İçeriğe atla

Pencere Önü Çiçeği

Pencere Önü Çiçeği
Bülent Ortaçgil & Fikret Kızılok stüdyo albümü
Yayımlanma1987
Kaydedilme1986
TarzAkustik müzik
Süre31:43
ŞirketÇekirdek Sanatevi
Bülent Ortaçgil kronolojisi
Biz Şarkılarımızı..
(1985)
Pencere Önü Çiçeği
(1987)
2. Perde
(1990)

Pencere Önü Çiçeği, Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok albümü. Bu albüm, ikilinin 1980'lerde beraber yayınladığı ikinci ve son albümdür.

Tarihçe

1980'lerde tanışıp Çekirdek Sanatevi'ni kuran Kızılok ve Ortaçgil, farklı sanatçıların konser kayıtlarını yaparlarken bir yandan da 1985 yılında Biz Şarkılarımızı.. albümlerini çıkardı. Ancak, o dönem çıkan telif ve bandrol yasası nedeniyle Çekirdek Sanatevi'nden yayınlanan eserlerin sayısı azarlırken, çıkan ilk bandrollü eserlerden biri Kızılok ve Ortaçgil'in Pencere Önü Çiçeği albümü oldu.[1] 1987'de yayınlanan bu albüm, sanatçıların bir yıl önceki konserlerinden derlenmişti.[2] Önceki Çekirdek kayıtlarına göre ise daha iyi kaydedilmiş ve dinlenebilir bir durumdadır.[1]

Albümdeki çoğu şarkı Kızılok ve Ortaçgil imzası taşısa da Ortaçgil ve Kızılok'un ayrı ayrı yazdığı şarkılar da vardı. Ortaçgil'in ilk kez Rüzgara Söylenen Şarkılar albümünde yayınladığı Değirmenleri bu albümde Kızılok söylemektedir. Bu şarkı ve Pencere Önü Çiçeği 1999'da Ortaçgil tarafından Eski Defterler albümünde tekrar yorumlandı.

Kızılok şarkılarından Olmasın Varsın daha sonra hiçbir albümde yayınlanmasa da, Ajda Pekkan'a atfedilmiş Şarkıdaki Maymun 1995 yılında çıkan Demirbaş albümünde yorumlandı. Kızılok ve Ortaçgil imzalı Entelektüel ve Uyusun da Büyüsün ise Kızılok tarafından 1990'da çıkan Olmuyo Olmuyo albümünde yayınlandı. Ancak, Kızılok'un Ortaçgil'in adını şarkıların künyesinden çıkarması ikisinin arasını daha da açan olaylardan biri oldu.[3] Diğer ortak şarkılar Güneşin Aynasında ve Bir Nihavend Yalnızlık ise daha sonra iki sanatçı tarafından da yorumlanmadılar. Albüm kapağında Komünist Faşizan ve Beyaz Balık adlı iki şarkının adı geçse de bu şarkılar albümde yayınlanmamıştır. Beyaz Balık, 2007'de çıkan Büyükler İçin Çocuk Şarkıları'nde gün yüzüne çıkmıştır.

Albüm, 2008'de CD formatında tekrar yayınladı.

Şarkı listesi

  1. "Olmasın Varsın" (3:55) (söz: Bülent Ecevit, müzik: Fikret Kızılok)
  2. "Değirmenler" (3:46) (söz-müzik: Bülent Ortaçgil)
  3. "Güneşin Aynasında" (5:07) (söz-müzik: Fikret Kızılok, Bülent Ortaçgil)
  4. "Uyusun Da Büyüsün" (3:15) (söz-müzik: Fikret Kızılok, Bülent Ortaçgil)
  5. "Bir Nihavend Yalnızlık" (3:04) (söz-müzik: Fikret Kızılok, Bülent Ortaçgil)
  6. "Pencere Önü Çiçeği" (3:22) (söz-müzik: Bülent Ortaçgil)
  7. "Entelektüel" (4:23) (söz-müzik: Fikret Kızılok, Bülent Ortaçgil)
  8. "Şarkıdaki Maymun" (4:47) (söz-müzik: Fikret Kızılok)

Künye

Kaynakça

  1. ^ a b "Arşivlenmiş kopya". 17 Ağustos 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2016. 
  2. ^ "Arşivlenmiş kopya". 13 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2016. 
  3. ^ "Arşivlenmiş kopya". 23 Temmuz 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Temmuz 2016. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>M.V.A.B.</i>

M.V.A.B ya da Mazeretim Var Asabiyim Ben, Mazhar-Fuat-Özkan'ın 8. stüdyo albümü. Bu albümde grup, yurtdışında David Bowie, Iggy Pop gibi önemli isimlerle çalışmış müzik adamı Erdal Kızılçay ile çalıştı. Albümün çıkış şarkısı albümle aynı adı taşıyan şarkıydı. İkinci klip ise sözlerini Fikret Kızılok'un yazdığı "Sakın Gelme"ye çekildi. Bir şarkı dışında bütün şarkıların sözlerinin ya da bestelerinin altında MFÖ üyelerinin imzası vardır. Bunun yanında Cüneyd Kosal bestesi "Hüseynî İlâhi" ya da "Bir Dertliyim Derdim Vardır" adıyla bilinen bir ilahinin "Allah Allah" adıyla yapılmış yeni bir düzenlemesi de albümde yer almaktadır. Bu albümden sonra grup, uzun bir süre müziğe ara verdi ve grup üyeleri solo çalışmalarına odaklandı.

<span class="mw-page-title-main">Bülent Ortaçgil</span> Türk vokalist

İbrahim Bülent Ortaçgil, Türk şarkıcı, şarkı sözü yazarı ve bestecidir.

<span class="mw-page-title-main">Fikret Kızılok</span> Türk müzisyen

Münir Fikret Kızılok, Türk rock müziği sanatçısıdır. Hafif Türk müziği için rock tınıları ve deneysel çalışmalarıyla yakın dönemin en önemli sanatçılarından biridir.

mor ve ötesi Türk müzik grubu

mor ve ötesi, Ocak 1995'te Harun Tekin, Alper Tekin (bas), Derin Esmer ve Kerem Kabadayı (bateri) tarafından İstanbul'da kurulan Türk alternatif rock müzik grubu.

Çekirdek Sanat Evi, Fikret Kızılok ve Şeyda Kızılok tarafından 1982'de Bostancı'da, Çatalçeşme'de kurulan sanat evidir. Çeşitli sergilerin açıldığı, Bülent Ortaçgil, Fikret Kızılok, Erkan Oğur, Jak Esim, Cem İkiz, Ezginin Günlüğü, Yeni Türkü gibi birçok solist ve topluluğun dinletiler sunduğu bir sanat evi idi. Buradaki dinletiler kayıt edildikten sonra dinleyicilere kaset olarak verilirdi. 24 Ocak 1989 tarihinde kurulan T.C. Kültür Bakanlığı'na bağlı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü'nün 1986 tarihli Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nu uygulamaya başlaması ile birlikte dinletilerin kaydedilip kopyalanması zorlaştı, bu uygulama sonlandırıldı ve Çekirdek Sanat Evi kapandı.

<i>Söyleyemediklerim</i>

Söyleyemediklerim. Edip Akbayram'ın, 2008 tarihli, 22. stüdyo albümüdür. Albümde yer alan şarkıların tamamı, daha önce Edip Akbayram'ın farklı farklı sanatçı dostları tarafından seslendirilmiş olan şarkılardır. Şarkıların sözlerinde ve müziklerinde; İlhan Şeşen'den Özer Şenay'a, Enver Karagöz'den Mehmet Koç'a, Zülfü Livaneli'den Aşık Mahzuni Şerif'e, Adnan Ergil'den Ahmed Arif'e, Fikret Kızılok'tan Sarper Özsan'a birden fazla şarkı sözü yazarı, şair ve müzisyenin imzası bulunmaktadır.

<i>Teoman-Bülent Ortaçgil Konser</i>

Konser, Teoman ve Bülent Ortaçgil'in Akustik Trio ile 2007'de çıkardığı albümdür. Teoman'ın ilk konser albümü olan bu albüm, 2004 yılında verilen konserlerden oluşturulmuştur.

<i>2. Perde</i>

2. Perde, Bülent Ortaçgil'in 1990 yılında çıkarttığı ikinci stüdyo albümüdür. Solo kariyerine 16 yıl ara verdikten sonra çıkarttığı bu albümde yer alan tüm şarkıların sözü, müziği ve tüm akustik gitar kayıtları Bülent Ortaçgil'e aittir.

<i>3 Masal</i> 1976 yılında yayınlanmıştır

3 Masal, Bülent Ortaçgil'in yayınladığı masal albümü.

<i>Rüzgara Söylenen Şarkılar</i>

Rüzgâra Söylenen Şarkılar, Bülent Ortaçgil'in ilk canlı kaydıdır. Ortaçgil'in Çekirdek Sanatevi yıllarının ilk ürünü olan bu albümde sanatçıya Erkan Oğur ve Yaz Baltacıgil eşlik etmiştir.

<i>Biz Şarkılarımızı..</i>

Biz Şarkılarımızı.., Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok'un canlı kaydı. Çekirdek Sanatevi'nde kaydedilen bu albüm 1980'ler boyunca sürecek Kızılok-Ortaçgil ortaklığının ilk ürünüdür.

<i>Oyuna Devam</i>

Oyuna Devam, Bülent Ortaçgil'in 1991 yılında çıkarttığı üçüncü stüdyo albümüdür.

<i>Bu Şarkılar Adam Olmaz</i>

Bu Şarkılar Adam Olmaz, Bülent Ortaçgil'in 1994 yılında çıkarttığı dördüncü stüdyo albümüdür.

<i>Light</i>

Light, Bülent Ortaçgil'in 1998 yılında çıkan beşinci stüdyo albümüdür.

<i>Eski Defterler</i>

Eski Defterler, Bülent Ortaçgil'in 1999 yılında çıkardığı albüm. Bu albümde Ortaçgil'in eski şarkıları canlı kayıt mantığı ile ve yeni düzenlemeleriyle kaydedilmiştir.

<i>Büyükler İçin Çocuk Şarkıları</i>

Büyükler İçin Çocuk Şarkıları, Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok albümü.

<i>Sen</i> (albüm) Türk müzisyen Bülent Ortaçgilin yedinci stüdyo albümü

Sen, Bülent Ortaçgil'in 2010 yılında çıkan yedinci stüdyo albümüdür.

<i>Şarkılar Bir Oyundur</i> (Bülent Ortaçgil İçin Söylenmiş Bülent Ortaçgil Şarkıları)

Şarkılar Bir Oyundur , Ada Müzik tarafından yayınlanan Bülent Ortaçgil saygı albümüdür.

<i>Senfonik Ortaçgil</i>

Senfonik Ortaçgil, Bülent Ortaçgil'in 2017'de çıkardığı konser albümü.

"Bir Günah Gibi", Türk şarkıcı Ajda Pekkan'ın 1983 çıkışlı onuncu stüdyo albümü Süperstar '83'te yer alan bir şarkı. Sözleri Fikret Şeneş tarafından yazılmıştır. Bestesi bir Rus halk şarkısı olan "Oçi Çorniye"den gelmektedir ve albüme kaydedilirken "Oçi Çorniye"nin Julio Iglesias'ın "Nathalie" adıyla kaydettiği versiyonu esas alınarak aranjmanı yapılmıştır. Düzenlemesi Garo Mafyan'a ait olan şarkının sözleri gizli bir aşk hakkındadır. Yayımlandığı yıl albümün en öne çıkan şarkılarından biri oldu ve müzik eleştirmenlerinden olumlu tepkiler aldı. İlerleyen on yıllarda çeşitli şarkıcılar tarafından pek çok kez yeniden seslendirildi.