İçeriğe atla

Sega Game Gear

Sega Game Gear
Sega Game Gear
ÜreticiSega
TipTaşınabilir oyun konsolu
NesilDördüncü nesil
Çıkış tarihi
  • JP: 6 Ekim 1990
  • KA: Nisan 1991
  • AVR: Nisan 1991
Üretimin sonlanması30 Nisan 1997
Satış rakamı10.62 milyon (1996)[1]
MedyaROM kasedi
Güç6 AA pili
CPUZilog Z80
Hafıza8kB RAM, 16kB VRAM
Görüntü3,2 inç arkadan aydınlatmalı ekran
Grafik160 × 144 piksel çözünürlük, 4096 renkli palet, ekranda 32 renk
SesTexas Instruments SN76489
Tek hoparlör
Kulaklık girişi
Boyut210 × 113 × 38 mm
ArdılıSega Nomad

Sega Game Gear (Japoncaゲームギア Gēmu Gia), Sega tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Game Gear, "Project Mercury" adı altında geliştirilmiş olup[2] öncelikli olarak Nintendo'nun Game Boy, Atari Lynx ve NEC'in TurboExpress'i ile rekabet etmekteydi.[3] Donanımının büyük bir kısmını Master System ile paylaşmakta ve kendi oyunlarının yanı sıra bir adaptörün kullanılmasıyla Master System oyunlarını da oynatabilmektedir.[4] Manzara formatlı tam renkli arkadan aydınlatmalı ekran içeren Game Gear, Game Boy'a teknolojik açıdan üstün bir el konsolu olarak konumlandırıldı.[5] Game Gear, 6 Ekim 1990 tarihinde Japonya'da, Nisan 1991'de Kuzey Amerika ve Avrupa'da ve 1992'de Avustralya'da satışa sunuldu.[6]

Game Gear, piyasaya sürüldüğünde oyun çeşitliliği ve uygun fiyatı sayesinde Atari Lynx ve TurboExpress üzerinde büyük bir avantaj sağladı. Ancak, kısa pil ömrü, orijinal oyunların bulunmaması ve Sega'nın zayıf desteği ile ilgili sorunlar nedeniyle Game Boy'un satış rakamlarına ulaşamadı.[5] 1997'de üretimi durduruldu[7] ve yerini Sega Nomad'a bıraktı.[8] 2000 yılında, Majesco Entertainment tarafından Sega lisansıyla bir bütçe sistemi olarak yeniden piyasaya sürüldü.[2]

Game Gear, tam renkli arkadan aydınlatmalı ekranı ve zamanına göre güçlü işlem gücü sayesinde beğeni toplamış olup bununla birlikte büyük boyutu, kısa pil ömrü ve oyun kalitesiyle ilgili sorunlar nedeniyle eleştirilmiştir.[5]

Kaynakça

  1. ^ "Weekly Famitsu Express". Famitsu. 11 (392). 21 Haziran 1996. s. 8. 
  2. ^ a b "Retroinspection: Sega Game Gear". Retro Gamer Magazine, 41. Imagine Publishing Ltd. 2009. ss. 78-85. 
  3. ^ Beuscher, David. "Sega Game Gear - Overview". Allgame. 14 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mayıs 2018. 
  4. ^ "Gear Up Master System Games". GamePro, 68. IDG. Mart 1995. s. 136. 
  5. ^ a b c Buchanan, Levi (9 Ekim 2008). "Remember Game Gear?". IGN. 11 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mayıs 2018. 
  6. ^ "The Next Generation 1996 Lexicon A to Z: Game Gear". Next Generation, 15. Imagine Media. Mart 1996. s. 34. 
  7. ^ "Sega Game Gear". Retro Gamer Magazine, 17. Live Publishing. 2005. ss. 26-35. 
  8. ^ Fahs, Travis (21 Nisan 2009). "IGN Presents The History of SEGA". IGN. 14 Mart 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Temmuz 2013. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

Oyun konsolu, harici televizyon bağlantısı yoluyla oyun oynama imkânı veren bilgisayar kökenli eğlence cihazıdır. Temeli 1947 yılına kadar uzanan bilgisayar oyunları, oyun konsolu gelişim sürecinin de tohumlarını ekmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

Üçüncü Kuşak

<i>FIFA Soccer 96</i> 1995 video oyunu

FIFA Soccer 96 Extended Play Productions tarafından geliştirilip, EA Sports tarafından 1995 yılında piyasaya sürülen video oyunu. Oyun, Sega Genesis, Sega Saturn, Sega 32X, Sega Game Gear, Playstation, SNES ve DOS platformları için satışa çıkmıştır. FIFA serisinin üçüncü oyunu olan FIFA Soccer 96'nın resmî sloganı "Next Generation Soccer" idi.

The Simpsons: Bart vs. the Space Mutants, Simpsonlar televizyon dizisinden adını alan bir video oyunu.

Bu maddede tüm video oyunları listeleri almaktadır. Çeşitli sınıflara göre kategorize edilen bu listelere, kendi listesi olan arcade oyunları dahil değildir.

<span class="mw-page-title-main">Oyun kasedi</span>

Oyun kasedi, bir ev bilgisayarı veya video oyunu konsoluna bağlanmak üzere tasarlanmış ROM kasettir. Video oyunlarının yanı sıra diğer bilgisayar programları yüklemek için kullanılabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Sega 32X</span>

Sega 32X, Sega tarafından Sega Genesis oyun konsolu için üretilen bir aparattır. "Project Mars" koduna sahip olup Genesis'in gücünü genişletmek için tasarlandı ve Sega Saturn'un piyasaya sürülmesine kadar 32-bit dönemine bir geçiş konsolu olarak hizmet verdi. Genesis'den bağımsız olarak, kendi ROM kasetlerini kullanmaktaydı ve kendi oyunlarına sahipti. 32X, Japonya'da Super 32X, Kuzey Amerika'da Genesis 32X, PAL bölgesinde Mega Drive 32X ve Brezilya'da Mega 32X adı altında satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">Sega Mega-CD</span>

Sega Mega-CD, Sega tarafından Mega Drive oyun konsolu için üretilen bir aparattır. Sega Mega-CD, kullanıcının CD tabanlı oyunlar oynamasına izin vermektedir ve daha hızlı bir merkezi işlem birimi ve grafik geliştirmeleri gibi donanım işlevselliğine sahiptir. Ayrıca audio CD ve CD+G diskleri de oynatabilmektedir. Mega-CD, ilk olarak 1991 Tokyo Oyuncak Fuarı'nda tanıtılmış olup 12 Aralık 1991 tarihinde Japonya'da, 15 Ekim 1992 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 1993'te Avrupa'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">SG-1000</span>

SG-1000 veya Sega Computer Video Game SG-1000, Sega tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1983 yılında piyasaya sürülmüş olup Sega'nın video oyunu konsolu pazarına ilk girişi oldu ve sonraki Master System'in temelini sağladı. SG-1000, SC-3000 bilgisayar ve Mark II olarak da bilinen yeniden tasarlanan SG-1000 II dahil olmak üzere çeşitli modelleri tasarlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">WonderSwan</span> oyun konsolu

WonderSwan, Bandai tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. 1999 yılında piyasaya sürülmüş olup 2000 yılında renkli WonderSwan Colour ve 2002 yılında daha geliştirilmiş SwanCrystal modelleri satışa sunuldu. Yalnızca Japonya'da satışa sunuldu ve 2003 yılında üretimi durduruldu.

<span class="mw-page-title-main">PC-FX</span>

PC-FX, NEC tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 23 Aralık 1994 tarihinde Japonya'da Sony'nin PlayStation'ından birkaç hafta sonra ve Sega Saturn'dan bir ay sonra piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">D-pad</span> elektronik eşya

D-pad, hemen hemen tüm modern video oyunlarında bulunan, her noktada bir düğmeli, genellikle parmakla çalışan dört yönlü bir yön kontrolüdür. Bazı televizyon ve DVD oynatıcıların uzaktan kumanda ünitelerinde ve akıllı telefonlarda gamepadler, oyun kumandası, konsollarda bulunur. Erken video oyunu oyun çubukları gibi, D-padlerin büyük çoğunluğu dijitaldır; başka bir deyişle, yalnızca D-pad düğmelerinde verilen talimatlar, ara değerler olmadan kullanılabilir. Bununla birlikte, iki yönün kombinasyonları köşegen sağlar ve eğer uygunsa sekiz yönlü girdi sağlamak için birçok modern D-pad kullanılabilir.

<i>Hang-On</i>

Hang-On, 1985 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyunda, oyuncu motosikletleri zamana ve bilgisayar kontrollü rakiplere karşı kontrol eder. Oyun, 16-bit grafikler kullanan ve Sega'nın yüksek kare sayısında yarı 3D sprite ölçeklemeye izin veren "Super Scaler" teknolojisini kullanan ilk arcade oyunlarından biriydi. Ayrıca, oyuncunun büyük bir motosiklet şeklindeki kabin üzerindeki vücut hareketinin, oyuncu karakterinin ekrandaki hareketlerine karşılık geldiği, modern hareket kontrol trendini izleyen ve öngören ilham verici arcade oyunlarına karşılık geldiği, hareket kontrollü bir arcade kabini tanıtıldı.

<span class="mw-page-title-main">Atari Lynx</span> Taşınabilir oyun konsolu

Atari Lynx, Epyx ve Atari Corporation tarafından üretilen bir taşınabilir oyun konsoludur. Eylül 1989 tarihinde Avrupa'da piyasaya sürülmüş olup renkli bit LCD ekrana sahip dünyanın ilk taşınabilir oyun konsoluydu. Lynx, gelişmiş grafikleri ve çok yönlü düzeni ile de dikkat çekiyordu ve Game Boy, Game Gear ve TurboExpress ile rekabet etmekteydi.

Kirpi Sonic, 1991 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Genesis'in selefine benzemekle birlikte 8-bitlik sistemlere uyacak şekilde karmaşıklığı azaltıldı ve 1991 yılında Game Gear ile Master System için piyasaya sürüldü.

<i>Kirpi Sonic 2</i> (8-bit video oyunu) 8-bit video oyunu

Kirpi Sonic 2, 1992 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog oyununun devamı olup 1992 yılında Master System ve Game Gear için piyasaya sürüldü.

Bu liste çeşitli Looney Tunes karakterlerinin video oyunlarını barındırır. Platformlar: Arcade, Atari 2600, PC, Commodore 64, Nintendo Entertainment System, Amstrad CPC, ZX Spectrum, Game Boy, Taşınabilir Oyun Konsolu, DOS, Super Nintendo Entertainment System, Sega Genesis, Sega Master System, Sega Game Gear, Game Boy Color, PlayStation, Microsoft Windows, Nintendo 64, PlayStation 2, GameCube, Xbox, Game Boy Advance, Nintendo DS, Tarayıcı, Wii ve Xbox 360.

<span class="mw-page-title-main">Atari Corporation</span>

Atari Corporation, bir Amerikan bilgisayar ve video oyun konsolu üreticisiydi.