İçeriğe atla

Silent Hill

Silent Hill
GeliştiricilerKonami Computer Entertainment Tokyo, Creature Labs, Climax Studios, Double Helix Games, Vatra Games, WayForward Technologies
YayımcılarKonami, Konami Digital Entertainment
BestecilerAkira Yamaoka, Daniel Licht
PlatformlarPlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable, PlayStation Vita, Xbox, Xbox 360, Wii, Microsoft Windows
TürlerKorku
Gerilim
Psikolojik
Dram
Bulmaca
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Resmî sitehttp://www.konami.com/silenthill

Silent Hill (サイレントヒル, Sairento Hiru, Türkçe: Sessiz Tepe), Keiichiro Toyama tarafından yaratılmış ve Konami tarafından geliştirilip yayınlanmış Japon korku oyunu serisi. Serinin ilk dört oyunu Team Silent tarafından geliştirilmiş, sonraki oyunları ise başka firmalar tarafından geliştirilmiştir.

Oyun serisi

Silent Hill, 1999'dan 2012'ye kadar 9 farklı isimle duyuldu. Serinin ilk 4 oyununu Japonya'nın Team Silent ekibi yapmıştır. Dördüncü oyundan memnun olmayan Konami seriyi batıya yani Amerika'ya devretmiştir ve bu oyunlar numarasız bir şekilde çıkmışlardır. Serinin en önemli bestekârı olan Akira Yamaoka, 2008 yılında çıkan Silent Hill: Homecoming'e kadar bütün Silent Hill oyunlarının sesinden ve müzik bestesinden sorumluydu ve seriyle özdeşleşmiştir. Akira Yamaoka aynı Austin Wintory gibi oyun müzikleriyle birlikte konser veren nadir bestecilerden birisidir.

Oyun sektörüne etkileri

Silent Hill ve Resident Evil aynı dönemde çıkmış iki bilinmezden korkma ve aksiyon serisidir. Resident Evil'ın aksiyon kısmı daha çok ağır basarken Silent Hill sinematik duruşuyla nam salmıştır. Silent Hill, sinematik oyun kavramını ilk ortaya atan ve en iyi örneğini veren oyun serisidir. Özellikle oyun içinde müzik bulundurmaması ve sadece sinematiklerde müzik çalması, müziklerinin sahnelerle özdeşleşmesine olanak vermiş, müzikleri ve sinematikleri Dünya çapında çok konuşulmuş ve beğenilmiştir.

Serinin 2008 yılına kadar tüm sesinden sorumlu olan Akira Yamaoka oyunlardaki ses kavramını yeniden şekillendirmiştir. Özellikle kapı açma, kapama sesi bütün oyuncuları etkilemiş, sinematik oyun yapmak isteyenler gerçekçi ses kullanmaya önem vermişlerdir. Ayrıca Akira Yamaoka sinematiğe özel müzik besteleyerek o sahnenin daha etkili olmasını sağlamıştır. Bu, günümüzde film, dizi gibi mecralarda da kullanılmaya başlanmıştır.

Silent Hill'in çekim teknikleri hikâyesiyle öne çıkmaya çalışan oyunlara büyük bir ders vermiştir. Özellikle bakış boşluğu çekim tekniğini çok kullanmışlar ve böylece oyuncuyu bilinmezden korkutmuşlardır.

Seçimlerin ve oyun içinde yaptığınız çoğu şeyin oyun sonunu etkilemesiyle bu seri, seçime bağlı oyunlara yön vermiştir. Silent Hill'den Silent Hill: Downpour'a kadar tüm oyunlarında birden fazla son bulundurmuştur. Ayrıca bazı oyunlarında finalinde oyuncuyu şaşırtmış, sürpriz sonla bitirmiştir. Bunlardan en önemlisi Silent Hill 2'dir.

Silent Hill serisi derin ve kafayı kullandırmak zorunda olan bulmacalarıyla ünlenmiştir. Özellikle Silent Hill'in ilk oyunundaki piyano bulmacası bulunması en zor bulmacalardan birisidir. Silent Hill 3'teki tarot kardı bulmacası da en zor bulmacalardan biridir. Oyuncuya daha önceden söylemiş veya göstermiş olduğu şeylerden sorguya çeker ve gerçeği bulmasını ister. Silent Hill 2'deki asansör bulmacası da bunlara örnektir.

Etkilendikleri

Silent Hill serisi özellikle İbrahimi dinlerle iç içe olmuştur. Seri, dini bakımdan zengindir. Çoğu oyunda bağnazlığı, yobazlığı işlemişlerdir. İlk oyunda kelime bulmacalarında Hristiyan mitlerini kullanmışlardır. Seri genel olarak Hristiyan dininden oldukça etkilenmiştir. Bu, Japonya'da son 100 yıldır Yeni Din Hareketi olduğu düşünüldüğünde şaşılmayacak bir tablodur zira Hristiyanlık Japonya'yı oldukça etkilemiştir. Buna örnek olarak Death Note adlı manga / anime serisinde Mello/M karakterinin istavroz kolyesi vardır. Seri, 5. oyunuyla birlikte Amerika'ya taşındığında da bu değişmemiştir. Bunun sebebi Konami'nin aynı çizgide gitmek istemesidir. Ancak, doğal olarak, bazı çizgiler oynamış, daha silik bir din/mit işlenmiştir. Amerika Birleşik Devletleri'nde Yeni Din Hareketi'nin etkileri de görülmektedir. Bahai mabetleri buna en büyük örnektir. Bu sayede birçok Amerikan vatandaşı bu oyunu çekici bulmuş ve nitekim oyun satmaya devam etmiştir.

Not: Bundan sonra yazılacaklar olası spoiler niteliği taşımaktadır.

Silent Hill 2

Silent Hill 2'de oynadığımız ana karakter olan James Sunderland 3 yıl önce ölen eşi Mary'den bir mektup alır. Bu mektupta Mary, onu Silent Hill'de özel mekanında beklediğini söyler. James bu olaya bir anlam veremez ama yine de bakmalıyım diyerek Silent Hill adlı kasabaya gider. Mary'nin bahsettiği mekan birçok yeri niteleyebileceğinden aklına gelen ilk yere giderken aynı Mary'e benzeyen bir kadın görür. James o heyecanla kadına dokunur ve "Mary!" der. Kadın ise çok şaşırır "Hayır, ben Maria'yım" der. James ve Maria, James'in ölen eşi Mary'i aramaktadırlar.

Bu hikâyede Mary yani James'in gerçek eşi Meryem'in kendisidir. Meryem Kutsal Kitap'a göre günahsız, bakire ve kutsal bir kadındır.

Bu hikâyede Maria yani James'in gerçek eşine benzettiği kadın ise Mecdelli Meryem'in kendisidir. Luka İncili'ne göre Mecdelli Meryem günahkar birisidir. Riyakardır ve İsa'dan günahlarını affetmesi için yalvarmıştır. Birçok efsaneye konu olmuştur.

Silent Hill 3

Silent Hill 3 adlı oyun, ilk oyunun devamıdır. Bu oyunun sonunda Tanrı ile son savaşı vermekteyiz. Bu, Yakup'un Yehova ile güreşmesine bir atıftır.

Silent Hill: Homecoming

Ana karakter Alex Shepherd askerdeyken yaralanır ve bir hastaneye yatar. Bilinmeyen bir zamanda uyandığında etrafta ne olduğu belirsiz canavarların gezdiğini görür ve hastaneden çıkar, evinin yolunu tutar. Evine yıllar yıllar sonra gittiğinde kasabasında kalan kişi sayısının bir elin parmaklarını geçmediğini görür. Bütün kasabaya nereden geldiği bilinmeyen bir kâbus çökmüştür (?). Alex, kardeşi Joshua'nın da kayıp olduğunu görünce kardeşinin peşine düşer. Elbette ki Silent Hill'e yolu düşecektir.

Alex Shepherd oyun boyunca kendi hatıralarını zaman zaman anımsayacaktır. Bunları yavaş yavaş anımsaması aslında bir ipucudur. Anımsadığı ilk şey babası Adam'ın aile yüzüğünü kardeşi Joshua'ya vermesidir. Bu, oyunun finaliyle tamamıyla alakalıdır. Alex, bazı objeler bulup kasabadaki bazı kişilerle tanıştığında ve annesiyle konuştuğunda babası ve kardeşiyle ilgili hatıraları anımsar. Alex, üzerinde "Affet beni." yazan saati bulup eline aldığında bir anda yere düşer ve Silent Hill'de uyanır. Alex, kendi saatini bulmuştur ancak farkında değildir.

Alex bir gerçeği unutup Joshua'nın peşinde gitmektedir. Alex onu Silent Hill'de bulacağını sanır. Bu da oyunculara aslında bir ipucudur çünkü Silent Hill'e gerçekten de akıllı insanlar gelmezler. Silent Hill'e giden insanlar hayatta amaçları kalmamış, hiçbir şeye tutunamayan insanlardır. Aslında bu da Silent Hill 2'deki olaya atıftır.

Alex 3 kişiyle tanışır. Bunlardan birisi 20'li yaşlarındaki Elle'dir. Elle'in annesi Margaret köyün hakimidir. Elle'in kardeşi kayıptır. Fitch denilen bir adamla tanışır. Fitch, silah tamirinde uzman birisidir. Ancak Fitch'i en son gördüğünde üzeri kanlar içinde kaçıyordu. Fitch'in evine girdiğimizde kızının evde olmadığını yani yine bir küçük çocuğun kayıp olduğunu görürüz. Alex'in de kardeşi kayıptır. Bu en önemli üçüncü ipucudur.

Alex Shepherd, babası Adam'ın kardeşi Joshua'ya "Shepherd Ailesi Yüzüğü"nü teslim ettiğini kapı arasından izlemiştir. Alex Shepherd'in babası oldukça katı kuralcı, avla ilgilenen, askeri geçmişi olan biridir. Yüzyıllardır Shepherd ailesini bu yüzük temsil etmektedir. Alex bu yüzüğün kendisinden küçük kardeşine verilmesini hazmedemez. Alex bir gün Joshua'yı Toluca Gölü'nün ortalarına çıkarır tekneyle. Şakadan mıdır bilinmez o yüzüğün hiçbir işe yaramadığını söyler ve kendisine ister. Joshua ise yüzüğü vermek istemez. Alex ile Joshua arasında çıkar arbedede Joshua göle düşer ve boğularak can verir. Babası Adam, Alex'e bunun olmaması gerektiğini söyler. Alex çılgına döner, aylar içerisinde akıl sağlığını yitirir. Ailesi, Alex'i yani tek halefini hastaneye yatırır. Babası, Alex'i en son ziyaret ettiğinde ona kendisinin giymiş olduğu askeri kıyafeti verir. Alex, oyunun başında uyandığında kendini askerde yaralanmış, hastaneye yatırılmış biri olduğu sanmıştır! Aslında hiçbir zaman asker olmamıştır! Sadece bir akıl hastasıdır! Alex, Joshua'yı kafasına kazıdığı gibi saatine de kazımıştır, "Affet beni." yazan saat kendisine aittir ve bu söz Joshua'ya söylenmiştir! Alex, oyun boyunca Joshua'yı aramıştır ancak Joshua çoktan ölmüştür ve bunun farkına oyun sonunda varır! Ki bu, Adem ile Havva'nın oğulları Habil ile Kabil'in hikâyesine tıpatıp benzemektedir. Kabil, Alex'tir ve kardeşini öldürmüştür. Habil ise Joshua'dır ve kardeşi tarafından öldürülmüştür.

Ayrıca bakınız

Dış bağlantılar


İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Grand Theft Auto</i> (seri) Video oyunu serisi

Grand Theft Auto, resmi kısaltması ile GTA, oyun programcısı David Jones ve Mike Dailly, Dan ve Sam Houser kardeşler ile oyun tasarımcısı Zachary Clarke tarafından yaratılan video oyunu serisidir. İlk olarak Rockstar North tarafından Birleşik Krallık’da geliştirilmiş ve Rockstar Games tarafından yayımlanmıştır. Serinin adı büyük otomobil soygunu anlamına gelen “grand theft auto” teriminden gelmektedir.

<i>Metal Gear Solid</i> 1998 yapımı video oyunu

Metal Gear Solid, Metal Gear serisinin üçüncü oyunudur. Önceki oyunlar; Metal Gear, Metal Gear 2: Solid Snake'tir. Bu oyundan sonra yapılmış olan Metal Gear oyunları ise Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Metal Gear Solid 2:Substance, Metal Gear Solid 3:Snake Eater, Metal Gear Solid 3: Subsistence, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ve Metal Gear Solid: Peace Walker'dir. Metal Gear Solid: Peace Walker, PSP için yapıldı. Metal Gear Solid: Rising isimli bir oyun PS3, Xbox360 ve PC'e çıkmak üzere yapım aşamasındadır. Aynı zamanda Nintendo Gamecube için Metal Gear Solid: The Twin Snakes oyunu çıkarılmıştır ki bu Metal Gear Solid'in grafiklerinin geliştirilmiş versiyonudur. İlk MGS'den çok üstün grafiklere ve efektlere sahiptir.

<i>Casino Royale</i> (film, 2006) James Bond serisinin yirmi birinci filmi (2006)

Casino Royale, İngiliz gazeteci, yazar Ian Fleming'in 1953'te yayınlanan aynı adlı romanından, sinemaya uyarlanan 2006 yapımı casus filmi. Yönetmenliğini Martin Campbell'ın yaptığı Casino Royale, sinema tarihinin en uzun seriye sahip olan James Bond filmlerinin yirmi birincisi. Seriden ayrı bir filmi daha olan Casino Royale, ABD ve İngiltere ortak yapımı. Başlıca rollerini, Daniel Craig, Eva Green, Mads Mikkelsen, Caterina Murino paylaşır. Martin Campbell, Bond filmlerinin on yedincisi, Altın Göz'de yine yönetmen olarak görev alır. Senaryosunda, Robert Wade ve Neal Purvis yanı sıra Paul Haggis'in imzası var. Serinin son dört filminde baş karakter, 'James Bond'u canlandıran Pierce Brosnan'ın yerini Daniel Craig alır.

<span class="mw-page-title-main">James Stewart</span> Amerikalı sinema oyuncusu (1908 – 1997)

James Maitland "Jimmy" Stewart, Amerikalı aktör ve askerdi. Kendine özgü konuşması ve halk adamı kişiliğiyle tanınan Stewart'ın sinema kariyeri 1935'ten 1991'e kadar 80 filme yayıldı. Hem perdede hem de perde dışında sergilediği güçlü ahlak anlayışıyla, yirminci yüzyılın ortalarında "Amerikan idealini" simgeliyordu. 1999 yılında Amerikan Film Enstitüsü (AFI) onu en büyük Amerikalı erkek oyuncular listesinde üçüncü sıraya yerleştirdi. 1980'de AFI Yaşam Boyu Başarı Ödülü, 1983'te Kennedy Center Onur Ödülü, 1985'te Akademi Onur Ödülü ve Başkanlık Özgürlük Madalyası da dahil olmak üzere çok sayıda ödül aldı.

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

<span class="mw-page-title-main">Guillermo del Toro</span>

Guillermo del Toro Gómez, Meksikalı film yönetmeni. Oscar ödüllü Pan'ın Labirenti (2006) ve Suyun Sesi (2017) filmleriyle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Klaus Maria Brandauer</span> Avusturyalı oyuncu ve yönetmen

Klaus Maria Brandauer, Asıl adı: Klaus Georg Steng,, dünyaca tanınmış oyuncu, yönetmen ve 1972 yılından bu yana Viyana'daki Max-Reinhardt Semineri'nde profesör. Brandauer, Hollywood film endüstrisinde başarı kazanan az sayıdaki Almanca konuşan oyunculardan birisidir.

<i>Yüzüklerin Efendisi</i> J. R. R. Tolkienin yazdığı kült epik fantezi türündeki roman

Yüzüklerin Efendisi, İngiliz filolojist ve Oxford Üniversitesi profesörü J. R. R. Tolkien'in yazdığı epik fantezi türündeki romandır. Hikâye, Tolkien'in çocuklar için yazdığı 1937 tarihli Hobbit'in devamı olarak başlamıştı ancak sonunda ondan çok daha büyük bir eser haline geldi. Çoğu II. Dünya Savaşı'nda olmak üzere 1937 ve 1949 yılları arasında aşamalar halinde yazıldı. 150 milyonun üstündeki satış sayısıyla tüm zamanların en çok satan ikinci romanıdır.

<i>Silent Hill 4: The Room</i> 2004 video oyunu

Silent Hill 4: The Room, Konami'nin Silent Hill isimli korku, gerilim, psikolojik, dram, bulmaca türünde olan ünlü oyun serisinin dördüncü oyunudur. Oyun Haziran 2004'te Japonya'da 2004 Eylül'ünde ise Amerika ve Avrupa'da; PlayStation 2, Xbox ve PC için piyasaya sürüldü. Birçok ödül kazandı ve en iyi oyun seçildi.

<i>Silent Hill</i> (video oyunu) 1999 tarihli hayatta kalma-korku ve psikolojik korku türü bir video oyunu

Silent Hill, 1999 yılında PlayStation için Konami tarafından yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'daki bir grup olan Team Silent tarafından geliştirilen bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ilk bölümü olan oyun, Şubat 1999'da Kuzey Amerika'da, Mart 1999'da Japonya'da ve Temmuz 1999'da Avrupa'da piyasaya sürüldü. Silent Hill, 3 boyutlu ortamların gerçek zamanlı olarak oluşturulduğu üçüncü şahıs bakış açısını kullanmaktadır. Geliştiriciler, konsol donanımının kısıtlamalarını en aza indirmek için grafikleri karıştırarak bolca sis ve karanlık kullandı. Savaş eğitimi almış kahramanlara odaklanan önceki hayatta kalma-korku oyunlarının aksine, Silent Hill'in oyuncu karakteri bir "sıradan insan"dır.

<span class="mw-page-title-main">Sam Lake</span>

Sami Järvi bilinen ismiyle Sam Lake Fin yazardır. En ünlü çalışması Max Payne video oyun serisidir. Lake, Max Payne'in arkasındaki şirket olan Remedy Entertainment'in kurucusu Petri Järvilehto ile iyi arkadaştı. Järvilehto'nun Remedy'nin ilk oyunlarından biri olan Death Rally için senaryoya ihtiyacı vardı ve Lake'i senaryo yazması için çağırdı.

<i>Silent Hill 2</i> 2001 yılı hayatta kalma-korku oyunu

Silent Hill 2, Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan ve Konami Computer Entertainment Tokyo'nun bir parçası olan Team Silent tarafından geliştirilen 2001 tarihli bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin ikinci bölümü olan Silent Hill 2, ölen karısından kendisini orada beklediğini bildiren bir mektup aldıktan sonra Silent Hill kasabasına yolculuk yapan dul James Sunderland'in hikâyesini anlatır. Eylül 2001'de çıkışını yapan oyunun aynı yılın Aralık ayında Xbox için ekstra bir senaryo olan Born from a Wish ve diğer eklemeleri içeren genişletilmiş bir versiyonu yayınlandı. 2002 yılında Microsoft Windows sisteminde piyasaya sürüldü. Silent Hill HD Collection'ın bir parçası olarak 2012'de PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

<i>Silent Hill: Play Novel</i> 2001 video oyunu

Silent Hill AGB adıyla da bilinen Silent Hill: Play Novel, oyun kitabı tarzında bir görsel romandır. 21 Mart 2001 tarihinde Game Boy Advance konsoluna özel olarak yayınlandı. Oyun, aynı adı taşıyan video oyunu serisinin bir parçasıdır ve ilk Silent Hill'in kısmi bir uyarlamasıdır. Resmi olarak sadece Japonya'da yayınlandı.

The Silent Hill Experience, PSP platformu için yapılmış interaktif bir UMD.

<i>Silent Hill 3</i>

Silent Hill 3, Konami Computer Entertainment Tokyo bünyesindeki bir geliştirici grubu olan Team Silent tarafından geliştirilen ve Konami tarafından PlayStation 2 konsolu için yayınlanan bir hayatta kalma-korku video oyunudur. Silent Hill serisinin üçüncü bölümü ve ilk Silent Hill oyununun doğrudan devamı niteliğindedir. Oyun, kötü niyetli bir tanrıyı canlandırmaya çalışan kasabanın tarikatının entrikalarına bulaşan bir genç olan Heather Mason'ın hikâyesini anlatmaktadır. Mayıs 2003'te çıkan oyun aynı yılın Ekim ayında Microsoft Windows'a port edildi. Silent Hill HD Collection'ın (2012) bir parçası olarak PlayStation 3 ve Xbox 360 için yeniden düzenlenmiş yüksek çözünürlüklü bir sürümü yayınlandı.

Clarence, Cartoon Network için Skyler Page tarafından yapılmış ABD çizgi dizisidir. İlk gösterimini ABD'de Cartoon Network'te 14 Nisan 2014 tarihinde yapmıştır. Türkiye'de ise 13 Ekim 2014 tarihinde Cartoon Network'te başlamıştır. Seri, Clarence ve onun en iyi iki arkadaşı Sumo ve Jeff ile birlikte yaşadıkları maceraları konu alır. Çizgi dizi ABD'nin Arizona eyaletinin Aberdale şehrinde geçer.

<i>Saklambaç</i> (film, 2019) Matt Bettinelli-Olpin ve Tyler Gillett’nin yönettiği Amerikan filmi

Saklambaç Matt Bettinelli-Olpin ve Tyler Gillett tarafından yönetilen ve Guy Busick ve R. Christopher Murphy tarafından senaryosu yazılan 2019 Amerikan kara komedi korku filmi. Filmde Samara Weaving, Adam Brody, Mark O'Brien, Henry Czerny ve Andie MacDowell yer alıyor. Saklambaç, bir düğün gecesi ritüelinin bir parçası olarak eşinin ailesi tarafından avlanan yeni gelin Grace'i (Weaving) konu alıyor.

Team Silent, Konami Computer Entertainment Tokyo (KCET) bünyesinde 1999'dan 2004'e kadar Konami'nin Silent Hill serisinin ilk dört oyunundan sorumlu bir Japon oyun geliştirme grubuydu. Besteci Akira Yamaoka'ya göre Team Silent, diğer projelerde başarısız olan ve ilk Silent Hill oyunu başarılı olmadan önce şirketten ayrılmayı planlayan personelden oluşuyordu. Bir Silent Hill: Homecoming sanatçısına göre Team Silent nihayetinde Konami tarafından dağıtıldı çünkü Konami, oyunları Batılı geliştiricilerin yapmasını istedi. KCET, Nisan 2005'te ana şirket Konami ile birleştirildi. Silent Hill'in sonraki oyunları Climax Studios, Double Helix Games ve Vatra Games gibi harici Batılı şirketler tarafından geliştirildi.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.