İçeriğe atla

Sosyal ağ oyunu

Sosyal ağ oyunu sosyal ağlar üzerinden oynanan bir çevrimiçi oyun türüdür. Genellikle çok oyunculu oyun mekaniği içerirler. Sosyal ağ oyunları başlangıçta tarayıcı oyunu olarak uygulandı.[1]

Mobil oyun oynadıkça oyunlar da mobil ortama taşındı. Geleneksel video oyunlarının birçok yönünü paylaşırken, sosyal ağ oyunları genellikle ek olanları da kullanır. Geleneksel olarak gündelik oyun olmaya yöneliktirler.[2]

Sosyal ağ oyunları yapan veya yayınlayan büyük şirketler arasında Zynga, Wooga, Bigpoint Games, Gameforge, Goodgame Studios, MegaZebra, 5 Minutes, Playfish, Plinga, Playdom, Kabam, Crowdstar, RockYou ve Booyah gibiler bulunuyor.[3]

Kaynakça

  1. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Haziran 2020. 
  2. ^ https://www.researchgate.net/publication/319992356_A_Review_of_Social_Features_in_Social_Network_Games []
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 6 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 6 Haziran 2020. 

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Sosyal medya</span> İnsanların kendi aralarında bilgi veya düşünce paylaştığı sanal topluluk ve ağlar

Sosyal medya, kullanıcıların internette aradığı, kullandığı ve içerik ürettiği interaktif iletişim platformdur. Geleneksel medya’dan Web 2.0’ın kullanılmaya başlamasıyla, tek yönlü içerik paylaşımından, çift taraflı içerik alışverişine erişim sağlanılan medya iletişimidir. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan İnternet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşabilmektedir. Küçük gruplar arasında gerçekleşen diyaloglar ve paylaşımlar giderek, kullanıcı bazlı içerik üretimini giderek arttırmakta, amatör içerikleri dijital dünyada birer değere dönüştürmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Google+</span> sosyal ağ

Google+, kurucusu olan Google tarafından yönetilen sosyal ağ ve kimlik doğrulama hizmeti.

Sosyal Medya Pazarlama, sosyal medya siteleri aracılığıyla trafik kazanma ve dikkat çekme işlemiyle ilgilidir. Her ne kadar e-pazarlama ve dijital pazarlama terimleri akademik çevrede hâlâ baskın olsa da, sosyal medya pazarlaması hem uygulayıcılar hem de araştırmacılar için giderek daha popüler hale geliyor. Yıllar boyunca popüler sosyal ağ sitelerine örnek olarak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, Myspace, Pinterest, LinkedIn, Snapchat, YouTube ve Threads, ayrıca Telegram ve WhatsApp gibi anlık mesajlaşmalar aittir. Bu ağlar kullanıcıların reklamlarını hiper hedefleyebilecekleri önde gelen platformlardır. Sosyal medyada tanıtım için uygun içerik türleri arasında yazı, video ve resim paylaşımları, hikayeler, canlı yayınlar, müşteri beğenmeleri ve yorumları, infografikler ve kaliteli görsel içerikler bulunur. Reklamverenler, Google AdSense gibi dijital araçları kullanarak, reklamlarıyla sosyal girişimcilik, aktivizm veya video oyunlarıyla ilgilenen kişiler gibi çok spesifik demografik grupları hedefleyebilir. Sosyal medya sadece halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama aracı olarak değil aynı zamanda bir iletişim kanalı olarak da kullanılabilir.

<span class="mw-page-title-main">Strateji oyunu</span>

Strateji oyunu veya stratejik oyun oyuncuların kendilerine özel taktiklerinin büyük önem taşıdığı, karar verme becerisi gerektiren oyundur. Bütün strateji oyunları farklı şekillerde düşündürmeyi ve tipik olarak durumsal farkındalık gerektirir.

<span class="mw-page-title-main">Google Play Oyunlar</span> Google tarafından işletilen bir çevrim içi oyun hizmeti ve SDK

Google Play Oyunlar Android işletim sistemi için Google tarafından işletilen bir çevrimiçi oyun hizmeti ve SDK'dır. Google Play hizmetine dahildir. Gerçek zamanlı çok oyunculu oyun yetenekleri, bulut tasarrufları, sosyal ve halka açık afiş tabloları, başarılar ve korsanlıkla mücadele özellikleri içerir. Hizmet, geliştiricilerin bu özellikleri kendilerinin geliştirmesine gerek kalmadan oyunlarında özellik eklemelerine olanak tanır. Google Play Oyunlar hizmeti, Google I/O 2013 Geliştirici Konferansı'nda tanıtıldı. 2016'dan itibaren, Google Play aracılığıyla yayınlanan on binlerce oyun hizmeti destekliyor.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

Live Anywhere, Microsoft'un Xbox Live çevrimiçi ağ hizmetini Xbox, Xbox 360, Microsoft Windows, Windows Phone, Zune ve daha fazlası dahil olmak üzere çok çeşitli platformlara ve cihazlara getirme girişimidir.

<span class="mw-page-title-main">Peak Games</span> Türk oyun şirketi

Peak Games, 2010'da Sidar Şahin ve Hakan Baş tarafından İstanbul'da kurulan mobil oyun üreticisidir.

<span class="mw-page-title-main">Müzik video oyunu</span>

Yaygın olarak bilinen bir müzik video oyunu, oyunun anlamlı ve genellikle neredeyse tamamen müzikal bir skor veya bireysel şarkılarla etkileşimleri etrafında yönlendirildiği bir video oyunudur. Müzik video oyunları çeşitli biçimler alabilir ve genellikle "ritmik olarak oluşturulmuş bulmacalar" ortak kullanımı nedeniyle bulmaca oyunuları ile gruplandırılır.

Hiperbasit (Hyper-casual) oyunlar, genellikle oynaması kolay ve ücretsiz olan mobil video oyunlardır, ayrıca çok sade kullanıcı arayüzlerine sahiptirler. 2017 yılında Ketchapp ve Voodoo gibi oyun yapımcıları tarafından popülerleştirilen bu oyunlar, genellikle herhangi bir öğretici veya talimat olmadan, indirildikten hemen sonra hızlı bir şekilde oynanabilir. Hiperbasit oyunlar sade bir renk şemasına sahip bir 2D tasarım kullanarak sadeliklerini pekiştirirler. Genellikle sonsuz bir döngü içeren mekaniğe sahip olan bu oyunlar sonsuza kadar oynanabilir ve bu da hiperbasit oyunların bağımlılık yapıcı doğasını oluşturur. Bu oyunlar genellikle birden fazla iş yaparken (multitasking) oynanır, bu sebeple basit kullanıcı arayüzleri oyunların temelini oluşturur. Sağlam bir oyun içi ekonomi olmadığından ve bedava indirilebildiklerinden hiperbasit oyunların gelir kaynağı büyük oranda reklamlardır.

Anino Games, Filipinler'de oyun endüstrisinin öncüsü olarak kabul edilen Niel Nagondon tarafından kurulan farklı platformlar için üçüncü taraf oyun geliştiricisidir. PC, konsol ve sanal gerçeklik oyunlarına odaklanan Anino Entertainment ve mobil oyunlar geliştiren Anino Mobile adlı iki şirketinden birleşiminden oluşmakatdır. Şirket adını "gölge" anlamına gelen Tagalogca bir kelime olan anino'dan almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">YouTube Gaming</span>

YouTube Gaming, YouTube tarafından farkı oyunlar için amaçlanan video oyunu yayıncılığı uygulamasıdır. 26 Ağustos 2015'te şirket, YouTube Gaming'i başlattı. Hizmet Facebook Gaming, Amazon'a ait olan Twitch, Microsoft'a ait Mixer hizmetleri ile rekabet etmeyi amaçlayan video oyun odaklı bir sektör ve videolar ve canlı akış için bir uygulama idi.

<span class="mw-page-title-main">İş simülasyonu oyunu</span>

İş simülasyon oyunları, veya iş insanı oyunları olarak da bilinen ekonomik simülasyon oyunları, genellikle bir iş biçiminde, ekonomik süreçlerin yönetimine odaklanan oyunlardır. Saf iş simülasyonları, inşaat ve yönetim simülasyonlarının bir inşaat unsuru içermeyen versiyonu olarak tanımlanmıştır ve bu nedenle yönetim simülasyonları olarak adlandırılabilir. Aslında bu tür oyunlarda mikro yönetim sıklıkla vurgulanır. Esasen sayısaldırlar, ancak yaratıcı grafikler kullanarak oyuncunun dikkatini çekmeye çalışır. Bu oyunlara ilgi, algoritmalar kullanarak gerçek dünyadaki olayların doğru simülasyonunun yanı sıra, oyuncuların eylemlerinin beklenen veya makul ve yakın sonuçlara bağlanmasına dayanır. Ekonomik simülasyonların önemli bir yönü, yapay sistemlerin, oynanışın ve yapıların ortaya çıkmasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Sosyal ağ hizmetleri</span> sosyal ilişkilerin kurulmasını kolaylaştıran çevrimiçi platform

Bir sosyal ağ hizmeti, sosyal ilişkiler kurmak için kullanılan çevrimiçi bir platformdur. İnsanların kişisel veya kariyer ilgi alanlarını, aktiviteleri, geçmişlerini veya gerçek hayat bağlantılarını paylaşır.

Socialpoint, Barselona merkezli İspanyol bir video oyun geliştiricisidir. Ekim 2008'de Horacio Martos ve Andrés Bou tarafından kurulan şirket, Android, iOS, Fire OS ve Facebook'ta dağıtılan, ücretsiz oynanabilen mobil ve sosyal ağ oyunlarında uzmanlaşmıştır. En dikkate değer oyunu 2012'nin Dragon City'sidir. Social Point, Şubat 2017'de Take-Two Interactive tarafından satın alındı.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.