İçeriğe atla

Siegfried (opera)

Siegfried

Siegfried Ressam:Ferdinand Leeke
Özgün isimSiegfried
MüzikRichard Wagner
LibrettoRichard Wagner
Gala16 Ağustos 1876
İlk gösterim yeriBayreuth Festivali Tiyatrosu
Oyuncular
  • Siegfried: Votan'ın fani oğlu
  • Mime:Nibelung cücesi; tenör
  • Gezgin: bas-bariton
  • Alberich: Nibelug cüceler kralı; [bariton]
  • Fafner:Ejderha şekilli dev; bas
  • Waldvogel: Koru kuşu; soprano veya treble
  • Erda:Yeryüzü tanrıçası; kontralto
  • Brünnhilde:Valküre; soprano

Siegfried, Richard Wagner'in librettosunu yazdığı ve bestelediği Nibelung Yüzüğü epik dörtlü operalarının üçüncü kısmıdır.[1] Siegfried operasının prömiyer temsili 16 Ağustos 1876 günü Bayreuth Festivali Tiyatrosu'nda yapılmıştır.

Hazırlanma ve ilk sahnelenme

Roller

Roller Ses tipi Prömiyerde roller
16 Agustos 1876
(Orkestra şefi: Hans Richter)
Siegfried tenorGeorg Unger
Mime tenor Max Schlosser
Gezgin bas-bariton Franz Betz
Alberich baritonKarl Hill
Fafner basFranz von Reichenberg
Waldvogel (koru kuşu) soprano
(treble)
Marie Haupt
Erda kontraltoLuise Jaide
Brünnhilde soprano Amalie Materna

Konu özeti

Mekan: Mitik çağlarda Almanya

1. Perde

Mime ve Gezgin Ressam: Arthur Rackham

Mekan: Cüce Mime'nin mağarasının ağzı.

Eserde "Ring" dizisinin başlıca karakterleri ilk defa ortaya çıkarılır. Siegmund ve Sieglinde’nin oğlu Siegfried cüce Mime tarafından ormanda bulunmuş, mağarasına götürülmüştür.

Siegfried operası esrarlı kısa bir prelüdle başlar. Bu prelüdde sırayla "Mime", "Ejderha", "Demirci", "Nibelungen Yüzüğü" ve "Kılıç" leit-motifleri duyulur. Bu leit-motifler eserde önemli rol oynayacak olan cüce Mime’nin gayeleri hakkında fikir sağlar.

Sahnenin bir tarafında bir orman alabildiğine kadar uzaklara uzanmaktadır. Bu ormanda dev Fafner yaşamaktadır. Fafner büyülü Tarnhelm miğferini giyip kendini büyük bir ejderhaya dönüştürmüştür. Bu şekilde (ilk "Yüzük" operası Ren Altını operasında görüldüğü gibi) kardeşini öldürüp tek başına eline geçirdiği sihirli yüzüğü ve altın hazinesini koruyabilecektir. (İkinci yüzük operası olan Valküreler zaman döneminde daha doğmamış olan) Siegfried şimdi fani bir genç insandır. Ama Nibelungenler kralı Albricht'ın kardeşi olan cüce Mime tarafından hiç insanlarla ilişkisi olmadan orman içinde yetiştirilmiştir.

Mime ocakta kızdırdığı bir demir parçasını örste döverek (Valküreler II. Sahnesinde) Votan tarafından kırılıp parçalara bölünen kılıcı tamir edip kullanılır hale getirmeye çalışmaktadır. Mime'nin gayesi bu çok güçlü kılıcı kullanarak sihirli yüzüğü elinde bulunduran ve büyülü Tarnhelm miğferini giymesi dolayısıyla bir ejderha şeklini almis olan Dev Fafner’i öldürüp sihirli yüzük ve hazine altınını kendi eline geçirmek ve böylece tüm dünyaya hakim olabilmektir. Bu gayeye erişmenin ancak Siegfried tarafından başarılacağına inanmıştır. Onun Fafner ejderhasına karşı kullanabileceği bir kılıcı hazırlamaya çalışır. Fakat o zamana kadar Mime'nin dövüp yaptığı kılıçları Siegfried kırabilmiştir. Ama Mime yine de becerisine güvenerek Siegfried için çok güçlü bir kılıç yapabileceği inancından ayrılmamıştır.

Ormandan bir boru sesi duyulur. Çok geçmeden yakalamış olduğu bir ayı ile birlikte Siegfried sahneye girer. Ayı Mime'yi kovalamaya başlar. Bundan Siegfried çok hoşlanmıştır ve kahkahalar atarak ayıyı serbest bırakır.

Mime Siegfried'e kendisiyle alay etmemesini ve kendine bakıp büyüttüğü için Mime'ye minnettar olması gerektiğini söyler. Mime’nin yeni yaptığı kılıcı da Siegfried tek bir darbe ile parçalar. Mime buna üzülür ve Siegfried'de neden böyle yaptığını sorar. Siegfried Mime'ye artık kendisinin kim olduğu hakkında onunla konuşma zamanı geldiğini bildirir. Mime Siegfried'e babası ve annesinin Siegmund ile Sieglinde olduğunu ve onların ölmüş olduklarını söylememiştir. Zaten Siegfried hiçbir kadın insan görmemiştir ve insan çocuklarının nasıl ortaya çıktığından haberdar değildir. Ama kuş yavrularının anne ve baba kuşlara benzediklerini bilmektedir. Kendinin babası olarak kabul ettiği Mime'ye niye kendinin Mime'ye benzemediğini sorar. Mime Siegfried'e ailesi hakkında bilgi vermek zorunda kalır. Önce Sieglinde hakkında bilgi verir. Gebe olan Sieglinde'yi ormanda bularak mağarasına getirmiştir. Sieglinde, Siegfried'i doğurduktan sonra olmuştur. Bebeğe Mime bakmış ve onu genç yaşına kadar büyütmüştür. Siegfried bu hatıraları kanıtlayan bir delil olup olmadığını sorar. Bunun üzerine Mime Siegfried'e Hunding’le dövüşmekte iken Votan tarafından kırılan Siegmund’un kılıcı olan "Nothung"'in parçalarını gösterir. Siegfried Mime'den bu kılıcı tamir etmesini ister ama Mime bu kılıcı tamir etmek için becerisinin yeterli olmadığını bilmektedir. Siegfried ormana doğru oradan uzaklaşır.

Bu sırada sırtında pelerini, elinde bir asa ile bir gezgin kıyafetine girmiş olan Votan sahneye girer. Gezgin Mime'ye kendinin bir bilge olduğunu bildirir; inanmazsa istediği soruyu sormasını teklif eder. Mime ona üç soru soracağını ve eğer gezgin bunlara doğru cevap vermezse kafasını keseceğini bildirir. Votan bunu kabul eder. Birinci soru olarak Mime yeraltında ("Erde Tiefe") yaşayan ırkın ismini sorar ve Votan buna doğru olarak Nebelunglar cevabını verir. Mime ikinci soru olarak yeryüzünde (Erde Rücken) kimlerin yaşadığını sorar. Votan, sihirli yüzüğe sahip olup ve sihirli miğfer dolayısıyla korkunç ejderha kılığına girmiş olan dev Fafner olduğunu söyleyip doğru cevap verir. Mime'nin üçüncü sorusu bulutlar arasında kimlerin yaşadığıdır. Votan buna da doğru olarak "tanrılar ve başlarında olan Votan" diye cevap verir.

Mime'nin üç sorusuna doğru cevap veren Votan şimdi Mime'ye kendi soruları olacağını söyler. Eğer Mime bunlara doğru cevap vermezse kellesini kaybedeceğini belirtir. Mime korkmuştur ama bunu kabul eder. Gezgin kılığında Votan önce Votan'ın kendilerine karşı çok sert davranmasına rağmen kendilerini çok sevdiği ırkın kim olduğunu sorar. Mime Valküreler diye cevaplar. Sonra gezgin, Votan'ın geride bıraktığı ve Siegfried'in bunu kullanarak Fafner'i öldürebileceği kılıcın adı nedir sorusunu sorar. Mime'nin cevabı "Nothung" olur. Gezginin son sorusu bu kırık "Nothung" kimin tamir edebileceğidir. Mime bu soruya cevabı bilmemektedir. Gezgin cevabı bilemeyen Mime'nin şimdilik hayatını bağışladığını; doğru cevabın Nuthung kılıcı "korku nedir bilmeyen" bir kişi tarafından yeniden dövüp tamir edebileceğini ve bunu yapabilen kişinin Mime'nin Votan'a borçlu olduğu hayatını da alabileceğini söyler.

Siegfried tekrar Mime'nin yanına geri döner ve onun kılıcı tamirde hiç başarı kazanmadığını görür. Mime Siegfried'in "korku nedir bilmeyen" kişi olduğunu anlar. Eğer Siegfried'i herhangi bir şekilde korkutmazsa onun kılıcı tamir edip Mime'nin gezgine hayat borcunu da almak için kendini öldürebileceğini anlar. Mime demircilik sanatı için korkunun elzem olan bir duygu olduğunu söyler ve Siegfried'e bu duyguyu öğretmeye hazır olduğunu ve eğer Siegfried bu duyguyu öğrenirse ona ejderha kılığındaki Ffaner'in bulunduğu mevkii ifşa edebileceğini bildirir.

Siğfried Mime'nin Nothung'i yeniden dövüp tamir edemeyeceğini anlamıştır ve bu görevi kendi üstüne alır. Siegfried kılıcı parçalara bölüp onun metalini eritmeye ve erimiş metalden döverek yeni bir kılıç yapmaya başlar. Çeliği örste döverken bir yandan da ünlü demirci aryasını söyler *(Nothung! Nothung! Neidliches Schwert)*. Sonunda yeniden güçlü bir kılıç yapmayı başarır. Siegfried bununla uğraşırken Mime Fafner'i öldürmesinden sonra Siegfried'e vermek için ölümcül içilebilecek sıvı bir zehirli içki hazırlamaya başlar. Siegfried kılıcı dövüp yeniden kullanılır hale getirdikten sonra kendi gücünü ve becerisini yapmış olduğu kılıçla bir vuruşta örsü ikiye ayırarak gösterir. Genç Siğfried bunun üzerine bir sevinç çığlığı atar. Cüce Mime bunun ne olduğunu anladığı için korkudan yere yığılır. Siegfried tamir ettiği kılıçla uzaklaşırken perde kapanır.

2. Perde

Siegfried'in öldürdüğü ejderha şekilli Fafner
Ressam: Arthur Rackham

Mekan: Ejderhanin mağarasi önü ve orman.


3. Perde

Siegfried'in uyuyan Brunnhilde'yi gormesi Ressam: Arthur Rackham

Mekan: Vahsi kayaliklar.


Müziksel özellikleri

Siegfried operasının tamamlanması için Wagner 15 yıl emek vermiştir. İİİ. Sahne'nin müzik stilinin diğer sahnelerden biraz değişiklik göstermesinin bir nedeni de eser üzerinde bestecinin bu uzun süreli çalışmasıdır. Bu son sahnede Siegfried ile Brunnhilde'nin arasında aşkı anlatan müziksel parçaları Wagner sonradan "Siegfried'in Idyll" adı verdiği ayrı bir orkestra eserinde de kullanmıştır.

Bazı müzik otoriteleri Nibelungen Yüzüğü eserini dört bölümlü bir senfoniye benzetirler. Onlara göre Ren Altını bu senfonide hızlı kısımlara, Valküreler yavaş kısımlara ve bu opera "Siegfried" ise hafif ve hareketli atmosferiyle Scherzo’ya tekabül etmektedir.

Bu eserde Wagner'in doğaya hayranlığı ve doğanın etkileri tüm incelikleriyle görünür. Örneğin Wagner sık ağaçlı karanlık bir ormanı müzik yoluyla dile getirerek ormanın derinliklerinde bulunan gizli esrarı anlatmaya çalışmaktadır.

Bu operada bulunan (belirli bir karakteri veya fikri tanımlayan) "leit-motifler" bu epik müziksel dörtlü operadan daha önce gelen Ren Altını ve Valküreler eserlerinde de ilk defa duyulmuştur.

Bu operada bulunan bir değişik ve alışılmamış müziksel çalgı sesi de demirci "örsü" sesidir. Bu alışılmamış müziksel çalgı önce Mime tarafından sonra Siegfried tarafından kullanıldığı ve nir kılıcın parçalarının birleşirilmesi için ateşte kızdirılmıç çelik kılıcın örste dövülmesini göstermektedir. Bu örste dövmenin ritmi daha önceki Ren Altını operasında Nibelheim sahnesinde duyulan müziğin ritmini aynen kullanmaktadır.

Wagner uzun yıllar bu eseri bestelemekle uğraşmakta iken eserin adının "Der junge Siegfried (Genç Siegfried)" olacağını kabul etmekteydi. Fakat 1856'da eserin ismini kısaltarak "Siegfried" ismi üzerinde karar kıldı.

Bu eserin kahramanı olan Siegfried'in ismi Almanca iki sözcükten oluşturulmuştur: "Sieg" "zafer" ve "Fried" veya "Friede" "barış" anlamına gelir, Kahramanın ismi böylece çok uygun olarak "Zaferin Barışı" anlamına da gelmektedir,

Bu eser içinde Siegfried rolünü oynayan tenor için Siegfried rolü çok zor bir roldur. Bu rolü oynayan tenorun çok gür bir sesi olması gerekmektedir ve bu türlü tenor sese çok kere Almancada "Heldentenör (Kahramanlık Tenörü)" adı verilmektedir. Bunun yanında bu eserinin sahnelenmesi çok uzun bir zaman almakta ve sahnelenme orkestra şefinin isteğine göre çok kere 4 saati aşmaktadır. Bu sahnelenme sırasında, yani çok kere tüm 4 saat, Siegfried rolünü yapan tenörün sahneden ayrılmaması gerekmektedir.

Bu operada bulunan bazı popüler parçalar şunlardır:

  • I. Sahne prelüdü
  • Siegfried'in demir dövme şarkısı (Nothung! Nothung! Neidliches Schwert!) (I. Sahne)
  • Orman fısıltıları (II. Sahne)
  • III. Sahne preludu
  • Siefried'in büyülü ateş içinden geçişi
  • Brunnhilde'nin uyanması(Heil dir, Sonne!) (III. Sahne)
  • "Siegfried Idyll"'de bulunan parçalar (III. Sahne)

Seçilmiş ses ve video kayıtları

Kaynakça

  1. ^ Balthazar, Scott L. (2013). Historical Dictionary of Opera. Lanham: Scarecrow Press. ISBN 978-0810867680. 

Ayrıca bakınız

Dış bağlantılar


İlgili Araştırma Makaleleri

Nibelungen Destanı, Ren Nehri kıyısında, eski Worms şehri civarında geçer.

<span class="mw-page-title-main">Parsifal</span> Opera oyunu

Parsifal, Richard Wagner’in üç perdelik bir operası veya müzikal dramıdır. Wagner bu eserini şahsen olarak tanımlamayı tercih etmiştir. Parsifal operasının konusu çok serbest biçimde Wolfram von Eschenbach tarafından 13. yüzyılda yazılmış olan bir epik şiir olan Parzival'dir ve mitik İngiliz Kralı Artur zamanının bir şövalyesi olan Parzival'in Kutsal Kaseyi bulmak için geçirdiği serüvenleri anlatır.

<span class="mw-page-title-main">Sihirli Flüt</span>

Sihirli Flüt 1791 yılında Wolfgang Amadeus Mozart tarafından bestelenen ve librettosunu Emanuel Schikaneder'in yazdığı opera eseri.

<span class="mw-page-title-main">Figaro'nun Düğünü</span>

Figaro'nun Düğünü asıl İtalyanca ismiyle Le nozze di Figaro, ossia la folle giornata K. 492 katalog sayılı bir opera buffa 'dir. 1786'da Wolfgang Amadeus Mozart tarafından bestelenmiş; liberettosu Lorenzo Da Ponte tarafından hazırlanmıştır ve bir sahne piyesi olan 1784'te Pierre Beaumarchais tarafından Fransızca olarak yazılmış olan La folle journee ou le Mariage de Figaro eserden adapte edilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Don Giovanni</span>

Don Giovanni, müziği Wolfgang Amadeus Mozart tarafından bestelenmiş, İtalyanca librettosu Lorenzo Da Ponte tarafından yazılmış olan iki perdelik bir opera eseridir. Bu eserin prömiyeri 29 Ekim 1787'de Prag'da Ulusal Tiyatro'da oynanmıştır. Mozart bu opera eserini "opera buffa" olarak sınıflandırmıştır. Da Ponte'nin liberettosu çok kere dramma giocoso olarak bilinmekte ve komik opera anlamı vermektedir. Bunu için opera çok kere komik opera veya komik (buffa) opera ile (seria) opera karışımı eşi bulunmayan bir tip opera olarak görülmektedir. Bu eser komedi, melodram ve olağanüstü fantezi elemanlarını kapsayıp birleştirmektedir.

<i>Yüzüklerin Efendisi</i> J. R. R. Tolkienin yazdığı kült epik fantezi türündeki roman

Yüzüklerin Efendisi, İngiliz filolojist ve Oxford Üniversitesi profesörü J. R. R. Tolkien'in yazdığı epik fantezi türündeki romandır. Hikâye, Tolkien'in çocuklar için yazdığı 1937 tarihli Hobbit'in devamı olarak başlamıştı ancak sonunda ondan çok daha büyük bir eser haline geldi. Çoğu II. Dünya Savaşı'nda olmak üzere 1937 ve 1949 yılları arasında aşamalar halinde yazıldı. 150 milyonun üstündeki satış sayısıyla tüm zamanların en çok satan ikinci romanıdır.

Orta Dünya savaş aletleri J. R. R. Tolkien'in Orta Dünya evreninden Hobbit, Yüzüklerin Efendisi ve Silmarillion'da bahsettiği silahları ve zırhları içerir.

<span class="mw-page-title-main">Tristan ve İsolde (opera)</span>

Tristan ve İsolde Richard Wagner tarafından bestelenmiş ve liberettosu yazılmış üç perdelik bir Almanca operadır. Eser bir İngiliz efsanesi olan Tristan ve İsolde'nin Almanca Göttfried von Strassburg tarafından uyarlamasına dayandırılmıştır. 1857 ile 1859 arasında bestelenmiş ve prömiyeri Münih Opera Evi'nde Hans von Bulow'un orkestra şefliği altında 10 Haziran 1865'te yapılmıştır.

J. R. R. Tolkien'in kurgusal Orta Dünya evreninde Cüceler, Arda'da yaşayan bir ırkın adıdır. Arda, gerçek Dünya'nın kurgusal tarih öncesi dönemindeki adıdır. Bu kurgusal tarihi devirde, Arda'da Orta Dünya, Aman, vd. kıtalar olduğu yazar tarafından hikâye edilir. Cüce ırkı, Orta Dünya kıtasında yaşardı.

Miras Döngüsü, Christopher Paolini'nin yazmış olduğu fantastik roman serisidir. 30 Ocak 2007'de, Paolini'nin yaptığı duyuruda, dördüncü bir kitabın geleceği duyurulana kadar Miras Üçlemesi olarak adlandırılıyordu. Döngü, hayali dünya Alagaseia'da yer alır. Romanlar, 15 yaşındaki Eragon ve ejderhası Saphira etrafında geçer. Eragon efsanevi Ejderha Süvarileri'nden biri olur. Ejderha Süvarileri, Galbatorix ve 13 Tövbekar tarafından yok edilene kadar ülkeyi yöneten efsanevi gruptur.

<span class="mw-page-title-main">Lohengrin (opera)</span>

Lohengrin, 19. yüzyıl Alman bestecisi Richard Wagner tarafından hazırlanan altıncı opera olarak 1845 - 1848 döneminde yazılmış ve bestelenmiş ve 1850'de sahnelenmiş üç perdelik operadır.

<span class="mw-page-title-main">Ren Altını</span> Richard Wagnera ait opera eseri

Ren Altını, Richard Wagner'in librettosunu yazdığı ve bestelediği Nibelung Yüzüğü epik dörtlüsünün birinci kısmıdır. Ilk temsili Münih'te 22 Eylül 1869 tarihinde yapılmıştır. Yüzüğün dövülerek hazırlanması ve bu yüzüğün lanetlenmesi hikâyesini anlatır. Fantastik yaratıklar ve tanrılarla dolu bu mistik diyar, daha perde kalkmadan, müzigi ile seyircileri sanki büyülemektedir.

<span class="mw-page-title-main">Valküreler (opera)</span>

Valküreler, Richard Wagner'in librettosunu yazdığı ve bestelediği Nibelung Yüzüğü epik dörtlüsünün ikinci kısmıdır. Ölümlü kişiler olan Siegmund ve Sieglinde'nin ve tanrısal Valküre Brunnhilde'nin tanrıların kralı ve babaları olan Votan'a itaatsizlik etmesinin hikâyelerini anlatmaktadır. Telif hakları sona erdikten sonra çok popüler olarak yapımlanması Wagner'in unutulmaz müziksel temaları nedeniyledir; ama bunun yanında olağanüstü ölümsüz savaşçılar olan Valküreler de çok unutulmazlar.

<span class="mw-page-title-main">Nibelung Yüzüğü</span>

Nibelung Yüzüğü, Alman besteci Richard Wagner (1813–83) tarafından hazırlanmış dört epik operadan oluşan bir opera serisidir. Bu eserlerin konusu ve karakterleri genel bir şekilde "Nibelungenlied" adini taşıyan İskandinav mitolojisi saga eserlerinden uyarlanmıştır. Bu dört dram "Wagner'in Yüzüğü" veya "Yüzük Serisi" veya "Yüzük" olarak anılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Altın Horoz</span>

Altın Horoz, Nikolay Rimski-Korsakov tarafından hazırlanmış bir prolog, üç perde ve bir epilogdan oluşan bir romantik operadır. Librettosu Vladimir Belsky tarafından, 1834'te Rus yazarı Aleksandr Puşkin'in yazdığı aynı adlı bir şiirden uyarlanmış olmakla beraber, bu şiir de Amerikan yazar Washington Irving'in 'Elhamra Masalları (Tales of the Alhambra)' adlı eserinin ilk iki bölümünden uyarlanmıştır. Rimski-Korsakov'un son operasıdır. Opera 1907'de tamamlanmıştır. Sansür sorunları nedeniyle ancak 24 Ekim 1909'da Moskova'da, 'Zimin Opera' trupu tarafından 'Solodovnikov Tiyatrosu'nda ilk kez sahnelenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Götterdämmerung</span> Richard Wagner operası

Götterdämmerung, Richard Wagner'in Nibelungen Yüzüğü adlı opera dörtlemesinin sonuncusudur. İlk gösterimi 17 Ağustos 1876 tarihinde, sonradan "Richard Wagner Tiyatro Salonu" olarak adlandırılan Bayreuth Festivali Salonu'nda, dörtlemenin ilk tam gösteriminin bir parçası olarak gerçekleştirilmiştir. Bu son kısım Nibelungen Destanı'nındaki Siegfried'in ölümüyle Ragnarok olayının birleştirilmesi sonucu oluşturulmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Der Freischütz</span>

Der Freischütz Alman romantik dönem opera müziği bestecisi Carl Maria von Weber tarafından hazırlanmış bir 3 perdelik bir opera eseridir. Almanca librettosu "Friedrich Kind" tarafından bir Alman peri masalı olarak "Freischütz" eserinden uyarlanarak yazılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Pelléas et Mélisande (opera)</span>

Pelléas et Mélisande Claude Debussy'nin bestelediği 5 perdelik bir opera eseridir. Librettosu, Maurice Maeterlinck tarafından, kendisi tarafından yaratılmış sembolist bir tiyatro oyunu olan Pelléas et Mélisande'dan uyarlanmıştır. Bu opera Claude Debussy'nin bestelediği tek opera eseri olup 20. yüzyıl batı klasik müziğinde önemli bir aşama olduğu kabul edilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Hansel ve Gretel (opera)</span>

Hansel ve Gretel, bestelerini Engelbert Humperdinck'nin yaptığı 3 perdelik bir operadır. Bu operanın janrı Almanca "Märchenoper " olarak verilmektedir ama genellikle bir "çocuk operası" niteliği taşımaktadır. Librettosu Alman folklor masalları toplayıcısı Grimm Kardeşler'in aynı isimli bir masalından uyarlanarak, bestecinin kardeşi olan Adelheid Wette tarafından Almanca olarak hazırlanmıştır. Operanın prömiyeri 23 Aralık 1873 tarihinde Almanya'da Weimar kentinde bulunan Hofteater'da yapılmış ve bu ilk gösterimde orkestra şefliğini Richard Strauss yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Alcina</span>

Alcina George Frideric Handel tarafından bestelenmiş üç perdelik "Dramma per musica" janrında bir opera seria eseridir. Libretto İtalyanca olarak hazırlanmıştır. Ama librettonun kesinlikle kimin tarafından yazıldığı bilinmemekte ve müzikologlar tarafından "Riccardo Broschi"'nin 1711'de hazırladığı "L'isola di Alcina" adlı oyunundan Handel Roma'ya seyahat ettiği zaman satın alındığının çok muhtemel olduğunu kabul etmektedirler. Her ne olursa olsun, bu opera metni ünlü şair Ludovico Ariosto tarafından 1516/1532'de yazılmış Ludovico Ariosto'nun Çılgın Orlando Epik şiirinden uyarılmıştır. Handel bu kaynak eseri ve içinde bulunan bazı kısımları Ariodante ve Orlando (17353 operalarının metinlerini uyarlamak için kullanmıştır. Alcina operası için bu epik şiirin VI. kanto ve VII. kantosu kullanılmamıştır ve bunlar şövalye Rugierro ile buyucu Alcina arasındaki aşkı konu olarak almaktadırlar. Bu eserin prömiyer temsili Londra'da "Covent Garden Tiyatrosu'nda 16 Nisan 1735 tarihinde sahnelenmiştir. Bu opera eseri içinde bulunan bazı müziksel parçalar Handel tarafından özellikle eserin içinde bale ve dans ihtiva etmeye imkân sağlamak için hazırlanmıştır ve prömiyerde bu dansların aranjmanı dansöz "Marie Salle" tarafından yapılmıştır.