İçeriğe atla

Sega

Sega Corporation
株式会社セガゲームス
TipYan kuruluş
EndüstriVideo oyunları
Kuruluş3 Haziran 1960
KurucuMartin Bromley
Irving Bromberg
Richard Stewart
Genel merkeziTokyo, Japonya
Önemli kişilerHaruki Satomi
(Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO)
Kenji Matsubara
(Başkan ve COO)
ÜrünVideo oyunları
Arcade oyun makineleri
Gelir208 milyar JP¥ (2018)
Alt kuruluş(lar)Amplitude Studios
Atlus
Creative Assembly
Demiurge Studios
Hardlight
Relic Entertainment
Sports Interactive
Two Point Studios
Rovio Entertainment
SahibiSega Sammy Holdings
Çalışan sayısı5.349
Web sitesisega.com/
Dipnotlar / referanslar
[1]

Sega Corporation (Japonca株式会社セガ Kabushiki gaisha Sega), Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup[2] ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

Sega, Sonic the Hedgehog, Total War ve Yakuza dahil olmak üzere milyonlarca satan birçok oyun serisine sahiptir ve dünyanın en üretken arcade oyun üreticisidir. Aynı zamanda eğlence parkları da işletmekte ve Sega Toys dahil diğer eğlence ürünlerini üretmektedir. Bir şirket olarak Sega, zamanında kendi video oyun konsollarını, yaratıcılığını ve yeniliklerini destekleyen zamanı nedeniyle geriye dönük olarak hatırlanır.

Sega, 2013 verilerine göre Japonya'nın en büyük 363. şirketi ve en büyük altıncı oyun şirketidir.

Tarihçe

Sega'nın tarihi 1940 yılında Amerikalı işadamları Martin Bromley, Irving Bromberg ve James Humpert tarafından kurulan Standard Games'e kadar gitmektedir.[2] Service Games'in kısaltması olan Sega adı[3] ilk kez 1954 yılında Diamond Star adlı jetonlu makinede kullanıldı.[4]

1950'lerde Sega tarafından üretilen jetonlu makinelerin modeli olan Diamond 3 Star

Günümüz Sega şirketi ise 3 Haziran 1960 tarihinde Martin Bromley ve Richard Stewart tarafından Nihon Goraku Bussan (日本娯楽物産株式会社) adıyla kuruldu.[2] Şirket, jetonlu oyun ithalatçısı Rosen Enterprises'ı satın aldıktan sonra Sega Enterprises, Ltd. olarak tanındı. Sega, Periscope adlı ilk jetonlu oyununu 1960'ların sonunda geliştirdi.[5] 1969'da Sega, Gulf ve Western Industries'e satıldı. 1973'te şirket Pong-Tron adlı ilk video oyununu geliştirdi.[4] Sega, 1980'li yıllar boyunca Hang-On, Out Run ve Daytona USA gibi birçok başarılı arcade oyunu piyasaya sürdü.[5]

1980'lerin başlarında arcade pazarında yaşanan düşüşün ardından Sega, Nintendo Entertainment System gibi rakiplere karşı SG-1000[6] ve Mark III'yi (Master System)[7] geliştirerek video oyunu konsolu pazarına girdi.[8] 1984 yılında Sega yöneticileri David Rosen ve Hayao Nakayama, CSK Corporation'dan destek alarak şirketin satın alınmasına önderlik etti.[3] Sega, 1988'de bir sonraki konsolu olan Sega Mega Drive'ı piyasaya sürdü.[9] Japonya'da pek ilgi görmemesine rağmen Mega Drive, 1991'de Sonic the Hedgehog oyununun piyasaya sürülmesinden sonra büyük bir başarı yakaladı ve ABD'de ("Sega Genesis" adyıla) ana rakibi Super Nintendo Entertainment System'den daha çok sattı.[3][10] Ayrıca Sonic, şirketin Mario karşısında başarısız olan önceki maskotu Alex Kidd'in yerine[11] yeni maskotu oldu.[10]

Ancak Sega, sonraki on yıl boyunca 32X, Saturn ve Dreamcast konsolları ile ticari başarısızlıklar yaşadı.[4] Özellikle Sony'nin yeni piyasaya sürülen PlayStation 2 konsoluna karşı pazarda büyük kayıplar yaşayan Sega, 2001'de video oyunu konsolu pazarından çekildi[12] ve 2004'te Sammy Corporation tarafından satın alınarak Sega Sammy Holdings adlı ortak şirket kuruldu.[13] Bu satın alımdan bu yana geçen yıllarda, Sega daha kârlı hale geldi.[14]

Nisan 2015 tarihinde Sega Holdings Co., Ltd. kuruldu ve Sega Corporation, Sega Games Co. Ltd. olarak adlandırılarak arcade, eğlence ve oyuncak bölümleri diğer şirketlere ayrıldı.[15] 1 Nisan 2020 tarihinde Sega Games ve Sega Interactive birleşerek tekrar Sega Corporation adını aldı. Sega Holdings ise Sega Group Corporation adını aldı.[16] Eylül 2020 tarihinde şirket Sega Entertainment'in büyük bir kısmını Genda Inc'e satarak arcade oyun pazarından çekilme kararı aldı.[17]

Kurumsal yapı

Sega'nın genel merkezi Japonya'nın başkenti Tokyo'nun Shinagawa semtinde bulunan Sumitomo Fudosan Osaki Garden Tower'da yer almaktadır. Ayrıca, Sega'nın ABD'nin Kaliforniya eyaletine bağlı Irvine kentinde Sega of America, Birleşik Krallık'ın başkenti Londra'da Sega Europe[18] ve Güney Kore'nin başkenti Seul'de Sega Publishing Korea[19] ile Singapur, Hong Kong, Şanghay ve Taipei'de ofisleri bulunmaktadır.[20] Diğer bölgelerde Sega, Brezilya'daki Tectoy gibi video oyun ve konsollar için distribütörlük anlaşması yaptı.[21] Sega'nın Fransa, Almanya, İspanya ve Avustralya'da da ofisleri vardı, bu pazarlar o zamandan beri distribütörlük yaptılar.[22]

Sega, günümüzde Amplitude Studios,[23] Atlus,[24] Creative Assembly,[25] Demiurge Studios,[26] Hardlight,[27] Relic Entertainment,[28] Sports Interactive[29] ve Two Point Studios[30] gibi üçüncü taraf stüdyolara da sahiptir. 2023 Yılında Rovio Entertainment'i Satın Almıştır.[31]

Sega'nın oyun salonları Club Sega adıyla bilinmekte olup[32] şirketin Joypolis ve SegaWorld adlı tema parkları da bulunmaktadır.

Ürünler

Video oyunları

Sega'nın maskotu olan Kirpi Sonic

Video oyunu konsolları

Sega Dreamcast

Arcade makineleri

Out Run arcade makinesi
  • Sega System 1
  • Sega System 2
  • Sega System E
  • Sega System 16
  • Sega System 18
  • Sega System 24
  • Sega System 32
  • Sega System C2
  • Sega LaserDisc
  • Sega Model 1
  • Sega Model 2
  • Sega Model 3
  • Sega Titan Video
  • Sega NAOMI
  • Sega HIKARU
  • Sega Chihiro
  • Triforce
  • Sega Lindbergh
  • Sega Europa-R
  • Sega RingEdge
  • Sega RingWide

Diğer

  • SC-3000 (bilgisayar)
  • Sega Tera Drive (bilgisayar)
  • Amstrad Mega PC (bilgisayar)
  • Digio SJ-1 (dijital kamera)
  • Sega Vision (televizyon, 1976)
  • Sega Vision (medya oynatıcısı, 2009)

Kaynakça

  1. ^ "Sega Sammy Holdings Integrated Report 2018" (PDF). Sega Sammy Holdings. 2018. 20 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  2. ^ a b c Fahs, Travis (21 Nisan 2009). "IGN Presents the History of SEGA". IGN. Ziff Davis. 24 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  3. ^ a b c Kent, Steven L. (2001). The Ultimate History of Video Games: The Story Behind the Craze that Touched our Lives and Changed the World. Roseville, California: Prima Publishing. s. 331. ISBN 978-0-7615-3643-7. 
  4. ^ a b c Horowitz, Ken (2018). The Sega Arcade Revolution, A History in 62 Games. McFarland & Company. ss. 3-6. ISBN 9781476631967. 
  5. ^ a b Sega Arcade History (Japonca). Tokyo: Enterbrain. 2002. ISBN 9784757707900. 11 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019 – Shmuplations vasıtasıyla. 
  6. ^ Kohler, Chris (Ekim 2009). "Playing the SG-1000, Sega's First Game Machine". Wired. Condé Nast Publications. 1 Ocak 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  7. ^ Parkin, Simon (2 Haziran 2014). "A history of video game hardware: Sega Master System". Edge. Future plc. 5 Haziran 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  8. ^ Battelle, John (Aralık 1993). "The Next Level: Sega's Plans for World Domination". Wired. Condé Nast Publications. 2 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  9. ^ Sczepaniak, John (Ağustos 2006). "Retroinspection: Mega Drive". Retro Gamer, 27. Imagine Publishing. ss. 42-47. 24 Eylül 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019Sega-16 vasıtasıyla. 
  10. ^ a b Smith, Jamin (23 Haziran 2011). "Sonic the Hedgehog celebrates his 20th birthday". VideoGamer.com. 17 Kasım 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  11. ^ Plunkett, Luke. "Remembering Sega's Exiled Mascot". Kotaku. Gizmodo Media Group. 25 Şubat 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  12. ^ Ahmed, Shahed (31 Ocak 2001). "Sega announces drastic restructuring". GameSpot. 10 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  13. ^ "Sammy Corporation and SEGA Corporation Announce Business Combination: SEGA SAMMY HOLDINGS INC. - Business Wire". Business Wire. Berkshire Hathaway. 19 Mayıs 2004. 26 Nisan 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  14. ^ "Balance sheets information|Financial Information|Investor Relations|SEGA SAMMY HOLDINGS". Segasammy.co.jp. 19 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  15. ^ "History of SEGA SAMMY group". segasammy.co.jp. Sega Sammy Holdings. 31 Mart 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  16. ^ Matsumoto, Ryuichi (24 Aralık 2019). "セガゲームスがセガに。セガサミーホールディングスが組織再編と一部連結子会社の商号変更を発表". 4Gamer.net (Japonca). 25 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ocak 2021. 
  17. ^ Valentine, Rebekah (4 Kasım 2020). "Sega Sammy sells arcade business Sega Entertainment to Genda Inc". GamesIndustry.biz. 4 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Ocak 2021. 
  18. ^ "SEGA UK - Corporate". sega.co.uk. Sega. 18 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  19. ^ "Location to Sega Publishing Korea". SEGA Publishing Korea. 12 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  20. ^ "Group Companies List (Overseas)". Sega Sammy Holdings. 12 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  21. ^ McFerran, Damien. "Retroinspection: Master System". Retro Gamer, 44. Londra: Imagine Publishing. ss. 48-53. ISSN 1742-3155. 
  22. ^ Rose, Mike (28 Haziran 2012). "Sega closing multiple offices to focus on digital, stronger IPs". Gamasutra. UBM Tech. 12 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  23. ^ Morrison, Angus (5 Temmuz 2016). "Sega acquires Endless developer Amplitude". PC Gamer. 7 Temmuz 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  24. ^ Pitcher, Jenna (18 Şubat 2014). "Sega to rebrand Index as Atlus in April, creates new division". Polygon. Vox Media. April 29, 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: October 4, 2019. 
  25. ^ Bramwell, Tom (March 9, 2005). "SEGA acquires Creative Assembly". Eurogamer. Gamer Network. 18 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: October 4, 2019. 
  26. ^ "Sega acquires Demiurge Studios, but not its best-known game, Marvel Puzzle Quest". Polygon. Vox Media. 19 Şubat 2015. 12 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  27. ^ Cowley, Rick (20 Kasım 2017). "From Sonic Jump to Speed Battle: The story of Sega Hardlight". PocketGamer.biz. Steel Media, LLC. 12 Eylül 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  28. ^ Lien, Tracy (24 Ocak 2013). "Sega purchased THQ's Relic Entertainment to 'reinforce PC game development capabilities'". Polygon. 27 Ocak 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  29. ^ "SEGA acquires Sports Interactive". Eurogamer. Gamer Network. April 4, 2006. 18 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: October 4, 2019. 
  30. ^ Sinclair, Brendan (9 Mayıs 2019). "Sega acquires Two Point Studios". GamesIndustry.biz. 9 Mayıs 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 
  31. ^ "Arşivlenmiş kopya". 19 Nisan 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Nisan 2023. 
  32. ^ "Japanese arcades aren't dead, and here's why". The Verge. 19 Şubat 2016. 22 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ekim 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Master System</span> seganın 1986 yılında çıkarmış olduğu 8 bit gücünde 3.nesil oyun konsolu

Sega Master System, Sega'nın 1986 yılında çıkarmış olduğu 8 bit gücünde oyun konsoludur. 1980'li yıllarda Nintendo Entertainment System'le piyasayı paylaşmış, Sega Master System II gibi çeşitli versiyonları piyasada tutmuştur. Sega, Nintendo Entertainment System'den farklı olarak oyun konsollarına promosyon olarak 1+1 oyunla satışını yapmıştır. Bunlar genelde 1 tanesi konsolun hafızasında olmak üzere Sega Master System'de Alex Kidd in Miracle World, Sega Master System II'de Sonic the Hedgehog isimli oyunlardır. Diğer oyun paket olarak Sega Master System'le beraber gelmektedir. Ayrıca Sega Master system, Sega Mark III'ün genişletilmiş türüdür.

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Mega Drive</span> 1988 yılında Sega tarafından piyasaya sürülen 4. nesil oyun konsolu

Sega Megadrive , 1988 yılında Sega tarafından Japonya'da piyasaya sürülen 16-bit retro oyun konsoludur. Şayet 29 Ağustos 1990 yılında Sega tarafından yaratılan Altered Beast ile Super Thunder Blade oyunlarıyla ile ilk kez 32-bit kartuşların nasıl kapasitesine dayanabildiği anlaşılmıştır. Sega Mega Drive sega master system'in ardından gelen dördüncü nesil ev tipi video oyun konsoludur. Sega Mega Drive dordüncü nesil era oyun konsollarının bir parçasıdır. 14 yılda 39,70 milyon adet satılmış ve Sega'nın en başarılı oyun konsolu olmuştur. Sega'nın en çok satılan oyunu Sonic the Hedgehog 2 ile ev sahipliği yapmıştır. Günümüzde PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360, Xbox One, iOS, Android ve PC platformlarını destekleyen emülatörleri vardır.

Üçüncü Kuşak

<i>Kirpi Sonic</i> (video oyunu, 1991) 1991 yapımı video oyunu

Kirpi Sonic, Sonic Team tarafından geliştirilen ve Sega Genesis konsolu için Sega tarafından yayınlanan platform oyunudur. Oyun 23 Haziran 1991'de Kuzey Amerika, Avrupa ve Avustralya'da, 26 Temmuz 1991'de Japonya'da satışa sunuldu. Oyunda Sonic isminde insan biçimli bir kirpi, hayvanları kaçırıp metal kapsüllere hapseden çılgın bilim adamı Dr. Robotnik'i yenmek ve çalınan kaos zümrütlerini bulmak için harekete geçer. Oyunun oynanışı, yüzükleri bir çeşit can sağlayıcı olarak toplama ve atlamayla saldırı hareketlerinin aynı tuşla yapıldığı basit bir kontrol şeması üzerine kuruludur.

<span class="mw-page-title-main">Sega Mega-CD</span>

Sega Mega-CD, Sega tarafından Mega Drive oyun konsolu için üretilen bir aparattır. Sega Mega-CD, kullanıcının CD tabanlı oyunlar oynamasına izin vermektedir ve daha hızlı bir merkezi işlem birimi ve grafik geliştirmeleri gibi donanım işlevselliğine sahiptir. Ayrıca audio CD ve CD+G diskleri de oynatabilmektedir. Mega-CD, ilk olarak 1991 Tokyo Oyuncak Fuarı'nda tanıtılmış olup 12 Aralık 1991 tarihinde Japonya'da, 15 Ekim 1992 tarihinde Kuzey Amerika'da ve 1993'te Avrupa'da satışa sunuldu.

<span class="mw-page-title-main">SG-1000</span>

SG-1000 veya Sega Computer Video Game SG-1000, Sega tarafından üretilen bir video oyunu konsoludur. 1983 yılında piyasaya sürülmüş olup Sega'nın video oyunu konsolu pazarına ilk girişi oldu ve sonraki Master System'in temelini sağladı. SG-1000, SC-3000 bilgisayar ve Mark II olarak da bilinen yeniden tasarlanan SG-1000 II dahil olmak üzere çeşitli modelleri tasarlanmıştır.

<i>Out Run</i>

Out Run, 1986 yılında Sega tarafından geliştirilen yarış arcade oyunudur. Oyun, öncü donanım ve grafikleri ile çizgisellik ve Hiroshi Kawaguchi tarafından bestelenen müzik seçenekleri gibi yenilikçi özellikleri ile tanınmaktadır. Oyuncunun hedefinin Ferrari Testarossa Spider ile trafikten ve çeşitli engellerden kaçmak ve belirlenen zamanda beş hedeften birine ulaşmak olduğu bir yarış oyunu olarak tasarlanan Out Run, oyuncuların sürüş deneyiminin keyfini çıkarması için geliştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

Virtua Fighter, 1993 yılında Sega tarafından geliştirilen dövüş arcade oyunudur. Oyun, Sega Model 1 arcade platformu için Yū Suzuki'nin başkanlığında AM2 tarafından geliştirildi ve Ekim 1993'te Japonya, Avrupa ve Birleşik Krallık'ta ve 28 Kasım 1993'te Kuzey Amerika'da piyasaya sürüldü. Oyun aynı zamanda Virtua Fighter serisinin ilk oyunu ve tamamen 3D çokgen grafiklere sahip ilk arcade dövüş oyunudur. Virtua Fighter, Sega Saturn, Sega 32X ve Microsoft Windows gibi çeşitli platformlara da çıktı. Eleştirmenlerce beğenilen ve hit bir oyun olan Virtua Fighter, derinlemesine dövüş motoru ve gerçek dünyadaki dövüş teknikleriyle büyük ilgi gördü ve genel olarak video oyunlarının evriminde devrim niteliğinde bir etkiye sahip oldu.

Shenmue, 1999 yılında Sega tarafından Dreamcast için geliştirilen bir aksiyon-macera oyunudur. Yū Suzuki tarafından yazılmış ve üretilmiş olup Shenmue serisinin ilk oyunudur. Oyun, 1980'lerde Japonya'nın Yokosuka kentinde babasının öldürülmesinin intikamını almaya çalışan dövüş sanatçısı Ryo Hazuki'yi konu almaktadır. Shenmue, açık dünya, dövüşleri ve hızlı zaman olaylarını birleştirmektedir. Çevresel detayı, sayısız etkileşimli nesne, gündüz ve gece sistemi, değişken hava efektleri, günlük programlı oyuncu olmayan karakterler ve çeşitli mini oyunlar ile benzersizdir.

Virtual Console (VC), Nintendo'nun Wii ve Wii U ev video oyun konsolları ile Nintendo 3DS taşınabilir oyun konsolu için indirilebilir video oyunları için bir hattır.

Alex Kidd, Sega'nın Alex Kidd video oyunu serisinin ana karakteridir. Popülerliği 1980'lerin sonlarında zirveye çıkmış olup hem Sega hem de kurgusal evren tarafından yayınlanan bir dizi video oyununun yanı sıra roman ve çizgi roman gibi çok sayıda ayrıntının başrol oynamıştır.

Virtua Fighter, Sega tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Orijinal Virtua Fighter 28 Kasım 1993'te piyasaya sürüldü ve dört ana devam oyunu ve birkaç yan serisi ortaya çıktı. Oldukça etkili olan ilk Virtua Fighter oyunu, piyasaya sürülen ilk 3D dövüş oyunu olarak tanınmaktadır.

<i>Kirpi Sonic 2</i> (8-bit video oyunu) 8-bit video oyunu

Kirpi Sonic 2, 1992 yılında Ancient tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog oyununun devamı olup 1992 yılında Master System ve Game Gear için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Sega AM3</span>

Sega AM3 2000'den 2004'e kadar, Japon video oyunu şirketi olan Sega'nın durdurulmuş bir bölümüdür. 1993 yılında kurulan AM3, Hisao Oguchi tarafından yönetildi ve Sega için bir dizi arcade oyunu geliştirdi. AM3 tarafından sunulan seriler arasında Virtual On, Sega Rally, Crazy Taxi ve Virtua Tennis yer alıyor.

<span class="mw-page-title-main">Sega Sammy Holdings</span> Japon holding şirketi

Sega Sammy Holdings Inc., Japonya merkezli bir holding şirketidir. Şirket, 1 Ekim 2004 tarihinde Sega ve Sammy Corporation şirketlerinin birleşmesi sonucu kurulmuş olup video oyunu, kumar ve animasyon endüstrisinde faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Sammy (şirket)</span>

Sammy Corporation, Japonya merkezli bir slot makinesi geliştiricisi ve dağıtıcısıdır. Şirket, 1 Kasım 1975 tarihinde Hajime Satomi tarafından Sammy Industry adıyla kurulmuş olup pachinko ve pachislot makineleri alanında faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almaktadır.

Hardlight, Warwickshire'daki Leamington Spa'da bulunan bir İngiliz video oyun geliştirme stüdyosudur. Sega Europe bünyesindeki beş stüdyodan biri olarak Sega'ya aittir, diğerleri Creative Assembly, Sports Interactive, Relic Entertainment ve Amplitude Studios'tur. Bir geliştirici olarak Hardlight, akıllı telefonlar için mobil oyunlara odaklanmıştır.