İçeriğe atla

Street Fighter IV

Street Fighter IV
Geliştiriciler
YayımcıCapcom
YönetmenlerTakashi Tsukamoto
YapımcıYoshinori Ono
TasarımcıHirotoshi Shiozaki
ProgramcıRyosuke Nakano
SanatçıDaigo Ikeno
BesteciHideyuki Fukasawa
SeriStreet Fighter
PlatformlarArcade, PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, iOS, Android, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo 3DS
ÇıkışArcade[1]
  • JP: 18 Temmuz 2008
  • KA: 13 Ağustos 2008
PlayStation 3, Xbox 360[2]
  • JP: 12 Şubat 2009
  • KA: 17 Şubat 2009
  • AVR: 20 Şubat 2009
Microsoft Windows[3]
  • JP: 2 Temmuz 2009
  • AVR: 3 temmuz 2009
  • KA: 7 Temmuz 2009
iOS[4]
10 Mart 2010
TürDövüş
ModlarTek oyuncu, çok oyunculu oyun
Arcade sistemiTaito Type X2[1]
Taito Type X3 (Ultra)

Street Fighter IV (Japoncaストリートファイター IV, romanize: Sutorīto Faitā Fō), Dimps ve Capcom tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir dövüş video oyunudur. Oyun, Street Fighter serisinin beşinci oyunu olup 1997'de Street Fighter III oyunundan bu yana serinin ilk orijinal ana girişiydi. 18 Temmuz 2008 tarihinde Japonya'da ve aynı yılın Ağustos ayında Kuzey Amerika'da arcade oyunu,[1] Şubat 2009 tarihinde PlayStation 3 ve Xbox 360,[2] Temmuz 2009 tarihinde Microsoft Windows[3] ve Mart 2010 tarihinde iOS için[4] piyasaya sürüldü. Bir gelişmiş sürümü olan Super Street Fighter IV ise Nisan 2010 tarihinde piyasaya sürüldü.

Street Fighter IV evrensel düzeyde olumlu eleştiriler aldı. Birçok oyun sitesi ve dergisinden evrensel olarak yüksek puanlar alıyor ve çoğu zaman tüm zamanların en iyi oyunlarından biri olarak gösterilmektedir. Bunu 2010'da Super Street Fighter IV ve Arcade Edition, 2011'de 3D Edition ve 2014'te Ultra Street Fighter IV izledi. Street Fighter IV, tüm sürümleri tüm platformlarda 9 milyondan fazla sattı.

Kaynakça

  1. ^ a b c "【プレイリポートその1】『ストリートファイターIV』あいつらが帰ってきた!! - Famitsu.com" (Japonca). Famitsu. 8 Şubat 2008. 2 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2023. 
  2. ^ a b "Street Fighter IV: coming home Feb. 17 (N. America) and Feb. 20 (Europe)". The Capcom blog. 14 Kasım 2008. 3 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2023. 
  3. ^ a b "Street Fighter IV PC dated for Japan". Kotaku.com. 1 Mayıs 2009. 4 Mayıs 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2023. 
  4. ^ a b Holt, Chris (10 Mart 2010). "Street Fighter IV arrives in the App Store". Macworld. 11 Mart 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Ocak 2023. 

Ek okuma

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Mortal Kombat</i> Video oyunu serisi ve medya franchiseı

Mortal Kombat, 1992 yılında Midway Games tarafından oluşturulmuş dövüş oyunu odaklı bir medya franchise'ıdır.

<i>Street Fighter</i> video oyunu serisi

Street Fighter, Capcom şirketinin Ağustos 1987'de ilk olarak piyasaya sürdüğü ve geniş bir oyuncu kitlesini peşinden sürükleyen video oyunu serisidir. Takashi Nishiyama ve Hiroshi Matsumoto tarafından tasarlanmıştır. Dünyanın çeşitli ülkelerinde ün yapmış dövüşçüler bu oyunda birbirleriyle üstünlük mücadelesine girişmiştir. Ayrıca her oyuncunun bir hikâyesi bulunmaktadır. Oyuncuların kullandıkları tuşlar 6 adettir ve dünyanın ilk 6 tuşlu oyunu olma özelliğine sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Capcom</span> Japonya merkezli video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketi

Capcom Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 30 Mayıs 1979 tarihinde kurulmuş olup özellikle Street Fighter, Mega Man, Resident Evil, Devil May Cry, Onimusha, Dino Crisis, Dead Rising, Sengoku Basara, Monster Hunter, Breath of Fire ve Ace Attorney gibi video oyunu serileri ile tanınmaktadır. Şirketin merkezi Osaka'nın Chūō semtinde yer almaktadır.

Capcom tarafından geliştirilen veya yayımlanan oyunlar listesi:

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

<i>Street Fighter II: The World Warrior</i>

Street Fighter II: The World Warrior, 1991'de Capcom şirketi tarafından üretilmiş Street Fighter oyununun devam oyunu. Yakın zamanda birçok konsolda, PlayStation'da, Xbox'da ve bilgisayarda Windows ile cep telefonlarında Android platformunda çıkarılmıştır. Capcom’un, Arcade donanımı olan CP System'ı kullanan 14. oyunudur. Oyunun ikinci serisinde birçok konsept eklenmiştir. İlk defa komut bazlı özel hareketler ve 6 tuş özelliği eklenmiştir. Bu da iki oyuncu arasında rekabetçi bir oynanış sağlamıştır.

<i>Super Street Fighter IV</i>

Super Street Fighter IV oyun 2010'da Capcom Şirketi tarafından kurulan Street Fighter IV oyunun bir sonraki sürümüdür. Ayrıca "Super Street Fighter IV Arcade Edition adlı bir dlc yayınlanmıştır.

Bu bir Yıldız Savaşları video oyunları listesidir. Film serisinin, fanları tarafından üretilmiş ve ücretsiz olarak dağıtılan birçok bilgisayar oyunu olmasına rağmen, bu liste sadece Lucasfilm lisansına sahip ya da bilgisayar oyunları yayımcısı LucasArts şirketi tarafından geliştirilmiş oyunları içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Yoshinori Ono</span> Japon oyun yapımcısı.

Yoshinori Ono, Japon video oyunu yapımcısı. Capcom firması için çalışan Ono; yeni sürümleri çıkarılan Street Fighter serisi yeni versiyon oyunların yapımcısı olarak öne çıkmaktadır.

Bejeweled 2 karo eşleme bulmaca oyunudur. Bejeweled'in devamı, Bejeweled 3'ün öncülü olarak PopCap Games tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. 2004 yılında, ekstra oyun modları ve özellikleri içeren Bejeweled 2 Deluxe piyasaya sürüldü. Bejeweled 2 Deluxe, Xbox 360 için 22 Kasım 2005'te indirilebilir bir Xbox Live Arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü. 2007'de, oyun, bir başka PopCap oyunu olan PlayStation 2'de, PopCap Hits olarak iki oyun derleme paketi olarak AstroPop'ta piyasaya sürüldü. PopCap ayrıca 2008 yılında iOS için bir sürüm yayınladı. Bejeweled 2, PlayStation 3 için 29 Ocak 2009'da, WiiWare üzerinden 29 Haziran 2010'da PlayStation Portable'da yayınlandı. Orijinal Bejeweled ile olduğu gibi Bejeweled 2, Shariki oyun makinasına dayanmaktadır.

Virtua Fighter, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

Final Fantasy IV, 1991 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin dördüncü oyunu olup 19 Temmuz 1990 tarihinde Japonya'da ve 23 Kasım 1991 tarihinde de Kuzey Amerika'da Final Fantasy II adıyla Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Virtua Fighter, Sega tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Orijinal Virtua Fighter 28 Kasım 1993'te piyasaya sürüldü ve dört ana devam oyunu ve birkaç yan serisi ortaya çıktı. Oldukça etkili olan ilk Virtua Fighter oyunu, piyasaya sürülen ilk 3D dövüş oyunu olarak tanınmaktadır.

Soulcalibur, Bandai Namco tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Seri yedi ana video oyunu ile müzik albümleri ve bir dizi manga kitabı da dahil olmak üzere çeşitli medya yayınları bulunmaktadır. Serinin ilk oyunu olan Soul Edge 1995'te başlangıçta bir arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü ve daha sonra video oyunu konsollarına taşındı. Daha yeni oyunlar ise yalnızca konsollar için piyasaya sürüldü ve çevrimiçi oyun modlarını içerecek şekilde geliştirildi.

Contra, Konami tarafından geliştirilen bir shoot 'em up video oyunu serisidir. Seri, ilk olarak 1987 yılında, basit bir şekilde Contra başlıklı bir jetonlu arcade oyunu olarak ortaya çıktı. Daha sonra 1988'de Super Contra oyununun piyasaya sürüldü ve çeşitli ev platformları için üretilen birkaç devam oyunu izledi.

<i>Street Fighter</i> (video oyunu)

Street Fighter, 1987 yılında Capcom tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunudur. Oyun, Street Fighter serisinin ilk oyunu olup 30 Ağustos 1987 tarihinde arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü. Oyun, başarısı üzerine diğer platformlar için de piyasaya sürülmüş olup PC Engine/TurboGrafx CD versiyonu Fighting Street adıyla bilinmektedir.

<i>Metal Slug</i> (1996 video oyunu)

Metal Slug veya Metal Slug: Super Vehicle-001, 1996 yılında Nazca Corporation tarafından geliştirilen ve SNK tarafından yayınlanan bir shoot 'em up video oyunudur. Oyun, Metal Slug serisinin ilk oyunu olup 19 Nisan 1996 tarihinde arcade ve daha sonra Neo Geo AES, Neo Geo CD, Sega Saturn, PlayStation, Virtual Console, PlayStation Network, iOS, Android ve Neo Geo X ile Wii, PlayStation Portable, PlayStation 2, PlayStation 4 ve Nintendo Switch gibi platformlar için de piyasaya sürüldü.

Arika , Japon video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. 1995'te eski Capcom çalışanları tarafından ARMtech K.K adıyla kurulan şirketin adı sonradan Arika olarak değiştirildi. Şirketin kurucusu Akira Nishitani, Akira Yasuda ile birlikte Street Fighter II oyununu yaratmıştı. Şirketin adı da kurucusu Akira Nishtani'nin adının tersten yazılışıdır. Arika'nın geliştirdiği ilk oyun Street Fighter EX oldu. Oyun başarılı olunca iki oyuna güncelleme getirildi ve arcade oyun makineleri, PlayStation ve PlayStation 2 için iki devam oyunu geliştirildi. 2018'de PlayStation 4 için hem Street Fighter EX hem de sadece oyun makineleri için çıkarılmış Fighting Layer oyunlarının devamı niteliğindeki Fighting EX Layer oyununu geliştirildi. 2019'da Arika, Nintendo ile birlikte çalışarak Tetris 99'u geliştirdi.

Sengoku Basara, Capcom tarafından geliştirilen aksiyon ve dövüş video oyunu serisidir. Seride gevşek bir şekilde Japonya tarihinin Sengoku döneminin gerçek olaylarına dayanmaktadır. Sengoku Basara, video oyunlarının iyi eleştiriler ve satışlar alması, bazı ödüller kazanması, kültürel bir fenomen haline gelmesi, oyunlara sanat olarak örnek gösterilmesi, büyük ve güçlü bir hayran kitlesi kazanmasıyla Japonya'da popüler kabul edilmektedir. Seri, dünya çapında dört milyondan fazla sattı.

<span class="mw-page-title-main">Super Street Fighter II</span>

Super Street Fighter II: The New Challengers, Capcom tarafından üretilen, ilk olarak 1993 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen rekabetçi bir dövüş oyunudur. Street Fighter II Turbo: Hyper Fighting'in devamı niteliğindedir; Street Fighter II'nin Street Fighter oyunlarının alt serisinde Street Fighter (1987)'dan sonra dördüncü oyundur. Önceki sürümlerdeki mevcut karakter listesini iyileştirir, dengeler ve dört yeni karakter sunar. Capcom'un CP System II donanımındaki ilk oyunudur. Street Fighter II'nin önceki sürümlerinde kullanılan orijinal CP System donanımından daha gelişmiş grafikler ve ses sunar.