İçeriğe atla

Roguelike deste oluşturma oyunu

Kontrol Edilmiş

Roguelike deste oluşturma oyunları deste oluşturma oyunlarının özü ile roguelike oyunların sistematik rastgeleliğini birleştiren bir video oyunu türüdür.

Oynanış bakımından

Çoğu roguelike deste oluşturma oyunu, oyuncuya bir veya daha fazla oynanabilir karakter sunar ve genelde sıra tabanlı mücadelede kullanılmak üzere her karaktere ait önceden oluşturulmuş bir deste kartı vardır.[1] Oyuncu oyunda ilerleme katettikçe, bu desteye kartlar ekleyebilir ki bu kartlar genelde rastgele bir grup karttan seçim şeklinde sunulur ya da bazen oyun içi mağazada satılabilir. Ayrıca desteden kart çıkarma ya da destedeki bir kartı yenileme için kullanılabilen yöntemler olabilir. Oyuncular hangi kartlarla ödüllendirileceklerini bilmediği için destelerini o anda planlayarak oluşturmalı, birlikte iyi çalışacak, diğer oynanış ögeleriyle uyum sağlayacak kartları eklerken uyumsuz kartlarla destelerini seyreltmekten kaçınmalıdır. Örneğin Slay the Spire'da oyuncu, güçlü düşmanları alt ederek karaktere kalıcı faydalar sağlayan andaçlar kazanırken, destesine ekleyeceği kartları da bu andaçların faydaları ile uyum sağlayacak şekilde seçmesi taktiksel olacaktır. Deste oluşturmaya bu yaklaşım masaüstü rol yapma oyunlarına benzer ve oyuna biraz daha derinlik katar. Bu türe ait bazı oyunlar, oyuncunun destesini doğrudan düzenlemesine izin verir ve bu yönüyle kart koleksiyonu oyunlarına benzer, ancak yine de kartların oyunda nasıl işlediğini rastgeleleştirir. "Kart" metaforu en sık kullanılan olmakla birlikte başka rastgelelik unsurları kullanılabilir, örneğin Dicey Dungeons oyununda kartlar yerine zar vardır ama oyun diğer yönleriyle roguelike deste oluşturma oyunları ile benzer oynanışa sahiptir.[2]

Bu türdeki pek çok oyun sıra tabanlı mücadeleye sahiptir. Oyuncu, sırası geldiğinde bir el kadar kart çekerek bir veya birden fazla kart oynayabilir ve bu sıklıkla sınırlı miktarda "mana" veya "aksiyon puanları"nı harcayarak yapar. Kartların etkileri basitçe hasar, savunma veya iyileştirme olabilir ya da birkaç tur sürebilen karmaşık etkileri olabilir. Düşmanlar genelde daha doğrudan bir mücadele yöntemi izleyerek saldırma, savunma, güçlendirme uygulama veya güçsüzleştirme etkileri kullanabilir. Bu türdeki pek çok oyun bir başka roguelike özelliği olan daimi ölüm (permadeath) sistemini kullanır yani oyuncunun karakterinin bütün sağlık puanlarını kaybetmesi durumunda, karakter ölür ve başlangıç destesiyle baştan başlamalıdır. Sıklıkla bu oyunlarda metaoyun (metagame) özellikleri vardır, böylece oyuncu her denemesinde yeni kartlar ve özellikler kazanabilir ya da yeni denemeye bağlarken ufak bonuslar elde edebilir. Sıra tabanlı mücadele her zaman kullanılmak zorunda değildir, örneğin Hand of Fate ve devam oyununda oyuncunun kartları zindanın düzenini, ekipmanları, düşmanları ve ödülleri rastgeleleştirme için kullanılır ama mücadele gerçek-zamanlı oynanış şeklindedir.[3]

Bu tip roguelike deste oluşturma oyunlarında karşılaşmalar genelde rastgeledir ve roguelike rastgeleleştirme kurallarını kullanarak çeşitli ve adil ilerleme yolları oluşturur. Oyunculara genelde istediği karşılaşmayı seçme şansı verilir ve daha tehlikeli karşılaşmalar daha iyi ödüller verir. Oyuncunun bir denemeyi başarıyla bitirmesi için alt etmesi gerek bir bölüm sonu canavarı ve birden çok mini bölüm sonu canavarları vardır. Roguelike deste oluşturma oyunlarının rastgele doğası nedeniyle pek çoğu geliştirme sürecinde yoğun bir oynanış testi sürecinden geçmelidir ki oyunda düzgün bir denge sağlasın.[1]

Karşılaşılan kartların rastgeleliği oyuncuların o anda taktikler geliştirmesi ve oyunda ilerledikçe güncellemesini gerektirir. Roguelike deste oluşturma oyunlarında oyuncular önceki hatalarından ders çıkararak ve birlikte iyi işleyen yeni kart ve etki kombinasyonları bularak kendilerini geliştirebilir.[4]

Tarihçe

Dominion ilk deste oluşturma oyunu olarak 2008 yılında çıktı ve bundan sonra çok sayıda masaüstü kart oyunlarına esin kaynağı oldu.[5] Bu oyunların kişisel bilgisayarlar veya mobil cihazlarda oynanmak üzere dijitalleştirilmiş ancak özüne sadık uygun sürümleri yapıldı. Gerçek anlamıyla ilk roguelike deste oluşturma oyunu Dream Quest olarak bilinir, bu oyun Peter Whalen tarafından mobil cihazlar için geliştirilen ve 2014'te piyasaya sürülen bir oyundur, ayrıca bir yıl sonra kişisel bilgisayarlara da çıkmıştır. Dream Quest görsel manada basit olmakla birlikte, türün temel özelliklerini içermektedir. Magic: The Gathering'i tasarlayan Richard Garfield'ın ilgisini çekmiştir ve bu konuda şu açıklamayı yapmasına kaynak olmuştur: "Gerçekten iyi düşünülmüş bir deste oluşturmam gerektiğini fark ettiğimde ciddi bağlandım, çoğu deste oluşturma oyununda bir taktik belirlemen ve başka her şeyi dışlayacak şekilde bu taktiği takip etmen gerekiyor."[5]

Dream Quest çıktıktan sonra Hand of Fate gibi başka roguelike deste oluşturma oyunları çıkmış olsa da Megacrit tarafından geliştirilen Slay the Spire bu türe ilgi çeken asıl oyun olmuştur. Slay the Spire Kasım 2017'de Windows bilgisayarlar için erken erişime açılmıştır ve Ocak 2019'da tam sürümü çıkmıştır. Bunu takiben çeşitli konsollara da çıkmıştır. Oyunun geliştiricileri Dominion benzeri bir oyun yapmayı hedeflerken bir yandan da masaüstü kart oyunu olan Netrunner'a ait bazı konseptleri de oyuna eklemiştir. Ayrıca Netrunner topluluğunu piyasaya sürmeden önce oyunun dengesini test etmek için kullanmıştır.[6] Erken erişimi takiben satışlar yavaş ilerlemiş olsa da yayıncılar ve oyun videoları ilginin hızlıca artmasına kaynak olmuş ve Haziran 2018'e gelindiğinden bir milyondan fazla satmıştır.[7]

Oyunlar

Aşağıda roguelike deste oluşturma oyunlarının bir kısmının listesi vardır:

  • Dream Quest (2014, Peter Whalen; iOS, Windows)[5]
  • Hand of Fate (2015, Defiant Development; Microsoft Windows, macOS, Linux)[3]
  • Hand of Fate 2 (2017, Defiant Development; Microsoft Windows, macOS, Linux)[8]
  • Slay the Spire (2017, MegaCrit; Windows, macOS, Linux, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, iOS, Android)[5]
  • Night of the Full Moon (2017, Giant Network; Android, iOS, Windows)[9]
  • Griftlands, (2019, Klei; Windows, macOS, Linux, PlayStation 4)[10]
  • Nowhere Prophet (2019, Sharkbomb Studios; Windows, macOS, Linux, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch)[11][12]
  • Dicey Dungeons (2019, Terry Cavanagh; Windows, macOS, Linux)[2]
  • Monster Train (2020, Shiny Shoe; Windows, Xbox One)[13]
  • One Step From Eden (2020, Thomas Moon Kang; Windows, Mac OS, Linux, Nintendo Switch, PS4, Xbox One)[14]
  • Signs of the Sojourner (2020, Echodog Games; Windows, macOS)[15]
  • Fights in Tight Spaces (çıkış tarihi duyurulacak, Ground Shatter; Windows, Xbox One)[16]
  • Inscryption (2021, Daniel Mullins Games; Windows)[17]

Kaynakça

  1. ^ a b Stuart, Keith (11 Ekim 2021). "Dungeon crawler or looter shooter? Nine video game genres explained". The Guardian. 11 Ekim 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Ekim 2021. 
  2. ^ a b Walker, Austin (13 Ağustos 2019). "'Dicey Dungeons' Will Help You Understand the Best New Genre in Games". Vice. 16 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  3. ^ a b Lien, Tracey (12 Kasım 2013). "Hand of Fate brings together roguelike deck-building with God of War-style combat". Polygon. 13 Kasım 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  4. ^ Scaife, Steven (23 Ocak 2019). "GAMESReview: Slay the Spire Is a Thrilling Deck-Building Roguelike". Slant. 25 Ocak 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  5. ^ a b c d Gallop, Julian (6 Şubat 2018). "The Gollop Chamber: Rise of the roguelike deck builder". PC Gamer. 8 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  6. ^ Caldwell, Brendan (31 Ocak 2018). "How Slay the Spire was tested on Netrunner pros". Rock Paper Shotgun. 31 Ocak 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 31 Ocak 2018. 
  7. ^ Boudreau, Ian (30 Haziran 2018). "Slay the Spire has sold a million copies in Early Access". PCGamesN. 30 Haziran 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 30 Haziran 2018. 
  8. ^ Wales, Matt (15 Ekim 2018). "Deck-building dungeon-crawler Hand of Fate 2's The Servant and The Beast DLC is out now". Eurogamer. 16 Ekim 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  9. ^ Velasquez, Sergio (23 Şubat 2021). "Night of the Full Moon review - "A timeless tale"". Pocket Gamer. 2 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 1 Kasım 2021. 
  10. ^ Goslin, Austen (10 Haziran 2019). "Griftlands, deck-building strategy game, goes into Alpha on July 11". Polygon. 10 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  11. ^ Contreras, Ricardo (7 Ağustos 2019). "The Cruel World of 'Nowhere Prophet' Has a Saving Grace: Hope". Vice. 8 Ağustos 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Ağustos 2019. 
  12. ^ "Cross the wastes in Nowhere Prophet, launching on July 30". PlayStation Blog. 9 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Haziran 2020. 
  13. ^ Cox, Matt (22 Mayıs 2020). "Monster Train might be the best deckbuilder since Slay The Spire". Rock Paper Shotgun. 27 Mayıs 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mayıs 2020. 
  14. ^ "One Step from Eden Review - Jump Dash Roll". 19 Nisan 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  15. ^ Maddox, Dani (13 Mayıs 2020). "Signs of the Sojourner Review". RPG Site. 8 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mayıs 2020. 
  16. ^ Purchase, Robert (13 Kasım 2020). "Fights in Tight Spaces wonderfully reimagines action movie showdowns". Eurogamer. 13 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Şubat 2021. 
  17. ^ Caldwell, Brendan (18 Ekim 2021). "Inscryption review: a sinister and excellently crafted card game with a darkly comic underbelly". Rock Paper Shotgun. 18 Ekim 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 18 Ekim 2021. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Planescape: Torment, Black Isle Studios tarafından geliştirilen ve Interplay Entertainment tarafından yayınlanan rol oynayan bir video oyunudur. 12 Aralık 1999'da satışa çıkarılan oyun, Advanced Dungeons & Dragons kurallarıyla oynanan Planescape evreninde geçer. Oyunun motoru Bioware' nin daha önceleri Baldur's Gate oyununda kullandığı oyun motoru Infinity Engine'in geliştirilmiş bir versiyonu kullanıldı. Torment, çoğu rol yapma oyununun aksine dövüşü değil, diyalogları ve mükemmel hikâye örgüsünü öne çıkarır. Oyun Sigil'de, vücudunun her bölgesinde yüzeysel yaralar bulunan baş kahraman Nameless One'ın Mortuary diye bilinen yerde geçmişi ve kendisiyle ilgili hiçbir bilgisi olmadan uyanmasıyla başlar. Oyuncu Nameless One'ın etrafındaki gizem bulutunu çözmeye çalışır. Oyun yaklaşık 400,000 kopya satmıştır, Oyun Gamespy'ın "Hall of Fame"'ine Ağustos 2004'te girmeyi başarmış, ve ardından Gamespot'ın "Greatest Games of All Time" listesine Ekim 2005'te girmiştir.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

<span class="mw-page-title-main">Unity (oyun motoru)</span>

Unity, öncelikli olarak bilgisayarlar, konsollar ve mobil cihazlar için video oyunları ve simülasyonları geliştirmek için kullanılan ve Unity Technologies tarafından geliştirilen çapraz platform bir oyun motorudur. İlk kez yalnızca Apple'ın 2005'teki Worldwide Developers Conference'da OS X için ilan edildi, bu tarihten itibaren 27 platformu hedeflemek üzere genişletildi. Unity oyun motoru; film sektörü, otomotiv sektörü, mimari, mühendislik ve inşaat gibi video oyunları dışındaki farklı endüstriler tarafından da benimsenmiş ve kullanılmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Unreal Engine</span> video oyunu motoru

Unreal Engine, Epic Games tarafından geliştirilen ve ilk olarak 1998 yılında yayınlanan Unreal isimli birinci şahıs nişancı oyununda kullanılan oyun motoru. Esas olarak birinci şahıs nişancı oyunları için geliştirilmesine karşın, sonraları çeşitli türlerdeki oyunlarda kullanıldı. C++ ile yazılmış kodu sayesinde yüksek derecede taşınabilirliğe sahiptir ve günümüzde birçok oyun geliştirici tarafından kullanılan bir araç haline gelmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Steam Machine</span>

Steam Machine, oyun konsolu benzeri bir deneyim sağlamak için Valve'ın SteamOS'sini çalıştırmak üzere tasarlanmış bir dizi önceden oluşturulmuş küçük form faktörlü oyun bilgisayarıydı. Birkaç bilgisayar satıcısı, kendi Steam makineleri sürümlerini perakende satış için geliştirmek üzere Valve ile anlaştı ve Valve'ın gereksinimlerine ek olarak Microsoft Windows ile çift önyükleme seçenekleri ve bilgisayarı yükseltme yeteneği gibi ek seçenekler sundu. Tüketiciler, Steam OS'de yer alan Valve'ın aynı adı taşıyan popüler Steam mağazası aracılığıyla Steam Makineleri dijital olarak video oyunları satın alabilirler.

<i>Hearthstone</i> strateji türünde dijital bir kart oyunu

Hearthstone, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen oynaması ücretsiz dijital kart tahsil oyunudur. Mart 2013'te Heroes of Warcraft alt başlığıyla Penny Arcade Expo'da açıklanan oyun, Ocak 2014'te açık beta sürümüyle çıktı. Mart 2014'te Microsoft Windows ve macOS işletim sistemlerinde piyasaya sürüldü. Ardından iOS ve Android sistemler için de geliştirildi ve çıkışını yaptı. Oyun aynı zamanda bu platformlar arasında çapraz platform oynanışını da desteklemektedir. Cep telefonunda oynarken bilgisayarda aynı kullanıcı adıyla oyuna giriş yaptığınızda, cep telefonunuzdaki oyun kaldığı yerden bilgisayarda devam etmektedir.

Mojang Studios, Mayıs 2009'da İsveç'te kurulmuş video oyunu geliştirici şirketi. Minecraft, Scrolls gibi oyunların yaratıcısıdır. 2014 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Mojang'ın kurucusu Markus Alexej Persson'dur. Merkezi İsveç Maria Skolgata Stockholm'dadır. 17 Mayıs 2020 tarihinde Mojang adı, Mojang Studios olarak yeniden adlandırılmıştır.

Cobalt, Oxeye Game Studio tarafından geliştirilen ve Mojang tarafından yayınlanan eylem odaklı yan kamera bakış açısından oynanan video oyunu.Windows, Mac, OS X geliştirilmekte ve Linux için beta sürümü planlanmaktadır. Bilgisayar versiyonlarına ek olarak, Xbox 360 ve Xbox One için geliştirilmekte.

<i>Mortal Kombat X</i> 2015 video oyunu

Mortal Kombat X, NetherRealm Studios tarafından geliştirilen ve Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından yayımlanan bir dövüş video oyunudur. Mortal Kombat serisinin onuncu ana video oyunudur ve 14 Nisan 2015'te Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için yayınlandı. NetherRealm Studio'nun mobil takımı iOS ve Android cihazlar için versiyonunu geliştirdi. Xbox 360 ve PlayStation 3 için de bir versiyon geliştirildi ama sonunda iptal edildi çünkü NetherRealm bir Mortal Kombat oyununun beklenen kaliteyi son nesil versiyonlarında elde edemedi.

<i>Gwent: The Witcher Card Game</i>

Gwent: The Witcher Card Game CD Projekt RED tarafından 2018 yılında Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One platformları, 2019'da iOS ve 2020'de Android için geliştirilen, oynaması ücretsiz bir kart oyunudur. Oyun 2016 yılının Haziran ayında, Microsoft'un E3 2016 Xbox konferansı sırasında duyurulmuş ve 23 Ekim 2018'de çıkış yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Xbox (yazılım)</span>

Xbox Console Companion, Xbox serisi video oyun konsoluları için eşlik eden uygulamalardır. Xbox Live topluluk özelliklerine, uzaktan kumandaya ve ayrıca seçilen oyunlara, uygulamalara ve içeriğe sahip ikinci ekran işlevselliğine erişim sağlar.

Hand of Fate; Linux, macOS, Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için Avustralyalı Defiant Development stüdyosu tarafından geliştirilen ve yayınlanan, 7 Temmuz 2014 tarihinde erken erişim halinde ve 17 Şubat 2015'te tüm sürümde yayınlanan, aksiyon rol yapma türünde video oyunudur. Bir PlayStation Vita sürümü duyurulmuş ancak geliştirme sorunları nedeniyle nihayetinde iptal edilmiştir.

<i>Football Manager 2021</i> 2020 video oyunu

Football Manager 2021, Sports Interactive tarafından geliştirilip Sega'nın yayımcılığını üstlendiği futbol teknik direktörlüğü simülasyon oyunu. 24 Kasım 2020'de iOS, Android, macOS ve Windows için dünya çapında piyasaya sürüldü. Football Manager 2021 Touch adlı oyunun modern versiyonu 1 Aralık 2020'de aynı platformlar için ve Nintendo Switch için 15 Aralık 2020'de yayınlandı. Xbox Edition adlı benzer sürüm, 1 Aralık 2020'de Xbox One, Xbox Series X / S ve Windows 10 için Microsoft Mağazası üzerinden yayınlandı. Serinin Football Manager 2008'den bu yana Xbox platformunda görünen ilk oyunu oldu.

Fortnite Creative, Fortnite video oyununun bir parçası olan Epic Games tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir sandbox oyunudur. 6 Aralık 2018'de Microsoft Windows, macOS, PlayStation 4, Xbox One, iOS, Nintendo Switch ve Android için piyasaya sürüldü.

Slime Rancher bir Birinci Şahıs Simulasyon ve Macera oyunudur. Amerikan bağımsız şirketi Monomi Park tarafından geliştirilmiş, yayınlanmış ve piyasaya sürülmüştür. Oyun 1 Ağustos 2017'de Windows macOS Linux ve Xbox One'da, 21 Ağustos 2018'de Playstation 4 11 Ağustos 2021'de Nintendo Switch sürümü yayınlandı. Devam oyunu olan Slime Rancher 2 22 Eylül 2022'de Windows Ve Xbox Series X/S için piyasaya sürüldü.

PPSSPP, birçok platformda PlayStation Portable (PSP) oyunlarını oynatan öykünücü yazılımdır. Yazılım .iso formatındaki imajları kullanıp PSP oyunlarını oynatır. İlk olarak 1 Kasım 2012'de GNU GPLv2 veya daha sonra lisanslanmış olarak halka sunuldu. PPSSPP projesi, Dolphin öykünücüsünün kurucularından biri olan Henrik Rydgård tarafından oluşturulmuştur.

<i>Hollow Knight</i> 2017 yapımı video oyunu

Hollow Knight, Team Cherry tarafından geliştirilen ve yayınlanan 2017 yapımı Metroidvania aksiyon-macera oyunudur. 2017'de Microsoft Windows, macOS ve Linux işletim sistemleri için, 2018'de Nintendo Switch, PlayStation 4 ve Xbox One için yayınlanmıştır. Oyunun geliştirilmesi, Kickstarter kampanyasıyla finanse edildi ve 2014 yılı sonuna kadar 57.000 A$'ı aştı.

Deste oluşturma oyunları, bir deste oluşturmanın esas oynanış unsuru olduğu kart oyunları veya kutu oyunlarını ifade eder. Deste oluşturma oyunları, her oyuncunun kendine has bir destesi olması yönüyle kart koleksiyonu oyunlarına benzer. Bununla birlikte kart koleksiyon oyunlarından farklı olarak kartlar rastgele paketlerde satılmaz ve deste büyük oranda oyundan önce değil oyun sırasında oluşturulur.

MonoGame, oyun geliştiricileri tarafından birden fazla platform ve diğer sistemler için oyunlar yapmak üzere kullanılan ücretsiz ve açık kaynaklı bir C# çerçevesidir. Ayrıca Windows ve Windows Phone oyunlarının diğer sistemlerde çalışmasını sağlamak için de kullanılır. iOS, Android, macOS, tvOS, Linux, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One ve Nintendo Switch'i destekler. Microsoft XNA 4 uygulama programlama arabirimini uygular(API). Bastion, Celeste, Fez ve Stardew Valley dahil olmak üzere birçok oyun için kullanılmıştır.

<i>Transport Fever 2</i>

Transport Fever 2, Urban Games tarafından geliştirilen ve Good Shepherd Entertainment tarafından yayınlanan bir iş simülasyon oyunudur. Transport Fever serisinin üçüncü oyunudur. Oyun, Microsoft Windows ve Linux için 11 Aralık 2019'da ve macOS için 23 Şubat 2021'de piyasaya sürüldü; PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S konsol sürümleri ise 9 Mart 2023'te piyasaya sürüldü.