşturulmasına olanak sağlar. Video oyun tasarımcısı Bob Bates, video oyununun yapımında yer almıştır. Power metal grubu Blind Guardian, oyunun teması olarak "Sacred Worlds" şarkısını yazdı ve ayrıca karakter olarak da oyunda yer aldı.

Deste oluşturma oyunları, bir deste oluşturmanın esas oynanış unsuru olduğu kart oyunları veya kutu oyunlarını ifade eder. Deste oluşturma oyunları, her oyuncunun kendine has bir destesi olması yönüyle kart koleksiyonu oyunlarına benzer. Bununla birlikte kart koleksiyon oyunlarından farklı olarak kartlar rastgele paketlerde satılmaz ve deste büyük oranda oyundan önce değil oyun sırasında oluşturulur.

<span class="mw-page-title-main">Büyük strateji savaş oyunu</span> video oyunu türü

Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.

Age of Wonders: Shadow Magic, fantezi ortamında sıra tabanlı bir strateji video oyunudur. Shadow Magic, Age of Wonders serisinin üçüncü enkarnasyonudur ve Age of Wonders II: The Wizard's Throne'un doğrudan devamıdır. Şu ana çıkan üç oyun da Triumph Studios tarafından geliştirildi. Seri, Master of Magic'in ruhani halefidir.