İçeriğe atla

Rati

Rati
alternatif_yazı=
Rati kadınlardan oluşma kuş biçiminde vahanasının üzerinde, kirişi arılardan oluşan şeker kamışı yayı ile ateşten ok atmak için pozisyon almış.
Aşk, şehvet ve zevk tanrıçası
Devanagariरति
Sanskritçe TransliterasyonRati
BağlılığıDevi
SilahıKılıç
EşiKamadeva (Kama)
BineğiPapağan


Rati (Sanskritçe: रति, Rati) Hindu aşk, cinsel nefis, şehvet, ihtiras ve cinsel zevk tanrıçası.[1][2][3][4] Genellikle Prajapati Dakşa'nın kızı olarak tanımlanan Rati, aşk tanrısı Kama'nın dişi karşılığı, baş danışmanı ve yardımcısıdır. Kitabe ve tapınak heykellerinde genellikle eşi Kama ile birlikte tasvir edilir. Kama ile birlikte Rati'ye de ibadet edilir. Rati genellikle cinsel uyarılma ve haz ile bağlantılıdır. Birçok seks tekniği ve pozisyonunun Sanskritçe adı Rati'nin adından gelir.

Hindu metinleri Rati'nin güzelliğini ve şehvetini vurgular. Aşk tanrısını afsunlayacak güce sahip bir genç kız olarak betimlenir. Tanrı Şiva, eşi Kama'yı yakıp kül ettiğinde Rati'nin yakarışları ve kefâreti sayesinde Kama'nın yeniden dirileceği sözü verilmiştir. Bu yeniden dirilme, genellikle Kama'nın Krişna'nın oğlu Pradyumna olarak dünyaya gelmesiyle olur. Doğumda ebeveynlerinden ayrılan Pradyumna'nın büyümesinde Mayavati adı ile Rati çok önemli bir rol oynar. Hem annesi hem de aşığı olarak Kama-Pradyumna'ya ebeveynlerine dönmesinin yolunun kaderde yazdığı üzere iblis kralı öldürmesi olduğunu söyler. Sonradan Kama-Pradyumna Rati-Mayavati'yi eşi olarak kabul eder.

Etimoloji

Tanrıça Rati'nin adı Sanskritçe "keyif ve haz almak" anlamına gelen ram kökünden gelir. Her ne kadar bu kök her türlü keyfi kastetse de genellikle bedensel ve şehvete yönelik haz almayı çağrıştırır. Etimolojik anlamda, rati sözcüğü haz alınabilen her şeyi ima eder ama hemen hemen her zaman cinsel aşka atfedilir.[5]

Doğumu ve evliliği

Rati insanlardan mürekkep bir at üzerinde.

Kalika Purana Rati'nin doğumu hakkında şu öyküyü anlatır: 10 Prajapati 'nin yaradılışından sonra, Brahma (yaratıcı tanrı) kendi zihninden aşk tanrısı Kama'yı (Kamadeva) yaratır. Kama'ya çiçek oklarını atarak dünya üzerinde sevgiyi yayma görevi verilir ve Prajapati Dakşa'dan da Kama'ya bir eş sunması istenir. Kama ilk olarak oklarını Brahma ve Prajapatiler üzerinde kullanır ve hepsi Brahma'nın kızı Sandhya'ya ("sabah akşam alacakaranlığı") ensest bir şekilde şehvet beslerler. Oradan geçen Şiva bunu görür ve güler. Utanan Brahma ve Prajapatiler titrer ve terler. Dakşa'nın terinden Rati adından güzel bir kadın doğar ve Dakşa Rati'yi Kama'ya eşi olarak verir. Aynı sırada tahrik olmuş olan Brahma gelecekte Kama'nın Şiva tarafından yakılıp kül olması için bedduada bulunur. Ancak Kama'nın yalvarmasıyla Brahma yeniden dirileceğini söyler.[6] Brahma Vaivarta Purana Brahma kendisi için şehvet duyduktan sonra Sandhya'nın intihar ettiğini yazar. Tanrı Vişnu onu yeniden diriltir, Rati adını verir ve Kama ile evlendirir. Şiva Purana Sandhya'nın intihar ettikten sonra Dakşa'nın terinden Rati olarak yeniden dirildiğinden sözeder.[4] Bazı metinlerde ise Rati'nin babası olarak Şiva'dan sözedilir.[7]

Mahabharata epiğine ek olan Harivamsa Kama ve Rati'nin Harşa ("Neşe") ve Yaşas ("Zarafet")adlı iki çocuğu olduğundan bahseder. Ancak Vişnu Purana Rati'nin Nandi olarak yalnızca Harşa adında bir çocuğu olduğunu söyler.[8] Mahabharata ve Ramayana, Rati'nin Kama'nın eşi olduğuna tanıklık eder.[9]

Mayavati olarak yeniden doğuş: Kama'nın ölümü ve dirilişi

İblis Tarakasura evreni yakıp yıkmaktadır ve yalnızca tanrı Şiva'nın oğlu onu yokedebilir. Ancak Şiva, ilk karısı Sati'nin ölümünden sonra inzivaya çekilmiştir. Bu nedenle Kama tanrılar tarafından Şiva'nın tekrar aşık olmasını sağlaması için görevlendirilir. Kama, Rati ve Madhu ya da Vasanta ("Bahar") ile birlikte Kailaş Dağı'na gider ve aşk oklarını Şİva'ya atarak (efsanenin bir başka versiyonunda Kama Şiva'nın zihnine girer) arzularını uyandırır. Kama'nın oklarıyla yaralanan Şiva, Sati'nin reenkarnasyonu olan Parvati'ye tutulur ama kızgınlıkla üçüncü gözünün bir bakışıyla Kama'yı yakıp kül eder.[10][11][12]

Kama Şiva'ya (sağda) aşk oklarını gönderir.

Bhagavata Purana Kama'nın ölümüyle Rati'nin çılgına döndüğünü anlatır;[10] Matsya Purana ve Padma Purana versiyonlarında kocasının küllerini kendi vücuduna sürer.[12] Bhagavata Purana 'da Rati'nin ciddi bir kefârete girdiği ve Şiva'nın kocasını diriltmesine Parvati'nin müdahale etmesi için yalvarır. Parvati Kama'nın Vişnu'nun Dünya'daki Avatar'ı olan Krişna'nın oğlu Pradyumna olarak doğacağı konusunda Rati'yi temin eder ve iblis (asura) Sambara'nın evinde beklemesini söyler.[10] Matsya Purana, Padma Purana, Şiva Purana, Linga Purana ve Kathasaritsagara gibi öykünün diğer versiyonlarında Rati'yi Kama'nın dirilişi hakkında temin eden Şiva'dır.[11][12][13] Diğer varyantlarda Rati sonu belli bu göreve Kama'yı gönderen tanrılara beddua eder ve tanrılar grup olarak ya da yalnızca Brahma, Şiva'dan ya da Yüce Tanrıça'nın tezahürlerinden biri olan Parvati'den Rati'nin kederine çare olmasını ister. Brahmanda Purana gibi bazı efsanelerde, Tanrıça feryat figân eden Rati'nin ve tanrıların yakarışını duyar duymaz Kama'yı diriltir.[14] Tanınmış Sanskrit şair Kalidasa, Şiva ve Parvati'nin evlenmesi, Tarakasura'yı öldürecek olan oğulları Skanda'nın doğuşunu anlatan Kumarasambhava adlı eserinin dördüncü kantosunda, Rati'ye verilen sözü anlatır. Dördüncü kanto, kocasının ölümün gören Rati'nin dövünerek ölülerin yakıldığı ateşte kendini yakmaya kalkıştığını anlatır. Gökten gelen bir ses Şiva'nın evlendikten sonra kocasını dirilteceğini söyleyerek onu tam zamanında durdurur.[15]

Skanda Purana 'nın Kedara Khanda bölümü çok farklı bir öykü anlatır. Bu versiyonda, Kama'nın yanmasından sonra onun yokluğunda Şiva'ya ulaşamayacak olan Parvati endişelenir. Parvati'yi teselli eden Rati, Kama'yı dirilteceğini ve hedefine ulaşmak için ciddi olarak çalışacağını söyler. Bir keresinde Rati'ye kime ait olduğunu soran kutsal bilge Narada'ya kızan Rati, ona hakaret eder. Kinci Narada, Rati'yi kaçırması için iblis Sambara'yı kışkırtır. Sambara Rati'yi evine alır ama kendisine dokunursa küle döneceğini söyleyen tanrıçaya dokunamaz. Sambara'nın evinde Rati mutfaktan sorumlu olur ve Mayavati ("illüzyon hanımı – Maya") olarak bilinir.[2]

Belur'da Çennakesava Tapınağı'nın duvarında Kama (solda) ve Rati.

Bhagavata Purana ve Kathasaritsagara Rati'nin, Şİva'nın tavsiyesi üzerine Sambara'nın mutfak hizmetçisi Mayavati biçimine girdiği ve Sambara'nın evinde kocasının yeniden doğuşunu beklediği anlatılır. Sambara'ya önceden yeniden doğan Kama'nın kendisini yokedeceği söylenmiştir. Sambara, Kama'nın Krişna ile karısı Rukmini'nin çocukları Pradyumna olarak yeniden vücut bulduğunu öğrenir. Çocuğu çalar ve okyanusa atar. Okyanusta çocuk bir balık tarafından yutulur. Balığı yakalayan balıkçılar, Sambara'nın mutfağına gönderir. Balığı kesen Mayavati çocuğu bulur ve ona bakmaya karar verir. Kutsal bilge Narada Mayavati'ye Rati olduğunu, çocuğun Kama olduğunu ve ona bakması gerektiğini açıklar. Çocuk büyüdükçe Mayavati'nin anne sevgisi giderek bir eşin tutkulu aşkına dönüşür. Yeniden doğmuş olan Kama bundan gücenir ve onu annesi olarak gördüğünü söyler. Mayavati, Narada tarafından anlatılan önceki enkarnasyonlarının sırrını ve aslında Krişna ile Rukmini'nin çocuğu olduğunu söyler. Mayavati Pradyumna'yı büyü ve savaş alanında eğiterek Sambara'yı yenerek yok etmesini öğütler. Krişna'nın başşehri Dvārakā'ya mayavati eşi olarak döner.[10]

Vişnu Purana ve Harivamsa da benzer bir öykü vardır ama Rati'nin reenkarnasyonunun adı Mayadevi'dir ve Sambara'nın hizmetçisi değil eşidir. Her iki metinde Rati'nin Sambara'yı büyülemek için aldatıcı bir görünüşe büründüğünü söyleyerek iffetini korur. Brahma Vaivarta Purana açıkça Rati'nin Sambara ile yatmadığını yerine Mayavati biçimi ile aldattığını söyler.[10][16][17] Rati-Mayavati bu öykünün tüm versiyonlarında Mayasıyla hem Sambara'yı hem de kama-Pradyumna'yı baştan çıkarır. Tüm metinler başkasının eli değmemiş olan Rati'nin saflığını vurgular.[17]

Harivamsa Pradyumna'nın oğlu Aniruddha'yı Rati'nin oğlu olarak tanımlar.[18]

İlişkileri ve ikonografi

tapınak sütunu üzerinde taştan Rati heykeli. Kama heykeli olan sütunun karşısında, elinde şekerkamışından yay tutan Rati papağan üzerine oturmuştur.

Sanskritçe Rati "aşktan alınan zevk, cinsel tutku ve birleşme, tutkusal haz" anlamına gelir ki bunların hepsi Rati'de vücut bulur.[19] Rati aynı zamanda dişi tohumu anlamına da gelir.[20] Rati sözcüğünden ayrıca aşk ile ilgili diğer Sanskritçe sözcükler türemiştir: Kama-rati ("tutkudan aptala dönmüş adam"), rati-karman ("cinsel birleşme"), rati-laksha ("cinsel birleşme"), rati-bhoga ("cinsel haz"), rati-shakti ("cinsel güç"), rati-jna ("aşk sanatında becerikli") ve rati-yuddha ("seks savaşı").[8][19][20] Rati sözcüğü aynı zamanda tanrıçanın tüm cinsel sırlarını içerdiği söylenen Sanskrit erotik eseri Rati-Rahasya 'nın başlığında olduğu gibi ve Rati-pasha ("Rati düğümü") adı verilen ve kadının partnerinin sırtında ayaklarını birbirine bağladığı seks pozisyonu gibi birçok seks tekniğinde geçer.[1][19]

Rati cinsel zevk, bedensel tutku ve cinsellik anlamına gelir.[21] Rati cinsel aktivitenin yalnızca zevk kısmını tanımlar ve çocuk doğurma ile annelik kısmıyla bağlantılı değildir.[22] Lake Forest College'dan Profeörr Catherine Benton, "tutkuyla oluşmuş ter"den doğuşunu, hinduizm'de cenabet sayılan seks esnasında oluşan vücut sıvılarıyla karşılaştırır. Benton dolayısıyla onu kirlilikle bağdaştırı ama Rati'nin kutlu aşk tanrısı Kama ile olan ilişkisi onu da kutlu yapmaktadır. Rati ve Kama, sıklıkla iyi talih ve refah sembolü olarak tapınak duvarlarında "hoşgeldin heykelleri" olarak betimlenir.[21] Rati Kama'nın yalnızca eşi değil aynı zamanda yardımcısıdır ve sürekli yanında olarak cinsel duyguları azdırır. Kama genellikle yanında Rati ile resmedilir.[23] Rati ayrıca Kama ile ilgili her dramada küçük bir karakter olarak dahil edilir.[22] Kama'ya adanan bayram ritüellerinde aynı zamanda Rati'ye de ibadet edilir.[24]

Şiva Purana Kama'nın "kutlu eşi" Rati'yi gördüğünde kendi aşk oklarıyla yaralandığından sözeder. Vücudunun detaylı bir tanımı, açık teni, gözleri, yüzü, dolgun göğüsler, saçı, kolları, bacakları, kalçaları ve parlayan tenini öven benzetmeler metinde yer alır. Rati'nin metinde geçen tanımı şehvetli ve baştan çıkarıcı olduğudur.[23] Rati'nin vahanası eşi Kama gibi papağandır.[2] Rati genellikle bir kılıç ile birlikte resmedilir.[7]

Çhinnamasta Kama ve Rati üzerinde dururken

Tantra'da, Mahavidya tanrıçası Chhinnamasta kendi kafasını koparıp cinsel olarak birleşen Kama ve Rati çiftinin üzerinde duruken betimlenir. Bu pozisyonda Rati Kama'nın üzerindedir (viparita-rati seks pozisyonu). Kadının üstte olduğu seks pozisyonu erkekler üzerinde kadınların hâkimiyetini gösterir. Çhinnamasta'nın sevişen Kama ve Rati çiftinin üzerinde durmasını bazıları cinsel arzuların kontrolü olarak yorumlarkeni başkalrı cinsel enerjinin vücuda geldiğ tanrıça olarak yorumlar. Kamadeva-Rati'nin üzerinde oturan Çhinnamasta imgelerinin önleyici olmayan şekli ikinci yoruma neden olmuştur. Aşk-tanrı çifti aynı zamanda maithunayı yani ritüel sekside sembolize eder.[25][26]

Kaynakça

Alıntılar

  1. ^ a b Swami Ram Charran (2007). The Vedic Sexual Code: Enjoy a Complete and Fulfilling Relationship With Your Lover. AuthorHouse. ss. 151, 209. 
  2. ^ a b c Dongier, Wendy (1993). Purāṇa perennis: reciprocity and transformation in Hindu and Jaina texts. SUNY Press. ss. 52, 75. ISBN 0-7914-1382-9. 
  3. ^ Patricia Turner and estate of Charles Russell Coulter (2000). Dictionary of ancient deities. Oxford University Press US. ss. 258, 400. ISBN 0-19-514504-6. 
  4. ^ a b Kramrisch pp. 253–4
  5. ^ Monier-Williams (1898) s.867
  6. ^ Rati: Mani pp. 644–5
  7. ^ a b Chandra, Suresh (2001). Encyclopaedia of Hindu gods and goddesses (2 bas.). Sarup & Sons. s. 273. ISBN 81-7625-039-2. 
  8. ^ a b Hopkins p. 165
  9. ^ Hopkins p. 199
  10. ^ a b c d e W.J. Wilkins (1900). "Kamadeva". Hindu Mythology, Vedic and Puranic. Sacred Texts Archive. ISBN 1402193084. 29 Nisan 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Aralık 2011. 
  11. ^ a b Kama: Mani pp. 378–9
  12. ^ a b c Benton p. 41
  13. ^ Benton p. 66
  14. ^ Benton pp. 52, 61
  15. ^ Kale, M R; Kālidāsa (1999) [1923]. Kumārasambhava of Kālidāsa (7 bas.). Motilal Banarsidass. s. xxiv. ISBN 81-208-0161X. 
  16. ^ Hopkins p. 214
  17. ^ a b Benton pp. 71–3
  18. ^ Hopkins s. 164
  19. ^ a b c Monier Williams (2008). "p. 867: Rati". Monier Williams Sanskrit-English Dictionary. 14 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 24 Temmuz 2010. 
  20. ^ a b Doniger O'Flaherty, Wendy (1980). Women, androgynes, and other mythical beasts. University of Chicago Press. ss. 39, 103. ISBN 0-226-61850-1. 
  21. ^ a b Benton p. 29
  22. ^ a b Benton p. 32
  23. ^ a b Benton pp. 29–31
  24. ^ Benton pp. 94, 101
  25. ^ Benton s. 125–6
  26. ^ Kinsley, David R. (1997). "Tantric visions of the divine feminine: the ten mahāvidyās". University of California Press. ss. 154-7. ISBN 978-0520204997. 

Kaynakça

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Hinduizm</span> Hindistan merkezli bir din

Hinduizm, çok kapsamlı inanç ve yaşam felsefesinin toplamıdır. Özellikle Hindistan, Nepal ve Bangladeş'te yaygındır. Günümüzde yaklaşık 1.25 milyar izleyeni ile Hristiyanlık ve İslam'dan sonra üçüncü sırada yer alan Hinduizm inancının neredeyse tüm takipçileri Hindistan ve çevresinde bulunmaktadır. Budizm ve Zen Budizmi gibi çeşitli ekoller Hinduizm'den kaynaklanıp ayrılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Durga</span>

Durga Hinduizm'de bir Devi, ulu tanrıça, formudur. Bir aslanı süren ve birçok kolunda öldürücü silahlar taşıyan, yüzünde bunların tam tersi barışcı ve güven verici bir ifade taşıyan, elleri mudra şeklinde bir kadın olarak tasvir edilir. Tanrıçanın bu formu dişil ve yaratıcı enerjinin (Şakti) tecessümü yani cismanileşmesi, vücut bulmasıdır.

Krişna Vaişnavizm'de varlığın Nihai Kaynağı ve Dayanağı olarak kabul edilen Yüce Tanrı'dır. Vişnu ve Krişna'nın her ikisi de Yüce Tanrı'ya işaret eder ve aynı tek kişiyi temsil eder, ancak hangi suretin Tanrı'nın esas sureti olduğu Vaişnavalarca tartışılmıştır. Bazı Vaişnava geleneklerinde Krişna Yüce Tanrı'nın dünyadaki sekizinci sureti olduğu kabul edilirken Gaudiya Vaişnavizmi'nde Krişna'nın Yüce Tanrı'nın esas ismi ve sureti olduğu olduğu, Vişnu dahil diğer tüm suretlerin temeli olduğuna inanılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Ganeşa</span> fil kafasıyla tasvir edilen hint tanrısı

Ganeşa, Hinduizm'deki en tanınmış ve saygı duyulan Tanrı temsillerinden birisidir. Şiva ve Parvati'nin ilk doğan oğludur. Bharati, Riddhi ve Siddhi'nin ("mükemmeliyet") eşidir. Marathi, Malayalam ve Kannada'da Vinayaka, Tamil'de Vinayagar ve Telugu'da Vinayakudu olarak da anılır.

<span class="mw-page-title-main">Tanrıça</span> kadın tanrı

Tanrıça, dişi ya da dişil ilah anlamlarına gelebilir. Soyut bir ilahi varlıktır. Birçok kültürde tanrıçalardan bahsedilir. Bazen tek başına, ama çoğunlukla bir panteonun üyesi olarak tanrıça inanışı özellikle paganizmde yaygındır.

<span class="mw-page-title-main">Avatar</span> Hint mitolojisine göre tanrıların yeryüzüne indiklerinde büründükleri şekiller

Avatar, Hint mitolojisine göre tanrıların yeryüzüne indiklerinde büründükleri şekillerdir. Balarama, Sri, Varaha gibi isimler alan avatarlar, hikâyelere konu olmuştur. Avatar, Sanskritçede ava; aşağı ve tar: iniş anlamına gelen sözcüklerin birleşiminden oluşturulmuş olup bilgi anlamına gelen veda'nın gökyüzünden yeryüzüne; havadan, ateşten, sudan veya topraktan olana inmesi ve ona dahil olması anlamındadır.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel ilişki</span> üreme, cinsel zevk veya her ikisi için gerçekleştirilen çiftleşme eylemi

Cinsel ilişki, cinsel birleşme, çiftleşme, vajinal seks veya sadece seks, bir erkeğin sertleşmiş penisinin, uyarılmış bir kadın vajinasının içine girmesini kapsayan, cinsel zevk ya da üreme amaçlı yapılan bedensel ilişkidir. Bunun yanı sıra, diğer penetrasyon tehlikesi içeren anal seks, oral seks, parmaklama, dildo kullanma gibi cinsel aktiviteler de eşcinsel veya heteroseksüel olmasına bakılmaksızın bir cinsel birleşme olarak kabul edilirler.

İlahi aşk — Dini ya da spirtüalist yönelişlerle kişinin, maddesel dünyaya ait varlıklara olan sevgisinin kaynağına dönerek ilahi olana dair hissettiği yüce bağlılık; İslam dünyasında Aşk-ı ilahi olarak da anılır.

<span class="mw-page-title-main">Aşk</span> aşırı sevgi ve bağlılık duygusu

Aşk, kişilerarası ilişki veya bir başka varlığa duyulan derin sevgidir. Bunun daha derini ise TDK sözlüğüne göre "güçlü sevgi, güçlü aşk" veya aşırı ve güçlü tutku, istek anlamına gelen hem ruhen hem de bedenen aşık olmayı kapsadığı düşünülen "sevda"dır. Bunun umutsuz, güçlü ve insanı hasta edecek derecede saplantılı haline ise "kara sevda" adı verilmektedir. Çeşitli kültürlerde aşk, en yüce erdem veya iyi alışkanlıktan, en derin kişiler arası sevgiden en basit zevke kadar bir dizi güçlü, olumlu duygusal ve zihinsel durumları kapsar. Cinsel veya romantik bir ilişki olursa, partnerlere aşıklar/sevgililer de denir. Bununla birlikte aşk ile ilgili tam bir evrensel tanıma kültürel farklılıklar nedeniyle ulaşılamakta zorlanılmaktadır. En yaygın olarak aşk, güçlü bir çekim ve duygusal bağlanma hissi anlamına gelir.

<span class="mw-page-title-main">Hoysala mimarisi</span>

Hoysala mimarisi, günümüz Hindistanı'nda Karnataka eyaletinin olduğu bölgede 11. ve 14. yüzyıllar arasında hüküm sürmüş olan Hoysala İmparatorluğu döneminde gelişen özgün mimari tarzdır. Hoysala nüfuzu Güney Deccan yaylasına egemen olduğu 13. yüzyılda doruk noktasına erişmiştir. Bu dönemde inşa edilen Belur'daki Çennakeşava tapınağı, Halebidu'daki Hoysaleşvara tapınağı ve Somanathapura'daki Keşava tapınağı gibi irili ufaklı birçok tapınak Hoysala mimarisinin örnekleri olarak günümüze kadar ulaşmıştır. Hoysala mimari ustalığının diğer örnekleri Belavadi, Amrithapura, Hosaholalu ve Nuggehalli'de bulunan tapınaklardır. Hoysala mimari tarzının incelenmesi sonucunda Hint-Aryan etkisinin önemsiz olduğu ve asıl Güney Hint tarzının baskın olduğu anlaşılır.

Keşava ya da Keşav Hindu geleneğinde Krişna için kullanılan adlardan biridir. Keşava Sanskritçe, Keşav Hindi dilindeki okunuşudur. Keşava Vişnu sahasranamada 23. ve 648. isim olarak yer alır. Keşava Krişna'nın 24 sıfatından ilkidir.

<span class="mw-page-title-main">Ramayana</span>

Ramayana, "Mahabbarata" ile birlikte Hint yarımadasında en çok bilinen iki destandan biridir.

<span class="mw-page-title-main">Varahi</span> Hint mitolojisinde domuz başlı ana tanrıça

Varahi Hindu dininde yedi ya da sekiz ana tanrıçanın oluşturduğu Matrikalar grubunun bir üyesidir. Yaban domuzu başlı Varahi, Vişnu'nun yaban domuzu Avatar'ı olan Varaha'nın şaktisidir Nepal'de Barahi adı verilir.

<span class="mw-page-title-main">Arjuna</span>

Arjuna, Hint mitolojisinde dünya üzerindeki en büyük savaşçı, epik Hindu destanı Mahabharata'nın beş kahramanından ve Dvapara çağının en önemli figürlerinden biridir. Kelime anlamı 'parlak', 'ışıltı', 'beyaz' veya 'gümüş' olan Arjuna korkusuz bir okçu idi ve çoğu zaman Yenilemez Vişnu şeklinde kendisinden söz edilirdi.

Hindistan'da çeşitli dinî inanç ve uygulamalar ile bulunur. Hindistan'da laiklik, bütün dinlerin devlet tarafından eşit bir şekilde muamele görmesi demektir. Hindistan, 1976'da anayasa değişikliği ile laik devlet olmuştur. Hint altkıtası, Hristiyanlık ve İslam haricindeki dünyanın dört büyük dininin doğduğu yerdir, bunlar; Hinduizm, Budizm, Jainizm ve Sihizm. Hindistan tarihi boyunca din, ülkenin kültürünün önemli bir parçası olmuştur. Dinsel çeşitlilik ve dini hoşgörü, hem yasayla hem de gelenekle ülkede kurulmuştur; Hindistan anayasası, din özgürlüğünün temel bir hak olduğunu ilan etmiştir.

Bhakti yoga, herhangi bir kişisel tanrıya karşı sevgi dolu adanmaya odaklanan Hinduizm içindeki ruhsal bir yol veya ruhsal uygulamadır. Hinduizmde Mokşa'ya giden birkaç yoldan biridir, diğer yollar Cnana yoga, Karma yoga ve Kriya yogadır.

<span class="mw-page-title-main">Aşk ve şehvet tanrıları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Aşk tanrısı, mitolojide romantizm, seks, şehvet veya cinsellikle ilişkilendirilen tanrıdır. Aşk tanrıları mitolojilerde oldukça yaygındır ve birçok çok tanrılı dinde bulunabilir. Kadın aşk tanrıçaları genellikle güzellik ve diğer geleneksel dişil niteliklerle ilişkilendirilir.

<span class="mw-page-title-main">İşvara</span>

İşvara Hinduizmde Mutlak Varlık, Mutlak Benlik; Yüce Tanrı'dır. Hindu felsefesinde İşvara; Yüce Benlik, Hükümdar, Rab, kral, kraliçe veya koca anlamına gelebilir. Orta Çağ Hindu metinlerinde, Hinduizm ekolüne bağlı olarak İşvara; Tanrı, Yüce Varlık, kişisel Tanrı veya özel Benlik anlamına gelir.

Vişiştadvaita Vedanta geleneğine ait bir Vaişnavizm ekolüdür. "Ayrımlar içeren ikiliksizlik" anlamına gelen Vişiştadvaita, Brahman'ı Nihai Gerçeklik olarak tanıyan ve aynı zamanda çokluğunu da kabul eden nondüalist bir felsefedir. Bu felsefe, "nitelikli monizm", "tanımsal monizm" veya "nitelikli ikiliksizlik" biçimi olarak ifade edilebilir. Vişiştadvaita, tüm çeşitliliğin nihai olarak tek temelden dallandığı, tüm farklılıkların ardında temel bir birliğin bulunduğu anlayışını temsil etmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Kailasa Tapınağı, Ellora</span>

Kailaşa veya Kailaşanatha Tapınağı, Hindistan'ın Maharaştra eyaletindeki Çhatrapati Sambhacinagar bölgesi yakınlarındaki Ellora Mağaraları'nda bulunan, bir zamanlar Şiva'ya adanmış olan ve daha sonra Budist yöneticiler tarafından değiştirilen en büyük kaya oyma tapınaktır. Bir megalit yüzeyinden oyulmuş bu devasa yapı, boyutu, mimarisi ve heykeltıraşlık detayları nedeniyle dünyanın en dikkat çekici mağara tapınaklarından biri olarak kabul edilir. "Hint mimarisinin kaya oyma döneminin zirvesi" olarak adlandırılmıştır.