İçeriğe atla

Silent Hill: Play Novel

Silent Hill: Play Novel
GeliştiricilerWill Corporation
Konami Computer Entertainment Tokyo
YayımcıKonami
YönetmenlerMitsuo Hasunuma
YapımcıShogo Kumasaka
TasarımcılarTakanori Ode
Gyu Jin Chon
Takashi Noshiro
Tomokazu Yoshida
SenaristHideki Sakamoto
BestecilerNoisycroak
Will Studio
SeriSilent Hill
MotorTyranoBuilder Bunu Vikiveri'de düzenleyin
PlatformGame Boy Advance
Çıkış
  • JP: 21 Mart 2001
TürGörsel roman
ModTek oyunculu

Silent Hill AGB adıyla da bilinen Silent Hill: Play Novel (プレイノベルサイレントヒル, Play Novel: Silent Hill), oyun kitabı tarzında bir görsel romandır. 21 Mart 2001 tarihinde Game Boy Advance konsoluna özel olarak yayınlandı. Oyun, aynı adı taşıyan video oyunu serisinin bir parçasıdır ve ilk Silent Hill'in kısmi bir uyarlamasıdır. Resmi olarak sadece Japonya'da yayınlandı.

Konu

Oyunun konusu, orijinal Silent Hill olaylarını büyük ölçüde tekrarlar. Ana karakter, kayıp evlatlık kızı Cheryl için Silent Hill kasabasında arayışa çıkan Harry Mason'dır. Oyuncu, oyunu ilk kez bitirdikten sonra Cybil Bennett'i kontrol ettiği bir senaryoya sahip olur. Bu senaryonun da tamamlanmasının ardından "Boy" (Türkçe çev.''Oğlan'') adlı dört bölümden oluşan indirilebilir bir senaryo açılır: "Spring", "Summer", "Fall" ve "Winter" (çev.''İlkbahar", "Yaz", "Sonbahar", "Kış'').[1] Bu senaryo, Mason ailesinin yanındaki bir evde yaşayan ve Harry ve Cheryl'ın arabasına binerek Silent Hill kasabasına giren yedi yaşındaki Andy'nin hikâyesini anlatır.[2]

Oynanış

Harry Mason'ın senaryosundan ekran görüntüsü. Bir kafede Cybil'den tabanca alan Harry, garip sesler duyar. Oyuncu, olayların gidişatını seçebilir: bu seslerin kaynağını kafede (seçenek A) veya sokakta (seçenek B) arayabilir.

Play Novel'da oynanabilir üç karakter vardır: Harry Mason, Cybil Bennett ve seride sadece bu oyunda görünen çocuk Andy. Oyuncu başlangıçta sadece Harry'i kontrol edebilir, Harry senaryosunu tamamladıktan sonra oyun Cybil olarak oynanabilir hâle gelir. Andy senaryosu, Game Boy Advance'i belirli cep telefonu modelleriyle birleştiren ve İnternet'e erişmelerini sağlayan özel bir Mobile Game Boy Adapter cihazı aracılığıyla Konami sunucusundan "Boy" komut dosyası indirilerek oynanabilirdi.[2] Ancak Konami indirilebilir içeriği kaldırdı. Sunucu şu anda kullanılamadığından komut dosyası alınamamaktadır.[3]

Oyun, Maceranı Kendin Seç kitaplarının tarzında bir görsel romandır. Genellikle sabit resimler ve yazılardan oluşur. Belirli anlarda oyuncu, oyun karakterinin bir sonraki eylemini belirleyen iki veya üç seçenek arasından seçim yapmak zorundadır.[3] Seçime bağlı olarak, oyunun konusu değişir ve böylece oyuncu birkaç sondan birini alabilir: Harry Mason senaryosunda sekiz farklı son vardır, Cybil Bennett senaryosunda altı son bulunur. Bazen oyuncunun hikâyede ilerlemek için bir bulmacayı çözmesi gerekebilir. Her senaryonun sonunda, oyuncuya bir dizi "dijital ticaret kartı" verilir. Alınan kartlar, alınan sona ve oyunda ziyaret edilen yerlere bağlıdır.[3] Harry'nin senaryosunda 16, Cybil'in senaryosunda 12 ve Andy'nin senaryosunda 4 olmak üzere toplam 32 kart bulunmaktadır.[4] Oyunda "game over" yoktur.[5]

Geliştirme

İlk olarak Silent Hill AGB adıyla bilinen Silent Hill: Play Novel'ın geliştirme aşaması, 28 Temmuz 2000 tarihinde Japon dergisi Famitsu'nun web sitesinde duyuruldu. Oyunun Game Boy Advance konsolu için diğer Konami oyunlarıyla birlikte Ağustos 2000'de Tokyo'da düzenlenen Nintendo Space World Expo'da gösterileceği bilgisi de açıklandı.[6] Spaceworld'de Game Boy Advance sistemlerine sahip 140 demo standından 60'ı oyuna ayrıldı.[7] Sergide ayrıca oyunun bir FMV'ye sahip olacağı da doğrulandı. Bu FMV, Silent Hill'deki açılış ekranına benzer bir açılış temasına sahiptir ama daha düşük çözünürlüktedir ve saniyede 15 kareden oluşmaktadır.[8]

Oyun, Japon stüdyo Will Corporation tarafından yaratıldı ve Konami Computer Entertainment Tokyo (KCET) tarafından üretildi.[4] Silent Hill 2 yapımcısı Akihiro Imamura da oyunun geliştirilmesinde küçük bir rol oynadı.[9] Silent Hill serisindeki ilk oyunun ve sonraki birçok oyunun aksine, Akira Yamaoka oyunun soundtrack'ini yapmadı,[10] genellikle oyunların müziklerini oluşturan Tokyo merkezli Noisycroak stüdyosu ve Will stüdyosunun ayrı bir bölümü soundtrack'ten sorumluydu.[4]

Silent Hill: Play Novel, Game Boy Advance'deki ilk oyunlardan biriydi. Oyunun yayınlanması, konsolun Japonya'da piyasaya sürüldüğü gün olan 21 Mart 2001 tarihinde gerçekleşti. Japonya dışında yayınlanmayan ve resmi olarak diğer dillere çevrilmeyen oyunun çıkış fiyatı 5800 yen olarak belirlenmişti.[5][11][12] Oyun için ek içerikler geliştirilmesi planlanmıştı; fakat bu fikir hayata geçirilemedi.[13]

Eleştiriler

Eleştirmenler soundtrack eksikliğinin de neden olduğu "korku" faktörünün ciddi şekilde düşmesine olumsuz tepki gösterdi.[2][15] Nintendo Life inceleme portalının yorumcusu, oyunu "bağımlılık yapıcı" olarak nitelendirdi ve ayrıca oyunun konusuyla ilgili "kararların çok az etkisi" olması gibi birkaç sorunu olduğunu belirtti.[3] Velikiy Drakon dergisinin bir incelemesinde Alexander Bukarov, görselleri ve müzikleri överek Play Novel'ın "sürprizler ve paradokslar oyunu" olduğunu yazdı.[5] Strana Igr dergisinden Sergei Tsilyurik, Play Novel'ı "birkaç bulmaca ve işe yaramaz bir çocuk hakkında ek bir senaryo ile ilk bölümün yeniden anlatımı" olarak tanımladı.[16] Oyun, Famitsu dergisinden 40 üzerinden 26 puan aldı.[14]

Kaynakça

  1. ^ Yusuke Yokoi (Mayıs 2001). Silent Hill Play Novel Official Guidebook (Konami Perfect Capture Series) プレイノベルサイレントヒル 公式ガイドブック (コナミ完璧攻略シリーズ) (Japonca). 双葉社 (Futabasya). ISBN 4-575-16265-5. 
  2. ^ a b c "Silent Hill Play Novel – Game Boy Advance". IGN.com (İngilizce). IGN Entertainment, Inc. 19 Ocak 2001. 14 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Mayıs 2015. 
  3. ^ a b c d e "Review: Silent Hill Play Novel (Game Boy Advance)" (İngilizce). Nintendo Life. 30 Ekim 2010. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ağustos 2015. 
  4. ^ a b c Will (21 Mart 2001). プレイノベル サイレントヒル (Silent Hill: Play Novel) (Japonca). Game Boy Advance. Konami. 
  5. ^ a b c Alexander Bukarov (2002). "Silent Hill" (dergi) (Rusça). Cilt 60. Moskova: Velikiy Drakon. ss. 46—47. 
  6. ^ "Konami Game Boy Advance Titles Announced!". IGN.com (İngilizce). IGN Entertainment, Inc. 28 Temmuz 2000. 8 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2015. 
  7. ^ "Hands On: Silent Hill AGB". IGN.com (İngilizce). IGN Entertainment, Inc. 23 Ağustos 2000. 10 Eylül 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2015. 
  8. ^ "Silent Hill GBA to contain FMV opening". thegia.com (İngilizce). The Gaming Intelligence Agency. 24 Ağustos 2000. 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2015. 
  9. ^ Yukiyoshi Ike Sato (3 Nisan 2001). "Q&A: Konami's Akihiro Imamura" (İngilizce). Gamespot. 10 Eylül 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Just a little bit, like checking the script of the game and playing hands-on of the final version, but everything else is done by a different team 
  10. ^ Daniel Kalabakov. "Interview with Akira Yamaoka" (İngilizce). Spelmusik.net. 26 Şubat 2007 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2015. I was not involved in that project at all. It was done by somebody else who is not related to me at all 
  11. ^ "Full Japanese Game Boy Advance Release List". IGN.com (İngilizce). IGN Entertainment, Inc. 19 Ocak 2001. 10 Eylül 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 20 Ağustos 2015. 
  12. ^ "Silent Hill series overview". Silent Hill 3 公式完全攻略ガイド/失われた記憶 サイレントヒル・クロニクル (Japonca). Japonya: NTT Publishing Co., Ltd. 31 Temmuz 2003. s. 2. ISBN 4-7571-8145-0. 
  13. ^ Vasiliy Galperov (3 Mart 2014). "Silent Hill, часть 9" (Rusça). StopGame. 6 Ağustos 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Ağustos 2015. 
  14. ^ a b Pablo Grandío (17 Mart 2001). "Famitsu "juzga" a Game Boy Advance" (İspanyolca). Vandal.net. 5 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ağustos 2015. 
  15. ^ Lake, Max (10 Ocak 2001). "Play Novel: Silent Hill Preview". Nintendo World Report. 28 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Kasım 2008. 
  16. ^ Sergey Tsilyurik (Ağustos 2009). "Silent Hill history" (PDF) (dergi) (Rusça). Cilt 15 (288) (Strana Igr bas.). Moskova: Gameland. ss. 46—53. 24 Eylül 2015 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Temmuz 2021. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<i>Sessiz Tepe</i>

Sessiz Tepe, Christophe Gans tarafından yönetilen 2006 çıkışlı bir psikolojik korku filmidir. Senaryosu Roger Avary, Gans ve Nicolas Boukhrief tarafından yazılan film, Konami'nin 1999'da yayınladığı Silent Hill adlı video oyununun bir uyarlamasıdır. Radha Mitchell, Sean Bean, Laurie Holden, Deborah Kara Unger, Kim Coates, Tanya Allen, Alice Krige ve Jodelle Ferland filmin ana oyuncu kadrosunu oluşturmaktadır. Film, evlat edinilen kızının hastalığının nedenini bulmak için sisli Sessiz Tepe kasabasına giden Rose'u konu almaktadır. Kasaba girişinde araba kazası geçiren Rose, kaybolan kızını ararken kendini canavarlarla dolu alternatif bir boyutta bulur.

<i>Silent Hill 4: The Room</i> 2004 video oyunu

Silent Hill 4: The Room, Konami'nin Silent Hill isimli korku, gerilim, psikolojik, dram, bulmaca türünde olan ünlü oyun serisinin dördüncü oyunudur. Oyun Haziran 2004'te Japonya'da 2004 Eylül'ünde ise Amerika ve Avrupa'da; PlayStation 2, Xbox ve PC için piyasaya sürüldü. Birçok ödül kazandı ve en iyi oyun seçildi.

<i>Silent Hill</i> (video oyunu) 1999 tarihli hayatta kalma-korku ve psikolojik korku türü bir video oyunu

Silent Hill, 1999 yılında PlayStation için Konami tarafından yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'daki bir grup olan Team Silent tarafından geliştirilen bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ilk bölümü olan oyun, Şubat 1999'da Kuzey Amerika'da, Mart 1999'da Japonya'da ve Temmuz 1999'da Avrupa'da piyasaya sürüldü. Silent Hill, 3 boyutlu ortamların gerçek zamanlı olarak oluşturulduğu üçüncü şahıs bakış açısını kullanmaktadır. Geliştiriciler, konsol donanımının kısıtlamalarını en aza indirmek için grafikleri karıştırarak bolca sis ve karanlık kullandı. Savaş eğitimi almış kahramanlara odaklanan önceki hayatta kalma-korku oyunlarının aksine, Silent Hill'in oyuncu karakteri bir "sıradan insan"dır.

<i>Silent Hill: Shattered Memories</i>

Silent Hill: Shattered Memories, Konami'nin ünlü korku, gerilim, psikolojik, dram, bulmaca türündeki Silent Hill adlı oyun serisinin oyunlarından biridir. Climax Studios tarafından geliştirilmiş ve önce Wii, daha sonra da Playstation 2 ve Playstation Portable konsollarına çıkmıştır. Çıkış tarihi 2009'dur. Silent Hill Shattered Memories bir sürü ödül almıştır.

<span class="mw-page-title-main">GameSpy</span>

GameSpy ya da GameSpy Industries, Inc. oyun websitelerine ağ hizmeti sağlayan, online video oyunlarına servis ve yazılım desteği sunan IGN Entertainment'in bir parçası. GameSpy hayata 1996'da QSpy ismindeki internet Quake server arama programı ile başladı. Şirket merkezi Kaliforniya Costa Mesada bulunuyor ve News Corporation şirketi tarafından işletiliyor. 92.3% hisse oranıyla ana şirket, 8 Eylül 2005'te $650 milyon dolara satın alan IGN'dir. GameSpy'ın PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Game Boy Advance, Nintendo DS, N-Gage, Wireless, PC ve Retrogaming için bölümleri vardır. GameSpy ayrıca yarı-haftalık olarak yayınlanan GameSpy Debriefings adındaki Podcast da yayınlamaktadır.

<i>Silent Hill: Downpour</i> 2012 video oyunu

Silent Hill: Downpour, Vatra Games tarafından geliştirilen ve Konami Digital Entertainment tarafından yayınlanan bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill video oyunu serisinin sekizinci bölümü olan Downpour, Mart 2012'de piyasaya sürüldü. Seriye adını veren kurgusal Amerikan kasabasında geçen Silent Hill: Downpour, kasabaya vardıktan sonra periyodik olarak "Öteki Dünya"ya giren ve kişisel bastırılmış anılarını ortaya çıkaran bir mahkûm olan Murphy Pendleton'ın hikâyesini anlatır. Oyun üçüncü şahıs bakış açısını kullanır ve üç boyutlu olarak oynanabilir.

<i>Silent Hill 2</i> 2001 yılı hayatta kalma-korku oyunu

Silent Hill 2, Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'nun bir parçası olan Team Silent tarafından geliştirilen 2001 tarihli bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ikinci bölümü olan Silent Hill 2, ölen karısından kendisini orada beklediğini bildiren bir mektup aldıktan sonra Silent Hill kasabasına yolculuk yapan dul James Sunderland'in hikâyesini anlatır. Eylül 2001'de çıkışını yapan oyunun aynı yılın Aralık ayında Xbox için ekstra bir senaryo olan Born from a Wish ve diğer eklemeleri içeren genişletilmiş bir versiyonu yayınlandı. 2002 yılında Microsoft Windows sisteminde piyasaya sürüldü. Silent Hill HD Collection'ın bir parçası olarak 2012'de PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

<i>Silent Hill 3</i>

Silent Hill 3, Konami Computer Entertainment Tokyo bünyesindeki bir geliştirici grubu olan Team Silent tarafından geliştirilen ve Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin üçüncü bölümü ve ilk Silent Hill oyununun doğrudan devamı niteliğindedir. Oyun, kötü niyetli bir tanrıyı canlandırmaya çalışan kasabanın tarikatının entrikalarına bulaşan bir genç olan Heather Mason'ın hikâyesini anlatmaktadır. Mayıs 2003'te çıkan oyun aynı yılın Ekim ayında Microsoft Windows'a port edildi. Silent Hill HD Collection'ın (2012) bir parçası olarak PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

<i>2006 FIFA World Cup</i> (video oyunu) 2006 video oyunu

2006 FIFA World Cup, EA Canada tarafından geliştirilen ve EA Sports tarafından Game Boy Advance, Java ME, Microsoft Windows, Nintendo DS, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation Portable, Xbox, Xbox 360, cep telefonu platformları için yayınlanan futbol video oyunu. Nintendo DS, PlayStation Portable, Game Boy Advance sürümleri Exient Entertainment tarafından geliştirilmiştir. 2006 FIFA Dünya Kupası temalı oyunun sürümleri, 2006'nın Nisan-Haziran ayları arasında yayınlanmıştır.

Camelot Software Planning, Japonya merkezli bir video oyunu geliştiricisidir. Şirket 1990 yılında Sega CD4 adıyla Sega'nın Shining serisinin geliştirilmesinden sorumlu bir bölümü olarak kurulmuş olup sonradan adı Sonic! Software Planning olarak değiştirildi. 1995'te Sega'nın bir parçası olmakta çıktı ve Sony Computer Entertainment ile işbirliği yapmaya başladı. 2001 yılında günümüz adını aldı. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinjuku semtinde yer almaktadır.

Treasure Co., Ltd., Japonya merkezli bir video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 19 Haziran 1992 tarihinde eski Konami çalışanları kurulmuş olup özellikle yenilikçi oyun sistemlerini kullanan klasik tarzda aksiyon oyunları ile bilinmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Nakano semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sega Game Gear</span>

Sega Game Gear, Sega tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Game Gear, "Project Mercury" adı altında geliştirilmiş olup öncelikli olarak Nintendo'nun Game Boy, Atari Lynx ve NEC'in TurboExpress'i ile rekabet etmekteydi. Donanımının büyük bir kısmını Master System ile paylaşmakta ve kendi oyunlarının yanı sıra bir adaptörün kullanılmasıyla Master System oyunlarını da oynatabilmektedir. Manzara formatlı tam renkli arkadan aydınlatmalı ekran içeren Game Gear, Game Boy'a teknolojik açıdan üstün bir el konsolu olarak konumlandırıldı. Game Gear, 6 Ekim 1990 tarihinde Japonya'da, Nisan 1991'de Kuzey Amerika ve Avrupa'da ve 1992'de Avustralya'da satışa sunuldu.

Final Fantasy II, 1988 yılında Square tarafından geliştirilen rol yapma video oyunudur. Oyun, Final Fantasy serisinin ikinci oyunu olup 17 Aralık 1988 tarihinde Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve daha sonra WonderSwan Color, PlayStation, Game Boy Advance, PlayStation Portable ve birden fazla mobil ve akıllı telefon sürümleri de çıkmıştır.

F-Zero, Nintendo tarafından geliştirilen bir futuristik yarış video oyunu serisidir. Serinin ilk oyunu olan F-Zero 1990'da Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü ve yakaladığı başarı sayesinde Nintendo'nun sonraki oyun konsollarında birden fazla oyunu daha yayınlandı.

Super Mario World, 1990 yılında Nintendo tarafından geliştirilen platform video oyunudur. Oyun, Super Mario serisinin altıncı oyunu olup 21 Kasım 1990 tarihinde Japonya ve sonraki yıllarda diğer ülkelerde Super Nintendo Entertainment System için piyasaya sürüldü.

Mario Kart: Super Circuit 2001 yılında Intelligent Systems tarafından geliştirilen ve Nintendo tarafından yayınlanan bir karting yarış video oyunudur. Oyun, Mario Kart serisinin üçüncü oyunu olup 21 Temmuz 2001 tarihinde Japonya ve sonraki aylarda diğer ülkelerde Game Boy Advance için piyasaya sürüldü.

Bu liste, tüm zamanların en çok satan video oyunlarını göstermektedir. Bugüne kadar en çok satan video oyunu, Mojang tarafından Mayıs 2009 tarihinde bilgisayar, mobil ve konsol gibi pek çok platformda yayımlanan açık dünya oyunu Minecraft, bütün platformalarda 300,000,000'dan fazla kopya satmıştır. EA tarafından yayımlanan Tetris ile Grand Theft Auto V, 100 milyondan fazla kopya satan diğer video oyunlarıdır. Tek bir platformda en çok satan oyun ise Wii konsolu için piyasaya sürülmüş olan yaklaşık 83 milyon satışla Wii Sports'dur.

<i>Samurai Jack: The Amulet of Time</i>

Samurai Jack: The Amulet of Time, İngiliz stüdyo Virtucraft tarafından geliştirilen ve BAM! Entertainment tarafından Game Boy Advance için yayınlanan bir aksiyon video oyunudur. Animasyon dizisi Samurai Jack'e dayanan oyun, Ocak 2002'de Cartoon Network ve BAM! Entertainment arasında bir lisans anlaşması sonrası ortaya çıktı. 25 Mart 2003'te dünya çapında yayınlandı.

Team Silent, Konami Computer Entertainment Tokyo (KCET) bünyesinde 1999'dan 2004'e kadar Konami'nin Silent Hill serisinin ilk dört oyunundan sorumlu bir Japon oyun geliştirme grubuydu. Besteci Akira Yamaoka'ya göre Team Silent, diğer projelerde başarısız olan ve ilk Silent Hill oyunu başarılı olmadan önce şirketten ayrılmayı planlayan personelden oluşuyordu. Bir Silent Hill: Homecoming sanatçısına göre Team Silent nihayetinde Konami tarafından dağıtıldı çünkü Konami, oyunları Batılı geliştiricilerin yapmasını istedi. KCET, Nisan 2005'te ana şirket Konami ile birleştirildi. Silent Hill'in sonraki oyunları Climax Studios, Double Helix Games ve Vatra Games gibi harici Batılı şirketler tarafından geliştirildi.