İçeriğe atla

Sonic Mania

Sonic Mania
Geliştiriciler
  • PagodaWest Games
  • Headcannon
YayımcıSega
YönetmenlerChristian Whitehead
Yapımcılar
  • Lola Shiraishi
  • Miki Takahashi
  • Terri Watanabe
TasarımcıJared Kasl
Programcılar
  • Christian Whitehead
  • Simon Thomley
SanatçıTom Fry
SenaristShiro Maekawa
BesteciTee Lopes
SeriSonic the Hedgehog
MotorRetro Engine
PlatformlarNintendo Switch
PlayStation 4
Xbox One
Microsoft Windows
ÇıkışPS4, Switch, Xbox One
  • : 15 Ağustos 2017
  • JP: 16 Ağustos 2017
Microsoft Windows
  • : 29 Ağustos 2017
  • JP: 30 Ağustos 2017
TürPlatform
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Sonic Mania (Japoncaソニックマニア Sonikku Mania), 2017 yılında PagodaWest Games ile Headcannon tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 16. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Ağustos 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

Oyun, geçmiş oyunlardan yeniden tasarlanan sekiz aşama da dahil olmak üzere on iki seviyede geçmektedir.[1] Hikâye, Sonic ve arkadaşları Tails ve Knuckles'ın Dr. Eggman ve onun Egg robotları "Hard Boiled Heavies'i durdurma girişimini takip etmektedir.

Geliştirme ekibi, Sonic fangame ve ROM hack topluluğundaki çalışmaları ile tanınan üyelerden oluşuyordu. Geliştirme, daha önce Sega tarafından Genesis'in Sonic oyunlarının gelişmiş mobil portlarını geliştirmek için sözleşmeli olan geliştirici Christian "Taxman" Whitehead'in ardından Sonic Team yapımcısı Takashi Iizuka'ya oynanabilir bir prototip sundu. Sanat, seviye tasarımı, ses ve ek programlama bağımsız stüdyolar PagodaWest Games ve Headcannon tarafından sağlandı. Ekip, Whitehead'in Retro Engine'ini kullandı ve Genesis ve Sega Saturn oyunları arasında grafiksel bir kalite hedefledi.

Sonic Mania, birçok yorumcu tarafından 1990'lardan sonra piyasaya sürülen bir dizi hayal kırıklığı oyunun ardından Sonic serisi için bir dönüş olarak gördü. Oyunun sunumu, seviye tasarımı, müziği ve erken Sonic oyunlarına olan sadakati övgüyle karşılandı, ancak özgünlük eksikliği eleştirildi.[2] Birçoğu bunu en iyi Sonic oyunlarından biri ve 2017'nin en iyi oyunlarından biri olarak nitelendirdi. Bir yıl içinde tüm platformlarda dünya çapında bir milyondan fazla kopya satmıştı. Ek içeriğe sahip gelişmiş bir sürüm olan Sonic Mania Plus, Temmuz 2018'de piyasaya sürüldü.[3]

Kaynakça

  1. ^ Kemps, Heidi (14 Ağustos 2017). "Sonic Mania Review". IGN. 15 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Ocak 2020. 
  2. ^ Skipper, Ben (25 Temmuz 2016). "Sega announces retro Sonic Mania and post-apocalyptic Project Sonic for 2017". International Business Times. IBT Media. 17 Eylül 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Ocak 2020. 
  3. ^ Watts, Steve. "Sonic Mania Plus Release Date Announced". GameSpot. 26 Nisan 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Ocak 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Mega Drive</span> 1988 yılında Sega tarafından piyasaya sürülen 4. nesil oyun konsolu

Sega Megadrive , 1988 yılında Sega tarafından Japonya'da piyasaya sürülen 16-bit retro oyun konsoludur. Şayet 29 Ağustos 1990 yılında Sega tarafından yaratılan Altered Beast ile Super Thunder Blade oyunlarıyla ile ilk kez 32-bit kartuşların nasıl kapasitesine dayanabildiği anlaşılmıştır. Sega Mega Drive sega master system'in ardından gelen dördüncü nesil ev tipi video oyun konsoludur. Sega Mega Drive dordüncü nesil era oyun konsollarının bir parçasıdır. 14 yılda 39,70 milyon adet satılmış ve Sega'nın en başarılı oyun konsolu olmuştur. Sega'nın en çok satılan oyunu Sonic the Hedgehog 2 ile ev sahipliği yapmıştır. Günümüzde PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One, iOS, Android ve PC platformlarını destekleyen emülatörleri vardır.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

Armadillo Mighty, Sonic the Hedgehog serisinden hayali antropomorfik bir armadillodur. Kendisi Alex Kidd'den sonra SEGA'nın maskotu olacak tasarımlar arasında olmuştur. Daha sonra yeni karakter ve maskot Sonic seçilince Mighty'i tekrar tasarlayıp onu seriye yan karakter olarak eklediler. Mighty ilk defa SegaSonic the Hedgehog'da görüldü. İkinci oynanılabilir görünüşü ise Knuckles' Chaotix'di. Üçüncü olarak ise Sonic Mania'ya gelen Sonic Mania Plus DLC'si ile birlikte Uçan Sincap Ray ile birlikte oynanabilir bir karakter olarak eklenmiştir. Çoğu hayran Mighty'nin Chaotix üyesi olduğuna inansada Knuckles' Chaotix oyun kılavuzuna göre değildir.

<i>Kirpi Sonic 3</i> 1994 video oyunu

Kirpi Sonic 3 1994 yılında çıkan bir Platform oyunu olan Kirpi Sonic, Sega Genesis tarafından yayınlanan oyunudur. Sega Teknik Enstitüsü'nde çalışan Sonic Team üyeleri tarafından ABD'de geliştirilen ve 1994 yılında tüm dünya çapında satışa sunulan ve Sega tarafından yayımlanan oyun. Sonic oyunda düşmanı olan Doctor Eggman'nı malup etmeye çalışır.

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu, 1991) 1991 yapımı video oyunu

Kirpi Sonic, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan platform oyunudur. Oyun 23 Haziran 1991'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 26 Temmuz 1991'de Japonya'da satışa sunuldu. Oyunda Sonic isminde insan biçimli bir kirpi, hayvanları kaçırıp metal kapsüllere hapseden çılgın bilim adamı Dr. Robotnik'i yenmek ve çalınan kaos zümrütlerini bulmak için harekete geçer. Oyunun oynanışı, yüzükleri bir çeşit can sağlayıcı olarak toplama ve atlamayla saldırı hareketlerinin aynı tuşla yapıldığı basit bir kontrol şeması üzerine kuruludur.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X</span>

Sega 32X, Sega tarafından Sega Genesis oyun konsolu için üretilen bir aparattır. "Project Mars" koduna sahip olup Genesis'in gücünü genişletmek için tasarlandı ve Sega Saturn'un piyasaya sürülmesine kadar 32-bit dönemine bir geçiş konsolu olarak hizmet verdi. Genesis'den bağımsız olarak, kendi ROM kasetlerini kullanmaktaydı ve kendi oyunlarına sahipti. 32X, Japonya'da Super 32X, Kuzey Amerika'da Genesis 32X, PAL bölgesinde Mega Drive 32X ve Brezilya'da Mega 32X adı altında satışa sunuldu.

Alex Kidd, Sega'nın Alex Kidd video oyunu serisinin ana karakteridir. Popülerliği 1980'lerin sonlarında zirveye çıkmış olup hem Sega hem de kurgusal evren tarafından yayınlanan bir dizi video oyununun yanı sıra roman ve çizgi roman gibi çok sayıda ayrıntının başrol oynamıştır.

Crazy Taxi, 1999 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, Crazy Taxi serisinin ilk oyunu olup ilk olarak 1999'da arcade ve daha sonra 2000 yılında Dreamcast için piyasaya sürüldü. Oyun, taksi müşterilerini almak ve hedeflerine mümkün olan en hızlı şekilde gitmeye dayanmaktadır.

Mario & Sonic Londra 2012 Olimpiyat Oyunları'nda, 2011 yılında Sega tarafından geliştirilen bir sıra tabanlı spor parti video oyunudur. Oyun, Mario & Sonic serisinin üçüncü oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii ve Şubat 2012 tarihinde Nintendo 3DS için piyasaya sürüldü. Oyun, 2012 Yaz Olimpiyatları'na dayanmakta olup özel lisans sahibi International Sports Multimedia tarafından Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) tarafından resmi olarak lisanslandı.

Kirpi Sonic, 1991 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Genesis'in selefine benzemekle birlikte 8-bitlik sistemlere uyacak şekilde karmaşıklığı azaltıldı ve 1991 yılında Game Gear ile Master System için piyasaya sürüldü.

Sonic & Knuckles, 1994 yılında Sega tarafından geliştirilen bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin dördüncü oyunu olup 18 Ekim 1994 tarihinde Sega Genesis için piyasaya sürüldü.

Sonic 3D: Flickies’ Island veya Kuzey Amerika'daki adıyla Sonic 3D Blast, 1996 yılında Traveller's Tales ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin beşinci oyunu olup Kasım 1996 tarihinde Sega Genesis ve ertesi yıl Sega Saturn ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

Sonic Adventure, 1998 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin altıncı oyunu olup Aralık 1998 tarihinde Japonya ve Eylül 1999 tarihinde diğer ülkelerde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

Sonic Adventure 2, 2001 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin yedinci oyunu olup Sonic Adventure oyununun devamıdır ve Haziran 2001 tarihinde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

<i>Kirpi Sonic 2</i> (8-bit video oyunu) 8-bit video oyunu

Kirpi Sonic 2, 1992 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog oyununun devamı olup 1992 yılında Master System ve Game Gear için piyasaya sürüldü.

<i>Sonic Advance</i> 2001 video oyunu

Sonic Advance, 2001 yılında Dips ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic serisinin 10. yıldönümü için hazırlanmış olup 20 Aralık 2001 tarihinde Japonya ve daha sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.

Sonic Forces, 2017 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 17. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Kasım 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, iOS ve Android için piyasaya sürüldü.

Hardlight, Warwickshire'daki Leamington Spa'da bulunan bir İngiliz video oyun geliştirme stüdyosudur. Sega Europe bünyesindeki beş stüdyodan biri olarak Sega'ya aittir, diğerleri Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment ve Amplitude Studios'tur. Bir geliştirici olarak Hardlight, akıllı telefonlar için mobil oyunlara odaklanmıştır.

Sonic Frontiers , Sonic Team tarafından geliştirilenve Sega tarafından yayınlanan yeni bir platform oyunudur. Açık dünya oynanışınailk Sonic the Hedgehog oyunudur.Sonic olarak oyuncu, çeşitli biyomlardan oluşan Starfall Adaları'nı keşfeder.Dr.Eggman'in buradaki eski bir medeniyetin teknolojisini kendisi için kullanmayaçalışması ve Sonic'in onu durdurma çabasını anlatıyor.

Shadow the Hedgehog, Sega Studios USA tarafından geliştirilen ve Sonic the Hedgehog serisinin bir parçası olarak Sega tarafından yayınlanan 2005 yapımı bir platform oyunudur. Oyun, Dr. Eggman'ın büyükbabası Prof. Gerald Robotnik'in Black Doom'un yardımıyla yarattığı Kirpi Shadow'un, hafıza kaybından muzdaripken geçmişini öğrenmeye çalışmasını konu almaktadır. Shadow the Hedgehog, Sonic Adventure 1 ve Sonic Adventure 2'deki üçüncü şahıs nişancı öğelerini yeniden sunmakla birlikte konsepti büyük ölçüde genişletir ve Sonic serisine ilk kez çizgisellik sunar.