İçeriğe atla

Super Meat Boy

Super Meat Boy
GeliştiriciTeam Meat
YayımcıTeam Meat
YapımcıKevin Hathaway
Tasarımcı
  • Edmund McMillen
  • Tommy Refenes
ProgramcıTommy Refenes
SanatçıEdmund McMillen
BesteciDanny Baranowsky[a]
SeriSuper Meat Boy Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Platform
Çıkış
Ekim 20, 2010
    • Xbox 360
    • Ekim 20, 2010
    • Microsoft Windows
    • Kasım 30, 2010
    • OS X
    • Kasım 18, 2011
    • Linux
    • Aralık 13, 2011
    • PlayStation 4, PlayStation Vita
    • Ekim 6, 2015
    • Wii U
    • Mayıs 12, 2016
    • Nintendo Switch
    • Ocak 11, 2018
TürPlatform
ModTek kişili oyun

Super Meat Boy, "Team Meat" isimli grup altında Edmund McMillen ve Tommy Refenes tarafından tasarlanan 2010 çıkışlı bir platform oyunudur. McMillen ve Jonathan McEntee tarafından tasarlanan 2008 flash oyunu Meat Boy'un ardılı olarak yayınlandı. Oyunda oyuncu, küp şeklindeki kırmızı bir karakter olan Meat Boy'u kız arkadaşı Bandage Girl'ü oyunun antagonisti Dr. Fetus'tan kurtarmaya çalışırken kontrol etmektedir. Super Meat Boy, Xbox 360'ta ilk kez Ekim 2010'da Xbox Live Arcade aracılığıyla piyasaya sürüldü ve daha sonra Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 4, PlayStation Vita, Wii U ve Nintendo Switch'e de çıktı.

Oyunun gelişimi 2009 başlarında başladı. McMillen, düz tasarım ve sanat eseri üzerinde çalışırken Refenes ise kodladı . Oyunun film müziği orijinal Meat Boy üzerinde de çalışmış olan Danny Baranowsky tarafından bestelenmiştir. Super Meat Boy birçok ödül kazandı ve tüm zamanların en iyi video oyunlarından biri olarak gösterildi. Eleştirmenler oyunun kontrollerini, sanat eserini, film müziğini ve zorlu oynanışı övdü. Oyun aynı zamanda ticari bir başarıydı ve Ocak 2012'ye kadar bir milyondan fazla sattı.

Oynanış

Super Meat Boy, oyuncuların küp şeklinde, ağır bandajlı kız arkadaşı Bandaj Girl'ü kötü bilim adamı Dr. Fetus'tan kurtarması gereken Meat Boy adlı küçük, koyu kırmızı, küp şeklinde bir karakteri kontrol ettiği bir platform oyunudur. Oyun, toplamda 300'den fazla seviye içeren bölümlere ayrılmıştır. Oyuncular, her seviyenin sonuna ulaşmaya çalışırken, ufalanan bloklardan, testere bıçaklarından ve diğer çeşitli ölümcül engellerden kaçınırlar. Oyuncu zıplayabilir, platformlarda koşabilir, duvarlardan zıplayabilir veya kayabilir. Oyun hem de zorluk seviyesi açısından Super Mario Bros ve Ghosts 'n Goblins gibi geleneksel platform oyunlarıyla karşılaştırıldı.

Her bölümdeki seviyeler herhangi bir sırayla oynatılabilir, ancak boss aşamasına erişmek için belirli sayıda seviyenin tamamlanması gerekir, bu da temizlenirse bir sonraki bölümün kilidi açılır. Oyuncu, her seviyeyi tamamlamak için sınırsız sayıda denemeye sahiptir. Meat Boy öldürülürse, oyuncunun dokunduğu yüzeylerde geride kalan süs kırmızı et suyu kalmasına rağmen hemen seviyeyi yeniden başlatır. Bir seviyeyi belirli bir süre içinde tamamlamak, "karanlık dünya"daki aynı seviyenin daha zor bir alternatif versiyonunun kilidini açan "A+" notunu kazandırır. Çözgü bölgeleri (warp zone) adı verilen gizli aşamalara belirli seviyelerde portallar bulunarak erişilir. Oyuncu, birçoğu ilk kez diğer bağımsız video oyunlarında görünen Meat Boy dışındaki karakterleri kontrol edebilir. Her karakterin farklı özellikleri vardır, örneğin Commander Video'nun anlık olarak havada süzülme yeteneği. Bu karakterlerin kilidi, oyunun seviyelerine yerleştirilen bandaj öğeleri toplanarak veya belirli çözgü bölgelerini tamamlayarak açılabilir. Bazı bandajlar sadece belirli karakterler kullanılarak toplanabilir. Çözgü bölgeleri ve patron seviyeleri gibi bazı seviyeler yalnızca belirli karakterlerle oynatılabilir. Kullanılabilir karakterler oynanan oyunun sürümüne bağlı olarak değişir.

Xbox Live Arcade (XBLA) sürümü, yeni, ücretsiz, resmi olarak seçilmiş seviyelerle güncellenen "Teh Internets" adlı bir moda sahiptir. PC sürümü, kullanıcıların bir seviye editörü ile oyuncuların yarattığı ek seviyeleri oynamasına ve derecelendirmesine izin veren bir "Super Meat World" bölümüne sahiptir. Bu editör Mayıs 2011'de yayınlanmıştır. Oyuncular ayrıca Team Meat'in oyunu oluşturmak için kullandığı araçları kullanarak kendi seviyelerini düzenlemek için oyun içinde desteklenmeyen bir geliştirici moduna erişebilirler.

Geliştirme ve pazarlama

Orijinal Meat Boy, Edmund McMillen tarafından oluşturulan ve Jonathan McEntee tarafından programlanan bir Adobe Flash oyunudur. Oyun üç haftalık bir süre boyunca geliştirildi ve 5 Ekim 2008'de Newgrounds'da yayınlandı. Nisan 2009'a kadar Newgrounds'da 840.000'den fazla ve toplamda 8 milyondan fazla oyuncu elde etti. Flash sürümü için bir harita paketi 8 Aralık 2008'de yayınlandı. McMillen, Nintendo ve Microsoft'un Flash oyunları Aether ve Meat Boy'un başarısından etkilendikleri için indirme hizmetleri WiiWare ve Xbox Live Arcade için bir oyun yapmasını istedikten sonra Super Meat Boy'un geliştirilmesine başladı. O sırada Tommy Refenes ile Gray Matter adlı bir Flash oyun üzerinde çalışıyordu. Team Meat içerisinde ayrıca film müziği bestecisi Danny Baranowsky ve ses efektleri tasarımcısı Jordan Fehr de bulunmaktaydı. Geliştiricilere göre, Super Meat Boy, "Ghosts'n Goblins, Mega Man ve Super Mario Bros 2'nin Japonca versiyonu gibi birçok süper hardcore NES klasiğine büyük bir geri dönüş" veya "90'ların başından itibaren her video oyunu hikayesinin bir karışımı" idi. Oyun, ekip tarafından Super Mario Bros'u anımsatacak şekilde tasarlandı.

McMillen, düz tasarım ve sanat eserleri üzerinde çalışırken Refenes oyunu kodladı. McMillen ve Refenes, Amerika Birleşik Devletleri'nin uzak taraflarında yaşıyorlardı. Bu yüzden de oyun üzerinde çalışırken sadece birkaç kez şahsen görüştüler. Önceden oluşturulmuş bir oyun motoru kullanmak yerine, Refenes orijinal bir tane programladı. Oyun başlangıçta yaklaşık 100 seviye içerecek ve kooperatif ve rekabetçi çok oyunculu modlara sahip olacak şekilde ayarlandı. Ancak geliştirme sırasında, çok oyunculu seçenek düşürüldü ve seviye sayısı büyük ölçüde arttı. Çift, oyunu geleneksel platform oyunlarının estetiğini taklit eden, ancak zorluk konusunda modern bir duyarlılıkla kasıtlı olarak "retro" olarak tasarladı. Oyunun sinir bozucu olmaktan ziyade ödüllendirici ve zorlu olmasını istediler; bu amaçla sonsuz yaşamlar, seviyelerin hızlı bir şekilde yeniden başlaması, bariz hedefler ve kısa seviyeler içeriyordu. Yeniden oynatma özelliğinin ölümü bir ödül şekline dönüştürdüğüne inandılar.

Super Meat Boy'un gelişimi Ocak 2009'da başladı. Başlangıçta WiiWare ve PC için ilan edilen oyun, 2010'un ilk çeyreğinde piyasaya sürülecekti. Geliştiriciler karanlık dünyalar gibi ekstra seviyeler yaratmak için daha fazla zaman istedikleri için çıkış tarihi aynı yılın dördüncü çeyreğine ertelendi. Team Meat'in 22 Şubat 2010'daki Twitter sayfasında yayınlanan bir resim, oyunun XBLA için de yayınlanacağını gösterdi. Ertesi gün, tüm sürümler aynı ay içinde yayınlanacak olsa da, oyunun "sözleşme yükümlülükleri" nedeniyle XBLA için ilk olarak piyasaya sürüleceğini duyurdular. Ağustos 2010'da iki ay sonra Microsoft'un 2010 Güz GameFeast XBLA promosyonuna dahil edilmek üzere geliştiricilerle Microsoft tarafından iletişim kuruldu. Neredeyse paraları bittiği için, Bahar etkinliğine kadar kendilerini mali olarak destekleyebileceklerine inanmadılar, ancak oyunda tamamlamak için dört aylık bir işlerinin kaldığını belirttiler. Son iki aylık gelişim için günlük olarak çalıştılar, geceleri beş saat uyudular ve sık sık yemeyi unuttular - McMillen o dönem için "asla tekrar yaşamak istemediğini" söyledi. McMillen'e göre, Microsoft'un bu oyun için düşük beklentileri nedeniyle, Super Meat Boy'un reklamları sönük kaldı. Oyun etkinliği sırasında oyunun geri kalanını fazlasıyla geride bırakmasına rağmen, GameFeast sırasında reklam seviyesi artmadı. Onların bu kalkınma mücadeleleri Indie Game: The Movie belgeselinde anlatılmıştır. Oyun Ekim 2010'da XBLA'da ve bir ay sonra Steam ve Direct2Drive aracılığıyla PC'lerde piyasaya sürüldü. McMillen, PC sürümünün XBLA versiyonundan daha yoğun bir şekilde tanıtıldığını belirtti. Mac OS X için bir sürüm Kasım 2011'de piyasaya sürülürken, Linux işletim sistemleri için başka bir sürüm Humble Indie Bundle # 4 oyun paketinin bir parçası olarak Aralık 2011'de piyasaya sürüldü.

Sony'nin oyuna ilk kez ilgi göstermemesi nedeniyle, Team Meat, Super Meat Boy'un PlayStation 3'te yayınlanmasını yasaklayan sözleşme yükümlülüklerine girdi. Buna rağmen PlayStation 4 ve PlayStation Vita için bir sürüm sonunda açıklandı WiiWare sürümü iptal edildi çünkü oyunun dosya boyutu Nintendo tarafından belirlenen sınırların ötesinde kalmıştı. Buna rağmen Nintendo'nun sonraki sistemi Wii U için yayınlandı.[1][2][3]

PC oyununun sınırlı sayıdaki perakende sürümü Nisan 2011'de piyasaya sürüldü. Bu sürüm sahne arkası videoları, oyun müziğinin örnek bir diski ve bir Super Meat Boy çizgi romanı gibi bonuslar içeriyordu. 2012'de Team Meat oyunun iOS ve Android versiyonunu prototiplemeye başladı. Oyun, dokunmatik ekran kontrollerine doğrudan bağlantı noktasından daha fazla adapte olan Super Meat Boy konseptini farklı bir şekilde ele almayı amaçlıyordu. Bu oyun daha sonra Super Meat Boy: Forever olarak adlandırıldı.

Team Meat, Super Meat Boy ile ilgili birkaç ürün yayınladı. Bunlar arasında 3 Nisan 2010'da piyasaya sürülen ve Tiger Electronics avuçiçi olarak tasarlanmış bir iOS uygulaması olan Super Meat Boy Handheld bulunmaktadır.

Müzik

Super Meat Boy'un müzikleri, daha önce bağımsız video oyunları Canabalt, Cortex Command ve Gravity Hook'un müziklerini oluşturan Danny Baranowsky tarafından bestelendi. Ayrıca orijinal Meat Boy'un müziğini besteledi. McMillen, Baranowsky'nin diğer çalışmalarını biliyordu ve Meat Boy'un gelişimine geç saatlerde yaklaştı ve elindeki her türlü parçayı göndermesini istedi. Baranowsky'ye oyunun müziği için tam bir özgürlük verildi ve tüm hakları korundu. McMillen, müziklerin "kalp atış hızınızı yükselttiğini, oyunun her yönünü tamamladığını ve günlerce sizinle kaldığını" söyledi.

Tepki

Super Meat Boy genel olarak beğeni topladı. Penny Arcade Expo 2010'da sergilendikten sonra Super Meat Boy, Destructoid tarafından "Game of the Show" ilan edildi ve Machinima.com tarafından aynı ödüle aday gösterildi. Oyun, 2010 Bağımsız Oyunlar Festivali'nde Ses Ödülleri'nde Büyük Ödül ve Mükemmellik ödüllerine aday gösterildi . IGN'in 2010'un En İyisi ödüllerinde En Zorlu Oyun ödülünü kazandı ve En İyi Film Müziği ve En İyi Retro Tasarım ödüllerine aday gösterildi. GameSpot'un 2010 yılının En İyi İndirilebilir Konsol Oyunu ödülüne seçildi ve GameTrailers tarafından En İyi İndirilebilir Oyun ödülünü kazandı. Satışlar, 2010 yılı sonuna kadar satılan 140.000 adet Xbox 360 sürümü ile iyiydi. Steam ve Xbox 360 sürümleri Nisan 2011'e kadar 600.000'den fazla sattı; Bu satışların 400.000'i Steam üzerinden gerçekleşti. 3 Ocak 2012'de Team Meat, Twitter'da oyunun 1.000.000 satışı aştığını açıkladı.

Not listesi

  1. ^ Ridiculon, David Scatliffe, and Laura Shigihara composed for the PS4, PS Vita, Wii U and Switch versions, replacing Baranowsky's original soundtrack after a licensing disagreement

Kaynakça

  1. ^ "Super Meat Boy is leaping onto Switch". Eurogamer. 9 Ağustos 2017. 10 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Ağustos 2017. 
  2. ^ "Meat Boy Switch is coming in a few weeks, with a kick ass 'Race Mode'". Destructoid. 15 Aralık 2017. 31 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ekim 2018. 
  3. ^ "Super Meat Boy's Switch exclusive race mode is coming to PC today". Destructoid. 24 Ekim 2018. 9 Ağustos 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ekim 2018. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

<i>Portal</i> (video oyunu) 2007 yapımı bulmaca-platform oyunu

Portal, Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir. Orange Box'ın bir parçası olarak 9 Ekim 2007'de Microsoft Windows ve Xbox 360, 11 Aralık 2007'de PlayStation 3 için dağıtılan bir FPS bilimkurgu, macera, bulmaca oyunudur. Windows sürümü Valve'ın içerik dağıtım yazılımı Steam üzerinde indirebilir olarak bulunması dışında 9 Nisan 2008'de tek ürün olarak Electronic Arts tarafından dağıtılmıştır.

Bu bir Yıldız Savaşları video oyunları listesidir. Film serisinin, fanları tarafından üretilmiş ve ücretsiz olarak dağıtılan birçok bilgisayar oyunu olmasına rağmen, bu liste sadece Lucasfilm lisansına sahip ya da bilgisayar oyunları yayımcısı LucasArts şirketi tarafından geliştirilmiş oyunları içermektedir.

Game Critics Awards, 1998'den beri her yıl düzenli olarak E3 video oyunu konferansının ardından düzenlenen video oyunu ödülleri. Tanıtımı E3'te yapılan oyunlara, çeşitli kategorilerde dağıtılır. Ödüller, Kuzey Amerika'da faaliyet gösteren çeşitli kuruluşları temsil eden jüriler tarafından belirlenir. 2013'teki ödüller için bu sayı 30'dur.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

Super Smash Bros. Ultimate, 2018 yılında Bandai Namco ve Nintendo tarafından geliştirilen bir almaşık dövüş video oyunudur. Oyun, Super Smash Bros. serisinin beşinci oyunu olup 7 Aralık 2018 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Soulcalibur, Bandai Namco tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Seri yedi ana video oyunu ile müzik albümleri ve bir dizi manga kitabı da dahil olmak üzere çeşitli medya yayınları bulunmaktadır. Serinin ilk oyunu olan Soul Edge 1995'te başlangıçta bir arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü ve daha sonra video oyunu konsollarına taşındı. Daha yeni oyunlar ise yalnızca konsollar için piyasaya sürüldü ve çevrimiçi oyun modlarını içerecek şekilde geliştirildi.

<i>Super Mario Odyssey</i> 2017 video oyunu

Super Mario Odyssey, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 20. oyunu olup 27 Ekim 2017 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

<i>New Super Mario Bros. Wii</i> 2009 video oyunu

New Super Mario Bros. Wii, 2009 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin yan oyunu olup Kasım 2009 tarihinde Avustralya, Kuzey Amerika ve Avrupa ile aynı yılın Aralık ayında Japonya'da Wii için piyasaya sürüldü.

Super Mario World 2: Yoshi's Island, 1995 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin sekizinci oyunu olup Ağustos 1995 tarihinde Japonya ve aynı yılın Ekim ayında diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Galaxy 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 11. oyunu olup 1 Kasım 2007 tarihinde Japonya ve sonraki haftalarda diğer ülkelerde Wii için piyasaya sürüldü.

Dr. Mario, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir bulmaca video oyunudur. Oyun, Dr. Mario serisinin ilk oyunu olup 27 Temmuz 1990 tarihinde Japonya ve daha sonraki tarihlerde diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System (NES) ve Game Boy için piyasaya sürüldü.

Super Paper Mario, 2007 yılında Intelligent Systems tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir platform rol yapma video oyunudur. Oyun, Paper Mario serisinin üçüncü oyunu olup Nisan 2007 tarihinde Japonya ve Kuzey Amerika'da ve aynı yılın Eylül ayında Avrupa ve Avustralasya'da Wii için piyasaya sürüldü.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

Darksiders; hack & slash, aksiyon-macera türünde Vigil Games tarafından yaratılmış bir video oyunu serisidir. Şu anda bazı Vigil çalışanlarını da içeren Gunfire Games tarafından geliştirilmektedir. Seri, insanlığın neredeyse yok olduğu ve meleklerin dünyanın kontrolü için şeytan ordalarına karşı bir savaş verdikleri kıyamet sonrası Dünya'da geçer. Bütün bunların ortasında evrende dengeyi sağlamakla görevli Nefilim'lerin son üyesi Mahşerin Dört Atlısı vardır.

<span class="mw-page-title-main">Luigi</span>

Luigi, Nintendo'nun Mario video oyunu serisinde bulunan bir kurgusal karakterdir. Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan Luigi, Nintendo'nun maskotu Mario'nun biraz daha genç ama daha uzun erkek kardeşi olarak belirtilir ve Mario serisindeki birçok oyunda, genellikle ağabeyinin yardımcısı olarak görünür.

<i>SüngerBob KarePantolon video oyunları listesi</i> Vikimedya liste maddesi

SüngerBob KarePantolon video oyunları, aslen Stephen Hillenburg tarafından yaratılan ve aynı adı taşıyan Nickelodeon animasyon televizyon dizisine dayanan video oyunlarıdır. Oyunların büyük çoğunluğu 2013 yılına kadar THQ tarafından yayınlanmıştır. 2013'ten 2015'e kadar çoğu oyunun lisansı Activision'a verilmiştir. Oyunların güncel lisansı THQ Nordic'e aittir.