İçeriğe atla

SIGGRAPH

SIGGRAPH
DurumuAktif
TürüBilgisayar grafikleri konferansı
ÜlkeABD, Canada
Asya: Çin, Japonya, Singapur, Kore, Tayland,
Açılış1974
En yeni2019 (Los Angeles)
Sonraki festival2020 (Washington, DC)
DüzenleyiciACM SIGGRAPH
Resmî sitesiggraph.org

SIGGRAPH (Special Interest Group on Computer GRAPHics and Interactive Techniques). 1974 yılında başlayan ve ACM SIGGRAPH tarafından organize edilen bilgisayar grafikleri üzerine yıllık bir konferanstır. Ana konferans Kuzey Amerika'da düzenlenmektedir; İkinci bir yıllık konferans olan SIGGRAPH Asia, 2008'den bu yana Asya'daki ülkelerde yapıldı.

Genel bakış

Konferans hem akademik sunumları hem de bir endüstri fuarını içermektedir. Konferanstaki diğer etkinlikler arasında bilgisayar grafikleri ve etkileşimli tekniklerdeki son konularla ilgili eğitim kursları ve panel tartışmaları yer almaktadır.

Konferans

SIGGRAPH konferansı 1970'lerden başlayarak yüzyılın başlarında zirveye ulaşan önemli bir büyüme yaşadı. SIGGRAPH Asia adlı ikinci bir konferans 2008'de başladı.

Yıl Yer Katılımcılar Sergiciler Notlar
2019 Los Angeles18,700[1]180
2018 Vancouver16,637[2]160


2017 Los Angeles16,500[3]150
2016 Anaheim14,000[4]153
2015 Los Angeles14,800[5]143
2014 Vancouver14,045[6]175
2013 Anaheim17,162[7]180
2012 Los Angeles21,212[8]161
2011 Vancouver15,872[9]156
2010 Los Angeles22,549 160
2009 New Orleans11,000[10]140
2008 Los Angeles28,432[11]230
2007 San Diego24,043[12]230
2006 Boston19,764[13]230
2005 Los Angeles29,122[14]250
2004 Los Angeles27,825[15]229
2003 San Diego24,332[16]240
2002 San Antonio17,274[17]225
2001 Los Angeles34,024[18]303
2000 New Orleans25,986[19]316
1999 Los Angeles42,690[20]337
1998 Orlando32,210[21]327
1997 Los Angeles48,700[22]
1996 New Orleans28,500[23]321
1995 Los Angeles40,100 297
1994 Orlando25,000 269
1993 Anaheim27,000 285
1992 Chicago34,148 253
1991 Las Vegas 23,100 282
1990 Dallas24,684 248
1989 Boston27,000 238
1988 Atlanta19,000 249
1987 Anaheim30,541 274
1986 Dallas22,000 253
1985 San Francisco27,000 254
1984 Minneapolis20,390 218
1983 Detroit14,000 195
1982 Boston17,000 172
1981 Dallas14,000 124
1980 Seattle7,500 80
1979 Chicago3,000 79
1978 Atlanta1,500 44
1977 San Jose750 38
1976 Philadelphia300 10
1975 Bowling Green300
1974 Boulder600

Ayrıca bakınız

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ "Computer Graphics Community Arrives in Los Angeles, Reports Record Numbers at SIGGRAPH 2019". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  2. ^ "SIGGRAPH 2018 Report" (PDF). www.uni-w.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  3. ^ "ACM SIGGRAPH Announces 2020 Conference Chair, Location". globenewswire.com. 18 Nisan 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  4. ^ "SIGGRAPH 2016: A Recap". blog.siggraph.org. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  5. ^ "Highlights from SIGGRAPH 2015". cgw.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  6. ^ "The top 5 highlights of SIGGRAPH 2014". creativebloq.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  7. ^ "SIGGRAPH 2013 Highlights from Anaheim, California". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  8. ^ "SIGGRAPH 2012: Emerging Technologies Highlights". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  9. ^ "SIGGRAPH Show Wrap-Up". studiodaily.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  10. ^ "SIGGRAPH attendance skyrockets 100 percent". exhibitcitynews.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  11. ^ "Breaking News: 28,400+ Fill the Halls of SIGGRAPH Conference". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  12. ^ "Breaking News: SIGGRAPH 2007 Attracts 24,000+ to San Diego". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  13. ^ "SIGGRAPH Summary: 20,000 Attendees, In San Diego For 2007". gamasutra.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  14. ^ "George Lucas, Computer Graphics Technology Draw More Than 29,000 to Los Angeles". businesswire.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  15. ^ "SIGGRAPH 2004 Trip Report". cgarchitect.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  16. ^ "CGarchitect SIGGRAPH 2003 Report". cgarchitect.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  17. ^ "think-cell at SIGGRAPH 2002". think-cell.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  18. ^ "Siggraph 2001 Technology Change Continues". reviewsonline.com. 25 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  19. ^ "Siggraph 2000". ars.electronica.art. 25 Ocak 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  20. ^ "Siggraph Drew 42,000 to Convention Center". latimes.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  21. ^ "Looking for SIGGRAPH at a R-E-A-L-L-Y B-I-G Trade Show". 3dlinks.com. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  22. ^ "Report on ACM SIGGRAPH 97". agocg.ac.uk. 5 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Şubat 2020. 
  23. ^ Terrence Masson (2007). CG 101 (İngilizce). ISBN 978-0-9778710-0-1. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Los Angeles</span> Kaliforniya, ABDde bir şehir

Los Angeles, City of Los Angeles veya kısaca L.A., Amerika Birleşik Devletleri'nın Kaliforniya eyaletinin en kalabalık ve ABD'nin New York'tan sonra ikinci en kalabalık şehri. Los Angeles'ın nüfusu 2010 itibarıyla 3.792.621 kişidir. Şehir sınırlarına göre yüzölçümü 1.215 km² olup Büyük Okyanus'un doğu kıyısında, güney Kaliforniya'da konumlanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar bilimi</span> belirli evren kurallarına dayalı, sistematik çalışan ve elementlerin ya da ağların birbirleriyle olan ilişkisi

Bilgisayar bilimi, bilgisayarların tasarımı ve kullanımı için temel oluşturan teori, deney ve mühendislik çalışmasıdır. Hesaplamaya ve uygulamalarına bilimsel ve pratik bir yaklaşımdır. Bilgisayar bilimi; edinim, temsil, işleme, depolama, iletişim ve erişimin altında yatan yönteme dayalı prosedürlerin veya algoritmaların fizibilitesi, yapısı, ifadesi ve mekanizasyonunun sistematik çalışmasıdır. Bilgisayar biliminin alternatif, daha özlü tanımı "büyük, orta veya küçük ölçekli algoritmik işlemleri otomatikleştirme çalışması" olarak nitelendirilebilir. Bir bilgisayar bilimcisi, hesaplama teorisi ve hesaplama sistemlerinin tasarımı konusunda uzmanlaşmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Association for Computing Machinery</span>

Bilgisayar Derneği, bilgisayar bilimleri alanındaki en eski mesleki kuruluştur. 1947'de kurulmuş, günümüzde 80.000 üyeye ulaşmıştır. Mesleki ve akademik yayınları ile toplantı faaliyetlerinin yanı sıra, bilişim dalının en önemli ödülü kabul edilen Turing Ödülü'nü vermesiyle de bilinir. Merkezi New York şehrindedir. Dünya genelini kapsayan üyelik sistemi ile bilişim teknolojisinin çeşitli alanları ile uğraşan profesyonellere ve öğrencilere kaynak sağlamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Turing Ödülü</span> bilgisayar bilimi ödülü

ACM A.M. Turing Ödülü, modern bilgisayar biliminin kurucularından sayılan Alan Turing anısına, 1966'dan beri her yıl Association for Computing Machinery (ACM) tarafından bilişim dünyasına katkıda bulunanlara verilen bir ödüldür. Ödüle değer görülen katkılarda "kalıcı olma ve bilgisayar bilimi dünyasına önemli bir etki yapma" koşulu aranmaktadır. Bilişim konulu en önemli ödül olduğu düşünülen Turing Ödülü bilgisayar dünyasının Nobel Ödülü olarak da anılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">NeXT</span>

NeXT, Inc., 1985 yılında Apple Bilgisayar'ın kurucu ortağı Steve Jobs tarafından kurulan bir Amerikan bilgisayar üreticisi ve yazılım şirketiydi. Birkaç iş arkadaşıyla birlikte Apple'dan çıkarıldıktan sonra Jobs tarafından kuruldu. California merkezli şirket, yüksek öğrenim ve iş dünyası pazarı için tasarlanmış bir dizi iş istasyonu bilgisayarları üretti. İlk ürünü olan NeXT Computer'ı 1988'de piyasaya sürdü. İlk yıllar görece düşük satış rakamı yakalasa da, yenilikçi, nesne yönelimli NeXTSTEP işletim sistemi ve geliştirme ortamı oldukça beğeni topladı.

<span class="mw-page-title-main">Batı Konferansı (NBA)</span>

Batı, Amerikan profesyonel basketbol ligi NBA'de bulunan iki konferanstan (bölge) biridir. Konferansta 5'erli takımlardan oluşan 3 grup bulunmaktadır.

Linux konferansı, Linux, BSD, özgür yazılım ve açık kaynak yazılım ile ilgilenen kişilerin katıldığı bilgisayar konferansıdır.

2011 NBA Playoffları 2010-2011 Amerika Profesyonel Basketbol Ligi NBA'in normal sezonun sonunda 16 Nisan Cumartesi günü başlamıştır. Doğu Konferansı ve Batı Konferansı'ndan toplamda 16 takım NBA şampiyonu olmak için mücadele edeceklerdir. Doğu Konferansı şampiyonu ve aynı zamanda ligi birinci sırada bitiren Chicago Bulls, 62 galibiyet 20 yenilgi ile tüm playofflar boyunca ev sahibi olma avantajını elde etti.

2013 NBA Playoffları Amerika Profesyonel Basketbol Ligi 2012-13 normal sezonun bitiminde 20 Nisan 2013 tarihinde başlayacaktır. Her iki konferanstan 8 er takım şampiyonluk mücadelesi verecektir. Konferans birincileri konferansın sonuncusu olan takımla eşleşir. 2. sıradaki takım 7. ile 3. sıradaki 6. sırada yer alan ile karşılaşırken 4. ve 5. sıradakiler birbiri ile eşleşirler. Dallas Mavericks 2000 yılından sonra ilk defa playofflarda yer almadı. Denver Nuggets normal sezonda 57 galibiyet alarak kulüp rekoru kırdı ve üçüncü sırada yer aldı. Los Angeles Clippers tarihinde ilk defa 50 galibiyet barajını geçerek playofflara adını yazdırdı. Ligi ilk sırada bitiren geçen senenin şampiyonu Miami Heat 66 galibiyet ile kulüp rekorunu genişletti. 2012 yılında Brooklyn'e taşınan Nets organizasyonu; ligde 49 galibiyet alarak playofflara ilk defa katılma hakkı elde etti. Normal sezonda yılın en çok gelişme gösteren oyuncusu ödülüne layık görülen Indiana Pacers forveti Paul George playofflarda ilk turda karşılaştıkları Atlanta Hawks eşleşmesinin ilk maçında 23 sayı, 11 ribaund ve 12 asist ile kariyerinin ilk playoff triple double'ını yapmış oldu. Üst üste üçüncü kez finallere kalmayı başaran Miami Heat serinin son maçında San Antonio Spurs takımını yenerek kulüp tarihinin üçüncü şampiyonluğunu elde etti. Lebron James geçen seneden sonra bu senede finallerin en değerli oyuncusu seçildi.

<span class="mw-page-title-main">Jawed Karim</span> YouTubeun kurucularından Amerikalı girişimci

Jawed Karim, Bangladeş asıllı Doğu Almanya doğumlu Amerikalı bilgisayar bilimcisi ve internet girişimcisidir. Popüler video paylaşım sitesi YouTube'un kurucu ortağı ve siteye video yükleyen ilk kişidir. Eski PayPal çalışanıdır. Me at the zoo başlıklı bu açılış videosu Aralık 2021 itibarıyla 245 milyondan fazla kez izlendi. Karim, YouTube'un kurucu ortaklarından Steve Chen ve Chad Hurley ile tanıştığı PayPal'da çalışırken, gerçek zamanlı internet karşıtı dolandırıcılık sistemi de dahil olmak üzere birçok temel bileşen tasarladı.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar tabanlı görüntü</span>

Bilgisayar üretimli imgeleme, kısaca CGI, görsel oluşturmayı sağlayan bir bilgisayar grafikleri uygulaması. Sanatta, basılı medyada, video oyunlarında, filmlerde, televizyon programlarında, reklamlarda, videolarda ve simülatörlerde bulunan görselleri oluşturmada kullanılır. Görsel sahneler dinamik veya statik olabilir. "CGI" terimi daha çok televizyon ve filmlerdeki özel efektleri ve sahneleri oluşturmada kullanılan 3B bilgisayar grafiklerini belirtmek için kullanılmasına karşın, iki boyutlu (2B) da olabilir. Ayrıca ev kullanıcıları tarafından da kullanılabilen uygulama Windows Movie Maker veya iMovie gibi programlarda da düzenlenebilir.

<span class="mw-page-title-main">Edwin Catmull</span>

Edwin Earl Catmull, Amerikalı bilgisayar bilimci. Pixar ve Walt Disney Animation Studios'ta müdürlük de yapmıştır. 3 boyutlu bilgisayar grafikleri konulu çalışmalarından ötürü 2019'da Turing Ödülü'ne değer görülmüştür.

<span class="mw-page-title-main">TOP500</span>

TOP500, dünyadaki en güçlü 500 dağıtılmamış bilgisayar sistemini sıralayan ve detaylandıran bir projesidir. Proje 1993 yılında başlatıldı ve yılda iki kez süper bilgisayarların güncel bir listesini yayınladı. Bu güncellemelerin ilki her zaman Haziran ayında Uluslararası Süper Bilişim Konferansı ile örtüşür ve ikincisi Kasım ayında ACM/IEEE Süper Bilişim Konferansı'nda sunulur. Proje, Fortran'da dağıtılmış bellek bilgisayarları için yazılan yüksek performanslı LINPACK denektaşlarının taşınabilir bir uygulaması olan HPL'deki yüksek performanslı bilgi işlem ve baz sıralamasındaki eğilimleri izlemek ve tespit etmek için güvenilir bir temel sağlamayı amaçlamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar bilimi tarihi</span>

Bilgisayar bilimi tarihi, modern dijital bilgisayarların ortaya çıkışından çok daha öncelere dayanmaktadır. Abaküs gibi sabit sayısal görevleri hesaplamak için kullanılan makineler, antik çağlardan beri çarpma ve bölme gibi hesaplamalara yardımcı olmuştur. Hesaplamalar yapmaya yaran algoritmalar, antik çağlardan beri, hatta gelişmiş bilgi işlem ekipmanlarının geliştirilmesinden önce bile var olmuştur.

Peter Pin-Shan Chen 1947 yılında doğmuş Tayvanlı bir Amerikan bilgisayar bilimcisidir. 1976'da varlık-ilişki modelinin geliştirilmesiyle tanınan Carnegie Mellon Üniversitesi'nde seçkin bir kariyer bilimcisi ve öğretim üyesidir.

<span class="mw-page-title-main">2020 NBA Finalleri</span> NBA şampiyonluk serisi

2020 NBA Finalleri, 2019-20 NBA sezonunu playofflarının şampiyonluk serisidir. Finalde Doğu Konferansı şampiyonu Miami Heat ile Batı Konferansı şampiyonu Los Angeles Lakers yer almıştır. Seriyi Lakers 4-2 kazanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Diego Rossi</span> Uruguaylı futbolcu

Diego Martín Rossi Marachlian forvet mevkiinde oynayan Uruguaylı futbolcudur. MLS ekibi Columbus Crew forması giymektedir.

<span class="mw-page-title-main">DBLP</span>

DBLP, bilgisayar bilimi bibliyografya sitesidir. 1993'te Almanya'daki Universität Trier'de başlayarak, küçük bir HTML dosyaları koleksiyonundan büyüdü ve bir veritabanı ve mantık programlama bibliyografya sitesi barındıran bir organizasyon haline geldi. Kasım 2018'den bu yana DBLP, Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik'in (LZI) bir şubesidir. DBLP, 1995'te yaklaşık 14.000 ve Temmuz 2016'da 3,66 milyon olan bilgisayar bilimi üzerine Aralık 2020'de 5,4 milyondan fazla dergi makalesi, konferans makalesi ve diğer yayın listeledi.. Bilgisayar bilimi ile ilgili tüm önemli dergiler izlenir. Birçok konferansın tutanakları da takip edilmektedir. İnternetteki üç sitede yansıtılır.

André ve Wally B.'nin Maceraları, zamanın standartlarına göre çığır açan ve film endüstrisinin bilgisayar animasyonuna olan ilgisinin artmasına yardım eden, 1984 yapımı bir Amerikan CGI-animasyon kısa filmidir. Film, Lucasfilm'in bir alt bölümü ve Pixar'ın da selefi olan Lucasfilm Computer Graphics Project tarafından yapılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">İlhan Fuat Akyıldız</span> Türk mühendis

İlhan F. Akyıldız, Türk mühendis. Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında lisans, yüksek lisans ve doktora derecelerini 1978, 1981 ve 1984 yıllarında Almanya'da Erlangen-Nürnberg Üniversitesi'nde aldı. Georgia Teknoloji Enstitüsü'nde, Ken Byers Telekomünikasyon Kürsüsü profesörü ve Telekom grubu başkanı olarak yaklaşık 35 yıl hizmet vermiştir. 35 yıllık hizmetinden sonra ise 2021'de emekli olmuştur.