İçeriğe atla

Sonic Adventure

Sonic Adventure
GeliştiriciSonic Team
YayımcıSega
YönetmenTakashi Iizuka
YapımcıYuji Naka
Programcılar
  • Kazuyuki Hoshino
  • Yuji Uekawa
SanatçıJames Cunliffe
SenaristAkinori Nishiyama
Besteciler
  • Jun Senoue
  • Fumie Kumatani
  • Kenichi Tokoi
  • Masaru Setsumaru
SeriSonic the Hedgehog
PlatformlarDreamcast
GameCube
Microsoft Windows
Xbox 360
PlayStation 3
ÇıkışDreamcast
  • JP: 23 Aralık 1998
  • KA: 9 Eylül 1999
  • PAL: 23 Eylül 1999
GameCube
  • KA: 17 Haziran 2003
  • JP: 19 Haziran 2003
  • AU: 20 Haziran 2003
  • AVR: 27 Haziran 2003
Microsoft Windows
  • JP: 18 Aralık 2003
  • EU/AUS: 6 Şubat 2004
  • KA: 14 Eylül 2004
Xbox 360
  • KA: 15 Eylül 2010
  • AVR: 21 Eylül 2010
  • JP: 25 Eylül 2010
PlayStation 3
  • KA: 20 Eylül 2010
  • AVR: 21 Eylül 2010
  • JP: 29 Eylül 2010
TürlerPlatform, aksiyon
ModTek oyunculu oyun
Çok oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Sonic Adventure (Japoncaソニックアドベンチャー Sonikku Adobenchā), 1998 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur.[1] Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin altıncı oyunu olup Aralık 1998 tarihinde Japonya ve Eylül 1999 tarihinde diğer ülkelerde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

Oyunun hikâyesi, Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Cat ve E-102 Gamma'yı yedi Kaos Zümrütü'nü toplamak ve serinin ana düşmanı Dr. Eggman'i eski bir kötülük olan Kaos'tan kurtarmak için görevlerini takip etmektedir.[2] Her biri kendi özel yeteneklerine sahip altı karakterden birini kontrol eden oyuncular, hikâye boyunca ilerlemek için bir dizi temalı seviyeyi keşfederler. Sonic Adventure, önceki Sonic oyunlarındaki güçlendirmeler ve halka tabanlı sağlık sistemi gibi birçok unsuru korur. Ana oyunun dışında oyuncular yarış gibi mini oyunlar oynayabilir ve sanal bir evcil hayvan olan Chao ile etkileşime girebilirler.

Sega Saturn için Sonic X-treme oyununun iptal edilmesinin ardından Sonic Team, 1997 yılında Sonic Adventure üzerinde çalışmaya başladı. 60 üyeli bir geliştirme ekibi oyunu Peru ve Guatemala'daki yerlerden ilham alarak oyunu on ayda yarattı. Yuji Uekawa, karakterleri 3D'ye geçişleri için yeniden tasarladı ve Dreamcast donanımından yararlanmak için özellikler eklendi.[3]

Sonic Adventure, Ağustos 2006'ya kadar satılan 2,5 milyon kopyayla Dreamcast'in en çok satan oyunu oldu oldu.[4] Eleştirmenler görselliğe ve oyuna övgüde bulundular ve oyunu büyük bir teknolojik ilerleme olarak adlandırdılar. Bazıları görece başarısız olan Saturn'ün ardından Sega'yı baskın konsol üreticisi olarak yeniden kurabileceğini söylediler. Diğerleri kamera kontrolleri ve aksaklıkları yüzünden hayal kırıklığına uğradı ve sesleri karışık tepkiler aldı. Sonraki sürümlere yönelik incelemeler daha az olumluydu ve eleştirmenler oyunun yaşlanmadığını ve tutarsız bir kare hızında çalıştığını hissettiler. Buna rağmen, yazarları oyunu en iyi Sonic oyunları arasında sıraladı ve hem seri hem de platform türünde önemli bir sürüm olarak kabul edildi. Oyunun devamı olan Sonic Adventure 2, 2001'de piyasaya sürüldü. Sonic Adventure, güncellenmiş grafikler ve daha fazla zorluk içeren Sonic Adventure DX: Director's Cut olarak 2003 yılında GameCube ve Microsoft Windows'a taşındı.[5] 2010'da PlayStation 3 ve Xbox 360 ve 2011'de Windows için yüksek tanımlı bir dijital sürüm olarak yayınlandı.

Kaynakça

  1. ^ "First Look at Sonic Adventure" (PDF). Computer and Video Games, 203. Ekim 1998. 14 Kasım 2017 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ocak 2020. 
  2. ^ Varanini, Giancarlo (23 Haziran 2003). "Sonic Adventure DX Director's Cut Review". GameSpot. CBS Interactive. 5 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ocak 2020. 
  3. ^ "Mini Making of... Sonic Adventure". Retro Gamer, 91. 23 Haziran 2011. ss. 34-35. 
  4. ^ Pétronille, Marc; Audureau, William (2014). The History of Sonic the Hedgehog. Pix'n Love. ISBN 978-1926778969. 
  5. ^ "Sonic Adventure DX: Director's Cut for GameCube". GameRankings. CBS Interactive. 30 Haziran 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Ocak 2020. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Kirpi Sonic</span> video oyunu karakteri

Kirpi Sonic, ilk olarak 1991 yılında Sega'nın oyun konsolunda ortaya çıkan, mavi renkli, hızlı, kırmızı ayakkabılı ve sürekli Dr. Robotnik (Eggman)'le mücadelede olan ve aynı zamanda Sega firmasının maskotu olan, Mobius ismindeki farklı bir boyutta Dünya'ya paralel bir gezegende yaşayan kurgusal uzaylı ve tasarlanış itibarı ile kirpiyi andıran bir karakterdir.

<span class="mw-page-title-main">Sega Saturn</span> Ev ve video oyun konsolu

Sega Saturn 32-bit video oyun konsoludur. Japonya'da 1994, Amerika ve Avrupa'da 1995 yılında piyasaya sürülmüştür. 2000 yılına kadar desteklenmiştir. Bu dönem içinde 17 milyon satış rakamına ulaşmıştır.

Kirpi Shadow, Sonic the Hedgehog serisinden kurgusal bir karakterdir. Serinin ana karakteri olan Kirpi Sonic'in ezeli rakibi olan Shadow, Gerald Robotnik tarafından Black Doom'un DNA'sı kullanılarak "Nihai Yaşam Formu" olarak yaratılan antromorfik bir Kirpi-Black Arms melezidir. Yaratılış amacı, insanlık için bir tehdit olarak görülmeye başlayana kadar, özellikle Gerald'ın torunu Maria Robotnik için, tedavi edilemeyen ölümcül hastalıklara tedavi geliştirmenin yollarını açmaktı.

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu serisi)

Kirpi Sonic, Sega'nın, platform oyunu çıkışlı, Japon medya franchise'ıdır. Serinin, 1991 çıkışlı, ilk oyunu Kirpi Sonic; Sega'nın, Alex Kidd ile değiştirilecek ve Nintendo'nun Mario maskotuyla yarışacak yeni bir maskot karakter istemesi üzerine, Sega'nın Team Sonic bölümünce tasarlandı. Başarısı, birçok ardılının doğmasına ve Sega'nın, dördüncü kuşak boyunca video oyunu sektörünü yönlendiren ortaklıklardan biri olmasına yardımcı oldu. Mart 2011'e gelindiğinde, seri, 89 milyon'un üzerinde fiziksel kopya sattı ve 5 milyar doları bulundu. 2018'e gelindiğinde ise ücretsiz mobil oyunlar da içinde olmak üzere 800 milyon kopyaya ulaştı.

Sonic Jam, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından Sega Saturn'da yayınlanan bir video oyunudur.

Kirpi Sonic 4: Bölüm I, Sonic Team ve Dimps tarafından yapılan Sega tarafından 7 Ocak 2010'da satışa sunulan platform oyunu. Oyun Sonic the Hedgehog serisinin ilk oyununa benzer. Oyunda Sonic ve Dr.Eggman dışında karakter yoktur. Sonic Dr. Eggman'ın planlarını bozar. Oyunun hikâyesi oldukça kısadır.

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu, 1991) 1991 yapımı video oyunu

Kirpi Sonic, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan platform oyunudur. Oyun 23 Haziran 1991'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 26 Temmuz 1991'de Japonya'da satışa sunuldu. Oyunda Sonic isminde insan biçimli bir kirpi, hayvanları kaçırıp metal kapsüllere hapseden çılgın bilim adamı Dr. Robotnik'i yenmek ve çalınan kaos zümrütlerini bulmak için harekete geçer. Oyunun oynanışı, yüzükleri bir çeşit can sağlayıcı olarak toplama ve atlamayla saldırı hareketlerinin aynı tuşla yapıldığı basit bir kontrol şeması üzerine kuruludur.

Kirpi Sonic 2, Sonic Team ve Sega Teknik Enstitüsü tarafından geliştirilen ve Sega Mega Drive, Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyunda Kirpi Sonic ve onun yeni arkadaşı, Miles "Tails" Prower adında bir tilki kaos zümrütlerini Dr.Ivo Robotnik'ten geri almalı ve onu Death Egg'de yenmelidir. Oyun müziği Kirpi Sonic 'daki gibi Masato Nakamura tarafından bestelendi.

Sonic Team, Sega'nın video oyunu geliştirme bölümüdür. 1988 yılında Sega AM8 adıyla kurulmuş olup 1991 yılında Sonic the Hedgehog oyununun çıkmasıyla Sonic Team olarak adlandırıldı. Merkezi Tokyo'nun Shinagawa bölgesinde ve Novosibirsk'te yer almaktadır.

Crazy Taxi, 1999 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, Crazy Taxi serisinin ilk oyunu olup ilk olarak 1999'da arcade ve daha sonra 2000 yılında Dreamcast için piyasaya sürüldü. Oyun, taksi müşterilerini almak ve hedeflerine mümkün olan en hızlı şekilde gitmeye dayanmaktadır.

Kirpi Sonic, 1991 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Genesis'in selefine benzemekle birlikte 8-bitlik sistemlere uyacak şekilde karmaşıklığı azaltıldı ve 1991 yılında Game Gear ile Master System için piyasaya sürüldü.

Sonic & Knuckles, 1994 yılında Sega tarafından geliştirilen bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin dördüncü oyunu olup 18 Ekim 1994 tarihinde Sega Genesis için piyasaya sürüldü.

Sonic 3D: Flickies’ Island veya Kuzey Amerika'daki adıyla Sonic 3D Blast, 1996 yılında Traveller's Tales ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin beşinci oyunu olup Kasım 1996 tarihinde Sega Genesis ve ertesi yıl Sega Saturn ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

Sonic Adventure 2, 2001 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin yedinci oyunu olup Sonic Adventure oyununun devamıdır ve Haziran 2001 tarihinde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

<i>Kirpi Sonic 2</i> (8-bit video oyunu) 8-bit video oyunu

Kirpi Sonic 2, 1992 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog oyununun devamı olup 1992 yılında Master System ve Game Gear için piyasaya sürüldü.

<i>Sonic Advance</i> 2001 video oyunu

Sonic Advance, 2001 yılında Dips ve Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic serisinin 10. yıldönümü için hazırlanmış olup 20 Aralık 2001 tarihinde Japonya ve daha sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.

Sonic Mania, 2017 yılında PagodaWest Games ile Headcannon tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 16. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Ağustos 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

Sonic Forces, 2017 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 17. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Kasım 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, iOS ve Android için piyasaya sürüldü.

{{Video oyunu serisi bilgi kutusu |başlık = Kirpi Sonic |italic title = no |resim = SonicSeriesLogo.png

Shadow the Hedgehog, Sega Studios USA tarafından geliştirilen ve Sonic the Hedgehog serisinin bir parçası olarak Sega tarafından yayınlanan 2005 yapımı bir platform oyunudur. Oyun, Dr. Eggman'ın büyükbabası Prof. Gerald Robotnik'in Black Doom'un yardımıyla yarattığı Kirpi Shadow'un, hafıza kaybından muzdaripken geçmişini öğrenmeye çalışmasını konu almaktadır. Shadow the Hedgehog, Sonic Adventure 1 ve Sonic Adventure 2'deki üçüncü şahıs nişancı öğelerini yeniden sunmakla birlikte konsepti büyük ölçüde genişletir ve Sonic serisine ilk kez çizgisellik sunar.