İçeriğe atla

Slot makinesi

Las Vegas'daki McCarran Uluslararası Havalimanı'nda bulunan dijital slot makineleri

Slot makinesi ya da diğer adıyla meyve makinesi, popüler bir kumar makinesidir. Makinenin ekranında üç ya da daha fazla sayıda makara bulunur. Makaralar döndükten sonra ekrandaki hizada duran sembollere göre müşteriye ödeme yapılır. Oyunun dijital versiyonunda daha çeşitli video grafikleri ve bonuslar bulunabilmektedir.

Slot makineleri kumarhanelerde en çok oynanan şans oyunudur. ABD'deki kumarhane gelirlerinin %70'ini bu makineler sağlamaktadır.[1]

Bibliyografya

  • Brisman, Andrew. The American Mensa Guide to Casino Gambling: Winning Ways (Stirling, 1999) 0-8069-4837-X
  • Grochowski, John. The Slot Machine Answer Book: How They Work, How They've Changed, and How to Overcome the House Advantage (Bonus Books, 2005) 1-56625-235-0
  • Legato, Frank. How to Win Millions Playing Slot Machines! ...Or Lose Trying (Bonus Books, 2004) 1-56625-216-4

Kaynakça

  1. ^ Cooper, Marc (Aralık 2005). "How slot machines give gamblers the business" (İngilizce). The Atlantic Monthly Group. 11 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Nisan 2008. 

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Las Vegas</span> Clark County, Nevada, Amerika Birleşik Devletlerinin şehri ve ilçe merkezi

Las Vegas veya kısaca Vegas, ABD'nin Nevada eyaletinde bulunan Mojave Çölü üzerinde kurulu, kumar ve eğlence yerleriyle ünlü bir kent.

<span class="mw-page-title-main">Casio</span> Japonya merkezli elektronik şirketi

Casio Computer Co., Ltd. Japonya merkezli, çok uluslu bir elektronik üretim şirketidir. Merkezi Shibuya, Tokyo, Japonya'dadır. Başlıca ürünleri arasındaki hesap makineleri, cep telefonları, cep bilgisayarları, dijital kameralar, elektronik müzik aletleri, analog ve dijital saatler yer alır. Şirket, 1946 yılında kurulmuş, 1957'de dünyanın ilk kompakt elektronik hesap makinesini piyasaya sürmüştür. Casio, dijital fotoğraf makinelerinin ilk döneminde bu alanda birçok yeniliğe imza atmıştır. Şirket, 1980'li 90'lı yıllarda müzisyenler için uygun fiyatlı elektronik klavyeler geliştirmiş, ayrıca dünyada seri üretime geçen ilk dijital kol saatlerini geliştirmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Kumarhane</span>

Kumarhane ya da kasino, çok sayıda oyuncunun aynı anda kumar oynayabildiği, oyun makineleri ve masaları bulunan yapı.

<span class="mw-page-title-main">Kumar</span> belirsiz bir sonucu olan bir şans veya olayla ilgili bir oyuna para koymak

Kumar, ortaya para koyarak oynanan talih oyunudur. Birden fazla kişi arasında rekabete dayalı bir şekilde oynanabildiği gibi, bir kişi tarafından bir oyun makinasına karşı da oynanabilir. Bir oyunda şahsi maddi varlıklarını risk etmeye kumar oynamak denir.

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sonlu durum makinesi</span>

Sonlu durum makinası ; sınırlı sayıda durumdan, durumlar arası geçişlerden ve eylemlerin birleşmesiyle oluşan davranışların bir modelidir.

<span class="mw-page-title-main">Dikiş makinesi</span> Dikim yapan makine

Dikiş makinesi, çeşitli tekstil ürünlerini dikmek için kullanılan bir makinedir.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Alva J. Fisher</span> Amerikalı mucit ve mühendis (1862 – 1947)

Alva John Fisher (1862-1947), Amerikalı mühendis ve mucittir. 1906 yılında dünyanın ilk elektrik ile çalışan çamaşır makinesini yapmıştır. Bu çamaşır makinesinde kirli çamaşırlar yatay olarak yerleştirilmiş metal bir tamburun içine konuluyordu. Tambur, elektrik motoru ile döndürülüyor çamaşırlar birbirlerinin üzerinden yuvarlanırken yavaş yavaş temizleniyordu. Alva Fisher'dan sonra onun icat ettiğinden daha iyi olan elektrikli çamaşır makineleri bulunmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Frezeleme</span>

Frezeleme, bir kesiciyi bir iş parçasına ilerleterek malzemeyi çıkarmak için döner bıçaklar kullanılarak yapılan işleme sürecidir. Bu, bir veya birkaç eksen, kesici kafa hızı ve basınç üzerinde değişen yönlerde yapılabilir. Frezeleme, küçük ayrı parçalardan büyük, ağır hizmet tipi takım frezeleme işlemlerine kadar çok çeşitli farklı işlemleri ve makineleri kapsar. Özel parçaların hassas toleranslara göre işlenmesi için en yaygın kullanılan işlemlerden biridir.

<span class="mw-page-title-main">Tilt (oyun)</span>

Pinball veya tilt, bir tür arcade oyunudur. Genellikle jetonla oynanan oyunda pinball makinesi denen cam kaplı bir kabinin içindeki bir oyun alanında bir veya daha fazla çelik top oyuncu tarafından hareket ettirilerek puan kazanılmaya çalışılır. Oyunun temel amacı mümkün olduğunca çok puan elde etmektir. Top oyun alanında ne kadar farklı hedefi vurursa o nispette puan kazandırır. Oyun makinesinin alt tarafında oyuncu tarafından kontrol edilen plastik sopalar ile topların tahliye alanına düşmesi engellenmeye çalışılır. Tüm topların tahliye alanına düşmesi ile oyun sona erer.

<span class="mw-page-title-main">Patoz</span> kaba yemler ve fındık dış kabuğunu ayırmak gibi işlevleri bulunan tarım makinesi

Patoz, tahılı döven, tohumları sap ve kabuğundan ayıran, tarım aletidir. Pek çok dilde "Harman makinesi" kavramı ile karşılansa da Türkçedeki yaygın adı Patoz veya Patos biçimindedir. Ayrıca "Sapdöver" olarak da bilinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Destek vektör makinesi</span>

Destek vektör makinesi, eğitim verilerindeki herhangi bir noktadan en uzak olan iki sınıf arasında bir karar sınırı bulan vektör uzayı tabanlı makine öğrenme yöntemi olarak tanımlanabilir.

<span class="mw-page-title-main">Pachinko</span>

Pachinko, Japonya menşeli bir mekanik oyun türüdür. Hem eğlence amaçlı bir arcade oyunu hem de çok daha sık bir kumar makinesi olarak kullanılır ve Batı'daki slot makinesinin Japon muadili olarak kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Linn LM-1</span> Davul makinesi

Linn LM-1 Drum Computer, Linn Electronics tarafından imal edilen ve 1980'de piyasaya sürülen bir davul makinesi. Ses örnekleri kullanan ve programlamaya izin veren ilk davul makinelerinden biridir. 1980'lerin pop müziğinde büyük bir etkisi olmuştur ve The Human League, Gary Numan, Michael Jackson ve özellikle Prince tarafından kullanılmıştır. 1982'de devamı niteliğindeki LinnDrum piyasaya sürülmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Sammy (şirket)</span>

Sammy Corporation, Japonya merkezli bir slot makinesi geliştiricisi ve dağıtıcısıdır. Şirket, 1 Kasım 1975 tarihinde Hajime Satomi tarafından Sammy Industry adıyla kurulmuş olup pachinko ve pachislot makineleri alanında faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almaktadır.

Türkiye'de kumar son derece düzenlidir. Türkiye, kumarhaneleri 1998'de yasakladı ve 2006'da devlet dışı çevrimiçi kumarları yasakladı. Bununla birlikte, devlet piyangosu ve bahis hizmetleri mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Yapay zeka felsefesi</span> Overview of the philosophy of artificial intelligence

Yapay zeka felsefesi, yapay zekayı ve yapay zekanın, etik, bilinç, epistemoloji ve özgür irade bilgi ve anlayışı üzerindeki etkilerini araştıran teknoloji felsefesinin bir dalıdır. Ayrıca teknoloji, yapay hayvanların veya yapay insanların yaratılmasıyla ilgilidir, bu nedenle disiplin, filozoflar için oldukça ilgi çekicidir. Bu faktörler yapay zeka felsefesinin ortaya çıkmasına katkıda bulunmuştur. Bazı akademisyenler, AI topluluğunun felsefeyi reddetmesinin zararlı olduğunu savunur.

Çevrimiçi kumar internet üzerinde gerçekleştirilen kumar etkinliklerinin genel adıdır. Bilinen ilk çevrimiçi kumar hizmeti Ekim 1994'te Lihtenştayn Ulusal Piyangosu adıyla açılmıştır. Bugün, çeşitli tahminlere göre pazarın küresel değeri her yıl yaklaşık 40 milyar dolardır.

Sanal kumarhaneler veya internet kumarhaneleri olarak da bilinen çevrimiçi kumarhaneler, geleneksel kumarhanelerin çevrimiçi versiyonlarıdır. Çevrimiçi kumarhaneler, kumarbazların İnternet üzerinden kumarhane oyunları oynamasına ve bahis oynamasına olanak tanır. Bu, çevrimiçi kumarın verimli bir şeklidir.