İçeriğe atla

Super Mario Maker 2

Super Mario Maker 2
GeliştiriciNintendo
YayımcıNintendo
YönetmenYosuke Oshino
Yapımcılar
  • Takashi Tezuka
  • Hiroyuki Kimura
Tasarımcılar
  • Shigefumi Hino
  • Yasuhisa Yamamura
SanatçıRyota Akutsu
Besteciler
  • Atsuko Asahi
  • Toru Minegishi
  • Sayako Doi
  • Koji Kondo
SeriSuper Mario
PlatformNintendo Switch
Çıkış28 Haziran 2019
TürPlatform
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Super Mario Maker 2 (Japoncaスーパーマリオメーカー2 Sūpā Mario Mēkā 2), 2019 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 21. oyunu olup 28 Haziran 2019 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.[1]

Super Mario Maker 2, büyük ölçüde öncülünün özelliklerini korumaktadır. Oyuncular, Super Mario serisindeki çeşitli oyunlardan gelen varlıkları kullanarak kendi özel bölümlerini oluşturmaktadır ve onları çevrimiçi paylaşmaktadırlar. Super Mario Maker 2, yeni bir bölüm stili ve Super Mario 3D World oyununa dayanan varlıklar dahil olmak üzere yeni özellikler ve bölüm varlıkları sunmaktadır.[1]

Super Mario Maker 2, piyasaya çıktığında genel olumlu eleştiriler aldı ve 3.93 milyon kopya satarak Nintendo Switch'in en çok satan oyunlarından biri haline geldi.[2]

Kaynakça

  1. ^ a b Craddock, Ryan (13 Şubat 2019). "Super Mario Maker 2 Confirmed For Switch, Launches This June". Nintendo Life. 24 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Kasım 2019. 
  2. ^ "Top Selling Title Sales Units". Nintendo, Co. Ltd. Nintendo, Co. Ltd. 1 Kasım 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Kasım 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Switch</span> 2017 oyun konsolu

Nintendo Switch, Nintendo tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 3 Mart 2017 tarihinde piyasaya sürülmüş olup özellikle farklı tuşlara sahip olmasına rağmen iki kişinin aynı anda oynayabilmesini sağlayan kumandaları (Joy-Con) ve Wii U'dan farklı olarak her yerde ve televizyonsuz oynanabilme gibi özellikleriyle dikkat çekmektedir. Nintendo Switch'in yazılımı, İnternet bağlantısı üzerinden çevrimiçi oyun oynamanın yanı sıra diğer Switch konsolları ile yerel kablosuz özel bağlantıyı da destekler. Nintendo Switch oyunları ve yazılımı hem fiziksel flash tabanlı ROM kartuşlarında hem de Nintendo eShop üzerinden dijital dağıtımda mevcuttur ve sistem bölge kilitlemesi kullanmıyor. Nintendo Switch, sekizinci nesil video oyunu konsolu olarak başlıca rakipleri Xbox One ve PlayStation 4'tür.

Mario Kart 8, 2014 yılında Nintendo tarafından geliştirilen karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin sekizinci oyunu olup Mayıs 2014 tarihinde Wii U için piyasaya sürüldü.

Super Smash Bros., Nintendo tarafından yayınlanan bir almaşık dövüş video oyunu serisidir. Seri, öncelikle yapımcıların çeşitli serilerinin karakterlerini içerir ve serideki her oyunu yöneten Masahiro Sakurai tarafından yaratıldı. Oyunun hedefi, geleneksel dövüş oyunlarından farklı olarak yaşam barlarını azaltmak yerine rakipleri sahneden çıkarmaktır.

<i>Mario Kart</i> Yarış video oyunu serisi

Mario Kart, Nintendo tarafından geliştirilen bir karting yarış video oyunu serisidir. Seri, Super Mario serisinin bir yan ürünü olup ilk oyunu olan Super Mario Kart 1992'de Super Nintendo Entertainment System için yayınlandı.

<i>Super Mario Odyssey</i> 2017 video oyunu

Super Mario Odyssey, 2017 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 20. oyunu olup 27 Ekim 2017 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

<i>New Super Mario Bros.</i> 2006 video oyunu

New Super Mario Bros., 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin yan oyunu olup Mayıs 2006 tarihinde Kuzey Amerika ve Japonya ile aynı yılın Haziran ayında diğer ülkelerde Nintendo DS için piyasaya sürüldü.

<i>New Super Mario Bros. Wii</i> 2009 video oyunu

New Super Mario Bros. Wii, 2009 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin yan oyunu olup Kasım 2009 tarihinde Avustralya, Kuzey Amerika ve Avrupa ile aynı yılın Aralık ayında Japonya'da Wii için piyasaya sürüldü.

<i>New Super Mario Bros. U</i> Nintendo ve Tencent Games tarafından yayınlanan 2012 platform video oyunu

New Super Mario Bros. U, 2012 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin yan oyunu olup Kasım 2012 tarihinde Avustralya, Kuzey Amerika ve Avrupa ile aynı yılın Aralık ayında Japonya'da Wii U için piyasaya sürüldü.

Super Mario All-Stars, 1993 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform karşılaştırma video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin Super Mario Bros., Super Mario Bros.: The Lost Levels, Super Mario Bros. 2 ve Super Mario Bros. 3 oyunlarının karşılaştırılmalı remakeleri olup Temmuz 1993 tarihinde Japonya ve daha sonra diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Bros.: The Lost Levels veya başlangıçta Super Mario Bros. 2, 1986 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin ikinci oyunu olup 3 Haziran 1986 tarihinde Famicom Disk System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Bros. 2, 1988 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin üçüncü oyunu olup 9 Ekim 1988 tarihinde Kuzey Amerika ve sonraki yıl diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Bros. 3, 1988 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin dördüncü oyunu olup 23 Ekim 1988 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario World 2: Yoshi's Island, 1995 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin sekizinci oyunu olup Ağustos 1995 tarihinde Japonya ve aynı yılın Ekim ayında diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Super Mario Galaxy 2007 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 11. oyunu olup 1 Kasım 2007 tarihinde Japonya ve sonraki haftalarda diğer ülkelerde Wii için piyasaya sürüldü.

Super Mario Maker 2015 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin 18. oyunu olup Eylül 2015 tarihinde Wii U için piyasaya sürüldü.

Super Mario Party, 2018 yılında NDcube tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir parti video oyunudur. Oyun, Mario Party serisinin 16. oyunu olup 5 Ekim 2018 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Luigi</span>

Luigi, Nintendo'nun Mario video oyunu serisinde bulunan bir kurgusal karakterdir. Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan Luigi, Nintendo'nun maskotu Mario'nun biraz daha genç ama daha uzun erkek kardeşi olarak belirtilir ve Mario serisindeki birçok oyunda, genellikle ağabeyinin yardımcısı olarak görünür.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo mobil oyunları</span>

Japon ev ve el konsolu video oyunları üreticisi ve geliştiricisi olan Nintendo, geleneksel olarak konsollarının özgün özelliklerini kullanarak öne çıkan oyunlara odaklanmıştır. Ancak, 2010'ların başlarında mobil oyun pazarının büyümesi, birkaç ardışık mali çeyrekte zarar etmelerine neden oldu. Bu dönemde, başkan Satoru Iwata liderliğindeki Nintendo, geliştirme ortağı DeNA ile birlikte mobil oyun pazarına giriş stratejisi oluşturdu. Bu strateji, mobil oyunculara franchise mülklerini tanıtarak daha sonra Nintendo'nun konsollarını satın almaya teşvik etmeyi amaçlıyordu. Nintendo, 2015'ten bu yana dahili olarak bir dizi mobil oyun geliştirdi ve aynı zamanda ilk DeNA ortaklığı dışındaki diğer geliştiricilerle de oyunlar yayınladı. Bu oyunlardan birçoğu iOS App Store ve Google Play mağazalarında en çok indirilen oyunlar listesine girdi ve toplamda 100 milyon doların üzerinde gelir elde etti.