İçeriğe atla

Source 2

Source 2
Geliştirici(ler)Valve
İlk yayınlanma2015
Programlama diliC++

Source 2, Valve tarafından orijinal Source motorunun halefi olarak geliştirilen bir video oyun motorudur. Motor ilk olarak 2015 yılında duyuruldu ve hemen ardından Dota 2'de kullanılmaya başlandı. Artifact, Dota Underlords, Half-Life: Alyx ve Counter-Strike 2 gibi diğer Valve oyunları da Source 2 motoruyla geliştirildi.

Tarihçe

Source 2'nin ilk olarak 2007 yılında Half-Life 2: Episode Two'nun piyasaya sürülmesinden sonra yapımına başlanmıştır.[1] Source 2'nin ilk teknoloji demosu, 2010 yılında Left 4 Dead 2'den bir haritanın yeniden oluşturulmasıyla yapılmıştır. Source 2 ile ilgili ilk görseller internete 2014 yılında düşmüştür.[2] 2014 yılında Valve çalışanı Sergiy Migdalskiy, Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda Left 4 Dead 2'de kullanılacak Source 2 fizik hatalarını ayıklama aracını gösterdi. Source 2, 2015 Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda resmi olarak duyurulmadan önce, 2014 yılında Dota 2 için Steam Workshop araçları aracılığıyla halka sunuldu. Valve, Source 2'de Vulkan grafik API'sini destekleyeceğini ve üçüncü taraf Havok araçlarına olan ihtiyacın yerini alacak Rubikon adlı yeni bir şirket içi fizik motorunu kullanacağını belirtti.[3][4]

Valve başkanı Gabe Newell, geliştiriciler için en yüksek kaliteyi sağlamak için Source 2 motorunun yazılım geliştirme kitini piyasaya sürmeden önce kendi oyunlarının geliştirilmesine öncelik verdiğini açıklamıştır. Oyun Steam'de yayınlandığı sürece motoru oyun geliştiricileri için ücretsiz hale getirmeyi amaçladıklarını da belirtmiştir.[5][6][7]

Haziran 2015'te Valve, Dota 2 Reborn adlı bir güncelleme ile Dota 2'nin tamamının Source 2'ye taşınacağını duyurdu.[8][9] Source 2 ayrıca SteamVR Home'da, The Lab'deki Robot Repair teknoloji demosunda ve Half-Life: Alyx'te kullanılan sanal gerçeklik ile oyun oluşturmayı da destekler.

Half-Life: Alyx'e özel içerik oluşturmak için tasarlanmış Source 2 araçlarının ilk genel beta sürümü Mayıs 2020'de yayınlanmıştır.[10]

Oyunlar

Yıl Oyun Geliştirici Not(lar)
2015 Dota 2Valve 2015 yılında orijinal Source motorundan Source 2 motoruna aktarılmıştır.
2016 Robot RepairSadece The Lab'de bulunan bir teknoloji demosu; geri kalanı Unity motoru ile yapılmıştır.[11]
2018 Artifact
2020 Dota Underlordsİlk olarak 2019 yılında erken erişim olarak yayınlandı.
Half-Life: AlyxSanal gerçeklik gözlüğü için çıkmıştır.
2022 Aperture Desk JobSteam Deck için yayımlanmış teknoloji demosu.
2023 Counter-Strike 22012 yılında çıkış yapmış olan Counter-Strike: Global Offensive'in 2023 yılında Source motorundan güncelleme ile Source 2'ye geçilmesi sonucu yayımlanan oyun.
Duyurulacak SandboxFacepunch Studios2020 yılında Unreal Engine'den Source 2'ye geçti.[12] S&box olarak stilize edilmiştir.

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 23 Mart 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  2. ^ Phillips, Tom (28 Ocak 2014). "Source 2 images show next-gen Left 4 Dead 2 prototype - report". Eurogamer (İngilizce). 31 Ocak 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 4 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  4. ^ "Arşivlenmiş kopya" (PDF). 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  5. ^ Kollar, Philip (3 Mart 2015). "Valve announces Source 2 engine, free for developers". Polygon (İngilizce). 5 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  6. ^ "Khronos and Valve reveal details of Vulkan API, show Dota 2 running in Source 2 on Intel integrated graphics". PCGamesN (İngilizce). 7 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  7. ^ Savage, Phil (5 Mart 2015). "Source 2 will be free; won't ask for royalties". PC Gamer (İngilizce). 7 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  8. ^ "Valve quietly releases Source 2 engine, Source 2 version of Dota 2, and new Hammer map editor - ExtremeTech". www.extremetech.com. 9 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  9. ^ "Arşivlenmiş kopya". 29 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  10. ^ Fenlon, Wes (15 Mayıs 2020). "Half-Life: Alyx now has Steam Workshop support and official mod tools". PC Gamer (İngilizce). 17 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Temmuz 2021. 
  11. ^ "Valve Releases 'The Lab' Unity Renderer for Free". RoadToVR. 2 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2018. 
  12. ^ "New Engine". sandbox.facepunch.com. 27 Ekim 2020. 31 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Counter-Strike veya kısaca CS, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir birinci şahıs nişancı türünde taktiksel aksiyon video oyunu serisidir. Ayrıca Nexon tarafından geliştirilen Counter-Strike Neo, Counter-Strike Online, Counter-Strike Nexon: Zombies ve Counter-Strike Online 2 adlı yan oyunları da mevcuttur.

Valve Corporation ; Bellevue, Washington merkezli, Ağustos 1996'da eski Microsoft çalışanları Gabe Newell ve Mike Harrington tarafından kurulan video oyunu geliştiricisi ve video oyunu yayımcısı şirket. Özellikle 1998 yılında geliştirdikleri birinci şahıs nişancı türündeki bilimkurgu-aksiyon oyunu Half-Life ile birçok video oyunu eleştirmeninden beğeniler almıştır. Geliştirdikleri bir diğer birinci şahıs nişancı türündeki aksiyon oyunu Counter-Strike, dünya çapında en fazla kullanıcıya sahip birinci şahıs nişancı oyunu olarak bir fenomene dönüşmüştür.

<i>Half-Life 2</i> 2004 video oyunu

Half-Life 2, bilimkurgu temalı, birinci tekil şahıs gözünden oynanan, Half-Life'ın devamı olarak Valve Corporation tarafından yapılan bir bilgisayar oyunu. Valve Corporation tarafından geliştirilen oyun 16 Kasım 2004 tarihinde piyasaya çıkarılmıştır. 2004 yılında 40'ın üzerinde yılın oyunu ödülü almıştır. Oyunun ana karakteri Gordon Freeman ise gelmiş geçmiş en iyi oyun karakteri seçilmiştir. 7 Aralık 2012'de yapılan 10. Spike TV Video Oyun Ödülleri'nde son on yılın en iyi oyunu seçilmiştir

<i>Half-Life 2: Episode One</i> 2006 video oyunu

Half-Life 2: Episode One, Valve Corporation tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur ve 1 Haziran 2006'da yayımlanmıştır. 2004'te yayımlanan Half-Life 2'nin birinci devam bölümüdür. Valve'in Half-Life 2'nin devamını bölümler olarak getireceğine karar vermeden önceki ismi Half-Life 2: Aftermath'dir. Half-Life 2'nin de kullandığı Source motorunu kullanır. Oyun yeni ışıklandırma ve animasyon teknolojileri getirmiştir. Ayrıca yardımcı yapay zekayı da daha iyi hale getirmiştir.

<i>Half-Life 2: Episode Two</i> 2007 video oyunu

Half-Life 2: Episode Two Valve Corporation tarafından geliştirilen, bilimkurgu, aksiyon, FPS oyunu. Half-Life 2: Episode Two, Episode One ile başlayan Bölüm üçlemesinin ikinci oyunudur.

<i>Half-Life 2: Lost Coast</i>

Half-Life 2: Lost Coast, Source Engine'a eklenen High Dynamic Range Lightning teknolojisini tanıtmak amacı ile Valve Corporation tarafından yapılarak, 27/05/2005 tarihinde Steam üzerinden çıkarılan bir bölümdür.

<span class="mw-page-title-main">G-Man (Half-Life)</span> Kurgusal karakter

G-Man, Valve Corporation tarafından geliştirilen FPS oyunu Half-Life serisinde yer alan hayali bir karakter. Michael Shapiro tarafından seslendirilmiştir.

Source motoru, Valve Corporation tarafından geliştirilen bir 3B, oyun motorudur. Bu motor, Microsoft Windows, OS X, Linux, Xbox, Xbox 360 ve PlayStation 3 tarafından desteklenir.

<span class="mw-page-title-main">GoldSrc</span> video oyunu motoru

GoldSrc ya da GoldSource ismiyle bilinen oyun motoru Valve Corporation tarafından Quake motoru yeniden düzenlenerek oluşturulmuştur. İlk olarak Half-Life (1998) isimli oyunda kullanılmıştır. GoldSrc motorunun arkasından çıkan takipçisi ise Half-Life 2'yi destekleyen Source motoru olmuştur.

Dota 2, Valve Corporation tarafından geliştirilen ve dağıtımı yapılan oynaması ücretsiz bir çevrimiçi çok oyunculu savaş arenası (MOBA) oyunudur. Oyun 2002'de çıkmış bir video oyunu olan Warcraft III: Reign of Chaos ve onun genişletme paketi olan The Frozen Throne haritası (modu) olan Defense of the Ancients'ın (DotA) bağımsız devam oyunudur. Oyun 2011'de sadece Microsoft Windows'a özel beta olarak çıkmış, 2013 Temmuz'da ise Microsoft Windows, OS X ve Linux için yayınlanmıştır. Oyun bir milyondan yüksek sayıda aynı anda oynanma rekoruna sahiptir ve aynı zamanda Steam'deki en popüler oyunlardan birisidir. Türkçe dil desteği de bulunmaktadır.

Black Mesa, Valve'ın 1998'de piyasaya sürdüğü Half-Life oyununun Crowbar Collective tarafından yeniden geliştirilip ilk sürümü 14 Eylül 2012'de ücretsiz olarak sunulan ve tam sürümü 6 Mart 2020'de yayımlanan bilimkurgu türündeki yeniden yapım oyunudur.

Source Filmmaker, Valve tarafından animasyon filmleri oluşturmak için yayınlanan ve Source oyun motorunu kullanan bir 3 boyutlu bilgisayar grafik yazılımı aracıdır. Source Filmmaker, Team Fortress 2, Left 4 Dead serisi ve Half-Life 2 gibi çeşitli Source oyunları için topluluk tabanlı birçok animasyonlu kısa film oluşturmak için kullanılmıştır.

Half-Life karakterleri listesi, video oyunu serisi olan Half-Life ve genişleme paketlerinde yer alan karakterlerin listesi.

<span class="mw-page-title-main">Mike Morasky</span> Amerikalı besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcı

Mike Morasky Amerikalı bir besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcıdır. Valve'ın Portal 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead ve Left 4 Dead 2 oyunlarının müziklerini bestelemesiyle tanınır. Ayrıca Yüzüklerin Efendisi ve Matrix üçlemelerinde görsel efekt çalışmaları yapmıştır ve Steel Pole Bath Tub, Milk Cult ve DUH müzik gruplarının kurucusudur.

<i>Ricochet</i> (2000 video oyunu)

Ricochet, çok oyunculu bir Half-Life modudur ve GoldSource motoru üzerinde çalışır. Valve Corporation tarafından geliştirilmiştir ve orijinal çıkış tarihi 1 Kasım 2000'dir. Ricochet resmî bir moddur ve Steam üzerinden satın alımı mevcuttur. Fakat Steam yayınlanmadan önce Half-Life'ı perakende olarak satın alanlara ücretsiz olarak verilmiştir.

<i>Half-Life: Alyx</i> 2020 video oyunu

Half-Life: Alyx, Valve tarafından geliştirilen ve yayımlanan birinci şahıs nişancı sanal gerçeklik oyunudur. Half-Life 2: Episode Two'dan sonra yayımlanmış ilk Half-Life oyunudur. Konusu Half-Life ile Half-Life 2 arasında geçmektedir. Oyuncu, bir Combine süper silahını ele geçirmekle görevlendirilen Alyx Vance'i kontrol eder. Oyun; bir sanal gerçeklik oyunudur ve oyuncu, nesnelerle etkileşime geçmek için Half-Life 2'deki yer çekimi silahına benzeyen "yer çekimi eldivenlerini" kullanır. Serideki fizik tabanlı bulmaca, çatışma ve keşif yapma ögeleri bu oyunda da mevcuttur; ayrıca hayatta kalma-korku ögeleri de yer alır.

<i>Counter-Strike</i> (video oyunu) Valve yapımı video oyunu (1999)

Counter-Strike, Valve tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyunudur. Başlangıçta, 1999'da Minh "Gooseman" Le ve Jess Cliffe tarafından, Le ve Cliffe işe alınmadan ve oyunun fikir hakkı edinilmeden önce bir Half-Life modifikasyonu olarak geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. Counter-Strike, 2000 yılında Valve tarafından Microsoft Windows için piyasaya sürülmüştür. Oyun, Counter-Strike serisinin ilkidir. Xbox'ta, OS X ve Linux'ta birkaç yeniden yapımı (remake) ve porting'i yayımlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Marc Laidlaw</span> Amerikalı yazar

Marc Laidlaw, Amerikan bilimkurgu korku yazarı. Oyun dünyasında 1998 yılından 2016 yılına kadar çalıştığı Valve'ın en ünlü oyunu olan Half-Life'ın senaryosunu yazmasıyla tanınır.

Half-Life: Source, Valve'ın 1998 yılında piyasaya sürdüğü Half-Life video oyununun Source motoru kullanılarak yeniden yapılmış halidir. 16 Kasım 2004 tarihinde yayımlanan oyun, ana oyundan farklı olarak daha gerçekçi ışıklandırma ve yansımalar gibi bazı yenilikler sunmaktadır.

Crowbar Collective Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir bağımsız oyun geliştirme stüdyosudur. Oyun dünyasına, FPS(Birinci Şahıs Nişancı) dünyasını baştan değiştiren Valve Corporation yapımı Half-Life oyununun yeniden yapımı ile çıkmışlardır.