İçeriğe atla

Shenmue

Shenmue
GeliştiriciSega
YayımcıSega
YönetmenYū Suzuki
Toshihiro Nagoshi
Keiji Okayasu
YapımcılarYū Suzuki
Toshihiro Nagoshi[1]
TasarımcıSeiichi Ishii
SanatçıMasanori Oe
SenaristlerYū Suzuki
Masahiro Yoshimoto
Yasushi Otake
BestecilerTakenobu Mitsuyoshi
Ryuji Iuchi
Takeshi Yanagawa
Osamu Murata
Yuzo Koshiro
SeriShenmue
PlatformlarDreamcast, Windows, PlayStation 4, Xbox One
ÇıkışDreamcast
  • JP: December 29, 1999
  • KA: November 8, 2000
  • AVR: December 1, 2000
Windows, PlayStation 4, Xbox One
  • : August 21, 2018
  • JP: November 22, 2018
TürlerAksiyon-macera, rol yapma, yaşam simülasyonu[2][3]
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Shenmue (Japoncaシェンムー Shenmū), 1999 yılında Sega tarafından Dreamcast için geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Yū Suzuki tarafından yazılmış ve üretilmiş olup Shenmue serisinin ilk oyunudur. Oyun, 1980'lerde Japonya'nın Yokosuka kentinde babasının öldürülmesinin intikamını almaya çalışan dövüş sanatçısı Ryo Hazuki'yi konu almaktadır. Shenmue, açık dünya, dövüşleri ve hızlı zaman olaylarını birleştirmektedir. Çevresel detayı, sayısız etkileşimli nesne, gündüz ve gece sistemi, değişken hava efektleri, günlük programlı oyuncu olmayan karakterler ve çeşitli mini oyunlar ile benzersizdir.

Hang-On (1985), Out Run (1986) ve Virtua Fighter (1993) gibi birkaç başarılı Sega arcade oyunu geliştirdikten sonra, Suzuki daha uzun bir deneyim yaratmak istedi ve Shenmue 'yi çok bölümlü bir destan olarak tasarladı. AM2, Virtua Fighter dünyasında geçen Sega Saturn için rol yapma oyunu üzerinde çalışmaya başladı. Oyunun geliştirilmesi 1997'de Dreamcast'e taşındı ve Virtua Fighter ile bağlantısını kopardı. Shenmue, o sırada bugüne kadar geliştirilen en pahalı video oyunu oldu ve tahmini üretim ve pazarlama maliyeti 47 ila 70 milyon dolar arasındaydı.

Shenmue çoğunlukla olumlu eleştiriler almış olup eleştirmenleri tarafından grafiklerini, film müziklerini, gerçekçiliğini ve hırsları beğenildi ancak kontrolleri, yavaş temposunu ve ses gösterimi nedeniyle eleştirildi. Gerçekçiliği ve sıradan ayrıntılara bölünmüş oyunculara odaklanmasına rağmen, tüm zamanların en iyi video oyunları listesinde yer alan bir kültü kendine çekti ve hızlı zaman olayları ve açık dünyalar da dahil olmak üzere öncü oyun sistemlerine yatırıldı. 1,2 milyon satışa rağmen, Shenmue geliştirme maliyetini telafi etmedi ve ticari bir başarısızlığa neden oldu.

Sernin devam oyunu Shenmue II 'nin piyasaya sürülmesinden sonra serideki diğer oyunlar geliştirme krizine girdi ve Suzuki Sega'dan ayrıldı. 2015 yılında Suzuki ve şirketi Ys Net, başarılı bir kitlesel fonlama kampanyasının ardından PlayStation 4 ve Windows için Shenmue III 'ü geliştirmeye başladı. 2018'de yeniden yapılan iptal işleminden sonra Sega, Windows için yüksek çözünürlüklü Shenmue ve Shenmue II portlarını, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasaya sürdü.

Kaynakça

  1. ^ "From Shenmue to Yakuza, Toshihiro Nagoshi looks back on an illustrious career of Japanese game development". January 7, 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: January 6, 2019. 
  2. ^ "Shenmue Reaches Milestone 15th Anniversary | Hardcore Gamer". 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2019. 
  3. ^ "New Shenmue 2 information (Sega Dreamcast)". 8 Aralık 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 9 Haziran 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

<span class="mw-page-title-main">Tomb Raider Chronicles</span> 2001 video oyunu

Tomb Raider Chronicles, Tomb Raider video oyunları serisinin beşincisidir. Core Design tarafından geliştirilip Eidos Interactive tarafından piyasaya sürülmüştür. 2000 yılında PlayStation, PC ve Sega Dreamcast için aynı anda çıkarılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<i>Crazy Taxi</i> (seri)

Crazy Taxi, yüksek skorlu Hitmaker tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayımlanan bir yarış oyunudur. İlk oyunu 1999 yılında çıkmıştır ve çok başarılı olmuştur, oyun konsolu için Sega'nın ürettiği Dreamcast kullanılmıştır. Bir milyondan fazla satan oyun, ABD'de en çok satan üçüncü Dreamcast oyunudur. Oyun daha sonra PlayStation 2, Nintendo GameCube ve PC için ve serinin devam oyunları Xbox, Game Boy Advance ve PlayStation Portable için üretildi.

Naughty Dog, Inc., merkezi Kaliforniya'nın Santa Monica şehrinde bulunan Amerikan video oyunu şirketi. 1986 yılında, Andy Gavin ve Jason Rubin tarafından bağımsız bir oyun geliştirme şirketi olarak kuruldu. 2001'de Sony Computer Entertainment'a bağlandı. Bu anlaşmadan önce geliştirdiği oyunların platformları çeşitlilik gösteren çeşitli Naughty Dog, birleşmenin ardından yalnızca PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3 ve PlayStation 4 platformları için oyunlar geliştirdi. Uncharted, Jak and Daxter ve Crash Bandicoot serileri, şirket tarafından geliştirilen başlıca oyun serileri konumundadır. Ayrıca, şirketin geliştirdiği ve 2013 yılında piyasaya sürülen The Last of Us'ın en çok satan PlayStation 3 oyunları arasında yer almasının ve tüm zamanların en iyi oyunları arasında gösterilmesinin ardından, oyuna özel DLC piyasaya sürüldü ve 2016'nın Aralık ayında devam oyunu duyuruldu.

Bu bir Yıldız Savaşları video oyunları listesidir. Film serisinin, fanları tarafından üretilmiş ve ücretsiz olarak dağıtılan birçok bilgisayar oyunu olmasına rağmen, bu liste sadece Lucasfilm lisansına sahip ya da bilgisayar oyunları yayımcısı LucasArts şirketi tarafından geliştirilmiş oyunları içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Unreal Engine</span> video oyunu motoru

Unreal Engine, Epic Games tarafından geliştirilen ve ilk olarak 1998 yılında yayınlanan Unreal isimli birinci şahıs nişancı oyununda kullanılan oyun motoru. Esas olarak birinci şahıs nişancı oyunları için geliştirilmesine karşın, sonraları çeşitli türlerdeki oyunlarda kullanıldı. C++ ile yazılmış kodu sayesinde yüksek derecede taşınabilirliğe sahiptir ve günümüzde birçok oyun geliştirici tarafından kullanılan bir araç haline gelmiştir.

<i>Persona 5</i> 2016 video oyunu

Persona 5, Atlus tarafından geliştirilen 2016 yapımı bir rol yapma video oyunudur. Oyun, Persona serisinin altıncı oyunu olup Eylül 2016 tarihinde Japonya'da ve Nisan 2017 tarihinde de dünyanın geri kalanında PlayStation 3 ve PlayStation 4 için piyasaya sürüldü. Yeni içerik içeren geliştirilmiş bir sürüm olan Persona 5 Royal , Ekim 2019'da Japonya'da ve Mart 2020'de de dünya çapında PlayStation 4 için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

Virtua Fighter, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

Crazy Taxi, 1999 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, Crazy Taxi serisinin ilk oyunu olup ilk olarak 1999'da arcade ve daha sonra 2000 yılında Dreamcast için piyasaya sürüldü. Oyun, taksi müşterilerini almak ve hedeflerine mümkün olan en hızlı şekilde gitmeye dayanmaktadır.

Virtua Fighter, Sega tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Orijinal Virtua Fighter 28 Kasım 1993'te piyasaya sürüldü ve dört ana devam oyunu ve birkaç yan serisi ortaya çıktı. Oldukça etkili olan ilk Virtua Fighter oyunu, piyasaya sürülen ilk 3D dövüş oyunu olarak tanınmaktadır.

Soulcalibur, Bandai Namco tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Seri yedi ana video oyunu ile müzik albümleri ve bir dizi manga kitabı da dahil olmak üzere çeşitli medya yayınları bulunmaktadır. Serinin ilk oyunu olan Soul Edge 1995'te başlangıçta bir arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü ve daha sonra video oyunu konsollarına taşındı. Daha yeni oyunlar ise yalnızca konsollar için piyasaya sürüldü ve çevrimiçi oyun modlarını içerecek şekilde geliştirildi.

Sonic Adventure, 1998 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin altıncı oyunu olup Aralık 1998 tarihinde Japonya ve Eylül 1999 tarihinde diğer ülkelerde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

Sonic Adventure 2, 2001 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin yedinci oyunu olup Sonic Adventure oyununun devamıdır ve Haziran 2001 tarihinde Dreamcast için piyasaya sürüldü.

Sonic Mania, 2017 yılında PagodaWest Games ile Headcannon tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 16. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Ağustos 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

Sonic Forces, 2017 yılında Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 17. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Kasım 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, iOS ve Android için piyasaya sürüldü.

Kingdom Hearts III, Square Enix tarafından geliştirilen 2019 yapımı bir aksiyon-rol yapma video oyunudur. Oyun, Kingdom Hearts serisinin 12. oyunu olup Square Enix ve Disney Interactive Studios ortaklığında geliştirilmiştir. Ocak 2019 tarihinde PlayStation 4 ve Xbox One, Mart 2021 tarihinde Microsoft Windows ve Şubat 2022 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.

Wipeout, Studio Liverpool tarafından geliştirilen ve Sony tarafından yayınlanan bir fütüristik anti-kütleçekimi yarış video oyunu serisidir.

Street Fighter IV, Dimps ve Capcom tarafından geliştirilen 2008 yapımı bir dövüş video oyunudur. Oyun, Street Fighter serisinin beşinci oyunu olup 1997'de Street Fighter III oyunundan bu yana serinin ilk orijinal ana girişiydi. 18 Temmuz 2008 tarihinde Japonya'da ve aynı yılın Ağustos ayında Kuzey Amerika'da arcade oyunu, Şubat 2009 tarihinde PlayStation 3 ve Xbox 360, Temmuz 2009 tarihinde Microsoft Windows ve Mart 2010 tarihinde iOS için piyasaya sürüldü. Bir gelişmiş sürümü olan Super Street Fighter IV ise Nisan 2010 tarihinde piyasaya sürüldü.