İçeriğe atla

Sinan Ödülü

Türkiye'de mimarlık

Sinan Ödülü veya Mimar Sinan Büyük Ödülü veya Ulusal Mimarlık Ödülleri Büyük Ödülü Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri kapsamında verilen en önemli mimarlık ödülüne verilen isimdir.

Sinan Ödülü Türkiye’de mimarlık alanında uyguladıkları projeler ve mimarlığa yaptıkları katkı nedeniyle bir mimara veya ortak çalışanlara verilen bir ödüldür.[1] Bu ödül Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri kapsamında 1988 yılında beri Mimarlar Odası tarafından her iki senede bir verilmektedir.[2] Sevinç Hadi, 2022'de büyük ödüle layık görülerek bu ödülü kazanan ilk kadın mimar olmuştur.[3]

Ödülü kazananlar

Ayrıca bakınız

  • Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri
  • Mimarlar Odası
  • Türkiye’de mimarlık

Kaynakça

  1. ^ "Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri". Mimarlar Odası. 2 Ekim 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ekim 2011. 
  2. ^ "XII. Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri". Mimarizm.com. 18 Aralık 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ekim 2011. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 26 Ağustos 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Ağustos 2022. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi</span> İstanbulda kurulu devlet üniversitesi

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ), merkez kampüsü İstanbul'un Fındıklı semtinde bulunan devlet üniversitesidir. Ağırlıklı olarak görsel sanatlar, mimarlık, sahne sanatları ve müzik alanında eğitim vermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Türkiye'de mimarlık</span> Türkiyenin mimari geçmişine genel bir bakış

Türkiye'de mimarlık, Türk mimarisi veya Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarisi 1923'te kurulan Türkiye Cumhuriyeti devletinin toprakları üzerinde süregelen mimarlık sürecini inceler. Türkiye’deki mimarlık uygulamaları belli dönemlerde yaygın olan mimari akımlardan, cumhuriyet tarihi boyunca yaşanan belli sorunlardan ve çelişkilerden etkilenerek veya onlara tepki olarak oluşmuştur. Bu çelişkilerden başta geleni özellikle cumhuriyetin ilk dönemlerinde gündeme gelen Doğu-Batı ikilemidir. Buna ek olarak ulusal-evrensel, geleneksel-modern veya dindarlık-laiklik gibi ikilemler ve farklı siyasi görüşler de mimarlık uygulamalarının seyrini etkilemiştir. Bu dönemlerin birbirinden kesin olarak ayrılması pek mümkün değildir. Bazı akımlar diğerleri ile iç içe belirli bir zaman dilimine kadar varlığını sürdümüşler; bir dönemin veya ekolün temsilcisi olarak nitelendirilen bazı Türk mimarlar, kariyerlerinin ileriki dönemlerinde daha farklı stillerde de eserler tasarlamışlardır.

<span class="mw-page-title-main">Sedad Hakkı Eldem</span> Türk mimar (1908–1988)

Sedad Hakkı Eldem, Türk mimar, akademisyen ve yazar. 20. yüzyılın önde gelen Türk mimarlarındandır. Osmanlı dönemi evleri ve 18. ve 19. yüzyıl saray ve köşkleri üzerinde yaptığı çalışmalar ve klasik Osmanlı mimarisi üzerine araştırmalar yaparak, mimari tasarımda geleneksel motiflerin yeniden kullanılmasına öncülük etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Behruz Çinici</span> Türk mimar (1932–2011)

Behruz Çinici veya tam ismiyle Veli Behruz Çinici, Türk mimar.

<span class="mw-page-title-main">Opera Sahnesi</span> Ankarada bulunan bir tiyatro sahnesi

Büyük Tiyatro veya diğer adıyla Opera Sahnesi; Ankara'nın Altındağ ilçesinde bulunan bir tiyatro sahnesidir. Türk mimar Şevki Balmumcu tarafından bir sergi evi olarak tasarlanan ve 1933 yılında inşası tamamlanan yapı, 1948'de gerçekleştirilen yenileme çalışmaları sonrasında opera binası olarak kullanılmaya başlamıştır. Küçük Tiyatro'dan sonra şehirdeki en eski tiyatro sahnesine sahip salondur. Günümüzde, Ankara Devlet Opera ve Balesi ile Ankara Devlet Tiyatrosu'nun ortak kullanımındadır.

<span class="mw-page-title-main">Şevki Vanlı</span> Türk mimar

Şevki Vanlı, Türk mimardır.

Maruf Önal Türk mimar.

İkinci Ulusal Mimari Akımı veya Yeni Yöreselcilik, 1939 ile 1950 yılları arasında Türkiye’de etkisini göstermiş ve dönemin yükselen totaliter ve milliyetçi düşünce ve üsluplarından etkilenmiş bir mimarlık üslubudur.

Nişan Yaubyan, Türkiye Ermenisi yüksek mimar, mühendis ve öğretim görevlisidir.

Muhlis Türkmen, Türk mimar. Aynı zamanda Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde profesördür.

Utarit İzgi Türk mimar ve öğretim görevlisi. Aynı zamanda Sinan Ödülü'nün de sahibidir.

Hamdi Şensoy Türk mimar ve öğretim görevlisi. Aynı zamanda Sinan Ödülü'nün de sahibidir.

Ersen Gömleksizoğlu Türk mimardır. Türkiye mimarlık tarihinde önemli bir yere sahip olan Tandoğan Öğrenci Yurdu'nu tasarlamıştır.

Ulusal Mimarlık Ödülleri veya Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri 1988 yılında beri Mimarlar Odası tarafından düzenlenen bir sergiler ve ödüller etkinliğidir. 1988 yılında beri her iki yılda bir düzenlene bu etkinliklerin amacı hem Türkiye’de mimarlık mesleğini hem mimarlığı kültürel olarak geliştirme hedefini gütmektedir.

Ziya Tanalı Türk mimar. 2008 yılında Sinan Ödülü’ne layık görülmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Sevinç Hadi</span> Türk mimar

Sevinç Hadi Türk mimar. Türkiye’nin mimarlık tarihinde önemli bir yere sahip Milli Reasürans Kompleksi projesini Şandor Hadi ile tasarlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Şandor Hadi</span> Türk Mimar

Şandor Hadi Türk mimar. Türkiye’nin mimarlık tarihinde önemli bir yere sahip Milli Reasürans Kompleksi projesini Sevinç Hadi ile tasarlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Millî Reasürans Kompleksi</span> Teşvikiye, Şişli, İstanbulda bulunan Millî Reasürans T.A.Ş.ye ait genel müdürlük binası

Millî Reasürans T.A.Ş. Genel Müdürlük Binası veya kısaca Millî Reasürans Genel Müdürlük Binası veya Millî Reasürans Kompleksi İstanbul'un Şişli ilçesindeki Teşvikiye semtinde yer alan Millî Reasürans T.A.Ş.'nin genel müdürlük binasıdır. Şandor Hadi ve Sevinç Hadi tarafından tasarlanmıştır.

Erkut Şahinbaş Türk mimar. 2012 yılında Ulusal Mimarlık Sergisi ve Ödülleri kapsamında verilen ve Türkiye'deki en önemli mimarlık ödüllerinden birisi olan Sinan Ödülü'nü kazandı.

<span class="mw-page-title-main">Afife Batur</span>

Afife Batur, Türk bir mimar, mimarlık tarihçisi ve eğitimcidir. İTÜ Mimarlık Fakültesinde profesör olarak cumhuriyet dönemi Türkiye mimarisi, geç dönem Osmanlı mimarisi, çağdaş mimarlık, rölöve ve restorasyon alanlarında ders vermiş, sayısız tez danışmanlığı yürütmüştür.