İçeriğe atla

Sosyal simülasyon oyunu

Sosyal simülasyon oyunları, çoklu yapay yaşamlar arasındaki sosyal etkileşimleri araştıran bir alt tür yaşam simülasyonu oyunudur. Bu türün en ünlü örnekleri The Sims and the Animal Crossing serisidir.[1]

Tarih

The Sims 2000 yılında piyasaya sürüldüğünde, "türünün neredeyse tek oyunu" olarak anılıyordu.[2] Ancak The Sims ve sosyal simülasyon türünün birkaç önemli öncüsü var. İlk olarak oyunun yaratıcısı Will Wright, 1985 yapımı bir Commodore 64 oyunu olan Little Computer People'ın[3] etkisini kabul etti. Oyunlar benzer ancak The Sims daha zengin bir oyun deneyimine sahip olarak tanımlanıyor. İkinci olarak Will Wright, oyuncak evlerin The Sims üzerindeki etkisini de kabul etti[4] bunlar da genellikle bu türün oynanışını bilgilendirdi.

Animal Crossing, 2001 yılında Japonya'da Nintendo 64 için piyasaya sürüldü. Nintendo 64'ün yaşam döngüsünün sonuna doğru piyasaya sürülürken, Nintendo Gamecube'ye taşınmasına ve dünya çapında piyasaya sürülmesine yol açan bir takip geliştirdi. Oyunun popülaritesi arttıkça bu seri aynı zamanda sosyal simülasyon oyunu olarak da tanımlandı.[5][6] 1996'da başlayan ve sıklıkla Animal Crossing[7] karşılaştırılan bir dizi olan Story of Seasons, aynı zamanda bir sosyal simülasyon oyunu olarak da tanımlanmıştır. Sosyal simülasyon unsurları, 1985'te Tenshitachi no gogo[8] ve 1984'te Girl's Garden[9] gibi oyunların yer aldığı 1980'lerin başlarına dayanan bir alt tür olan escort simslerinden türetilmiştir.

Bu oyunların 2000'li yılların başındaki ilk başarısından bu yana, video oyunu gazetecileri bir grup benzer oyundan sosyal simülasyon oyun türüne ait olarak söz etmeye başladılar.

Yakın tarih

The Sims'in başarısından yararlanmak için birkaç başka sosyal simülasyon oyunu ortaya çıktı.[10] Bu, birkaç devam filmi ve genişletme paketinin yanı sıra, Bekarlar: Hayatınızı Flört Et gibi ağır benzerlikler içeren oyunları içerir.[11]

Örnekler

  • Little Computer People (1985) - David Crane, Activision tarafından yayınlandı.
  • Tenshitachi no Gogo (1985) - 16 bit NEC PC-9801 bilgisayarı için piyasaya sürülen en eski buluşma simülasyonlarından.[8][12]
  • Alter Ego (1986) - Activision tarafından bir kişilik bilgisayar oyunu.
  • Para Oyunu serisi (1988–1989)
    • The Money Game (1988) —Yüksek finans ile aşk arasında denge kurma hakkında Famicom yaşam simülasyonu
    • Wall Street Kid (1989) - The Money Game'in Famicom devamı (The Money Game II: Kabutochou no Kiseki)
  • Hızlı Şeritteki Jones (1990) - Sierra Entertainment, en eski yaşam simülatörlerinden biridir.
  • My Life My Love: Boku no Yume: Watashi no Negai (1991) —Japon Famicom sistemi için bir yaşam simülasyonu.
  • Princess Maker serisi (1991–2007) - Gainax tarafından.
    • Princess Maker (1991) - Oyuncunun yetişkinliğe ulaşana kadar evlat edinen bir kız yetiştirmesi gereken bir yetiştirme simülasyonu olan Gainax tarafından . Nihai sonuç, yönetici bir kraliçeden sıradan bir ev hanımına, hatta oyuncu ona kötü bakıyorsa bir fahişeye kadar değişir.
    • Prenses Maker 2 (1993)
    • Prenses Maker: Başka Bir Dünya Efsanesi (1995)
    • Princess Maker 3: Peri Masalları Gerçekleşiyor (1997)
    • Princess Maker 4 (2006) - GeneX tarafından.
    • Prenses Yapıcı 5 (2007)
  • Tokimeki Memorial serisi (1994–2014) —6 ana oyun ve çok sayıda spin-off
  • True Love (1995) - oyuncunun ders çalışmak, egzersiz yapmak ve çalışmak gibi oyuncunun günlük faaliyetlerini yönetmesi gereken bir Japon erotik flört simülasyonu ve genel yaşam simülasyon oyunu.
  • Persona serisi (1996–2016) —6 ana oyun ve birkaç yan ürünler.
  • Story of Seasons serisi (1996–2016) - Marvelous Entertainment, çiftçilik simülatörü, rol yapma oyunu ve flört simülasyonu bir araya geldi.
  • Moon: Remix RPG Adventure (1997) —Lack of Love ve GiFTPiA ile aynı tasarımcı tarafından yaratılan yalnızca Japonya'da yayınlanan bir sosyal RPG
  • Shenmue serisi (1999–2019)[13]
  • Sims serisi (2000–2014)
  • Animal Crossing serisi (2001–2020) - Nintendo'dan bir yaşam simülatörü. Aynı zamanda Cubivore, Doshin the Giant ve GiFTPiA gibi şirket tarafından bir "iletişim oyunu" olarak adlandırılmıştır.[14]
  • Real Lives (2001) - Oyuncunun dünyanın herhangi bir yerinde rastgele doğduğu ve genellikle hastalık, yetersiz beslenme ve iç savaş gibi üçüncü dünya zorluklarıyla uğraşması gereken Eğitim Simülasyonları tarafından hazırlanmış bir eğitimsel yaşam simülatörü.
  • Bekarlar serisi (2003–2005)
  • Democracy (2005) - ilk olarak Positech Games tarafından geliştirilmiş, devamı Aralık 2007'de ve üçüncü bir oyun 2013'te yayınlanan bir hükûmet simülasyon oyunu.
  • Eccky (2005) - Media Republic tarafından.
  • Façade (2005) —Michael Mateas ve Andrew Stern tarafından yaratılan yapay zeka tabanlı etkileşimli bir hikâye.
  • Gece serisi (2005–2008)
    • New York Nights: Success in the City (2005) - Gameloft tarafından oluşturulan ve tasarlanan bir sosyal simülasyon, cep telefonları için piyasaya sürüldü.
    • Miami Nights: Singles in the City (2006)
    • Tokyo Şehir Geceleri (2008)
  • Idolmaster serisi (2005–2015) - Namco'nun idol yetiştirme simülasyonu.
  • Kudos (2006) - Positech Games tarafından . 2008'in devamı olan Kudos 2 var.
  • Virtual Villagers serisi (2006–2010) - Last Day of Work tarafından hazırlanmıştır.
  • Tomodachi serisi (2009–2013) - Nintendo tarafından.
    • Tomodachi Koleksiyonu (2009)
    • Tomodachi Hayatı (2013)
  • Kazazede Cennet (2014)
  • Stardew Valley (2016)
  • NAVER WEBTOON ile Gauss Electronics (2019)

Kaynakça

  1. ^ "Presentation: Sculpting Possibility Space". 13 Ekim 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mart 2008. 
  2. ^ Andrew Rollings and Ernest Adams on Game Design. New Riders Publishing. 2003. ss. 477-487. ISBN 1-59273-001-9. 18 Eylül 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Eylül 2020. 
  3. ^ "A chat about the "The Sims" and "SimCity"". CNN. 3 Mart 2000 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2008. 
  4. ^ "Gamespot - Simply Divine: The Story of Maxis Software". 3 Ekim 1999 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2008. 
  5. ^ "Animal Crossing Wild World Review". 23 Mart 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2008. 
  6. ^ "Anti-Cheating Proposed Guidelines". 1 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Mart 2008. 
  7. ^ Astro Ranch: iPhone Gets Its Harvest Moon 6 Kasım 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., Wired.com
  8. ^ a b Tenshi-Tachi no Gogo 31 Temmuz 2012 tarihinde Archive.is sitesinde arşivlendi, GameSpot
  9. ^ AtariAge at CGE2010 4 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., Atari Age
  10. ^ "Life Simulation Games Like The Sims". Games Finder. 17 Nisan 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Ocak 2013. 
  11. ^ "Review: Singles - Flirt up your life". 9 Haziran 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Mart 2008. 
  12. ^ MobyGames'te Tenshitachi no Gogo
  13. ^ "New Shenmue 2 information". SPOnG. 29 Kasım 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  14. ^ "The page you were looking for might have moved - Bordersdown (NTSC-uk)". bordersdown.net. 27 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

The Sims: Hot Date, yaşam simülasyonu oyunu olan The Sims için Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 14 Kasım 2001'de yayınlanan üçüncü genişleme paketidir. Şehir merkezi mahallesi eklenerek oyuncuların tamamından olumlu dönüşler aldı ve böylece oyuncular mahalleleri dışına da çıkarak orada yaşama imkanı buldu. Bu genişleme paketi aynı zamanda The Sims 2: Nightlife ve The Sims 3: Late Night adlı genişleme paketlerine de ilham kaynağı oldu.

<i>The Sims</i> 2000 video oyunu

The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2000 yılında yayınlanan stratejik yaşam simülasyonu video oyunudur. "Sim" adı verilen sanal insanların kurgusal bir mahalle içerisinde yaşadığı evlerde bilgisayar simülasyonu üzerinden günlük aktiviteleri kontrol edilir. Oyuncular Sim'leri kontrol edebilir, kariyerlerini geliştirebilir, yaşadıkları alanı değiştirebilir ve diğer Sim'lerle ilişki kurabilirler. Aynı zamanda Sim'ler için ev yaratabilir, evi dekor edebilir, kıyafet alabilirler. Diğer Sim'lerle olan sosyal ilişkilerini de ilerletebilirler.

<i>The Sims 2</i> 2004 video oyunu

The Sims 2, Maxis tarafından Redwood City, Kaliforniya'da geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2004 yılında yayınlanan yaşam simülasyonu oyunudur. The Sims oyununun devamı niteliğindedir.

The Sims: Livin' Large yaşam simülasyonu oyunu olan The Sims için yayınlanan ilk genişleme paketidir. Paket yeni karakterler, kariyerler, eşyalar ve özellikler içerir. Bu genişleme paketi daha sonra yayınlanan The Sims Deluxe Edition'ın ve ana oyunun diğer toplama paketlerinin bir parçası oldu.

<span class="mw-page-title-main">Super Nintendo Entertainment System</span> 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip 4.nesil bir oyun konsolu

Super Nintendo Entertainment System, Türkçe karşılığı ile Süper Nintendo Eğlence Sistemi Güney Amerika, Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya’da (Okyanusya) 1990 ve 1993 arasında Nintendo tarafından piyasaya sürülen 16 bit teknolojisine sahip bir oyun konsolu. Japonya ve Güneydoğu Asya'da sistem Süper Famicom veya kısaca SFC olarak adlandırılır. Güney Kore'de, Süper Comboy olarak bilinen bu konsol o bölgede ise Hyundai Electronics tarafından dağıtıldı. Her sürüm aslında aynı olmasına rağmen çeşitli bölgesel kilitleme formları farklı bölgelerdeki konsolları birbiriyle uyumlu olmaktan alı koymuştur.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

<i>The Sims 3</i> 2009 video oyunu

The Sims 3, Maxis tarafından Redwood Shore stüdyolarında geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. The Sims serisinin devamı olan The Sims 2 oyununun devamı niteliğindedir. 2 Haziran 2009'da OS X, Microsoft Windows ve akıllı telefonlar için yayınlandı. Konsol versiyonları ise PlayStation 3, Xbox 360 ve Nintendo DS için Ekim 2010'da, Wii platformu için de bir ay sonra yayınlandı. Windows Phone versiyonu 15 Ekim 2010'da, Nintendo 3DS versiyonu ise 27 Mart 2011'de yayınlandı.

<i>The Sims</i> (seri) video oyunu serisi

The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. Franchise dünya çapında 200 milyon kopyaya yakın varan satışı ile tüm zamanların en çok satan video oyunlarından biri oldu.

The Sims 2: Pets, The Sims 2 için Electronic Arts tarafından yayınlanan dördüncü genişleme paketidir. Birçok konsola tekli oyun olarak da yayınlandı. The Sims 2: Pets 26 Temmuz 2006'da duyuruldu ve 18 Ekim 2006'da Kuzey Amerirka'da, 20 Ekim 2006'da ise Avrupa bölgesinde, 26 Ekim 2006'da ise Avustralya'da piyasaya sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri</span>

Oyun Geliştiricilerinin Seçimi Ödülleri , her yıl Game Developers Conference tarafından düzenlenen, video oyunları ve video oyunu geliştiricileri için çeşitli kategorilerde ödüllerin verildiği etkinliktir. İlk olarak 2001 yılında düzenlenmiş olup, 1997 ile 1999 yılları arasında düzenlenen Spotlight Awards'ın ardılı niteliğindedir.

<i>The Sims video oyunları listesi</i> Vikimedya liste maddesi

The Sims serisi, 2000 yılında Maxis'in yapımını, Electronic Arts'ın dağıtımını üstlendiği yaşam simülasyonu oyunudur.

<i>The Legend of Zelda: Twilight Princess</i> 2006 video oyunu

The Legend of Zelda: Twilight Princess, 2006 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 13. oyunu olup 19 Aralık 2006 tarihinde Japonya ile aynı yıl diğer ülkelerde de Wii için ve sonraki ayda GameCube için piyasaya sürüldü.

Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

<i>Animal Crossing</i> Nintendo tarafından geliştirilen sosyal simülasyon video oyunu serisi

Animal Crossing, Nintendo tarafından geliştirilen sosyal simülasyon video oyunu serisidir. Seride oyuncu karakter, çeşitli antropomorfik hayvanların yaşadığı bir köyde yaşayan, balık tutma, böcek yakalama, fosil avcılığı vb. çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadır. Seri, açık uçlu oynanışı ve zamanın gerçek geçişini simüle etmek için video oyun konsollarının dahili saatini ve takvimini kapsamlı kullanımı ile dikkat çekmektedir.

Animal Crossing, 2001 yılında Nintendo tarafından geliştirilen bir yaşam simülasyonu video oyunudur. Oyun, Animal Crossing serisinin ilk oyunu olup ilk olarak Nisan 2001 tarihinde Japonya'da Nintendo 64, daha sonra aynı yılın Aralık ayında Japonya ve sonraki yıllarda Kuzey Amerika, Avustralya ve Avrupa'da GameCube için piyasaya sürüldü. Daha geliştirilmiş bir sürümü olan e+ ise Haziran 2003'te piyasaya sürüldü.

<i>Animal Crossing: New Horizons</i> 2020 video oyunu

Animal Crossing: New Horizons, Nintendo tarafından Nintendo Switch için geliştirilen ve yayınlanan bir yaşam simülasyonu video oyunudur.

Flört simülasyonu veya romantik simülasyon oyunu, romantik unsurlara sahip simülasyon oyunlarını içeren bir video oyunu türüdür.

Japonya'da Bokujō Monogatari olarak bilinen ve daha önce Harvest Moon olarak bilinen Story of Seasons, Yasuhiro Wada tarafından oluşturulan ve Victor Interactive Software tarafından geliştirilen bir tarım simülasyonu rol yapma video oyunu serisidir. Story of Seasons, aynı adlı yeni uluslararası seri başlığı altında piyasaya sürülen ilk oyundu.

<span class="mw-page-title-main">Çiftlik hayatı simülasyonu</span>

Çiftlik hayatı simülasyonları, sosyal simülasyon, flört simülasyonu ve çiftlik simülasyonu öğelerini birleştiren, yaşam simülasyonu oyunlarının büyüyen bir alt türüdür. Oyunlar genellikle kırsal bir ortama giden ve çoğu zaman ölen bir akrabanın mirası nedeniyle veya kentsel can sıkıntısı nedeniyle bir çiftliği ele geçiren bir kahramana sahiptir. Oyuncu-karakter para kazanmak için ekin yetiştirir ve çiftlik hayvanı büyütür ve kasabanın sakinleri olan geniş bir karakter kadrosuyla etkileşime girebilir ve varsa ana olay örgüsünün amacına doğru çalışabilir. Oyun planlarında genellikle, oyuncunun eylemleriyle yeniden canlandırılması gereken ölmekte olan hayalet kasabalar yer alıyordu.