İçeriğe atla

Prince of Persia: Warrior Within

Prince of Persia: Warrior Within
GeliştiriciUbisoft Montreal Bunu Vikiveri'de düzenleyin
YayımcıUbisoft
YapımcıUbisoft Montreal
TasarımcıKevin Guillemette
BesteciStuart Chatwood Bunu Vikiveri'de düzenleyin
PlatformlarWindows, PlayStation 2, Xbox, GameCube, PSP, Cep telefonu
ÇıkışAralık 2004
TürAksiyon-Macera
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

'Prince of Persia: Warrior Within, Prince of Persia: The Sands of Timeın devamı olan bir video oyunudur. Ubisoft firması tarafından Aralık 2004 tarihinde piyasaya sürülmüştür. Xbox, GameCube, PlayStation 2 ve Windows için üretilmiştir.

Oyun, Sands of Time'ın kaldığı yerden devam eder. İsmi hala belirtilmeyen Prens artık aynı anda iki silah taşıyabilmekte, düşmanlarından silahlarını çalabilmekte ve onları fırlatabilmektedir. Warrior Within serinin önceki oyunlarına göre daha karanlık bir atmosfere sahip olmakla beraber oyuncuya, düşmanını daha şiddet içeren yeni hareketlerle yok etme olanağı tanır. Bunun gibi sebeplerden dolayı PEGI'dan 16+, ESRB'den ise Mature sınıflandırmasını almıştır.

Prince of Persia'nın devam eden başarısıyla, Sands of Time ve Warrior Within'in senaryosuna bağlı bir devam oyunu daha yapılmıştır. Prince of Persia: The Two Thrones Kasım 2005 senesinde piyasaya sürülmüştür.

2005 yılında Pipeworks firması, oyunu Sony PlayStation Portable (PSP) için küçük yeniliklerle Prince of Persia: Revelations adıyla değiştirmiştir. Revelations, orijinal oyunda olmayan üç yeni bölüm içermektedir.

Oynanış

Oynanış, birkaç değişiklik dışında önceki oyundakine çok benzer. Prens iki silah kullanabilmekte ve ikincil silahını fırlatabilmektedir. Ayrıca silahlarıyla kombolar yapabilmekte ve şarj atakları gerçekleştirebilmektedir. Bunların haricinde duvardan sıçrayarak düşmanını öldürmek gibi, çevreyi kendi avantajına kullanabilmektedir.

Özet

Zamanı geri çevirip yaşananların hiç yaşanmamış olmasını sağlamak için Sands of Time'ı (Zaman Kumları), Kum Saati'ne geri doldurmasından yedi sene sonra, Prens kendini zamanın bekçisi Dahaka tarafından aranırken bulur. Prens'in kaderini değiştirmeye uğraşmasından ve bir bakıma da bunu gerçekleştirmesinden dolayı Dahaka onu öldürmeye ve zamandaki düzeni tekrar sağlamaya çalışmaktadır.

Yaşlı bir bilgeden nasihat almaya giden Prens, Empress of Time (Zamanın İmparatoriçesi) tarafından yönetilen ve içinde Sands of Time'ın bulunduğu Island of Time (Zaman Adası) adında bir ada olduğunu öğrenir. Sadece kendisini ve kurtuluşunu düşünen Prens, adayı bulmak ve kumların hiç yaratılmamasını sağlamak amacıyla adaya yelken açar. Eğer kumlar hiç yaratılmamış olursa; hem Maharajah'ın onları asla bulamayacağını, hem de Dahaka'nın onu avlaması için hiçbir sebebi olmayacağını düşünür.

Gemi ile ilerlerken Prens'in karşısına adaya ulaşmasını engelleyen büyük bir engel çıkar. Shahdee adında siyah kıyafetli ve gizemli bir kadının emrindeki askerler; Prens'in gemisine saldırır ve tüm tayfasını kılıçtan geçirir. Prens, kadınla savaşır; fakat kadın onu gemiden atmayı başarır. Prensin gemisi batar; ancak kendisi kurtulur ve adaya sürüklenir.

Adada içerilere ilerlerken, Shahdee ile tekrar karşılaşır ve onu adanın kalesine kadar kovalar. Fakat bunu yaparken; kalenin, geçmişi ve şimdiki zamanı birbirine bağlayan birçok geçidinden (Time Portals) birine kazara girer. Shahdee'yi geçmişte kovalamaya devam ederken, onu, oyunun ilerlerinde adının Kaileena olduğunu öğreneceği, kırmızı kıyafetli bir kadını öldürmeye çalışırken bulur. Shahdee ile bir kez daha dövüşen Prens onu öldürür ve Kaileena'yı kurtarır.

Prens'in Empress of Time ile görüşmek istediğini öğrenen ve bunun üzerine kendi kimliğini açıklamayı reddeden Kaileena, Prens'e; İmparatoriçe'nin saklandığı gizli taht odasınının yolunu bulabilmesi için adadaki iki kuleyi, Water Tower (Su Kulesi) ve Mechanical Tower'ı (Mekanik Kule) aktif hale getirmesi gerektiğini söyler. Kaileena, Prens'e Serpent Sword'u (Yılan Kılıcı) verir. Bu kılıç, kulelere giden köprüleri aktif hale getirecektir. Kaileena, Prens'e daha sonradan Lion Sword'u (Aslan Kılıcı) da verecektir. Prens adayı keşfe başlar ve gizemli, karanlık görünüşlü garip bir yaratık görür. Taht odasına varmadan kısa bir süre önce Dahaka çıkagelir ve Prens'e saldırır. Tam onu öldürecekken, gördüğü o karanlık yaratık Prens'in önüne geçer ve Dahaka Prens'in yerine onu öldürmüş olur. Dahaka Prens'e saldırmadan geri gider. Ardından Prens taht odasına gitmeyi başarır ve Kaileena'nın aslında İmparatoriçe'nin ta kendisi olduğunu öğrenir. Kaileena, Shahdee'yi Prens'i öldürmesi için görevlendirmiş, ancak Kaileena'yı kurtarmak için aldığı görevin başarısızlıkla sonuçlanmasından sonra Shahdee, Kaileena'nın amacını sorgulamaya başlamış, nihayetinde de kaderini değiştirmesinin imkânsız olduğunu söyleyerek, boş yere uğraşıp kendi canını da tehlikeye atmakla suçladığı Kaileena'ya meydan okumuştur. Kaileena, Prens tarafından kurtarıldıktan sonra, yolda öleceğini umduğu Prens'i kulelerde ölümcül görevlere yollamış ve hatta ona lanetli kılıçlar vermiştir; fakat Prens hala hayattadır.

Bu karşılaşma esnasında Kaileena'yı harekete geçiren asıl sebepler de ortaya çıkar. O da Prens gibi kaderini değiştirmeye çalışmaktadır. Çünkü kendi kaderini zaman çizgisinde görmüş ve günün birinde uzak diyarlardan gelen bir Prens tarafından öldürüleceğini öğrenmiştir. Bu yüzden onu ilgilendiren tek şey, Prens'ten ne şekilde olursa olsun kurtulmaktır.

Prens isteksizce Kaileena'yla dövüşür ve onu öldürür. Kaderini değiştirdiğini zannederek kendi zamanına geri döner; fakat Kaileena'yı geçmişte öldürmesiyle Sands of Time'ın onun vücudundan dünyaya saçıldığını ve aslında kendi zamanındaki şartların oluşmasını sağlayan halleri kendi eliyle inşa ettiğini fark eder. Engellemeye çalıştığı şeye sepep olduğunu anlayarak umudunu kaybeder ama Dahaka'dan kaçışı sırasında kendini eski bir mezarlıkta bulur ve Mask of the Wraith'i (Ruh Maskesi) ele geçirir. Bu maske, kendisini takan kişiye, kendi aslıyla aynı anda var olma şansı vermektedir. Maskeyi taktığında Sand Wraith'e (Kum Hayaleti) dönüşür, ki bu da oyunun başından beri rastladığı, hatta kendisini öldürmeye çalıştığını zannettiği siyah kıyafetli yaratıktır.

Yeni haliyle Dahaka'nın Prens'i öldürmeye çalıştığı, fakat onun yerine Sand Wraith'i öldürdüğü o ana geldiğinde, Dahaka'nın Prens'i öldürmesine izin verir ve yola kendisi devam eder. Diğer prensin ölmesi gereklidir, çünkü o Kaileena'yı geçmişte öldürmek istemekte ve yapacaklarının nereye varacağını bilmemektedir. Eğer Sand Wraith bunu durdurmasaydı, yine aynı şeyler yaşanacaktı. Bunu yapınca diğer Prens öldüğünden yedek durumdaki Sand Wraith'in maskesi yok olur ve tam da taht odası girmeden önceki ana geri dönmüş olur.

Prens Kaileena'yı geçmişte değil de şimdiki zamanda öldürürse, hem kumların yaratılışını engellemiş, hem de kaderini değiştirmiş olacağını düşünür. Prens kadınla tekrar karşılaştığında onu bir zaman geçidine, oradan da şimdiki zamana getirir. Bu anda oyunun sonu, oyuncunun kendisine bağlıdır. Eğer oyuncu, oyun içindeki tüm Life Upgrade'leri (Sağlık Geliştirmeleri) toplayıp en güçlü silah olan, efsanevi Water Sword'u (Su Kılıcı) aldıysa, farklı bir son ile karşılaşacaktır.

Water Sword olmadan (alternatif son): Prens ve Kaileena'yı ikna edemez ve onunla tekrar dövüşüp onu tekrar öldürür. Dövüşten sonra Dahaka gelir ama Prens'i görmezden gelerek kadının vücudunu alır, çünkü artık kadın o zaman ait değildir ve yok edilmesi gerekmektedir. Sonra Prens'e doğru ilerler, ama sadece Amulet'ını (Muska) alır. Kaderini değiştirmiş olan Prens, Babil'e doğru yelken açar ama Babil savaş halindedir.

Water Sword ile (gerçek son): Prens, Kaileena'yı, olayların bu şekilde son bulması gerekmediğine ikna eder. İkisi birlikte Babil'e geri dönecekken Dahaka gelir ve Kaileena'ya doğru ilerler. Çünkü artık kadın o zamana ait değildir ve yok edilmesi gerekmektedir. Fakat Prens, Dahaka'nın Water Sword'a karşı dayanıksız olduğunu anlar ve onunla dövüşerek onu yener. Böylelikle hem Prens, hem de Kaileena kaderlerini değiştirmiş olarak, birlikte Babil'e doğru yelken açarlar. Babil savaş halindedir.

Geliştirme

Jordan Mechner, Prince of Persia karakterinin yaratıcısı, The Sands of Time'da çalışmış olmasına rağmen Warrior Within'in yapımında yer almamıştır. Prince of Persia: Warrior Within hakkında Mechner, Aralık 2005 sayılı Wired Magazine dergisine "Artistik yöneliminin veya ona M kategorisini kazandıran şiddetinin fanatiği değilim. Hikâye, karakter, diyaloglar, seslendirme veya görünüş stili bana uygun değildi." açıklamasını yapmıştır.

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Gameloft, bilgisayar ve cep telefonları için oyun yapan ve yayınlayan bir şirkettir. Merkezi Fransa'dadır.

Prince of Persia, 1989 yılında Jordan Mechner tarafından geliştirilen Platform türündeki oyun ve ondan türetilen diğer oyunlara verilen genel addır. 1989'da piyasa sürülen serinin ilk oyunu, insan vücudunun hareketlerinin ilkel tekniklerle bilgisayara aktarıldığı, Motion Capture tekniğinin atası sayılabilecek bir teknikle yapılan ilk oyun olma özelliğini taşır. Oyundaki karakteri Mechner'ın kardeşi canlandırmıştır, müzikler ise babası tarafından yapılmış ve kendisi de oyunun kodlamasını yapmıştır.

<i>Max Payne 2: The Fall of Max Payne</i> 2003 video oyunu

Max Payne 2: The Fall of Max Payne, 1 Haziran 2002 tarihinde duyuruldu. Finlandiyalı Remedy Entertainment tarafından Windows, Xbox ve PlayStation 2 sistemleri için üretilmiş bir üçüncü şahıs nişancı oyunudur. Max Payne serinin ikinci oyununda da New York'taki macerasına kaldığı yerden devam eder. Serinin ikinci oyunu da tıpkı ilk oyunda olduğu gibi farklılığını bullet-time türü sinemasal efektlerden ve konuları bağlamaya yardımcı grafik romanları kullanmasından almaktadır. The Fall of Max Payne'in PC versiyonu için Rockstar Games tarafından Kuzey Amerika'da 22 Haziran 2003 tarihinde, Avrupa'da 24 Haziran tarihinde yayınlanmıştır.

<i>Prince of Persia: The Two Thrones</i>

Prince of Persia: The Two Thrones Ubisoft isimli oyun firmasının yaptığı Prince of Persia üçlemesinin üçüncü oyunudur. Üçleme Sands of Time, Warrior Within ve Two Thrones oyunlarından oluşur. İlk Prince of Persia oyunu 1989 yılında Jordan Mechner tarafından yapılmıştır. İlk oyundan sonra çıkan POP2 ve POP3D oyunlarından sonra Ubisoft Prince of Persia oyunun telif haklarını satın alarak oyunu geliştirmiştir. Ubisof'tun yaptığı POP oyunlarında Mechner danışman olarak görev almıştır.

Devil May Cry 4, serinin 4. oyunudur. Dante adındaki şeytan avcısı, Fortuna Şehri'nin baş rahibine saldırınca, Nero adlı genç karakter Dante ile savaşmaya başlar ve olaylar gelişir. Oyunun hikâyesi çok eskiye dayanmaktadır. Oyun kombolarıyla ve hikâyesiyle piyasadaki birçok oyundan çok daha iyidir.

<span class="mw-page-title-main">Jordan Mechner</span>

Jordan Mechner bir video oyunu programlayıcısı, oyun tasarlayıcısı ve film yönetmenidir. New York'ta doğan Mechner 1985'te Yale Üniversitesi'nden mezun olmuştur.

<i>Max Payne</i> 2001 video oyunu

Max Payne, Finlandiyalı Remedy Entertainment tarafından geliştirilip, 3D Realms tarafından üretilmiş ve Gathering of Developers tarafından da yayınlanmış bir üçüncü şahıs nişancı oyundur. Oyun, 21 Mayıs 2001 tarihinde önce Windows için çıkarılmış ardından 22 Şubat 2002 tarihinde Rockstar Games tarafından Microsoft Xbox ve 21 Nisan 2002 tarihinde Sony PlayStation 2 versiyonları yayınlanmıştır. Ayrıca Macintosh platformu için 2002'nin Haziran'ında MacSoft tarafından Kuzey Amerika'da ve dünyanın geri kalanı için de Feral Interactive tarafından yayınlanmıştır. Şu anda Max Payne Mobile iPhone ve Android için de Rockstar Games tarafından yayınlanmıştır.

<i>Pers Prensi: Zamanın Kumları</i> film

Pers Prensi: Zamanın Kumları, fantastik-macera filmi. Jordan Mechner, Boaz Yakin, Doug Miro ve Carlo Bernard tarafından yazılmış; Mike Newell tarafından yönetilmiş; yapımcılığında Jerry Bruckheimer ve dağıtımını Walt Disney Pictures'ın yaptığı film 2003 yılında yayınlanan ve aynı adı taşıyan video oyunundan yola çıkılarak çekilmiştir.

Devil May Cry 3: Dante's Awakening, Devil May Cry serisinin 3. oyunudur. Oyun ilk videoyla başlar. Dante masasına oturduktan sonra Arkham gelir ve karanlık kardeşi Vergil'ın mesajını ona iletir. Bir anda Arkham masayı ters çevirir, Dante masanın üzerinden silahlarına uzanır ama karşısına baktığında Arkham yoktur. Sonra çok sevdiği pizzasını yerken iblisler gelir ve tırpanlarını Dante'ye saplarlar. Dante hiçbir şey olmamış gibi müzik kutusuna ilerler. Kılıcını aldıktan sonra da oyuna başlanır. Daha sonra Vergil'ın yaptığı davet üzerine yola çıkan Dante, 20 bölümlük uzun bir maceraya atılır. Bu macera boyunca ikiz kardeşi olan Vergill'la 7. 13. ve 20. görevlerde toplam 3 kez savaşır, ilkinde yenilir, ikincisinde ise Dante'nin, Vergil'la olan ilk kapışmasından sonra kazandığı Devil Trigger özelliğiyle birlikte berabere kalırlar. 20. bölümdeki son savaşta ise Dante, Vergil'ı zorlar ve kalkıp, savaşması için ona gaz verir ve onu ortadan ikiye böler. Vergil yenilir. Dante'ye yenilen Vergil bunu kendine yediremez ve kuleden atlar ama ölmez.

<span class="mw-page-title-main">Ubisoft Montreal</span> Montréal merkezli şirket

Ubisoft Montreal, Kanada'nın Québec eyaletindeki Montreal şehrinde bulunan oyun geliştiricisi Ubisoft'un Fransız Kuzey Amerika stüdyolarına verilen addır. 1997'de Ubisoft'a bağlı olarak kurulmuştur, stüdyo başlangıçta pek fazla dikkat çekmeyen projeler geliştirirken, şu anda dünyada en büyükler arasına girmiştir bununla beraber Aralık 2008'de 1700'den fazla çalışan işçisiyle dikkatleri üzerine çekmiştir ve stüdyo Assassin's Creed serisinin geliştiriciliğini üstlenmiştir.

<i>Prince of Persia: The Sands of Time</i> oyun

Prince of Persia: The Sands of Time Sands of Time üçlemesinin ilk oyunudur. Ubisoft firması tarafından 6 Kasım 2003 tarihinde piyasaya sürülen oyun; Xbox, Nintendo GameCube, PlayStation 2 ve Microsoft Windows platformları için üretilmiştir.

Prince veya tam adıyla The Prince of Persia, aynı adı taşıyan video oyunu serisinin baş kahramanıdır. Bugüne kadar Prince of Persia, Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame, Prince of Persia 3D, Prince of Persia: The Sands of Time, Prince of Persia: Warrior Within, Prince of Persia: The Two Thrones ve bunlardan türetilmiş yan oyunlarda görülmüştür.Oyunun uyarlaması olan Pers Prensi:Zamanın Kumları filminde Prince'in adı Prens Destan olarak verilmiş ve Jake Gylenhaal tarafından canlandırılmıştır.

<i>Prince of Persia</i> (1989 video oyunu) 1989 yapımı video oyunu

Prince of Persia 3 Ekim, 1989'da Apple II için ilk olarak Jordan Mechner tarafından geliştirilen, bilgisayar oyunlarında görülen animasyon kalitesinde büyük bir sıçramayı temsil eden platform oyunudur. Mechner tüm hareketlerin gerçekteki gibi göründüğünden emin olmak için saatlerce küçük kardeşi David'in beyaz kıyafetle koşma ve atlama filmi üzerinde çalışırken rotoscoping olarak adlandırılan bir yöntemi kullandı. Kavga yöntemi de alışılmadıktı. Ana karakter ve düşmanlar çoğu çağdaş oyunda olduğu gibi menzilli silahlarla değil kılıçlarla savaşıyordu. Mechner oyunu programlamaya başladığında, Kutsal Hazine Avcıları’nın ilk on dakikasının, tehlikeli bir ortam içindeki karakterlerin akrobatik tepkilerini oluşturmak için ana ilham kaynaklarından biri olduğunu söyledi.

<span class="mw-page-title-main">Kılıç dansı</span>

Kılıç dansları dünya tarihi boyunca kaydedilir. Yunanistan, Orta Doğu, Pakistan, Hindistan, Çin, Kore, İskoçya ve Japonya’dan çeşitli geleneksel solo ve alaycı savaş (Pyrrhic) kılıç dansları vardır.

Prince of Persia

<i>Prince of Persia: The Forgotten Sands</i> 2010 video oyunu

Prince of Persia: The Forgotten Sands, Ubisoft bir çoklu platform video oyunu. Kuzey Amerika'da 18 Mayıs 2010, Avrupa'da ise 20 Mayıs'ta yayınlanmıştır. Oyun Prince of Persia: The Sands of Time'la başlayan hikâyeye geri dönmektedir. Prince of Persia: The Forgotten Sands, farklı hikâyeleri ile dört ayrı oyun başlığıdır. Asıl oyun PS3, Xbox 360 ve PC için hazırlanmıştır; ayrıca bu sürüm dışında PSP, NDS ve Wii için de üç özel sürümü bulunmaktadır.

God of War II Sony Computer Entertainment'e bağlı Santa Monica tarafından geliştirilen ve PlayStation 2 konsolu için Şubat 2007'de satışa sunulan bir video oyunu. Oyun yunan mitolojisinde geçen bir hikâye esas alınarak, God of War'ın ardından serinin 2. oyunu olarak geliştirildi.

<i>Prince of Persia</i> (2008 video oyunu)

Prince of Persia 2008, Ubisoft isimli oyun firmasının yaptığı Prince of Persia üçleme serisinin dördüncü oyunudur. Üçleme The Sands of Time, Warrior Within ve The Two Thrones oyunlarından oluşur ve bu oyun üçlemeyle uzak bir oyundur ve konusu farklıdır. İlk Prince of Persia oyunu 1989 yılında Jordan Mechner tarafından yapılmıştır. İlk oyundan sonra çıkan POP2 ve POP3D oyunlarından sonra Ubisoft Prince of Persia oyunun telif haklarını satın alarak oyunu geliştirmiştir. Ubisof'tun yaptığı POP oyunlarında Mechner danışman olarak görev almıştır.

<i>The Legend of Zelda: Skyward Sword</i> 2011 Nintendo Wii oyunu

The Legend of Zelda: Skyward Sword, 2011 yılında Nintendo tarafından geliştirilen aksiyon-macera oyunudur. Oyun, The Legend of Zelda serisinin 16. oyunu olup Kasım 2011 tarihinde Wii için piyasaya sürüldü. Oyun, Eylül 2016'da Wii U eShop'ta dünya çapında kullanıma sunuldu. Seri kahramanı Link rolünü üstlenen oyuncular, yüzen Skyloft adasını ve altındaki araziyi gezerek, hikâyeyi ilerleten ve çevre ve zindan temelli bulmacaları çözen görevleri tamamlarlar. Kılıç ve kalkanla saldırmaya ve engellemeye odaklanan oyun mekaniği ve savaş oyun Wii MotionPlus genişletme cihazına bağlıdır.

Assassin Creed Odyssey, Ubisoft Quebec tarafından geliştirilip Ubisoft tarafından yayınlanan video oyunudur. Assassin's Creed serisinin 11. büyük ve toplamda yirmi birinci oyunu. 2017'de çıkmış olan Assassin's Creed Origins'in halefidir. Oyun MÖ 431 yılında Atina ve Sparta arasındaki Peloponez Savaşı'nın kurgusal bir tarihini anlatmaktadır. Oyuncu, karakter olarak erkek veya kadın paralı asker olabilmeyi seçebilir. Karakter ailesini birleştirmek için her iki taraf için de savaşa katılır.