Schönaulu Elisabet
Schönau'lu Elisabet | |
---|---|
Mistik | |
Doğum | 1129 Köln, Kutsal Roma İmparatorluğu |
Ölüm | 18 Haziran 1164 Schönau Manastırı, Trier, Kutsal Roma İmparatorluğu |
Kutsayanlar | Katolik Kilisesi |
Türbe | Schönau Manastarı |
Yortu | 18 Haziran |
Schönau'lu Elisabet (1129, Köln, Kutsal Roma İmparatorluğu – 18 Haziran 1164, Schönau Manastırı, Trier, Kutsal Roma İmparatorluğu), Alman Benediktin rahibe ve vizyoner. Hiçbir zaman resmi olarak azize ilan edilmemesine rağmen Katolik Kilisesi tarafından saygı gösterilir ve 18 Haziran’da anılır.
Hayatı
Geçmişi hakkında pek bir şey bilinmiyor. 17 yaşında rahibe oldu. 1147 ile 1152 yılları arasında Elisabet mutlak bir münzevi hayatın sonucu olarak tekrarlayan hastalığı, kaygı bozukluğu ve depresyondan dolayı acı çekti. Elisabet Bingenli Hildegard ile yazıştı. Bingenli Hildegard, mektuplarında münzevi yaşamında ihtiyatlı olması için Elisabet’i uyardı ve görümler görmeye başladı.
Kısa yaşamına rağmen, gününün çeşitli dini liderlerine öğüt mektupları yazmasının yanı sıra altı kitap yazmaya yetecek kadar görümler aldı. Elisabet, itiraf yaptığı rahibin talimatıyla görümlerini yazdı. Yazıları Orta Çağ’ın sonlarında geniş kitleler tarafından okundu.[1]
Tavsiye için onu çağıranlar düşünüldüğünde Elisabet’in popülaritesi belirgindi. Elisabet’in mektuplarını isteyen dindar ve bilgili erkeklerin sayısı şaşırtıcıdır.
Vizyoner, Reformu ve Elçi Elsisabet
Coşkunluk halindeyken, Elisabet’in Bakire Meryem, melekler, şeytanlar ve çeşitli incil figürleriyle ilgili görümleri vardı. Elisabet’in özellikle Vaftizci Yahya, Müjdeci Yuhanna ya da Mecdelli Meryem ile düzenli bir şekilde konuştuğu söyleniyor. Ancak yazılarında Bakire Meryem’i sık sık diğerlerinden daha fazla kalem alıyordu. Görümleri genellikle öğüt, yönlendirme ve teselli içeriyordu. Evli insanlar, dullar, din adamlar, keşişler ve hatta çocuklar için toplumun her kesimi için mesaj aldı.
Görümleri sırasında Elisabet bedenen ve ruhen büyük acılar çekti and bu görümlerin kendisine zarar vermeyeceği garanti edilen Bakire Meryem tarafından teselli edildi.[2]
Elisabet Kilise'de reformu teşvik etmede oynadığı rol nedeniyle Sienalı Katerina ve İsveçli Brijit ile kıyaslanabilir.[3]
Kaynakça
- ^ The Growth of Mysticism – Gregory the Great through the 12th Century – Vol 2. Bernard McGuinn (İngilizce). The Crossroad Publishing Company. 1994. s. 337 ISBN 0-8245-1450-5.
- ^ Christian Mystics 108 seers, saints and sages. Carl McColman (İngilizce). Hampton Roads Publishing Company. 2016. s. 6 ISBN 978-1-57174-730-3.
- ^ Elisabeth of Schönau visions and female intellectual (İngilizce). 24 Mayıs 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Mayıs 2021.