İçeriğe atla

Souls benzeri oyun

Soulsvari veya souls benzeri (İngilizce: Soulslike), yüksek zorluk seviyelerine, çevre aracılığıyla hikâye anlatımına ve genellikle karanlık fantezi atmosferine sahip olmasıyla bilinen aksiyon rol yapma oyunu alt türüdür. Soulsvari oyunların kökeni, FromSoftware firması tarafından geliştirilen ve Hidetaka Miyazaki tarafından tasarlanan, temaları ve oynanış mekaniği ile birçok benzer oyuna doğrudan ilham veren Souls video oyunları serisine dayanmaktadır. Souls serisini oluşturan oyunlar FromSoftware tarafından geliştirilen Demon's Souls (2009), Dark Souls (2011), Dark Souls II (2014) ve Dark Souls III (2016) oyunlarıdır. Bu oyunların yanı sıra yine aynı firmanın 2015 yılında yayınladığı Bloodborne oyununun da benzer türde olması nedeniyle FromSoftware tarafından piyasaya sürülen soulsvari türündeki oyunlar genellikle Souls ve Bloodborne kelimelerinin birleşimiyle oluşturulan Soulsborne adıyla bilinmektedir.[1][2][3]

"Soulsvari" tabiri dünya çapında pek çok eleştirmen ve oyun geliştiricisi tarafından benimsenmiştir. Bununla birlikte soulsvari ifadesi, gerçek bir tür oluşturmak yerine oyunlarda yer alan bazı mekaniklerin bir araya gelmesi sonucunda kullanılan bir terim olması nedeniyle bazı eleştirmenler ve oyun geliştiricileri tarafından eleştiriler almıştır.

Kavramlar

Oynanış

Soulsvari oyunlar, oyuncuya ait karakterin pek çok kez öldüğü ve bu durumun oyunun bir parçası olarak dahil edildiği, belirli kontrol noktalarına ulaşılmadığı takdirde tüm ilerlemeyi kaybettiği, genellikle yüksek bir zorluk seviyesine sahiptir. Soulsvari oyunlarda genellikle, Souls serisindeki ruhlar gibi, oyuncunun düşmanları öldürerek kazandığı ve daha fazla ilerleme sağlayabilmek için karakterin yeteneklerini kalıcı olarak geliştirmek için harcadığı ancak uygun şekilde yönetilmezse ölümler arasında kaybolabilen bir para birimine sahiptir.[4][5][6] Bu mekanik, oyuncunun tüm ilerlemeyi kaybettiği ve oyuna tamamen yeniden başlaması gerektiği başarısızlık durumlarını ortadan kaldırmakta ve oyunu oyuncu için zorlu hale getirmek adına bir risk ve ödül sistemi oluşturmaktadır.[7] Tekrar tekrar oynama gerekliliğinin sebebi, oyuncunun hem kendi beceri ve stratejilerini geliştirmesi hem de oyundaki karakterini kademeli olarak iyileştirilmesi olarak görülmektedir.[8] Salt and Sanctuary oyunun geliştiricisi James Silva; soulsvari oyunlarda oyunun dünyası, karakter gelişimi ve savaş mekanikleri dahil olmak üzere tüm oyunun tekrarlanan başarısızlık yoluyla keşfedildiğini ve öğrenildiğini söylemiştir.[9] Soulsvari oyunlardaki savaş sisteminde oyuncuya ait karakterin bir dayanıklılık seviyesi bulunmaktadır ve karakterin yorgun düşmesini önlemek için bu dayanıklılık seviyesinin oyuncu tarafından takip edilmesi gerekmektedir.[5]

Ortam ve hikaye anlatımı

Soulsvari oyunlar, genellikle karanlık fantazi ortamları ve üstü kapalı hikâye anlatımını derin bir dünya ile birleştirerek oyuncuların keşfetme isteğini arttırmayı amaçlamaktadır.[10] Oyunun hikâyesi; çevresel hikâye anlatımı, eşyaların açıklamaları ve gizemli diyaloglar yoluyla oyuncuya aktarılır. Oyunun dünyasını keşfetmesi beklenen oyuncunun bu parçaları birleştirerek hikâyeyi kendisinin kavraması sağlanır ve bu sayede yeni başlayan bir oyuncu için oyunun atmosferi oldukça gizemli görünür. Karanlık temalardan oluşmasına rağmen soulsvari oyunların ortamı yer yer mizahi unsurlar da içerebilir. Örneğin bir kediyi sevebilmek, oyuncunun kullanabileceği tuhaf kıyafetler ve silahlar, NPC'lerden gelen komik tepkiler ve olağandışı ölüm şekilleri bu ögeler arasında gösterilebilir.[11]

Türün tarihi

Soulsvari türü, FromSoftware tarafından geliştirilen ve Hidetaka Miyazaki tarafından tasarlanan 2009 yapımı Demon's Souls ile ortaya çıkmıştır. Bu oyun, daha sonraki Souls oyunlarının izleyeceği temel ilkeleri oluşturdu ve buna bağlı olarak soulsvari oyunların da takip edeceği oyun sistemini ortaya çıkardı. Soulsvari türü, 2011'de çıkan Souls serisi oyunu Dark Souls ile birlikte iyice popüler hale geldi.

Soulsvari oyunlar arasında FromSoftware tarafından geliştirilen Bloodborne (2015), Sekiro: Shadows Die Twice (2019)[12][13] ve Elden Ring (2022)[14] gösterilebilir. Farklı firmalar tarafından geliştirilen bazı soulsvari oyunlar ise şunlardır: Salt and Sanctuary (2016),[15] Nioh (2017),[16] Code Vein (2019),[17] Star Wars Jedi: Fallen Order (2019),[16][18] Mortal Shell (2020)[19] ve Lies of P (2023). Ayrıca Dead Cells (2018) soulsvari oyun türüne ait unsurları roguelike ve Metroidvania türleriyle birleştiren bir "souls-lite" oyunu olarak tanımlanmıştır.[9]

Farklı türlerde olan ancak eleştirmenler tarafından Souls serisine ait oyunlardan esinlendiği belirtilen bazı oyunlar şunlardır:The Witcher 2: Assassins of Kings (2011),[20] Destiny (2014),[21] Shovel Knight (2014),[22][23] Titan Souls (2015),[22] Assassin's Creed Odyssey (2018)[24] ve God of War (2018).[25] Soulsvari türüne ait ölüm mekaniği Nier: Automata (2017),[26] Hollow Knight (2017) ve Blasphemous (2019) oyunlarında da kullanılmıştır.[16]

Tür ile ilgili tepkiler

Soulsvari oyunların geliştiricileriyle yapılan röportajlara göre, oyunlarının soulsvari türün bir parçası olarak sınıflandırılmasını oyuncular için yararlı bir tanım işlevi olarak gören pek çok oyun geliştiricisi soulsvari tanımını olumlu karşılamaktadır. Bununla birlikte, bazı geliştiriciler bu tanımın yanıltıcı olabileceğini ve oyuncuların oyunlardan belirli mekanikler beklemesine ve bunlardan birini bulamadığında hayal kırıklığına uğramasına neden olabileceğini belirtmiştir. Bunun bir örneği, soulsvari olarak nitelendirilmesine rağmen temelde bir nişancı oyunu olmasıyla türü seven oyuncularda hayal kırıklığı yaratan Remnant: From the Ashes oyunudur.[11]

PC Gamer dergisinden Austin Wood, Souls oyunlarını bir şablon olarak ele almanın, aslında çok farklı olan oyunların oyuncular tarafından Souls'a benzer olduğuna inanmaya dair "yanlış yönlendirdiğini" söyleyerek soulsvari tanımını eleştirdi. Soulsvari etiketini, Metroidvania ve roguelike etiketleriyle birlikte, "[oyunları] benzersiz yapan şeyi görmezden gelen bir jargon" olarak nitelendirdi.[10] Game Maker's Toolkit'ten Mark Brown da soulsvari etiketinin kısıtlayıcı olduğunu belirtti ve oyunları belirli bir şablona girmeye zorlayarak tasarımlarının ilerlemesini engellediği için eleştirdi. Vice' dergisinden Bruno Dias bu görüşe karşı çıkarak soulsvari oyunların bir pazarlama sorunu yaşamadıkları için henüz ilerleme kaydetmelerine gerek olmadığını söyledi.[27]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ Wildgoose (7 Mart 2022). "Painfully Difficult: From Software's 30+ Year Journey From PS1 to Elden Ring". IGN. 29 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Mart 2022. 
  2. ^ Giusao (25 Şubat 2022). "Elden Ring Is My First Soulsborne Game, And I'm Obsessed With It". Game Informer. 21 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Mart 2022. 
  3. ^ Bitner (25 Mart 2022). "What Is A "Soulsborne" Game?". How-To Geek. 10 Nisan 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Nisan 2022. 
  4. ^ Prescott (11 Nisan 2019). "The best Souls-like games on PC". PC Gamer. 14 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Temmuz 2019. 
  5. ^ a b "The Best Soulslike Games". IGN. 11 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 11 Şubat 2021. 
  6. ^ "Dungeon crawler or looter shooter? Nine video game genres explained". The Guardian. 11 Ekim 2021. 11 Ekim 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ekim 2021. 
  7. ^ "Cheating Death: Accommodating player failure and recovery". Gamasutra. 9 Nisan 2015. 28 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Eylül 2019. 
  8. ^ "Chapter 10: How we deal with dark souls". Hybrid Play: Crossing Boundaries in Game Design, Players Identities and Play Spaces. Taylor & Francis. 2020. s. 58. ISBN 9781000042351. 
  9. ^ a b Wood (22 Şubat 2022). "What the hell is a Souls-like? Game devs break down FromSoftware's accidental genre". GamesRadar. 14 Nisan 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Şubat 2022. 
  10. ^ a b Wood (19 Ağustos 2017). "The 'Souls-like' label needs to die". PC Gamer. 8 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Şubat 2022. 
  11. ^ a b "Finding the Soul of Soulslikes - the devs riffing on the genre". VG247. 16 Kasım 2020. 13 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Şubat 2022. 
  12. ^ Yu (18 Haziran 2021). "5 Soulslike Games That Are More Like Bloodborne Than Dark Souls". Game Rant. 2 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Şubat 2022. 
  13. ^ McKeand (10 Haziran 2018). "Sekiro: Shadows Die Twice is a new Soulslike developed by FromSoftware". VG247. 2 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Şubat 2022. 
  14. ^ "Elden Ring is out now: Everything to know about Miyazaki's new souls-like". The Indian Express. 25 Şubat 2022. 4 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 25 Şubat 2022. 
  15. ^ "Salt And Sanctuary Is An Excellent 2D Dark Souls". Kotaku. 1 Haziran 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Mayıs 2017. 
  16. ^ a b c "The Best Soulslike Games: The soulslikes that we like". IGN India (İngilizce). IGN. 12 Şubat 2021. 24 Mart 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Mart 2022. 
  17. ^ "The first trailer for Code Vein proves this is the Vampire Souls we thought we're getting". VG247. 2 Mayıs 2017. 5 Mayıs 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Mayıs 2017. 
  18. ^ "'Star Wars Jedi: Fallen Order' Director Explains 'Zelda' Influences, Game's Difficulty". The Hollywood Reporter. 8 Haziran 2019. 29 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Haziran 2019. 
  19. ^ "Souls-like Mortal Shell has sold over 500,000 units since release last summer". VG247. 4 Mart 2021. 4 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Mart 2021. 
  20. ^ "CD Projekt wants The Witcher 2 to be polished and mature". 3 Nisan 2011. 6 Nisan 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  21. ^ Slabaugh (18 Aralık 2013). "Destiny Inspired by Dark Souls, Monster Hunter, Bungie Says". The Escapist. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2016. 
  22. ^ a b Breault (24 Şubat 2014). "How Do You Make An RPG After Dark Souls?". Kill Screen. 21 Mart 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Mart 2017. 
  23. ^ Game Dev Recipes: Shovel Knight, USgamer, 24 Mayıs 2014, 25 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 26 Mayıs 2014 
  24. ^ "How Assassin's Creed Odyssey Is Switching Up Combat". CinemaBlend. 6 Ağustos 2018. 15 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2020. 
  25. ^ ""It Has to Be Personal" Says 'God of War' Creative Director Cory Barlog". Rolling Stone. 1 Mayıs 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Haziran 2017. 
  26. ^ "Nier: Automata's Androids are like Dark Souls bloodstains, next livestream on Feb 23". PCGamesN. 22 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Şubat 2018. 
  27. ^ "Making Souls-Like A Genre Might Actually End Up Hurting it". Vice. 12 Temmuz 2017. 13 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Şubat 2022. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Blizzard Entertainment</span> video oyun üreticisi

Blizzard Entertainment, bilgisayar oyunları üreten Irvine, Kaliforniya merkezli bir şirkettir. 1991'de elektronik oyunlara ilgisi bulunan 3 UCLA mezunu tarafından Silicon & Synapse adı altında kurulmuştur. 1994'te şirketin ismi halen daha kullanılan Blizzard Entertainment olarak değiştirilmiştir.1994'te Warcraft oyununu çıkardığından beri, dünyaca bilinen bir oyun şirketi olmuştur. Ürettiği Diablo, StarCraft, Warcraft oyunları ve bunların devam oyunları sayesinde tek oyunculu ve çok oyunculu video oyunları alanında büyük hayran kitlesi elde etmiştir.

Hayatta kalma-korku oyunu korku ve hayatta kalma oyunlarının bir alt türüdür, çünkü oyun onları korku grafikleri veya korkutucu ambiyans ile korkutmaya çalışır. Dövüş, oyunun bir parçası olabilse de, sınırlı cephane veya silahlar, sağlık, hız ve görüş veya oyuncunun oyun mekaniği ile etkileşiminin çeşitli engelleri yoluyla oyuncunun tipik aksiyon oyunlarına göre daha az kontrol sahibi olduğu hissettirilir. Oyuncu ayrıca oyunda ilerlemek için yeni alanlara giden yolu açan ve bulmacaları çözen öğeler bulmaya zorlanır. Oyunlar, karanlık labirent benzeri ortamlar ve düşmanların beklenmedik saldırıları gibi güçlü korku temalarından yararlanır.

<i>Dark Souls</i> 2011 video oyunu

Dark Souls bir Japon firması olan From Software tarafından geliştirilen bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, oyuncunun bir namevt karakteri yöneterek hacca çıktığı Lordran krallığında geçmektedir. Dark Souls'un hikâyesi minimalistiktir ve büyük bir kısmı yolculuk sırasında karşılaştıklarına karşı oyuncunun yaptığı yorumlara dayalıdır. Oyunun zorluk derecesi değiştirilemez ve karakterin ölümü sonrasında kaybettikleri oyuncuyu dikkatli karar vermeye yönlendirir. Oyuncu ilerleme kaydettikçe kendisine yardımcı olacak silahlar, zırhlar ve diğer eşyalarla doludur. Oyunun çevrimi içi kısmında, bir oyuncu isterse kendisine yardımcı olması için başka bir karakteri çağırabilir veya birbirlerinin dünyalarını istila ederek karşılıklı dövüşebilirler.

<i>Beyond: Two Souls</i> 2013 video oyunu

Beyond: Two Souls, Quantic Dream tarafından geliştirilip Sony Computer Entertainment tarafından PlayStation 3, PlayStation 4 ve Windows için yayımlanan interaktif drama ve aksiyon-macera oyunu. İlk kez 8 Ekim 2013 tarihinde çıkarılan oyun, 24 Kasım 2015 tarihinde PlayStation 4 için yeniden piyasaya sürülmüştür. Oyunda, iki oynanabilir karakterden biri Jodie Holmes bulunmaktadır. Diğer oynanabilen karakter, doğduğundan beri Jodie'ye bağlı Aiden adında bir ruhtur. Oyuncu Elliot Page tarafından canlandırılan Jodie, ergenlikten erişkinliğe kadar uzanan süreçte Aiden'a psişik bağlantısı aracılığıyla doğaüstü güçlere sahip olduğunu öğrenirken, daha sonra Aiden'ı kontrol etmeyi ve paylaştıkları güçleri öğrenmiştir. Willem Dafoe, Paranormal Aktivite Bölümünde bir araştırmacı ve Jodie'nin vekil babası figürü Nathan Dawkins olarak rol almıştır. Oyundaki oyuncular, Quantic Dream'in Paris stüdyosundaki yıl boyu süren projede seslendirme sanatçılığı ve hareket yakalama oyunculuğu yapmak için çalışmıştır.

<i>Dark Souls II</i> aksiyon-rol yapma video oyunu

Dark Souls II , FromSoftware tarafından Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360 için yapılmış bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Souls serisinin üçüncü oyunudur. Oyun, zorluk derecesi ile birçok kişi tarafından iyi eleştiriler almıştır. Ancak grafikleri yönünden bekleneni vermediği için kötü eleştiriler almıştır.

<i>Bloodborne</i> 2015 video oyunu

Bloodborne FromSoftware tarafından geliştirilen, Sony Computer Entertainment tarafından ise yayımcılığı yapılacak olan video oyunudur. PlayStation 4'e özel olarak geliştirilmiş olup, FromSoftware'in en iyi oyunlarından biri olarak kabul edilir.

FromSoftware, Inc., Japonya merkezli bir video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 1 Kasım 1986 tarihinde kurulmuş olup özellikle Armored Core ve Souls serisi ile Bloodborne oyunları ile bilinmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shibuya semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Konuşma ağacı</span>

Konuşma ağacı ya da diyalog ağacı, macera, aksiyon-macera ve rol yapma video oyunlarında kullanılan bir oyun mekaniği. Oyuncu olmayan bir karakterle etkileşime girdiğinde, oyuncuya söylenecek şeylerin bir seçimi yapılır ve konuşma bitene kadar sonraki seçimler yapılır. Görsel romanlar ve flört oyunları gibi bazı video oyun türleri neredeyse tamamen bu tür karakter etkileşimler ve dallanan diyaloglar ile yapılır.

<i>Sekiro: Shadows Die Twice</i> 2019 video oyunu

Sekiro: Shadows Die Twice FromSoftware tarafından Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One sistemler için geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Yayımcılığı Activision tarafından yapılacaktır. Oyun 21 Mart 2019 yılında çıkış yapmıştır. Oyun, bir ninjanın, ustasına saldırıp onu kaçırdığı için bir samuraydan intikam alma çabasını konu edinecektir.

<span class="mw-page-title-main">Castlevania</span>

Castlevania, Konami'ce yaratılmış ve geliştirilmiş, aksiyon-macera video oyunu çıkışlı bir Japon gotik medya franchise'ı. Oyunları, erken konsollardan çağdaş konsollara, telefon dahil el aygıtları ile birlikte birçok platforma çıkmıştır. Franchise ayrıca, çizgi roman ile dizi olmak üzere başka medyalar aracılığı ile de genişlemiştir.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Metroidvania</span> aksiyon-macera türünü içeren video oyunları

Metroidvania, aksiyon-macera türünü içeren video oyunlarının bir alt terimidir. Bu terim Metroid ve Castlevania adlı video oyunu serilerinin birleşiminden oluşmuştur.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

<i>Blasphemous</i> (video oyunu) 2019 video oyunu

Blasphemous, İspanyol stüdyo The Game Kitchen tarafından geliştirilen ve Team17 tarafından yayınlanan bir Metroidvania video oyunudur. Oyun 10 Eylül 2019'da Nintendo Switch, PC, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürüldü.

Elden Ring FromSoftware tarafından geliştirilmiş ve Bandai Namco Entertainment tarafından yayınlanmış olan bir aksiyon-rol yapma oyunudur. Oyun, oyun yönetmeni Hidetaka Miyazaki ve fantezi yazarı George R. R. Martin'in ortak çalıştıkları bir projedir ve Microsoft Windows, PlayStation 4-5, Xbox One ve Steam Deck platformlarında 24 Şubat 2022 tarihinde çıkış yapmıştır. Elden Ring, The Game Awards 2022'de yılın oyunu ödülünü aldı.

<span class="mw-page-title-main">2014 The Game Awards</span>

The Game Awards 2014, 2014'ün en iyi video oyunları ödüllerinin dağıtıldığı ödül törenidir. Tören, 5 Aralık 2014'te Las Vegas'ta, o zamanlar AXIS olarak isimlendirilen Zappos Tiyatrosu'nda Geoff Keighley'nin sunuculuğunda gerçekleşmiştir. Tören, 2013'te son defa dağıtılan Spike Video Oyunu Ödülleri'nin yerini alarak The Game Awards olarak dağıtılmaya başlanmıştır. Dragon Age: Inquisition, törenden Yılın Oyunu ödülünü alarak ayrılmıştır.

Roguelike deste oluşturma oyunları deste oluşturma oyunlarının özü ile roguelike oyunların sistematik rastgeleliğini birleştiren bir video oyunu türüdür.

Deste oluşturma oyunları, bir deste oluşturmanın esas oynanış unsuru olduğu kart oyunları veya kutu oyunlarını ifade eder. Deste oluşturma oyunları, her oyuncunun kendine has bir destesi olması yönüyle kart koleksiyonu oyunlarına benzer. Bununla birlikte kart koleksiyon oyunlarından farklı olarak kartlar rastgele paketlerde satılmaz ve deste büyük oranda oyundan önce değil oyun sırasında oluşturulur.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

Supergiant Games, LLC, San Francisco merkezli Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştiricisi ve yayıncısıdır. 2009 yılında Amir Rao ve Gavin Simon tarafından kurulmuştur. Bastion, Transistor, Pyre ve Hades oyunlarıyla tanınmaktadır.